Graspop Metal Meeting 2023

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
33
11
Zouden ze het aandurven?
En zou Werchter het toelaten?
Helaas geldt dat voor zoveel bands.
Livenation is zowel een zegen als een vloek voor GMM, als je het mij vraagt..

Maar laten we het hopen, ik zou ze ook graag in Dessel zien, ook al brengt dat weer een groot risico op een onmogelijke clash met zich mee (bv. PD vs. PT 😖 ).

Kijkend naar de Download-poster vraag ik mij ook af: zou Placebo op GMM werken? Eerlijk gezegd denk ik van wel, maar het lijkt me sterk als het er ooit van zou komen..

Andere bands die zich in meer of mindere mate in dat grijze gebied bevinden, en waarvan je je om uiteenlopende redenen zou kunnen afvragen of ze ooit op GMM zouden kunnen/mogen/willen staan:
AC/DC
Bon Jovi
Boston
Bring Me The Horizon
Cypress Hill
Foo Fighters
Greta Von Fleet
Heart
Nickelback
Nine Inch Nails
Pendulum
Queen + Adam Lambert
Queens Of The Stone Age
Rage Against The Machine
Slade
System Of A Down
Tenacious D
The Prodigy
The Sweet
Therapy?
Tool
Toto
Yes
Vraag jij je nu echt af of er voor SOAD en RATM wel een plaats is op Graspop?
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Werchter zal steeds metallica blijven kapen. Bedank hiervoor maar het management.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Ben oprecht benieuwd of het gaat gebeuren. Maar het zou het festival niet ten goede komen vrees ik.
Ik zie echt niet in waarom een metallica een negatievere invloed zou hebben dan pakweg Rammstein had en dat is ook goed gekomen. Ja, tuurlijk komt daar wat volk op af dat anders niet zo snel naar Graspop zou komen. Maar dat gebeurt de laatste jaren sowieso al met hun commerciëlere boekingen over de hele lijn. Hoe vaak ik hoor 'ohh zou ik toch ook eens geweest willen zijn' terwijl die mensen nauwelijks iets van die line up kennen en mij vreemd aankijken als ze iets van 'mijn muziek' horen. Het is gewoon een groot festival en iedereen hoort wel van die fijne sfeer die daar hangt en dat spreekt sowieso aan.

Maar daarom, zet hen op donderdag, dan hebben we daarna gewoon 3 dagen graspop as we know it.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.492
Vraag jij je nu echt af of er voor SOAD en RATM wel een plaats is op Graspop?

Ja, want Werchter zal ze altijd boeken en dan heeft Graspop niks in te brengen. Zelfde als Metallica nu en ook met Rammstein in 2017. Je moet geluk hebben dat ze het jaar ervoor op Werchter hebben gespeeld en gaan nog een keer naar Europa komen voor een tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Metallica blijf ik een moeilijke vinden. Mede door de sterke geruchten die rond Guns N Roses hangen is 't voor mij 50/50 kans tussen Metallica & GnR...

Door het bericht hier in het forum dat Metallica ook RiP / RaR zou doen, maar ook wat losse stadia, vrees ik een beetje ervoor dat Park De Nieuwe Koers in Oostende ook nog een optie is voor ze. RiP / RaR is begin juni, een week later dan Download. Ik zie ze dus niet meteen terugkeren naar het Europese vasteland na hun stop in de UK. Nog snel een tussenstop in Oostende zou dan wel weer logisch zijn imo.
Ik hoop dat Metallica eindelijk van de bucketlist van GMM kan afgestreept worden, maar ik vrees er een beetje voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.492
Metallica donderdag
GNR vrijdag

Gooi het er nog maar eens in (edit: ja, te duur waarschijnlijk, maar ticket prijzen schieten toch al omhoog)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.462
4.625
Metallica donderdag
GNR vrijdag

Gooi het er nog maar eens in (edit: ja, te duur waarschijnlijk, maar ticket prijzen schieten toch al omhoog)
dit gaat wel eens de snelst uitverkopende editie ooit kunnen worden als dat de lineup is. ook te zien met de nieuwe layout als ze nog ruimte zien om uit te breiden of niet. de camping was nu al zo krap
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Op de website van Live nation hebben ze wel een ticket balk toegevoegd ( denk ik). Dus lijkt mij ook niet heel lang meer te duren.
Al kan het zijn dat ik er de vorige keer heb overgekeken. Bekijk bijlage 2909

Stond er toen ook al die tijd naast het klokje? 23.55? Als Metallica deze avond Graspop aankondigt rond het zelfde uur als gisteren Download, zou het zo maar eens kunnen zijn dat om 23.55u de voorverkoop (al dan niet eerst voor de fanclub) begint. Of is dit wishfull thinking?

1667891727033.png
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
dit gaat wel eens de snelst uitverkopende editie ooit kunnen worden als dat de lineup is. ook te zien met de nieuwe layout als ze nog ruimte zien om uit te breiden of niet. de camping was nu al zo krap
De lineup van 2018 vond ik dan toch ook wel (zeer) sterk.

GnR / Iron Maiden / Volbeat / Ozzy aan de bovenkant
Ghost / A7X / PWD / Megadeth / Marilyn Manson / Judas Priest / A Perfect Circle als subs..

Jammer dat ik toen nog niet zo was van het voorbeluisteren en zo, want ik zou nu - met zo'n line up - vingers en tenen erbij aflikken
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Stond er toen ook al die tijd naast het klokje? 23.55? Als Metallica deze avond Graspop aankondigt rond het zelfde uur als gisteren Download, zou het zo maar eens kunnen zijn dat om 23.55u de voorverkoop (al dan niet eerst voor de fanclub) begint. Of is dit wishfull thinking?

Bekijk bijlage 2962
Staat er al altijd, ja :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Stond er toen ook al die tijd naast het klokje? 23.55? Als Metallica deze avond Graspop aankondigt rond het zelfde uur als gisteren Download, zou het zo maar eens kunnen zijn dat om 23.55u de voorverkoop (al dan niet eerst voor de fanclub) begint. Of is dit wishfull thinking?

Bekijk bijlage 2962
de verwachting is dat metallica mee ging met de download announcement en niet andersom, aangezien Download vaker om die tijd aankondigt. Als Metallica op graspop staan worden die denk ik gewoon 's middags aangekondigd. Jimmy zei ook al dat Metallica niet zo moeilijk is met die dingen geloof ik, dat die er geen probleem mee hebben om zich aan te passen op dat gebied.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
die poster van Sick New World die ik gisteren hier deelde kost wel wat hoor om binnen te komen. Dit is exlusief fees/taxes enzo en die zijn redelijk hoog normaal in de VS geloof ik. Voor zo'n dagfestival ben je ongeveer evenveel kwijt als een combiticket voor een groot Europees festival...

54mp.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.542
die poster van Sick New World die ik gisteren hier deelde kost wel wat hoor om binnen te komen. Dit is exlusief fees/taxes enzo en die zijn redelijk hoog normaal in de VS geloof ik. Voor zo'n dagfestival ben je ongeveer evenveel kwijt als een combiticket voor een groot Europees festival...

54mp.jpeg
Dat is wel duur voor een dag. Ik vind het ook helemaal niet tof dat het maar 1 dag is. Wil de helft van die poster zien dus dat wordt een groot clashfeest.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
voor degene die nog hoop hadden op nightwish, ze spelen ook de 16de een show in finland. dus de kans dat die komen is erg klein
Neeeeeeeee niet Nightwish.
Echt balen dat Graspop die opnieuw niet heeft, zo'n goede band met een fantastische headliner show van 2016-2024 niet hebben vind ik wel erg jammer. Ik zie ze wel als toekomstig headliner om de classic rock bands te vervangen als die ermee stoppen, net als volbeat, sabaton, parkway drive etc. Vraag me toch af hoe het komt dat Graspop ze ieder jaar weer mis loopt. Zou het aan de band liggen of aan de organisatie? In principe doet de band nooit echt uitgebreide festival tours maar toch...

Kans dat ze op donderdag nog komen lijkt me nihil. Ziet er niet goed uit voor @Joslittel zijn metallica/nightwish bet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken