Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
Ik zie nu dat de logo bands ook op alfabet staan.
Dat zie je niet vaak op posters, dat de kleine namen op alfabet staan ben ik wel gewend maar de logo bands niet. ze kunnen er dus niet uit afleiden wie er hoog staan en wie niet.

klopt ook perfect met alle geruchten.

Weet helaas niet of dit ook zal betekenen dat Metallica op Graspop zal staan, kan net zo goed alleen Download zijn.
Wat ook nog mogelijk is is dat ze alleen naar festivals komen die ze voor 2 avonden boeken, dit zie ik op Graspop al niet meer gebeuren want dan moeten ze 2x dagen achter elkaar spelen en dat doen ze niet geloof ik
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
ik zie ook geen andere Europese festivals die Metallica voor 2 dagen kan boeken.
Nova rock heeft zijn headliners al.
Copenhell, Werchter, Pinkpop, en nog veel andere festivals hadden Metallica dit jaar al.
Rock am ring/ Rock im park kan niet want het is een dubbel festival

Ik zie nog maar 2 opties:
Metallica doet een dubbel show op download en gaat dan naar huis
Metallica doet een dubbel show op download en gaat dan normale enkele shows geven op andere festivals in Europa

Het lijkt me toch ook sterk dat Rock am ring ze niet heeft? Is wel één van de vaste festivals die ze langs gaan normaal
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik durf de bubbel bijna niet te breken, maar....

Metallica lijkt dusver 2 avonden te spelen op Europese festivals. Dit gaat met de planning voor GMM dus zeker niet werken...
kan ook een uitzondering zijn voor de 20ste Download
deden ze op enkele VS festivals ook in 2021, die een plotselinge 4 daagse deden.
maar niet bij alle...

(misschien ook in de hand gewerkt door een cancel van een tour)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik zie ook geen andere Europese festivals die Metallica voor 2 dagen kan boeken.
Nova rock heeft zijn headliners al.
Copenhell, Werchter, Pinkpop, en nog veel andere festivals hadden Metallica dit jaar al.
Rock am ring/ Rock im park kan niet want het is een dubbel festival

Ik zie nog maar 2 opties:
Metallica doet een dubbel show op download en gaat dan naar huis
Metallica doet een dubbel show op download en gaat dan normale enkele shows geven op andere festivals in Europa

Het lijkt me toch ook sterk dat Rock am ring ze niet heeft? Is wel één van de vaste festivals die ze langs gaan normaal
Denk dat NovaRock nog wel wat er bij gaat zetten. Maar geen Metallica als ze 2x Download staan.
RaR/RiP kunnen ze wel als dubbel doen, maar dan 1x RaR en 1x RiP uiteraard ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Ik kan me totaal geen wereld voorstellen waarin Graspop besluit om een vierde dag erbij te doen, als ze niet Metallica boeken in een jaar dat ze een week eerder op Download staan en ze vorig jaar al op Werchter, Hellfest, Pinkpop en Copenhell hebben gestaan en Boutique al voorzien is. Dus voor mij is één en één toch echt twee; áls (met de nadruk op 'als') dit Download affiche klopt, dan staat Metallica op Graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
kan ook een uitzondering zijn voor de 20ste Download
deden ze op enkele VS festivals ook in 2021, die een plotselinge 4 daagse deden.
maar niet bij alle...

(misschien ook in de hand gewerkt door een cancel van een tour)
Ja, er zal zeker sprake zijn van een uitzondering, vanwege de goede relatie die ze met Download hebben. (of het vele geld dat Download heeft)
De vraag is gewoon of ze als uitzondering een dubbelshow doen, of dat ze als uitzondering naar Europa komen alleen voor Download

Denk dat NovaRock nog wel wat er bij gaat zetten. Maar geen Metallica als ze 2x Download staan.
RaR/RiP kunnen ze wel als dubbel doen, maar dan 1x RaR en 1x RiP uiteraard ;)
Er komen geen headliners meer bij, er werd door de organisatie gezegd dat alleen de donderdag nog een headliner erbij kreeg en dat is dus The Prodigy geworden.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
maar, goed... laten we nu niet te hard van stapel lopen.

wellicht is het een legit leak, die ook wel behoorlijk op de geruchten aansluit!
of het is een fake waar we door de 'gewenste' geruchten allemaal in trappen.

(ik geloof de Download leak wel, daar niet van)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ik kan me totaal geen wereld voorstellen waarin Graspop besluit om een vierde dag erbij te doen, als ze niet Metallica boeken in een jaar dat ze een week eerder op Download staan en ze vorig jaar al op Werchter, Hellfest, Pinkpop en Copenhell hebben gestaan en Boutique al voorzien is. Dus voor mij is één en één toch echt twee; áls (met de nadruk op 'als') dit Download affiche klopt, dan staat Metallica op Graspop.
Don't do that. Don't give me hope 😭
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
within temptation op herhaling? lijkt me wat teveel van het goede, misschien doen die gewoon eens werchter aan?
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Het enige wat me tegenhoudt om de Metallica geruchten te geloven: op welke festivals gaan ze staan als ze terug naar EU komen?
Download, RAR/RIP, GMM....Sweden Rock? In Italië misschien nog iets? Veel opties zijn er niet denk ik.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Het enige wat me tegenhoudt om de Metallica geruchten te geloven: op welke festivals gaan ze staan als ze terug naar EU komen?
Download, RAR/RIP, GMM....Sweden Rock? In Italië misschien nog iets? Veel opties zijn er niet denk ik.
kan misschien zelfde zijn als turnstile doet maar dan een kleine uitbreiding. misschien willen ze Frauenfield Rocks inhalen door covid besmetting vorige keer en hebben ze een aantal nieuwe festivals eraan gebreid?

hoe zit het trouwens met de andere downloads? France, Germany, Spain, is er daar nieuws over?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
Het enige wat me tegenhoudt om de Metallica geruchten te geloven: op welke festivals gaan ze staan als ze terug naar EU komen?
Download, RAR/RIP, GMM....Sweden Rock? In Italië misschien nog iets? Veel opties zijn er niet denk ik.
Ik heb hetzelfde, ik geloof er niet helemaal in. Ben bang dat die gewoon een weekendje naar Donnington gaan en dan weer terug naar de VS.
Hopelijk zit ik ernaast.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Ik heb hetzelfde, ik geloof er niet helemaal in. Ben bang dat die gewoon een weekendje naar Donnington gaan en dan weer terug naar de VS.
Hopelijk zit ik ernaast.
Ik zit echt helemaal in m'n Metallica-bubbel nu hoor, maar... Waarom doet Graspop dan in vredesnaam een vierde dag? De enige twee keer dat ze dat hebben gedaan was in 2016 om Guns n Roses te kunnen boeken. Die speelden dat jaar voor het eerst in meer dan 20 jaar weer in een samenstelling met Axl, Slash en Duff, dus dat wilde Graspop koste wat kost binnenhalen (wat ik ook snap). En vorig jaar omdat het een 25-jarige jubileumeditie was. Ze hebben dit jaar tot enkele weken terug ook gewoon gecommuniceerd dat het terug drie dagen zou zijn. Dus er is iets op het pad gekomen wat een vierde dag getriggerd heeft. Lijkt mij best raar als dit bijvoorbeeld weer voor GnR is. Het kan natuurlijk, maar een vierde dag voor de unieke kans op eindelijk een keer Metallica op Graspop lijkt mij logischer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken