Zowel Motley Crue als Def Leppard slaan de Benelux vaak (of altijd?) over. De laatste keer stonden ze volgens mij in de AB in Brussel voor minder dan 2000 man te spelen. Dat zal voornamelijk komen door het gemiddelde kostenplaatje i.v.m. het publiek wat er op af komt.
Nu is een festival natuurlijk iets anders dan een arenatour, dus wellicht komt er dan wat meer publiek 'checken'. Nu kan ik me herinneren dat Motley Crue de laatste keer als headliner erg slecht werd ontvangen.
(Ik vond ze oke, als was het puur omdat ik "Saints of Los Angeles" helemaal grijs draaide om de muziek beter te leren kennen)
Je ziet in Europa sowieso een grote diversiteit in de markt.
Volbeat kan in de Benelux en Duitsland als volwaardige headliner worden geplaatst, terwijl dat in andere landen nog niet geaccepteerd wordt.
Hetzelfde geld voor Gotthard uit Zwitserland die groter zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Ik verwacht dit jaar ook naast Slipknot, ook Disturbed, Papa Roach, Hollywood Undead, Asking Alexandria en Meshuggah (reeds op Novarock)
Als ze wat 'out-of-the-box' denken komen The Prodigy en Tenacious D (reeds op Novarock) wellicht ook haar debuut op graspop doen.