Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
wat ik opgevangen heb is dat het tegenwoordig moeilijker en moeilijker wordt om een poster op te stellen waar iedere partij tevreden mee is daarom worden er minder tussentijdse aankondigingen gedaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik krijg op mijn telefoon een gmail melding met iets van Dans Macabre
Ik dacht eindelijk dat is de Ghost aankondiging van Graspop dat kan niet missen
Bekijk bijlage 2888
#Geen meme from Nederlandse Memepjes
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
wat ik opgevangen heb is dat het tegenwoordig moeilijker en moeilijker wordt om een poster op te stellen waar iedere partij tevreden mee is daarom worden er minder tussentijdse aankondigingen gedaan.
graspop had dat de laatste keer opgelost door gewoon tussentijds helemaal geen poster uit te brengen.
poster kwam pas toen de line up grotendeels af was geloof ik
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Dan zou het toch juist logisch zijn om eerst wat andere dingen aan te kondigen en de kaartverkoop te starten.
Dan kondig je vervolgens Metallica aan en is het festival uitverkocht.
hebben de mensen tenminste wat tijd gehad om een ticket te kopen
Inderdaad. Voor mij part starten ze de verkoop al voor ze iets aan kondigen. Je hebt toch altijd een groep die altijd tickets koopt zonder dat er 1 naam bekendgemaakt moet zijn.
Dan filter je die er al uit op de dag van grote bekendmakingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Inderdaad. Voor mij part starten ze de verkoop al voor ze iets aan kondigen. Je hebt toch altijd een groep die altijd tickets koopt zonder dat er 1 naam bekendgemaakt moet zijn.
Dan filter je die er al uit op de dag van grote bekendmakingen.
ik denk dat het probleem vooral is dat ze nog niet weten hoeveel ze gaan vragen voor de tickets, en ik vrees vooral, dat dit alleen maar kan betekenen dat een band die een flink deel van het budget betekend nog niet 100% vast staat en dat alleen daarna de effectieve prijs kan vastgezet worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
ik denk dat het probleem vooral is dat ze nog niet weten hoeveel ze gaan vragen voor de tickets, en ik vrees vooral, dat dit alleen maar kan betekenen dat een band die een flink deel van het budget betekend nog niet 100% vast staat en dat alleen daarna de effectieve prijs kan vastgezet worden.
Jammer dat Graspop niet zoals Rock am ring even 10k tickets in de voorverkoop gooit tegen een lagere prijs. dat zou toch fijn zijn
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Tenacious D is evenementen aan 't aanmaken voor een aankondiging. Met data van een week ongeveer voor GMM.
Zou het deze keer?
graag maar zo lang er geen europese data zijn de week na graspop unclench ik nog steeds niet, tenacious D heeft al telkens hele hele korte tours van max 2 weken in europa gedaan dus ik bind me nergens op vast bij deze band, zelfs al staan ze de week voor graspop ergens dichtbij.

nevermind, ik zie londen 16 juni, tenacious D zou dan wel perfect op donderdag 15 juni kunnen passen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Tenacious D is evenementen aan 't aanmaken voor een aankondiging. Met data van een week ongeveer voor GMM.
Zou het deze keer?
16 juni in de O2 in Londen. Ik acht de kans klein...
Verkoop daar start trouwens 4 november 11.00 met een VVK van Tenacious D zelf al op 2 november 11.00, dus mogen morgen of zo al een aankondiging verwachten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
16 juni in de O2 in Londen. Ik acht de kans klein...
Verkoop daar start trouwens 4 november 11.00 met een VVK van Tenacious D zelf al op 2 november 11.00, dus morgen mogen of zo mogen we wel een aankondiging verwachten.
Als je ziet hoe erg hun die tours rushen zou 't nog kunnen hoor voor de 18e.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
166
338
Dan zou het toch juist logisch zijn om eerst wat andere dingen aan te kondigen en de kaartverkoop te starten.
Dan kondig je vervolgens Metallica aan en is het festival uitverkocht.
hebben de mensen tenminste wat tijd gehad om een ticket te kopen

Ik spreek u nie tegen, maar misschien denken ze dat dank zij Metallica een sold-out festival een gegeven is 🤷 Zeg nie da ik het zo zou doen, this maar een mogelijkheid die ik opwerp 🤔

ik denk dat het probleem vooral is dat ze nog niet weten hoeveel ze gaan vragen voor de tickets, en ik vrees vooral, dat dit alleen maar kan betekenen dat een band die een flink deel van het budget betekend nog niet 100% vast staat en dat alleen daarna de effectieve prijs kan vastgezet worden.

Klinkt helaas heel logisch, dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
516
557
Uiteindelijk zal je naast het prijskaartje ook moeten kijken naar wat het opbrengt. Je kan wel goedkope headliners neerzetten, maar als je daardoor minder tickets verkoopt, verlies je ook weer inkomsten.

Ik ben er in de jaren 80 niet bij geweest, maar volgens mij waren/zijn Motley en Def Leppard wel wat meer dan aardige namen in het genre. Zou er zelf dan wel voor hebben gekozen om ze op dezelfde stage te laten spelen, maar dat zal dan wel onderdeel van de deal zijn geweest.

Het lijkt me dat een dag met zo’n headline duo meer zal opbrengen dan In Flames en Megadeth. Parkway Drive geen idee, maar lijkt mij minder voor de kaartverkoop.

Maar ik ben dan uiteraard ook bevooroordeeld voor glammetal
Zowel Motley Crue als Def Leppard slaan de Benelux vaak (of altijd?) over. De laatste keer stonden ze volgens mij in de AB in Brussel voor minder dan 2000 man te spelen. Dat zal voornamelijk komen door het gemiddelde kostenplaatje i.v.m. het publiek wat er op af komt.
Nu is een festival natuurlijk iets anders dan een arenatour, dus wellicht komt er dan wat meer publiek 'checken'. Nu kan ik me herinneren dat Motley Crue de laatste keer als headliner erg slecht werd ontvangen.
(Ik vond ze oke, als was het puur omdat ik "Saints of Los Angeles" helemaal grijs draaide om de muziek beter te leren kennen)

Je ziet in Europa sowieso een grote diversiteit in de markt.
Volbeat kan in de Benelux en Duitsland als volwaardige headliner worden geplaatst, terwijl dat in andere landen nog niet geaccepteerd wordt.
Hetzelfde geld voor Gotthard uit Zwitserland die groter zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Ik verwacht dit jaar ook naast Slipknot, ook Disturbed, Papa Roach, Hollywood Undead, Asking Alexandria en Meshuggah (reeds op Novarock)

Als ze wat 'out-of-the-box' denken komen The Prodigy en Tenacious D (reeds op Novarock) wellicht ook haar debuut op graspop doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
516
557
Euhm,... NWOBHM?
btw ik leer bands vooral kennen van festivals. En een beetje random. Maar veel jongere bezoekers inclusief mij gaan enkel van de naam gehoord hebben of misschien zelfs niet. Omdat ze zelden in België hebben gestaan of te lang geleden. Maar aan de andere kant heb je geen "kiss" of "scorpions" effect van: (ja... het zijn ouwe gasten. We weten het... We kennen het liedje. Dus het hoeft niet voor mij...) reactie.
Dus, samengevat...
voordeel,
wie is dat? Eens kijken.
geen "kiss", "scorpions" effect
once in a lifetime
nadeel,
minder bekend bij sommige, dus minder publiek.
Voor mij kan deze rekensom wel eens een nieuwsgierige blik opleveren.
Die nieuwsgierige blik zou wel meevallen. Maar als je meer voor 'nieuwe' underground bands gaat, zijn er talloze andere festivals voor je.
De grotere festivals GMM, Hellfest, Copenhell, Download, Wacken, Rock am Ring enz. boeken altijd de grote namen.
Festivals als Fields of Rock, Fortarock, zijn gestopt omdat ze niet meer konden concurreren met deze festivals..die al bekend zijn in de markt.
Er zijn meerdere mensen die dachten dat ze 'minder commercieel' konden starten. Een goed voorbeeld hiervan is Forces of Metal, wat al failliet was voordat het begon. https://3voor12.vpro.nl/lokaal/tilburg/artikelen/overzicht/2012/maart/Forces-Of-Metal-tenonder.html
 
  • Wow
Waarderingen: EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zowel Motley Crue als Def Leppard slaan de Benelux vaak (of altijd?) over. De laatste keer stonden ze volgens mij in de AB in Brussel voor minder dan 2000 man te spelen. Dat zal voornamelijk komen door het gemiddelde kostenplaatje i.v.m. het publiek wat er op af komt.
Nu is een festival natuurlijk iets anders dan een arenatour, dus wellicht komt er dan wat meer publiek 'checken'. Nu kan ik me herinneren dat Motley Crue de laatste keer als headliner erg slecht werd ontvangen.
(Ik vond ze oke, als was het puur omdat ik "Saints of Los Angeles" helemaal grijs draaide om de muziek beter te leren kennen)

Je ziet in Europa sowieso een grote diversiteit in de markt.
Volbeat kan in de Benelux en Duitsland als volwaardige headliner worden geplaatst, terwijl dat in andere landen nog niet geaccepteerd wordt.
Hetzelfde geld voor Gotthard uit Zwitserland die groter zijn in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Ik verwacht dit jaar ook naast Slipknot, ook Disturbed, Papa Roach, Hollywood Undead, Asking Alexandria en Meshuggah (reeds op Novarock)

Als ze wat 'out-of-the-box' denken komen The Prodigy en Tenacious D (reeds op Novarock) wellicht ook haar debuut op graspop doen.
Ik denk dat beide Crue en leppard al in 20 jaar geen zaalshows meer in België gedaan hebben
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik denk dat beide Crue en leppard al in 20 jaar geen zaalshows meer in België gedaan hebben
2007 is de laatste keer voor Motley crue zo te zien
voor Def Leppard was dat 1996
is wel een tijdje geleden ja. de vraag zal er wel niet zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken