Graspop Metal Meeting 2023

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Klopt, maar nu valt de 31ste wel op een maandag, waardoor het in België voor velen een brugdag wordt. Dat is toch anders dan zo midden in de week.
Maar ik geloof er wel in, straks om 16h ;)
 
  • Confetti
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
in bovenstaande aankondiging zelfs 2 headliners en een hele lading namen erbij. ik zie ze zoiets met Ghost ook wel doen eigenlijk aangezien het niet de grootste headliner is.

verder kan het vandaag net zo goed Slipknot zijn in plaats van Ghost toch? of hadden we een goede reden om van Ghost uit te gaan vandaag?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
in bovenstaande aankondiging zelfs 2 headliners en een hele lading namen erbij. ik zie ze zoiets met Ghost ook wel doen eigenlijk aangezien het niet de grootste headliner is.

verder kan het vandaag net zo goed Slipknot zijn in plaats van Ghost toch? of hadden we een goede reden om van Ghost uit te gaan vandaag?
gewoon de halloween en ghost connectie maar dat was het ook
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Porcupine Tree laat via Facebook weten dat ze volgend jaar langs de Europese zomerfestivals gaan. Hopelijk GMM of Werchter erbij.



"We are very excited to announce a major UK outdoor show on 29th June 2023 at Manchester's Castlefield Bowl, as part of the Sounds of the City 2023 concert series. Tickets go on sale Friday 4th November at 9.30am UK time. This show will be part of a series of European festival appearances in 2023, stay tuned for more announcements on those!"
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.567
klopt inderdaad maar als ik zien hoeveel duitsers er op graspop rondlopen die graspop verkiezen boven wacken. en geeft het eens een kans. of anders lekker als sub.
Heeft ook met de locatie van Wacken te maken, wat aanzienlijk verder reizen is dan Graspop voor Duitsers in bijvoorbeeld het Ruhrgebied.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik begin me echt af te vragen wie die vierde headliner gaat worden...
Avenged Sevenfold, GNR, Ozzy, Kiss of de veeel minder waarschijnlijke Metallica, ACDC
Of misschien toch nog een verrassing die we totaal niet aan zien komen?

EDIT: kiss erbij
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik begin me echt af te vragen wie die vierde headliner gaat worden...
Avenged Sevenfold, GNR, Ozzy of de veeel minder waarschijnlijke Metallica, ACDC
Of misschien toch nog een verrassing die we totaal niet aan zien komen?
KISS is hier ook al gevallen, door de vriendin van de zoon van de tourmanager van KISS of wat was het ook?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Porcupine Tree laat via Facebook weten dat ze volgend jaar langs de Europese zomerfestivals gaan. Hopelijk GMM of Werchter erbij.



"We are very excited to announce a major UK outdoor show on 29th June 2023 at Manchester's Castlefield Bowl, as part of the Sounds of the City 2023 concert series. Tickets go on sale Friday 4th November at 9.30am UK time. This show will be part of a series of European festival appearances in 2023, stay tuned for more announcements on those!"
Porcupine Tree als Marque headliner, jaaa! Misschien is niet al hun werk heel erg metal maar hiermee zet je wel de grootste hedendaagse progrock band op je affiche na een afwezigheid van 13 jaar. Topboeking!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Porcupine Tree als Marque headliner, jaaa! Misschien is niet al hun werk heel erg metal maar hiermee zet je wel de grootste hedendaagse progrock band op je affiche na een afwezigheid van 13 jaar. Topboeking!
ik hoop het voor jullie, ik vermoed dat ik hem zal skippen maar dat wil niet zeggen dat ik het geen goeie booking zou vinden
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Mooi tijdens de bejaardenrock van MC en DL dus het festival alsnog in stijl afsluiten. Volgende week zie ik Porcupine Tree overigens voor het eerst!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Was Porcupine Tree niet ook in die hellfest leak of de download leak met dubbele Metallica terug te vinden?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ja precies! Als dit de Marque afsluiter op zondag is, dan is ze de boeking van DL op die plek op de main vergeven.
Denk niet dat er iets tegelijk met DL zal spelen. Marquee headliner zal eerder tijdens Motley spelen.

Denken jullie dat Arch Enemy nog als marquee headliner kan of is dat meer een mainstage band? ben bang voor het laatste. vorige keer om 6 uur op de main. dat zou ik nou echt een heerlijke marquee headliner vinden om de zondag mee af te sluiten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Denk niet dat er iets tegelijk met DL zal spelen. Marquee headliner zal eerder tijdens Motley spelen.

Denken jullie dat Arch Enemy nog als marquee headliner kan of is dat meer een mainstage band? ben bang voor het laatste. vorige keer om 6 uur op de main. dat zou ik nou echt een heerlijke marquee headliner vinden om de zondag mee af te sluiten.
behemoth heeft het gedaan 2014 mainstage naar 2016 marquee headliner dus zou het nog niet helemaal afschrijven
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Denk niet dat er iets tegelijk met DL zal spelen. Marquee headliner zal eerder tijdens Motley spelen.

Denken jullie dat Arch Enemy nog als marquee headliner kan of is dat meer een mainstage band? ben bang voor het laatste. vorige keer om 6 uur op de main. dat zou ik nou echt een heerlijke marquee headliner vinden om de zondag mee af te sluiten.
Ik denk dat 18u main band en headliner marquee positie wel inwisselbaar is, afhankelijk van de boekingen en het samenstellen.
Een Emperor zie ik ook nog gewoon opnieuw de marquee headlinen, ook al hebben die al main gestaan in dat Rammstein jaar, ik zie een Behemoth ook nog terug de marquee induiken, om dat absurde gegeven van hen in de (bloedhete) namiddag op de main te doen vergeten :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Niet verwacht dat Porcupine Tree festivals gaat doen, maar dat zou inderdaad een hele fijne toevoeging zijn! Al lijkt het me vooralsnog veel logischer dat Werchter daarmee aan de haal gaat.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Wat is trouwens zo bijzonder aan het podium van AC/DC? Bij Rammstein begrijp ik het, maar de laatste keer dat ik AC/DC zag, kan ik me toch weinig speciale zaken herinneren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wat is trouwens zo bijzonder aan het podium van AC/DC? Bij Rammstein begrijp ik het, maar de laatste keer dat ik AC/DC zag, kan ik me toch weinig speciale zaken herinneren.
Het is gewoon het feit dat ze alleen op hun eigen podium willen spelen. Hierdoor moet er plek zijn voor een extra podium op het festival. Daarnaast mag van de band geen enkele andere artiest gebruik maken van het podium. Dat was in ieder geval in 2010 het geval.
Slaat ook helemaal nergens op, maar als je zo groot bent kan je gewoon eisen wat je maar wilt helaas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken