Graspop Metal Meeting 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Heel vreemd hoe die band in Nederland 2 ziggo's uitvekoopt en hier moeite heeft met lotto arena
Komt misschien ook wel door de toegenomen populariteit van Floor in Nederland na Beste Zangers. Of is dat in België ook zo?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
FgKQe69XwAA0BjR


Deze post @PJ net in het pinkpop topic, ook maar even hier neergooien.
Vraag me af of het waar is, als er een festival is dat AC/DC weet te boeken zie ik Hellfest het wel doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Poster schijnt ook bij vorige editie ruim van te voren gelekt te zijn al weet ik niet of dit ook het geval was?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Poster schijnt ook bij vorige editie ruim van te voren gelekt te zijn al weet ik niet of dit ook het geval was?
klopt inderdaad, een soort gelijk plaatje met alleen de headliners en bovenste namen was naar boven gekomen voor de aankondiging.
Iedereen dacht dit kan nooit echt zijn, deze line up is veel te stacked. en toen klopt het dus uiteindelijk 100%
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
FgKQe69XwAA0BjR


Deze post @PJ net in het pinkpop topic, ook maar even hier neergooien.
Vraag me af of het waar is, als er een festival is dat AC/DC weet te boeken zie ik Hellfest het wel doen.
Skid row te hoog, pwd te laag, Crue en Def leppard staan al heel hun tour op gelijke hoogte dus Slipknot moet 1 plek omhoog . I call fake
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Komt misschien ook wel door de toegenomen populariteit van Floor in Nederland na Beste Zangers. Of is dat in België ook zo?

Ik vraag me ook af of dit nu nog steeds zou gebeuren. De verkoop startte vlak na het programma. Inmiddels zijn we twee jaar verder en vraag ik me af of de populariteit nog steeds groot genoeg is voor 2x Ziggodome
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Als ik een ticket probeer te kopen voor Nightwish kom ik nochthans hier op uit hoor
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221030-125041.png
    Screenshot_20221030-125041.png
    24,6 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Skid row te hoog, pwd te laag, Crue en Def leppard staan al heel hun tour op gelijke hoogte dus Slipknot moet 1 plek omhoog . I call fake
Denk eerlijk gezegd wel dat hij echt is.

AC/DC boven alle andere namen lijkt me niets mis mee, dat is wel de boeking van het jaar en een veel grotere band dan de rest.

Eerste 4 bands zijn duidelijk de 4 headliners, de 4 bands eronder ms2 afsluiters. Motley en Def staan dus op de juiste plaats want ze kunnen niet allebij bovenaan de dag staan. Waarschijnlijk sluit bijvoorbeeld Motley de dag af, waar Def leppard dit doet op graspop. is wel vaker met co-headline tours.
Parkway Drive staat dus ook niet te laag want ze staan gewoon tussen het rijtje ms2 headliners.

Zoiets krijg je dan bijvoorbeeld:
Donderdag: ms1 AC/DC, ms2 Hollywood Vampires (kleinere headliner wordt gecompenseerd door AC/DC)
Vrijdag: ms1 Motley Crue, ms2 Def Leppard
Zaterdag: ms1 Iron Maiden, ms2 Pantera
Zondag: Slipknot ms1. ms2 Parkway Drive

Het missen van Avenged Sevenfold, Disturbed en Alter Bridge valt wel op. Vooral van de laatste 2 weten we al zeker dat ze touren en lijkt me vreemd als Helfest ze niet heeft. Deze bands zijn toch groter dan Rancid en Europe dacht ik
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Wat ik niet zou snappen als die poster klopt: heeft Hellfest zoveel plaats dat ze een apart podium kwijt geraken voor Ac/Dc? Want die brengen toch effectief hun eigen podium mee? Op Download 2011 speelden ze op hun eigen stage effectief geloof ik.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Het missen van Avenged Sevenfold, Disturbed en Alter Bridge valt wel op. Vooral van de laatste 2 weten we al zeker dat ze touren en lijkt me vreemd als Helfest ze niet heeft. Deze bands zijn toch groter dan Rancid en Europe dacht ik

Skid Row lijkt me ook niet de grootste naam daar. Maar verder wel vet als het zo zou zijn dit allemaal.

Los van of het echt is of niet, lijkt me geen probleem voor de verkoop om AC/DC zowel op Werchter als op Graspop te programmeren. Dat zou ook als ze op beiden spelen wel uitverkopen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Wat ik niet zou snappen als die poster klopt: heeft Hellfest zoveel plaats dat ze een apart podium kwijt geraken voor Ac/Dc? Want die brengen toch effectief hun eigen podium mee? Op Download 2011 speelden ze op hun eigen stage effectief geloof ik.

Misschien zijn ze bij AC/DC inmiddels zo oud dat het ze niet meer zoveel uitmaakt en dat ze het juist fijn vinden om niet zo'n mega productie mee te hoeven nemen en gewoon lekker chill de nummers kunnen spelen zonder alle extra's.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik vraag me ook af of dit nu nog steeds zou gebeuren. De verkoop startte vlak na het programma. Inmiddels zijn we twee jaar verder en vraag ik me af of de populariteit nog steeds groot genoeg is voor 2x Ziggodome
Geen tickets meer op Swap. Solo optredens van Floor lopen lekker qua verkoop. Pinkpop vorig jaar heeft ook wel wat zieltjes gewonnen. Voor de populariteit in België zouden ze RW eens moeten doen maar qua de band die ze zijn passen ze beter op GMM.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Eerst zien dan geloven dat AC/DC een festivalshow doet. Zoals door anderen al vermeld hier, hebben die gasten een eigen podium. Het is niet onmogelijk, maar het lijkt me toch wel sterk dat ze daar voor Hellfest ineens vanaf wijken.

Mócht dat affiche wel kloppen, is dat wel goed nieuws. Dan zijn er met Slipknot, Hollywood Vampires, Parkway Drive en vooral Pantera vier grote bands zeer in de buurt van Graspop en is de kans groot dat we ze in Dessel ook kunnen bewonderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wat ik niet zou snappen als die poster klopt: heeft Hellfest zoveel plaats dat ze een apart podium kwijt geraken voor Ac/Dc? Want die brengen toch effectief hun eigen podium mee? Op Download 2011 speelden ze op hun eigen stage effectief geloof ik.
Ja, is moeilijk antwoord op te geven zonder inside information. Misschien hebben ze ineens zin in festivals, voor het eerst. in 13 jaar tijd kan veel veranderen natuurlijk. kan zijn dan ze die eis niet meer hebben. Kan natuurlijk ook dat Hellfest gewoon voldoet aan hun eis en er een stage bij plaatsen op één of andere manier, of 1 van de mainstages speciaal inrichten voor AC/DC.
Skid Row lijkt me ook niet de grootste naam daar. Maar verder wel vet als het zo zou zijn dit allemaal.

Los van of het echt is of niet, lijkt me geen probleem voor de verkoop om AC/DC zowel op Werchter als op Graspop te programmeren. Dat zou ook als ze op beiden spelen wel uitverkopen.
Zou me dan ook weer niet verbazen als ze in België gewoon hun eigen show doen en geen festival.
Als ze op hellfest zouden staan, zou ik dat niet zien als teken dat ze een uitgebreide festival tour gaan doen. Hellfest heeft vaker exclusieve boekingen die niet zomaar op ieder festival staan. ik zie ze dan ook eerder op Hellfest staan dan op graspop, werchter of pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken