Lieve Ayreon vrienden. Heeft iemand hints opgepakt over wat Ayreon na het spelen van de cd gaat doen in september? Ik las dat ze de cd integraal doen en dan nog ruimte hebben voor circa 45 minuten muziek en mogelijk wat nog niet eerder live gespeelde Ayreon nummers gaan spelen. Maar is er misschien al meer over gezegd wat ik nog gemist heb?
Qua niet gespeelde nummers staat The Day that the world breaks down met stip op 1.
Gelieve ons aan te spreken met 'Ayreonauten', want dat is wat we zijn! hahahaha
Ik heb daar een antwoord op en ook geen antwoord op.
Alles wat je zegt hebben Arjen en Joost inderdaad bevestigd tijdens de Q&A live op facebook. Bij elke vraag over 'komt dit nummer ook aan bod in de extra tijd' volgde het antwoord 'dat weten we nog niet, moet nog allemaal bekeken worden, we hebben daar nog niet over nagedacht,...' en nog meer van die nietszeggende zinnetjes. Het enige zinvolle dat er ook uitkwam is dat ze graag nummers willen spelen die ze voordien nog niet live hebben gespeeld, dat het gemakkelijk is om comatose, valley of the queens, loser enzo opnieuw te brengen (hij noemde die voorbeelden niet - ik noem die), maar Arjen wil net graag iets uniek doen tijdens shows. Hij haat touren en altijd hetzelfde doen, dus verwacht alles behalve wat er al geweest is
Het leek me heel erg op: we wilden weer live shows doen, we hebben met 013 gesproken over mogelijke data, hebben de muzikanten gecontacteerd en nadat die ja zeiden, hebben we de zangers gecontacteerd en gezien wie er wou/kon. Hansi had toen een uur voor de Q&A zijn finale bevestiging gegeven. Dan gaan we dat aankondigen, tickets in de verkoop zetten, en als we genoeg verkopen weten we dat er budget is om het hele project uit te werken. En pas op dat moment denken we na over hoe en wat we juist gaan doen, qua stage aankleding, qua extra nummers, wie wat kan zingen van het 010... Bij dat laatste; grotendeels de vocals door degene die het origineel heeft ingezongen, de partijen van wie er niet bij kan zien slim verdelen en mogelijk ook afwijkingen want er zijn andere, extra zangers die daar mogelijk iets leuk mee kunnen doen.