Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Damn, Ben ik blij dat de promotor de jupilerstage aan mij laat
ik zou ook geen betere kandidaat weten om de jupiler stage in te vullen

vind het trouwens wel jammer dat de jupiler stage niet wat langer door gaat. zou wel leuk zijn om 's nachts een metalcore/hardcore band de jupiler stage te zien headlinen tijdens Def Leppard ofzo. dat de marquee veel langer door gaat dan de jupiler stage vind ik wel bijzonder. om 10 uur stoppen is toch wel erg vroeg of ligt het aan mij
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik zou ook geen betere kandidaat weten om de jupiler stage in te vullen

vind het trouwens wel jammer dat de jupiler stage niet wat langer door gaat. zou wel leuk zijn om 's nachts een metalcore/hardcore band de jupiler stage te zien headlinen tijdens Def Leppard ofzo. dat de marquee veel langer door gaat dan de jupiler stage vind ik wel bijzonder. om 10 uur stoppen is toch wel erg vroeg of ligt het aan mij
Lastig, die stage draait gewoon op publieksenergie, en op dat uur is de batterij meestal al op
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Lieve Ayreon vrienden. Heeft iemand hints opgepakt over wat Ayreon na het spelen van de cd gaat doen in september? Ik las dat ze de cd integraal doen en dan nog ruimte hebben voor circa 45 minuten muziek en mogelijk wat nog niet eerder live gespeelde Ayreon nummers gaan spelen. Maar is er misschien al meer over gezegd wat ik nog gemist heb?

Qua niet gespeelde nummers staat The Day that the world breaks down met stip op 1.
Even beetje kijken naar de gastartiesten.
Ze hebben Hansi Kursch dus ik hoop dat ze iets van Demons and Wizards of Blind Guardian erin zetten. Vind Fiddler on the Green of Bard's Song bijvoorbeeld wel goede opties voor zo'n theatrale shows.

Anneke van Giersbergen dus iets van the Gathering
Beetje geluk wat Stream of Passion gezien zowel Johan als Marcela meedoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik hoop eigenlijk (met de reële kans om gestenigd te worden 🥵) dat Metallica niet op Graspop speelt. Dit gaat er enkel voor zorgen dat er de dag dat ze spelen een hele hoop volk rond loopt die enkel voor hen komen. Vond ik enkele jaren geleden met Rammstein ook een dooddoener. Scheelt ook al wat stress bij de ticketverkoop. Laat de grote stadionbands maar stadions vullen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Lieve Ayreon vrienden. Heeft iemand hints opgepakt over wat Ayreon na het spelen van de cd gaat doen in september? Ik las dat ze de cd integraal doen en dan nog ruimte hebben voor circa 45 minuten muziek en mogelijk wat nog niet eerder live gespeelde Ayreon nummers gaan spelen. Maar is er misschien al meer over gezegd wat ik nog gemist heb?

Qua niet gespeelde nummers staat The Day that the world breaks down met stip op 1.
Gelieve ons aan te spreken met 'Ayreonauten', want dat is wat we zijn! hahahaha :ROFLMAO:

Ik heb daar een antwoord op en ook geen antwoord op.
Alles wat je zegt hebben Arjen en Joost inderdaad bevestigd tijdens de Q&A live op facebook. Bij elke vraag over 'komt dit nummer ook aan bod in de extra tijd' volgde het antwoord 'dat weten we nog niet, moet nog allemaal bekeken worden, we hebben daar nog niet over nagedacht,...' en nog meer van die nietszeggende zinnetjes. Het enige zinvolle dat er ook uitkwam is dat ze graag nummers willen spelen die ze voordien nog niet live hebben gespeeld, dat het gemakkelijk is om comatose, valley of the queens, loser enzo opnieuw te brengen (hij noemde die voorbeelden niet - ik noem die), maar Arjen wil net graag iets uniek doen tijdens shows. Hij haat touren en altijd hetzelfde doen, dus verwacht alles behalve wat er al geweest is :)

Het leek me heel erg op: we wilden weer live shows doen, we hebben met 013 gesproken over mogelijke data, hebben de muzikanten gecontacteerd en nadat die ja zeiden, hebben we de zangers gecontacteerd en gezien wie er wou/kon. Hansi had toen een uur voor de Q&A zijn finale bevestiging gegeven. Dan gaan we dat aankondigen, tickets in de verkoop zetten, en als we genoeg verkopen weten we dat er budget is om het hele project uit te werken. En pas op dat moment denken we na over hoe en wat we juist gaan doen, qua stage aankleding, qua extra nummers, wie wat kan zingen van het 010... Bij dat laatste; grotendeels de vocals door degene die het origineel heeft ingezongen, de partijen van wie er niet bij kan zien slim verdelen en mogelijk ook afwijkingen want er zijn andere, extra zangers die daar mogelijk iets leuk mee kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel, Jamel en duck

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Even beetje kijken naar de gastartiesten.
Ze hebben Hansi Kursch dus ik hoop dat ze iets van Demons and Wizards of Blind Guardian erin zetten. Vind Fiddler on the Green of Bard's Song bijvoorbeeld wel goede opties voor zo'n theatrale shows.

Anneke van Giersbergen dus iets van the Gathering
Beetje geluk wat Stream of Passion gezien zowel Johan als Marcela meedoen.
Dat mag je wel grotendeels vergeten denk ik. Die opvulling zal wel gedaan worden met andere Ayreon nummers en misschien 1 of 2 Star One nummers, iets van Ambeon, The Gentle Storm, Stream of Passion kan uiteraard wel... zowat alle nevenprojecten van Arjen - net als vorige keer.
Maar ik zou niet goed weten waarom Arjen naar de zangers hun eigen bandmateriaal zou grijpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Ik hoop eigenlijk (met de reële kans om gestenigd te worden 🥵) dat Metallica niet op Graspop speelt. Dit gaat er enkel voor zorgen dat er de dag dat ze spelen een hele hoop volk rond loopt die enkel voor hen komen. Vond ik enkele jaren geleden met Rammstein ook een dooddoener. Scheelt ook al wat stress bij de ticketverkoop. Laat de grote stadionbands maar stadions vullen.
Is volledig begrijpelijk en terecht.
Zou een ongekende strijd voor tickets zijn, 'omdat metallica eens op een metalfestival speelt'. Ik hun het Graspop zeker en vast, maar dat zal de dag zijn waarop graspop even geen graspop meer is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
denk dat het vandaag niks meer wordt met aankondigingen, die zitten zo aan de vrijdagmiddag pint. op naar volgende week.
maandag 31 okt. dan maar ghost en helloween lijkt me 🎃 wel gepast.
lijkt mij eigenlijk wel een ideaal moment, en ook gewoon de combo jong en oud om iedereen wat tevreden te houden
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Bekijk bijlage 2867
Hoeveel belang hechten we hier aan? iemand die @theblackmadness zijn geruchten clashfinder vind en zegt dat een promoter zegt dat het 95% real is? Vind niet meteen veel noemenswaardige posts of leaks dat die goed had
Ok the main stages are stacked but can we talk about the Marquee & Metal Dome for a second? Mgła, Sleep, Deafheaven, Oranssi Pazuzu, Harakiri For The Sky, Porcupine Tree?! Massive line-up!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
Om toch weer commentaar te geven op de clashfinder: Static-x staat er overdag op de main, volgens mij spelen ze met een hologram.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik hoop eigenlijk (met de reële kans om gestenigd te worden 🥵) dat Metallica niet op Graspop speelt. Dit gaat er enkel voor zorgen dat er de dag dat ze spelen een hele hoop volk rond loopt die enkel voor hen komen. Vond ik enkele jaren geleden met Rammstein ook een dooddoener. Scheelt ook al wat stress bij de ticketverkoop. Laat de grote stadionbands maar stadions vullen.
Heb je elk jaar wel hoor. Zie 't vooral als Maiden speelt. De eerste 2 rijen staan meestal al vol Maiden fans vanaf de eerste act.
Wilde vorig jaar vooraan staan bij Beyond The Black. Kwam een uur van te voren aan en er was al geen plek meer vrij. Gelukkig een Maiden fan die 't niet erg vond om ff te ruilen voor 1 optreden. Maar veel van die fans blijven staan en willen niet ruilen terwijl ze vaker niet geïnteresseerd zijn in de eerste paar bands.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Heb je elk jaar wel hoor. Zie 't vooral als Maiden speelt. De eerste 2 rijen staan meestal al vol Maiden fans vanaf de eerste act.
Wilde vorig jaar vooraan staan bij Beyond The Black. Kwam een uur van te voren aan en er was al geen plek meer vrij. Gelukkig een Maiden fan die 't niet erg vond om ff te ruilen voor 1 optreden. Maar veel van die fans blijven staan en willen niet ruilen terwijl ze vaker niet geïnteresseerd zijn in de eerste paar bands.
Kan me inbeelden dat hij bij metallica nog wel erger is? Voornamelijk dan met dagjestouristen. Je kan ze er zo uithalen, degene die speciaal voor die ene dag naar de h&m achter een zwarte tshirt zijn geweest 🤣
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Kan me inbeelden dat hij bij metallica nog wel erger is? Voornamelijk dan met dagjestouristen. Je kan ze er zo uithalen, degene die speciaal voor die ene dag naar de h&m achter een zwarte tshirt zijn geweest 🤣
Zal lekker rustig zijn op de andere stages die dag dan.

Ik begrijp de commentaren verder wel bij metallica, heb er ook wel gemengde gevoelens over. Waar ik me dan vooral zorgen over maak is de ticketprijs. Denk dat daar zo een paar tientjes bovenop kunnen komen als metallica er ook echt staat.

Toch zou ik het er wel voor over hebben om 's werelds grootste metalband een keer te zien op mijn festival. Muziek van Metallica heb ik ook een stuk meer mee dan de meeste gebruikelijke headliners en classic rock bands. al luister ik het eigenlijk nooit hebben ze toch wel veel goede nummers die ik nog wel eens een keer live wil horen voor een tweede keer.
this man has a point
Dus er komt toch nog een aankondiging vandaag? Leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik dacht dat metallica dit probleem had opgelost door een reservatiesysteem voor die tickets in hun "pit"
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Even beetje kijken naar de gastartiesten.
Ze hebben Hansi Kursch dus ik hoop dat ze iets van Demons and Wizards of Blind Guardian erin zetten. Vind Fiddler on the Green of Bard's Song bijvoorbeeld wel goede opties voor zo'n theatrale shows.

Anneke van Giersbergen dus iets van the Gathering
Beetje geluk wat Stream of Passion gezien zowel Johan als Marcela meedoen.
Over Stream Of Passion gesproken, die gaan een (eenmalige?) reunion show doen op 7-9-23
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken