Graspop Metal Meeting 2023

Of het is een geweldige live band die ook matige rommel overtuigend en meeslepend kan brengen, maar dat maakt het album niet beter.
ze hebben ook gewoon carrion en karma gespeeld in vorst, en eerlijk gezegd, het kwam slechter over bij zo'n massa dan de nieuwe nummers

Zou me niets verbazen als ik misschien wel de enige metalhead ter wereld ben die vrijwel niets met Lamb of God heeft.. Ik vind hun circle pits wel gaaf, maar krijg het al 18 jaar, ondanks heel veel pogingen, niet voor elkaar om langer dan een paar minuten geboeid te blijven door hun muziek. Geen idee waarom niet.

Zou me niets verbazen als ik misschien wel de enige metalhead ter wereld ben die vrijwel niets met Lamb of God heeft.. Ik vind hun circle pits wel gaaf, maar krijg het al 18 jaar, ondanks heel veel pogingen, niet voor elkaar om langer dan een paar minuten geboeid te blijven door hun muziek. Geen idee waarom niet.

Hallo, welkom bij de club!

Dit heb ik dus met Slayer, heb jaren geprobeerd om het leuk te vinden, maar is me nooit gelukt (ben ik nog steeds welkom op dit forum nu?)

Ik zou ook graag LoG opnieuw zien als afsluiter. Ik zat de vorige keer al vanvoor op Slipknot te wachten, en het publiek daar was totaal niet bezig met het optreden. De volgende keer zou ik dan graag vanvoor staan bij LoG en rondjes rennen bij Redneck.
Heb die show ook grotendeels gemist helaas, omdat ik ergens bij slipknot stond te wachten. parkway drive hun headline show in 2018 gemist omdat ik er dat jaar niet was, heb die show vaak terug gekeken op youtube. Ik hoop dat de organisatie aan ons denkt en parkway drive en lamb of god opnieuw een mainstage laat afsluiten in het donker, eigenlijk verdien ik het niet na zo stom te zijn om dit te missen maar zou wel gaaf zijn.

Zullen we deze 8 headliners doen dan?
Metallica en Nightwish op donderdag was al bevestigd door @Joslittel en Motley en Def Leppard zijn er natuurlijk ook al, dus dan maak ik dit ervan.
Metallica, Ghost, Slipknot, Def Leppard
Nightwish, Parkway Drive, Lamb of God, Motley Crue,

Kan iemand dit even regelen met de organisatie? waarschijnlijk is dit een veel te jonge line up voor Graspop helaas..

EDIT: Er stond 2x Nightwish, 1 daarvan moest Lamb of god zijn.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik dus met Slayer, heb jaren geprobeerd om het leuk te vinden, maar is me nooit gelukt (ben ik nog steeds welkom op dit forum nu?)
Go Away GIF

Zullen we deze 8 headliners doen dan?
Metallica en Nightwish op donderdag was al bevestigd door @Joslittel en Motley en Def Leppard zijn er natuurlijk ook al, dus dan maak ik dit ervan.
Metallica, Ghost, Slipknot, Def Leppard
Nightwish, Parkway Drive, Nightwish, Motley Crue,

Kan iemand dit even regelen met de organisatie? waarschijnlijk is dit een veel te jonge line up voor Graspop helaas..
come in tyrone power GIF

Snap ik wel. Slayer heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding mee. Tijdje heel gaaf gevonden. Zeker toen ik met mijn eigen band elke show Raining Blood coverde. Maar heb ze toen een keer in de 013 gezien en dat was zo superslecht dat ik gelijk helemaal op ze afgeknapt was. Paar keer op Graspop daar omheen wel pogingen gewaagd, maar nooit echt geboeid. Tot hun afscheidsshow op Graspop 2019. In die drie of vier keer ervoor de band nog nooit met zoveel overgave zien spelen. Dat was echt heel vet. En toen na de toegift Tom Araya terug het podium op kwam en daar geëmotioneerd gewoon stond, was dat wel echt kippenvel. Dus ik hoop heel egoïstisch dat ze met pensioen blijven en niet met een reunietour nog eens terugkeren naar Graspop. Zodat die laatste show hetgeen is waar ik Slayer voor zal herinneren.

Parkway Drive mag zeker een dagje afsluiten! Nieuw album vind ik persoonlijk iets minder sterk dan Ire of Reverence, maar zoals hierboven gezegd: live zullen die wel tot uiting komen.
Architects zie ik ondanks hun nieuw album geen hogere spot innemen dan enkele jaren geleden. Hoewel de muziek toegankelijker wordt, vind ik het toch een stap terug, zowel muzikaal als de lyrics. Maar wel fijn dat ze zichzelf niet enkel tot het genre beperken! Het vorige album -in tegenstelling tot de oude garde fans- vond ik wel een aardige plaat en hoor ik graag een aantal nummers live.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
En welk tijdslot zou dat zijn? Werchter heeft maar 1 mainstage toch?

Daarnaast heb ik in het RW topic al meermaals voorbij zien komen dat er daar 8 headliners worden geboekt. Tellen de 5e t/m 8e headliners als de subheadliners?
Op Werchter heb je headliners, coheadliners, dansafsluiters en subheadliners.

Bij coheadliners staan er 2 min of meer even grote namen, die doorgaans beiden anderhalf uur spelen.
Een sub speelt daarvoor (meestal 5 kwartier, soms 1 uur).
Dansafsluiter doet RW niet meer aan geloof ik. Laatste keer was na Paul McCartney toen Disclosure speelde.

Maar definities zijn niet keihard. The War on Drugs afgelopen editie vond ik een sub, iemand anders een coheadliner met Pearl Jam.

Op Werchter heb je headliners, coheadliners, dansafsluiters en subheadlinera.

Bij coheadliners staan er 2 min of meer even grote namen, die doorgaans beiden anderhalf uur spelen.
Een sub speelt daarvoor (meestal 5 kwartier, soms 1 uur).
Dansafsluiter doet RW niet meer aan geloof ik. Laatste keer was na Paul McCartney toen Disclosure speelde.

Maar definities zijn niet keihard. The War on Drugs afgelopen editie vond ik een sub, iemand anders een coheadliner met Pearl Jam.

Ja, dus als je twee coheadliners hebt, dan heb je geen subheadliner meer? Of dus coheadliners met daaronder een sub. Dat maakt wel een groot verschil voor een positie van Ghost en lijkt me ook voor de keuze om Graspop of Werchter te spelen voor een band.

Ja, dus als je twee coheadliners hebt, dan heb je geen subheadliner meer? Of dus coheadliners met daaronder een sub. Dat maakt wel een groot verschil voor een positie van Ghost en lijkt me ook voor de keuze om Graspop of Werchter te spelen voor een band.
ik denk dat ghost sub voor een grote headliner is of kleine coheadliner ofzo, ik zie ze niet echt voor minder gaan. Ter vergelijking, bring me the horizon was ook gewoon sub.

Afgelopen editie had je:
Dag 1: sub the war on drugs (5 kwartier) - headliner Pearl Jam (2 uur)
Dag 2: sub Greta van Fleet (1 uur) - headliner Metallica (2 uur)
Dag 3: sub Anne-Marie (1 uur) - coheadliner TOP - coheadliner Imagine Dragons
Dag 4: sub Royal Blood (5 kwartier) - coheadliner the Killers (anderhalf uur) - coheadliner RHCP (anderhalf uur)

Ghost zie ik wel sub zijn voor een Metallica ofzo. Ghost in de Barn tijdens Taylor Swift zou ik helemaal top vinden.

trouwens, bad omens is gewoon maar eens een trix aan het uitverkopen. 1100 man,om maar eens te vergelijken, cradle of filth, sepultura en cannibal corpse lukt het (voorlopig) niet. Als dit geen teken voor graspop is dat deze band serieus aan het boomen is weet ik het ook niet. eerste keer belgië naar mijn weten en meteen een trix uitverkopen.

Parkway Drive mag zeker een dagje afsluiten! Nieuw album vind ik persoonlijk iets minder sterk dan Ire of Reverence, maar zoals hierboven gezegd: live zullen die wel tot uiting komen.
Architects zie ik ondanks hun nieuw album geen hogere spot innemen dan enkele jaren geleden. Hoewel de muziek toegankelijker wordt, vind ik het toch een stap terug, zowel muzikaal als de lyrics. Maar wel fijn dat ze zichzelf niet enkel tot het genre beperken! Het vorige album -in tegenstelling tot de oude garde fans- vond ik wel een aardige plaat en hoor ik graag een aantal nummers live.
Heb hetzelfde gevoels bij Architects. Was bij vorig album al minder, maar toen was er wel wat commercieel succes. Nu lijkt dat er niet te komen. Zullen wel populair blijven natuurlijk. 1 minder album maakt geen slechte carriere

trouwens, bad omens is gewoon maar eens een trix aan het uitverkopen. 1100 man,om maar eens te vergelijken, cradle of filth, sepultura en cannibal corpse lukt het (voorlopig) niet. Als dit geen teken voor graspop is dat deze band serieus aan het boomen is weet ik het ook niet. eerste keer belgië naar mijn weten en meteen een trix uitverkopen.
Graspop zal dat wel al doorhebben. Hoop ik... 🤣

graspop heeft een redelijke blinde vlek als het op metalcore aankomt.
Op zich met onder andere Imminence, spiritbox hadden wel een paar goede boekingen. Al kan het wel beter

Ik hoop trouwens dat Spiritbox nog eens naar Europa komt volgend jaar, vond de set niet heel sterk op Graspop maar was grotendeels door slecht geluid en handicap van de zangeres. Ik zou ze graag eens zien in een zaal. Blijf het wel een fijne band vinden.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread