Graspop Metal Meeting 2023

wess

Randprogramma
30 jun 2021
151
143
Ik zie dat de laatste tijd steeds vaker: 'with/featuring (very) special guest(s)'.
Vaak staat daaronder dan nog iets van 'supported by' een 3e of 4e band ofzo, zoals vanochtend met Sabaton, Babymetal en Lordi.
Is er wellicht een speciale reden om dat onderscheid te maken?

Bekijk bijlage 2721

Ook zie je steeds meer 'co-headliner' tours, zoals komende zaterdag met Arch Enemy en Behemoth (waarbij Carcass en Unto Others dan weer de 'special guests' zijn).

Bekijk bijlage 2719

Het kan ook nog gekker, zoals de tour van Alestorm, waarbij Gloryhammer alleen in de Duitstalige landen co-headliner is.

Bekijk bijlage 2720

Ook komt het wel voor dat een ogenschijnlijk grotere band als special guest dient voor een kleinere band, zoals in jouw voorbeeld met Journey en Toto.
Datzelfde zag ik bij een concertje in Londen, waar ik komende week mogelijk naar toe ga, met Wage War, The Devil Wears Prada en Siamese.
In eerste instantie dacht ik dat TDWP de hoofdact was, zo stond het nl. ook op een site die ik bezocht.
Blijkbaar is echter juist WW de hoofdact, en TDWP de support.
Dat vond ik op zich wel vreemd, aangezien ik laatstgenoemde in vrijwel alle lijsten die ik tegenkom hoger zie staan.
Ook op GMM heeft TDWP al op de Main Stage gestaan in 2013, en de Jupiler Stage geheadlined in 2017.
WW heeft nog niet op GMM gestaan, maar stond wel op het affiche voor 2020, maar dan bijna achteraan op de onderste regel.

Bekijk bijlage 2722

Het kan natuurlijk zo zijn dat een band in een ander land/regio groter/populairder is dan bij ons (Journey/Toto?), of dat een band een andere inhaalt qua grootte/populariteit (WW/TDWP?). Of spelen misschien andere (commerciële?) factoren daarbij een rol?
 

Bijlagen

  • machine.jpg
    machine.jpg
    737,2 KB · Weergaven: 5

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
werchter vandaag en dan morgen GMM, alleen vrees ik wel dat als motley crue de eerste naam is dat dit wel eens de donderdag headliner aka de grote headliner kan zijn
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Absoluut niet! Als die laffe poging tot rockmuziek van Def Leppard kan, dan kan Bon Jovi zeker ook!

Enige verschil is dat Bon Jovi niet meer

werchter vandaag en dan morgen GMM, alleen vrees ik wel dat als motley crue de eerste naam is dat dit wel eens de donderdag headliner aka de grote headliner kan zijn

Ik denk niet dat dat echt met elkaar te maken heeft, maar meer gewoon ons Motley zelf nu aankondigt. Ze kunnen net zo goed dan op Copenhell of Hellfest staan.

Gnr was in 2018 ook niet de eerste naam dacht ik
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Hoe meer ik over de prijs van hellfest nadenk, hoe erger ik het vind.
Een vergelijking:
Hellfest €339
Rock am ring early bird: €199
Alcatraz early bird: €179

Ofwel vragen de laatste twee te weinig, of hellfest teveel.
Hoop dat Graspop hun prijs in het midden kan houden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Hoe meer ik over de prijs van hellfest nadenk, hoe erger ik het vind.
Een vergelijking:
Hellfest €339
Rock am ring early bird: €199
Alcatraz early bird: €179

Ofwel vragen de laatste twee te weinig, of hellfest teveel.
Hoop dat Graspop hun prijs in het midden kan houden.
verschil is wel 4 dagen hellfest en 3 dagen voor RAR/alcatraz. uiteindelijk vind ik alcatraz ook al aan de dure kant, vooral dan omdat de kwaliteit van de headliners een stuk lager ligt datn RAR/graspop maar inderdaad, hellfest heeft het wel tot het extreme getrokken dit jaar
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Hoe meer ik over de prijs van hellfest nadenk, hoe erger ik het vind.
Een vergelijking:
Hellfest €339
Rock am ring early bird: €199
Alcatraz early bird: €179

Ofwel vragen de laatste twee te weinig, of hellfest teveel.
Hoop dat Graspop hun prijs in het midden kan houden.
Download festival is 310 pond, dus 355 euro's. Hellfest dus 339.
Rock am ring is 229 voor 3 dagen inderdaad wat toch wel neer komt op hetzelfde per dag ongeveer.
Ik denk dat Graspop ook wel 300 zal zijn minstens
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Download festival is 310 pond, dus 355 euro's. Hellfest dus 339.
Rock am ring is 229 voor 3 dagen inderdaad wat toch wel neer komt op hetzelfde per dag ongeveer.
Ik denk dat Graspop ook wel 300 zal zijn minstens
man, download gaat daar dus nog eens los over?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Meeste heeft ook wel wat te maken met vraag en aanbod.
Download en Hellfest verkopen op een uurtje uit, zonder namen bekend te maken.
Graspop verkoopt nu al een aantal jaar ook uit, maar absoluut niet meteen. Lijkt me dus niet dat die een erg grote prijsstijging gaan doorvoeren.
Dat die stijging er komt, is wel meer dan duidelijk.

Ik hoop te stranden op een 285 euro. "Schappelijke prijs" van iets meer dan €70/dag.

Drankbonnen zullen ook wel stijgen vrees ik. 3,5 vvk - 4 op 't terrein?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Download festival is 310 pond, dus 355 euro's. Hellfest dus 339.
Rock am ring is 229 voor 3 dagen inderdaad wat toch wel neer komt op hetzelfde per dag ongeveer.
Ik denk dat Graspop ook wel 300 zal zijn minstens
Download had ik nog niet gezien.
Benieuwd naar de prijzen voor Werchter volgende week.
Festivals worden toch onbetaalbaar zo...
Mss dagtickets eerder dan combis voor veel mensen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Meeste heeft ook wel wat te maken met vraag en aanbod.
Download en Hellfest verkopen op een uurtje uit, zonder namen bekend te maken.
Graspop verkoopt nu al een aantal jaar ook uit, maar absoluut niet meteen. Lijkt me dus niet dat die een erg grote prijsstijging gaan doorvoeren.
Dat die stijging er komt, is wel meer dan duidelijk.

Ik hoop te stranden op een 285 euro. "Schappelijke prijs" van iets meer dan €70/dag.

Drankbonnen zullen ook wel stijgen vrees ik. 3,5 vvk - 4 op 't terrein?
verkoopt download echt uit? dacht van niet. beetje zoals graspop, een maand voor het festival uitverkopen ofzo
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Meeste heeft ook wel wat te maken met vraag en aanbod.
Download en Hellfest verkopen op een uurtje uit, zonder namen bekend te maken.
Graspop verkoopt nu al een aantal jaar ook uit, maar absoluut niet meteen. Lijkt me dus niet dat die een erg grote prijsstijging gaan doorvoeren.
Dat die stijging er komt, is wel meer dan duidelijk.

Ik hoop te stranden op een 285 euro. "Schappelijke prijs" van iets meer dan €70/dag.

Drankbonnen zullen ook wel stijgen vrees ik. 3,5 vvk - 4 op 't terrein?
Download verkoopt nooit uit volgens mij. Daar hangt alles juist van de line up af. festival heeft ook 111k capaciteit, het dubbele van hellfest en graspop.
ik verwacht niet dat de drank prijs met veel omhoog gaat. één van de insiders op het werchter forum had gezegd dat de bonprijs niet omhoog ging op werchter volgend jaar geloof ik dus hopelijk ook niet op graspop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken