Geen idee of dit zo werkt met twitter, maar zie onderstaande tweet van Deen Castronovo, drummer van Journey.
Interessant of dit gewoon promotiemateriaal is van Journey, dat ze boven Toto staan, of dat het dus niet zo is dat Journey de sub van Toto is, maar Toto de sub van Journey.
Edit: ook op de facebook pagina van Toto dezelfde foto, dus geen specifiek Journey promotie ding, lijkt in Amerika dus gewoon Journey als hoofdact te zijn?
Ik zie dat de laatste tijd steeds vaker: 'with/featuring (very) special guest(s)'.
Vaak staat daaronder dan nog iets van 'supported by' een 3e of 4e band ofzo, zoals vanochtend met Sabaton, Babymetal en Lordi.
Is er wellicht een speciale reden om dat onderscheid te maken?
Ook zie je steeds meer 'co-headliner' tours, zoals komende zaterdag met Arch Enemy en Behemoth (waarbij Carcass en Unto Others dan weer de 'special guests' zijn).
Het kan ook nog gekker, zoals de tour van Alestorm, waarbij Gloryhammer alleen in de Duitstalige landen co-headliner is.
Ook komt het wel voor dat een ogenschijnlijk grotere band als special guest dient voor een kleinere band, zoals in jouw voorbeeld met Journey en Toto.
Datzelfde zag ik bij een concertje in Londen, waar ik komende week mogelijk naar toe ga, met Wage War, The Devil Wears Prada en Siamese.
In eerste instantie dacht ik dat TDWP de hoofdact was, zo stond het nl. ook op een site die ik bezocht.
Blijkbaar is echter juist WW de hoofdact, en TDWP de support.
Dat vond ik op zich wel vreemd, aangezien ik laatstgenoemde in vrijwel alle lijsten die ik tegenkom hoger zie staan.
Ook op GMM heeft TDWP al op de Main Stage gestaan in 2013, en de Jupiler Stage geheadlined in 2017.
WW heeft nog niet op GMM gestaan, maar stond wel op het affiche voor 2020, maar dan bijna achteraan op de onderste regel.
Het kan natuurlijk zo zijn dat een band in een ander land/regio groter/populairder is dan bij ons (Journey/Toto?), of dat een band een andere inhaalt qua grootte/populariteit (WW/TDWP?). Of spelen misschien andere (commerciële?) factoren daarbij een rol?