Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Hij schijnt inderdaad ermee bezig te zijn qua conditie. In 2015 vond ik het prima, maar ik ben dan ook fan. (maar was niet de beste zang natuurlijk)

Maar verder is zoiets natuurlijk op video via youtube altijd dramatischer dan wanneer je er daadwerkelijk bij bent. Al maakt dat waarschijnlijk minder uit als je geen fan bent, maar natuurlijk wel als je gewoon ergens vooraan tussen andere fans staat.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Als ze de zanger hadden weg gelaten en de achtergrond zangers gewoon lieten zingen was het beter geweest denk ik. Kunnen ze niet zijn microfoon beter uitzetten?

Maar inderdaad helemaal mee eens dat dit soort bands niets meer horen te headlinen, gaat nergens over. Helaas gebeurt het regelmatig op graspop.
Wil ze graag eens zien, maar als ze er staan en dan binnen 2 jaar opnieuw dan denk ik dat ik ook de eerste ben die ze zal skippen. Zelfde met Ozzy eigenlijk, al zo veel op Graspop gestaan en ik heb hem eigenlijk nog maar 1 keer gezien
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Is Mötley Crue eigenlijk serieus een kanshebber hiervoor? Want uit nieuwsgierigheid eens wat livebeelden opgezocht en kon mijn lach niet inhouden toen ik dit hoorde. Hier gaat toch vooral mee gelachen worden...

Volgens mij willen ze Motley crue gewoon eens gezien hebben om te beseffen dat Axl Rose zo slecht nog niet is 😂

Graspop kan maar beter een geweldig alternatief voorzien in de marquee voor mij! Anders ga ik mij bezatten op de camping.

Ik kan op feestjes nog steeds meebrullen met girls girls girls En shout at the devil, maar in tegenstelling tot de meesten hier heb ik ze in 2009 wel (een stuk) gezien en dat hoeft echt niet nog eens.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Nog iets in de wandelgangen gehoord? Nu gaan we hier eigenlijk af op Nikita haar semi bevestiging naast het feit dat Graspop en motley Crue hun aankondigen verbazend gelijk lopen.
How voorzichtig hiermee. Ik weet dat ik bij de andere bands ook zelf geen namen heb genoemd, maar hierbij heb ik effectief geen naam gehoord. De zinnetjes die ik opving in combinatie met de zware geruchten doen me vooral vrezen dat het dus toch over hen gaat, terwijl ik er voordien lang van overtuigd was dat ze zich daar echt niet nog eens aan wilden verbranden. But don't shoot me als ze er toch niet moesten staan he 😂
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.197
Nog iets in de wandelgangen gehoord? Nu gaan we hier eigenlijk af op Nikita haar semi bevestiging naast het feit dat Graspop en motley Crue hun aankondigen verbazend gelijk lopen.
Ik denk dat het wel duidelijk is welke lijnen Graspop zal uitzetten?
Zou wel gek zijn als MC er effectief staat, dan moeten ze stevige garanties gekregen hebben bij GMM.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
How voorzichtig hiermee. Ik weet dat ik bij de andere bands ook zelf geen namen heb genoemd, maar hierbij heb ik effectief geen naam gehoord. De zinnetjes die ik opving in combinatie met de zware geruchten doen me vooral vrezen dat het dus toch over hen gaat, terwijl ik er voordien lang van overtuigd was dat ze zich daar echt niet nog eens aan wilden verbranden. But don't shoot me als ze er toch niet moesten staan he 😂
Motley Crue kondigd donderdag aan, Graspop begint hun website te updaten, huisstijl aanpassen. Tesamen met zo'n statements als 'gewaagde booking' en 'hopelijk loopt de backstage goed' moet je geen helderziende voor zijn, dit lijkt me zo goed als zeker.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Motley Crue kondigd donderdag aan, Graspop begint hun website te updaten, huisstijl aanpassen. Tesamen met zo'n statements als 'gewaagde booking' en 'hopelijk loopt de backstage goed' moet je geen helderziende voor zijn, dit lijkt me zo goed als zeker.
Zo voel ik het ook aan, maar het blijft een optelsom van losse elementen die wel heel erg neigen in 1 richting. Ik hoop nog steeds dat die uitspraken toch op iets anders slaan 😁
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
166
338
Als dat hier allemaal een beetje klopt, zit de kans er dik in dat ik het ganse festival ga skippen. Ozzy, Motley Crew en Slipknot zijn drie acts waar ik al nie bepaald warm van loop. Komt daarbij dat het wellicht weer een dure bedoening wordt... Ik ben ooit voor 1000 frank een dag geweest 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Myrkr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Als dat hier allemaal een beetje klopt, zit de kans er dik in dat ik het ganse festival ga skippen. Ozzy, Motley Crew en Slipknot zijn drie acts waar ik al nie bepaald warm van loop. Komt daarbij dat het wellicht weer een dure bedoening wordt... Ik ben ooit voor 1000 frank een dag geweest 😁
Ozzy zijn er nog niet echt aanwijzingen voor, en hoe dan ook ga je naar graspop voor de indrukwekkende dagvulling. Ik denk niet dat ik al ooit een Graspop dag gedaan heb waarbij ik effectief voor de headliner ging
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en duck

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
4 dagen lekker niet meer kunnen zingen met Bon Jovi, Ozzy, Motley en Kiss! Dat zou een feest zijn.

Maar, positieve noot is dan wel dat Def Leppard live in 2019 echt nog geweldig klonk.
Europe was dit jaar ook nog gewoon goed. Er zijn op zich nog genoeg van dat soort bands die wel goed klinken of het gewoon slim aanpakken.
Ook Kiss met de backing tracks tijdens de show in de Ziggo dit jaar was een stuk beter dan de vorige tour zonder de backing tracks. Alice Cooper met de gehele band als tweede, derde en vierde stem erachter zorgde er ook voor dat het nog beter klonk dan menig andere glambands
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
4 dagen lekker niet meer kunnen zingen met Bon Jovi, Ozzy, Motley en Kiss! Dat zou een feest zijn.

Maar, positieve noot is dan wel dat Def Leppard live in 2019 echt nog geweldig klonk.
Europe was dit jaar ook nog gewoon goed. Er zijn op zich nog genoeg van dat soort bands die wel goed klinken of het gewoon slim aanpakken.
Ook Kiss met de backing tracks tijdens de show in de Ziggo dit jaar was een stuk beter dan de vorige tour zonder de backing tracks. Alice Cooper met de gehele band als tweede, derde en vierde stem erachter zorgde er ook voor dat het nog beter klonk dan menig andere glambands
Is het erg dat ik bon Jovi ook wel eens op Graspop wil zien?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Geen idee of dit zo werkt met twitter, maar zie onderstaande tweet van Deen Castronovo, drummer van Journey.
Interessant of dit gewoon promotiemateriaal is van Journey, dat ze boven Toto staan, of dat het dus niet zo is dat Journey de sub van Toto is, maar Toto de sub van Journey.

Edit: ook op de facebook pagina van Toto dezelfde foto, dus geen specifiek Journey promotie ding, lijkt in Amerika dus gewoon Journey als hoofdact te zijn?

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Is het erg dat ik bon Jovi ook wel eens op Graspop wil zien?

Neen. Zou leuk zijn, ondanks de dramatische zang. Maar zoals gezegd, zo slecht als Bon Jovi en Motley zingen, zo goed zingt Def Leppard, dus dat is echt wel een aanrader.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Is Mötley Crue eigenlijk serieus een kanshebber hiervoor? Want uit nieuwsgierigheid eens wat livebeelden opgezocht en kon mijn lach niet inhouden toen ik dit hoorde. Hier gaat toch vooral mee gelachen worden...

Zelfs die achtergrondzangeressen klinken beter dan Neil
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Geen idee of dit zo werkt met twitter, maar zie onderstaande tweet van Deen Castronovo, drummer van Journey.
Interessant of dit gewoon promotiemateriaal is van Journey, dat ze boven Toto staan, of dat het dus niet zo is dat Journey de sub van Toto is, maar Toto de sub van Journey.

Edit: ook op de facebook pagina van Toto dezelfde foto, dus geen specifiek Journey promotie ding, lijkt in Amerika dus gewoon Journey als hoofdact te zijn?

Ik zou echt zweren dat Toto de grotere band was
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Geen idee of dit zo werkt met twitter, maar zie onderstaande tweet van Deen Castronovo, drummer van Journey.
Interessant of dit gewoon promotiemateriaal is van Journey, dat ze boven Toto staan, of dat het dus niet zo is dat Journey de sub van Toto is, maar Toto de sub van Journey.

Edit: ook op de facebook pagina van Toto dezelfde foto, dus geen specifiek Journey promotie ding, lijkt in Amerika dus gewoon Journey als hoofdact te zijn?

Ik zie dat de laatste tijd steeds vaker: 'with/featuring (very) special guest(s)'.
Vaak staat daaronder dan nog iets van 'supported by' een 3e of 4e band ofzo, zoals vanochtend met Sabaton, Babymetal en Lordi.
Is er wellicht een speciale reden om dat onderscheid te maken?

1666129722889.png

Ook zie je steeds meer 'co-headliner' tours, zoals komende zaterdag met Arch Enemy en Behemoth (waarbij Carcass en Unto Others dan weer de 'special guests' zijn).

1666128231254.png

Het kan ook nog gekker, zoals de tour van Alestorm, waarbij Gloryhammer alleen in de Duitstalige landen co-headliner is.

1666128465681.png

Ook komt het wel voor dat een ogenschijnlijk grotere band als special guest dient voor een kleinere band, zoals in jouw voorbeeld met Journey en Toto.
Datzelfde zag ik bij een concertje in Londen, waar ik komende week mogelijk naar toe ga, met Wage War, The Devil Wears Prada en Siamese.
In eerste instantie dacht ik dat TDWP de hoofdact was, zo stond het nl. ook op een site die ik bezocht.
Blijkbaar is echter juist WW de hoofdact, en TDWP de support.
Dat vond ik op zich wel vreemd, aangezien ik laatstgenoemde in vrijwel alle lijsten die ik tegenkom hoger zie staan.
Ook op GMM heeft TDWP al op de Main Stage gestaan in 2013, en de Jupiler Stage geheadlined in 2017.
WW heeft nog niet op GMM gestaan, maar stond wel op het affiche voor 2020, maar dan bijna achteraan op de onderste regel.

1666130675669.png

Het kan natuurlijk zo zijn dat een band in een ander land/regio groter/populairder is dan bij ons (Journey/Toto?), of dat een band een andere inhaalt qua grootte/populariteit (WW/TDWP?). Of spelen misschien andere (commerciële?) factoren daarbij een rol?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Geen idee of dit zo werkt met twitter, maar zie onderstaande tweet van Deen Castronovo, drummer van Journey.
Interessant of dit gewoon promotiemateriaal is van Journey, dat ze boven Toto staan, of dat het dus niet zo is dat Journey de sub van Toto is, maar Toto de sub van Journey.

Edit: ook op de facebook pagina van Toto dezelfde foto, dus geen specifiek Journey promotie ding, lijkt in Amerika dus gewoon Journey als hoofdact te zijn?

Zou overigens beide bands graag eens op GMM zien, dat werkt prima, lijkt me!
Andere rock/AOR bands die ik van harte zou toejuichen:
  • Uriah Heep
  • Boston
  • Queen + Adam Lambert
  • Heart
  • Survivor
  • Styx
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken