Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.333
Ik werd helemaal enthousiast toen ik Alexander the Great zag, maar voor de rest valt het mij ook wel een beetje tegen, ja. Vijf nummers van Senjutsu en van Somewhere in Time. Ietsje meer variatie had wel gemogen. Maar goed.

Stond de tour ook niet gewoon in het teken van die twee albums? Of in ieder geval het teken van Somewhere in Time?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Alle gekheid op een stokje, maar is die rooie jager wat? Enige wat ik van hem weet is dat hij ooit z'n artiestennaam veranderde van negatief naar positief vanwege opkomend activisme tegen racisme.
De Rooie Jager is een vakman die zijn (DJ-)shows altijd uitstekend weet af te stemmen op het publiek waarvoor hij draait. Maar dat is denk ik ook wel wat het gaat zijn; een DJ die plaatjes gaat draaien. Vorig jaar stond hij ook in de Mooze bar, als ik me niet vergis.

Stond de tour ook niet gewoon in het teken van die twee albums? Of in ieder geval het teken van Somewhere in Time?
Blijkbaar ja.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Erg benieuwd wat vandaag zal gaan brengen. De Rooie Jager ken ik alleen qua naam, zal m waarschijnlijk niet gaan zien door alle vette namen die spelen. Erg weinig rustplekken in het programma.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Alleen bestaat Fear Factory niet meer. Het is tegenwoordig meer een coverband van ff met alleen Dino nog als origineel lid. Zonder Burton C Bell op zang is het toch stukken minder. ( uiteraard alleen maar mijn mening natuurlijk😉)
Toch is de nieuwe zanger een waardige vervanger....Burton zijn vocale prestaties waren zwak de laatste jaren bij FF...Niet tegenstaande vind ik het idd jammer dat de originele bezetting er niet meer staat...
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Ja ik had ook veel hoop dat Nightwish eindelijk weer eens geboekt zou worden, maar deze hoop had ik voorgaande jaren ook en toen gebeurde het ook niet dus op gegeven moment ben ik gestopt met te verwachten dat ze geboekt werden. Begin langzaam het gevoel te krijgen dat Graspop een soort afkeer heeft tegen Nightwish, of andersom. Na die fantastische headliner show in 2016 van ze had ik eerder verwacht dat dit een band was die je om de paar jaar boekt, als onderdeel van de nieuwe generatie headliners, maar wellicht dat de organisatie het niet zo ziet. Die band tourt bijna ieder jaar en doet ook bijna ieder jaar een aantal Europese festivals aan in juni, waaronder dus ook dit jaar. het is niet alsof ze niet touren dus. Zal waarschijnlijk toch wel 10 jaar zitten tussen hun show in 2016 en hun eerstvolgende show op Graspop, dat vind ik persoonlijk wel erg jammer.

Avenged Sevenfold had ik ook vantevoren zeker verwacht! Hopelijk volgend jaar.
Ik deel dezelfde mening...lijkt mij idd soms dat daar iets meer aan de hand is,Nightwish zag ik ook om de 2 a 3 jaar bij de nieuwe headliners maar op één of andere manier is dit niet zoals verwacht...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Ik deel dezelfde mening...lijkt mij idd soms dat daar iets meer aan de hand is,Nightwish zag ik ook om de 2 a 3 jaar bij de nieuwe headliners maar op één of andere manier is dit niet zoals verwacht...
Nightwish hoeven we de komende jaren sowieso niet meer als headliner te verwachten, aangezien ze voor onbepaalde tijd stoppen met touren. Dus wie weet wel een stuk meer dan 10 jaar tussen 2016 en de volgende keer op Graspop :cry:
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Ik zie dat ze ook weer aan het klooien zijn met de app/website. De Rooie Jager is nou niet meer zichtbaar. (Android / Windows)
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Lijkt me ook 16:00 te zijn, alhoewel ze ook een een middagpost durven doen zoals met het laatste grotere pakket namen. Maar dat was dan op een vrijdag om het weekend mee in te zetten denk ik! Maar ik refresh alles gewoon elk uur om zeker te zijn :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Zit op deze vrije tweede Pinksterdag al de hele ochtend shows te kijken van bands die op Graspop staan. Ik heb Sleep Token en Slipknot al gehad en ben nu bezig met de set van Parkway Drive. Die show gaat geweldig worden. Vooral het tweeluik Shadow Boxing / Darker Still is prachtig en iets om naar uit te kijken. Al hadden ze Darker Still wellicht beter instrumentaal kunnen laten, want Winston zijn clean is ehm... Niet zo'n heel groot succes? 😅
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
En geen Run to the Hills.

Dit is hem, voor de volledigheid. Alexander the Great!!! :love:

Ook geen Aces High of Hallowed Be Thy Name, maar wel weer andere klassiekers als Can I Play With Madness en Wasted Years.
Zelfs nog maar 4 nummers overeen met setlist GMM 2022 (Iron Maiden, The Trooper, Fear Of The Dark, The Writing On The Wall).

Ik begrijp wel dat ze nu weer wat anders gaan doen, ze hebben immers zoveel goede nummers dat het onmogelijk is om alles in één show te spelen (zelfs niet als ze à la GnR 3 uur lang zouden spelen).
Door de grote hits wat te rouleren, en aan te vullen met verschillende 'deep dives' en nieuwe nummers, houden ze het toch wat fris en spannend voor zichzelf en de (oude en nieuwe) fans.

Bovendien is Senjutsu naar mijn mening een ijzersterk album, dat ik al aardig wat keren beluisterd heb, en eigenlijk alleen maar beter wordt. De 5 nummers in deze setlist zijn wat mij betreft stuk voor stuk nieuwe klassiekers (Lost In A Lost World zou ik er ook nog wel in willen stoppen). Lijkt me dan ook heerlijk om volgend jaar op GMM Death Of The Celts live te kunnen horen! :cool: 🤘

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Ook geen Aces High of Hallowed Be Thy Name, maar wel weer andere klassiekers als Can I Play With Madness en Wasted Years.
Zelfs nog maar 4 nummers overeen met setlist GMM 2022 (Iron Maiden, The Trooper, Fear Of The Dark, The Writing On The Wall).

Ik begrijp wel dat ze nu weer wat anders gaan doen, ze hebben immers zoveel goede nummers dat het onmogelijk is om alles in één show te spelen (zelfs niet als ze à la GnR 3 uur lang zouden spelen).
Door de grote hits wat te rouleren, en aan te vullen met verschillende 'deep dives' en nieuwe nummers, houden ze het toch wat fris en spannend voor zichzelf en de (oude en nieuwe) fans.

Bovendien is Senjutsu naar mijn mening een ijzersterk album, dat ik al aardig wat keren beluisterd heb, en eigenlijk alleen maar beter wordt. De 5 nummers in deze setlist zijn wat mij betreft stuk voor stuk nieuwe klassiekers (Lost In A Lost World zou ik er ook nog wel in willen stoppen). Lijkt me dan ook heerlijk om volgend jaar op GMM Death Of The Celts live te kunnen horen! :cool: 🤘

Ik moet toch maar eens dat Senjutsu album gaan luisteren dan. Wellicht is de reden dat die nieuwe setlist mij niks lijkt gewoon dat ik er te weinig van ken. Iron Maiden is echt typisch zo'n band waarvan ik de meeste hits fantastisch vind, en maar een paar top albums van A tot Z ken, vrijwel geen deep cuts. En de hits die in deze setlist overblijven, zijn net mijn minder favoriete, tegenover bijvoorbeeld inderdaad Aces High en Hallowed Be Thy Name.

Ach ja, mochten ze volgend jaar weer komen (acht de kans best groot) heb ik alle tijd om me dan nog eens beter in te luisteren. Die afgelopen Legacy of the Beast tour was wat dat betreft ideaal voor een "oppervlakkige" Iron Maiden fan zoals ikzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
533
Geen idee of ze altijd zo snel reageren, maar ik had de Graspop organisatie via mail vandaag een praktische vraag gesteld omtrent parking Inferno. Ik kreeg vrijwel meteen een antwoord terug binnen, ook al is het vandaag pinkstermaandag.

Mogelijks heb ik gewoon geluk gehad, anderzijds reageren ze misschien altijd zo snel op hun mailtjes of (fingers crossed) er staat ons vandaag daadwerkelijk iets aan te komen!
 

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Ik snap niet zo goed waarom er nu nog steeds geen bericht is verzonden over de bands die niet komen. Er zullen er genoeg zijn die nog geen idee hebben, terwijl het al weken bekend is. Al komt het vandaag wel, is het mijns inziens wel erg laat
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken