Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
ik denk ook gewoon veel toegankelijker voor nutsvoorzieningendoor de parallelle baan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Als het plannetje waarheidsgetrouw is, dan zou ik niet zeggen dat het nieuwe festivalterrein een stuk groter is.
Toch wel, denk ik.
Het grijze gebied rechts ernaast is niet alleen het oude festivalterrein, maar ook het gedeelte voor de ingang (incl. metal market e.d.) en de backstage-area achter de main stages.
Toegegeven, ook in het nieuwe, blauwe gebied moeten deze extra gebieden wellicht nog worden meegerekend, maar dan lijk je toch nog wel wat extra oppervlak over te houden:

1633703899801.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Toch wel, denk ik.
Het grijze gebied rechts ernaast is niet alleen het oude festivalterrein, maar ook het gedeelte voor de ingang (incl. metal market e.d.) en de backstage-area achter de main stages.
Toegegeven, ook in het nieuwe, blauwe gebied moeten deze extra gebieden wellicht nog worden meegerekend, maar dan lijk je toch nog wel wat extra oppervlak over te houden:

Bekijk bijlage 598
Mooi gedaan! Ogenschijnlijk weinig terrein winst. Vooral een veel hoekiger veld terug en daarom misschien efficiënter in te richten? Mogelijk meer productieruimte op het oude terrein waardoor er meer ruimte voor podia en bezoekers overblijft. Je gaat toch alleen maar verhuizen lijkt me als het een duidelijke toegevoegde waarde heeft. De modernisering van de campings zoals ze het volgend jaar doen had ook zonder verhuizing van het festivalterrein gekund.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.024
Via google het oude plan van de editie van 2017 gevonden. Misschien dat hier een beter vergelijk mee gemaakt kan worden. Had niet het idee dat het terrein tussen 2015 en 2019 veel veranderd was. Het lijkt groter in ieder geval. Het groene stukje festival ziet er wel uit alsof het ongeveer het daadwerkelijke terrein van met alleen de stages is.
location-e1496833329111.jpg
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het festivalterrein is wel degelijk groter. Wat ook een verbetering zal zijn, is de ingang. Die zal nu centraal gelegen zijn op het veld, en je zal het via een verharde weg kunnen opgaan.

Maar wat kamperen betreft, daar gaat de capaciteit vermoedelijk iets kleiner zijn. Wie later zal arriveren, zou wel eens flink eind moeten stappen voor hij/zij op de weide komt. De Bonetyard camping krijgt trouwens een aparte ingang, dus zal je vandaar ook naar de weide kunnen gaan. Tot op heden moest iedereen langs dezelfde weg naar de wiede, dat zou dus kunnen veranderen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik zie nu plots een nieuwe weg dwars over het oude terrein lopen, en dat dit terrein ineens geblurd is op Google Maps, net als het naastgelegen NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen).
Even gegoogled, het blijkt dus dat het oude terrein nu door NIRAS is geannexeerd, en dat er een bezoekerscentrum en landschapspark komt:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Vraag is of de verhuizing noodzakelijk was door de annexatie, of dat de verhuizing al eerder was gepland, en de annexatie daarop volgde.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik zie nu plots een nieuwe weg dwars over het oude terrein lopen, en dat dit terrein ineens geblurd is op Google Maps, net als het naastgelegen NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen).
Even gegoogled, het blijkt dus dat het oude terrein nu door NIRAS is geannexeerd, en dat er een bezoekerscentrum en landschapspark komt:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Vraag is of de verhuizing noodzakelijk was door de annexatie, of dat de verhuizing al eerder was gepland, en de annexatie daarop volgde.
In uw link doet het volgende zinnetje "Het landschapspark komt op het terrein waar tot vorig jaar het festival Graspop Metal Meeting plaatsvond. Het festivalterrein schuift daarom vanaf de volgende editie enkele honderden meters op." het eerste vermoeden. Zo lees ik het alvast.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Hahaha, nee hoor, ik ben Belg, Antwerpenaar meer bepaald... wij gebruiken u en jij/gij of je/ge, uw(e) en jouw allemaal door elkaar, zonder daar een soort van beleefdheidsvorm aan te koppelen. Er bestaat geen 'jouw link' in't Antwerps, enkel 'uwe link' hahaha, dus typt uw link natuurlijker dan 'jouw'. Om een concreet voorbeeldje te geven, wij zeggen tegen elkaar 'ge zijt uw bijlage vergeten'.
Excuses :)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik zie nu plots een nieuwe weg dwars over het oude terrein lopen, en dat dit terrein ineens geblurd is op Google Maps, net als het naastgelegen NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen).
Even gegoogled, het blijkt dus dat het oude terrein nu door NIRAS is geannexeerd, en dat er een bezoekerscentrum en landschapspark komt:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Vraag is of de verhuizing noodzakelijk was door de annexatie, of dat de verhuizing al eerder was gepland, en de annexatie daarop volgde.
Dat is één reden. De andere reden is, waar de hoofdingang van Graspop was, straks een uitbreiding van de KMO zone Stenehei komt. Dat was al goedgekeurd in 2012 (voor zover ik het correct kan terugvinden).
 

Bijlagen

  • 2021-10-09_19h46_38.jpg
    2021-10-09_19h46_38.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Hahaha, nee hoor, ik ben Belg, Antwerpenaar meer bepaald... wij gebruiken u en jij/gij of je/ge, uw(e) en jouw allemaal door elkaar, zonder daar een soort van beleefdheidsvorm aan te koppelen. Er bestaat geen 'jouw link' in't Antwerps, enkel 'uwe link' hahaha, dus typt uw link natuurlijker dan 'jouw'. Om een concreet voorbeeldje te geven, wij zeggen tegen elkaar 'ge zijt uw bijlage vergeten'.
Excuses :)
Dat had ik al door, hoor (prachtig taaltje, dat Vlaams). ;)
Wat overigens niet weg neemt dat ik ook oud word/ben... ?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Blind Guardian spelen het weekend na Graspop op het Rock The Castle festival in Italië.
Het is meer dan 10 jaar geleden dat die nog eens op Graspop stonden.
Hoog tijd!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
De nieuwe tickets zojuist gedownload! Blijft een formaliteit maar toch fijn om de nieuwe tickets binnen te hebben. Nu rustig aftellen en bandjes luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
De nieuwe tickets zojuist gedownload! Blijft een formaliteit maar toch fijn om de nieuwe tickets binnen te hebben. Nu rustig aftellen en bandjes luisteren.

De tickets ook gedownload.
Ik ben nog steeds bezig met de playlist van @djost op Spotify. Die houdt me nog wel even zoet ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
dat zou echt geweldig zijn, alleen ben ik bang dat ze binnenkort worden aangekondigd voor alcatraz. maar fingers crossed.
Daar verwacht ik ze ook ja. Vanaf morgen tot zondag aankondigingen Alcatraz dus binnenkort weten we meer!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
heb gevraagd of er op woensdag ook nog wat geregeld word (coverbands of rockcafé open). antwoord: meer info volgt, op woensdag blijft het festivalterrein gesloten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
heb gevraagd of er op woensdag ook nog wat geregeld word (coverbands of rockcafé open). antwoord: meer info volgt, op woensdag blijft het festivalterrein gesloten.
Hmm dat komt me wel een beetje vreemd over, had wel iets verwacht op het festivalterrein op de woensdagavond
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
in 2019 was op donderdag(toen de vooravond) de marquee, metaldome, jupiler stage en rock cafe open. alleen het terrein voor de mainstages was dicht.
In 'normale', 3-daagse jaren is dat ook zo, maar niet in 4-daagse jaren. In 2018 was er ook niets op woensdag.
Toegegeven, je kon toen nog niet op woensdag de camping op, en de donderdag was ook geen volledige dag, wat nu wel het geval lijkt te zijn.
Maar volgens mij is vorig jaar al bekend gemaakt dat op de woensdag het hele festivalterrein gesloten zou blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken