Anathema is inderdaad 'gestopt' (officieel 'indefinite hiatus') als een direct gevolg van de corona-pandemie.
Bij Delain was toch wel iets anders aan de hand (verschil van mening over de toekomst van de band, hoewel een invloed van corona natuurlijk niet uitgesloten kan worden), en is ook geen sprake van een definitieve stop (Martijn Westerholt maakt in feite een doorstart met enkele ex-leden, en is naar verluidt ook al bezig met een nieuw album), hoewel het maar de vraag is hoe succesvol de band zal zijn zonder Charlotte Wessels.
Verder zijn er nog Van Halen en Bodom After Midnight (doorstart van Children Of Bodom) die jammerlijk zijn gestopt om bekende, tragische redenen, en Iced Earth en Demons & Wizards door het onverklaarbare, idiote gedrag van Jon Schaffer... ?
Allemaal bands die ik graag (nog een keer) had willen zien (met name Anathema die ik nog nooit had gezien).
Buiten Anathema schiet me echter geen band van naam te binnen die eveneens als een direct gevolg van corona is gestopt. Iemand wel?