Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Waar is die Mongoolse band eigenlijk? Ben de naam even vergeten maar ze waren erg goed in de jaren voordat de pleuris uitbrak.
Valt me nog mee dat je niet stelletje mongolen zegt. Volgens mij is The HU tijdens de zomer in de VS, aangezien er nog geen enkele datum in Europa bekend is gemaakt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ja The Hu is wel een misser, jammer dat ze er niet meer staan. Ook die Japanse zuurstokkenmetal is verdwenen.

Ik weiger nog even een recensie te maken van de line-up per dag. Anders ga ik mezelf daar te blij mee maken. Nog een weekje wachten of dit m echt is. Mocht dit zijn ben ik vooral blij dat er weer onbekende namen voor me tussen staan. Kans op nieuwe ontdekkingen en pareltjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Loek123

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
FNM cancelt alle shows dit jaar i.v.m. de mentale gezondheid van Mike Patton, hopelijk gaat het snel beter met hem (en vinden de shows van volgend jaar wel plaats).

 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
FNM cancelt alle shows dit jaar i.v.m. de mentale gezondheid van Mike Patton, hopelijk gaat het snel beter met hem (en vinden de shows van volgend jaar wel plaats).

Ik heb nog kaarten voor hun losse show in de Afas in 2022….. Zal dit dan de eerste band zijn die niet corona gaat overleven en ik ze daarom nooit meer kan zien ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ja The Hu is wel een misser, jammer dat ze er niet meer staan. Ook die Japanse zuurstokkenmetal is verdwenen.

Ik weiger nog even een recensie te maken van de line-up per dag. Anders ga ik mezelf daar te blij mee maken. Nog een weekje wachten of dit m echt is. Mocht dit zijn ben ik vooral blij dat er weer onbekende namen voor me tussen staan. Kans op nieuwe ontdekkingen en pareltjes.
Zuurstokkenmetal?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik heb nog kaarten voor hun losse show in de Afas in 2022….. Zal dit dan de eerste band zijn die niet corona gaat overleven en ik ze daarom nooit meer kan zien ?
Nou die eerste band was denk ik Anathema ?. Delain is wat mij betreft ook redelijk uit elkaar aangezien de toetsenist er zijn soloding van wil maken (doodzonde alsje het mij vraagt).

Maar goed, hopelijk gaat het snel beter met Mike en speelt FNM alle geplande shows in 2022. En hopelijk zijn tegen die tijd Fieldy en Munky ook weer goed te pas en treden ze weer op met Korn.

Indien FNM toch niet doorgaat zou ik het niet eens zo vervelend vinden als Alice Cooper doorschuift naar de vrijdag en de plek van FNM inneemt. Zijn shows zijn heel vermakelijk, er gebeurt van alles op dat podium dus dat is een genot om naar te kijken (Alice wordt onthoofd, geëlektrocuteerd, noem maar op). Ik ben bang dat hij op de zondag die al stjokvol zit met grote namen niet meer dan een uurtje op het podium krijgt, en ik gun hem wel een wat langere set.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Nou die eerste band was denk ik Anathema ?. Delain is wat mij betreft ook redelijk uit elkaar aangezien de toetsenist er zijn soloding van wil maken (doodzonde alsje het mij vraagt).

Maar goed, hopelijk gaat het snel beter met Mike en speelt FNM alle geplande shows in 2022. En hopelijk zijn tegen die tijd Fieldy en Munky ook weer goed te pas en treden ze weer op met Korn.

Indien FNM toch niet doorgaat zou ik het niet eens zo vervelend vinden als Alice Cooper doorschuift naar de vrijdag en de plek van FNM inneemt. Zijn shows zijn heel vermakelijk, er gebeurt van alles op dat podium dus dat is een genot om naar te kijken (Alice wordt onthoofd, geëlektrocuteerd, noem maar op). Ik ben bang dat hij op de zondag die al stjokvol zit met grote namen niet meer dan een uurtje op het podium krijgt, en ik gun hem wel een wat langere set.
Anathema is inderdaad 'gestopt' (officieel 'indefinite hiatus') als een direct gevolg van de corona-pandemie.

Bij Delain was toch wel iets anders aan de hand (verschil van mening over de toekomst van de band, hoewel een invloed van corona natuurlijk niet uitgesloten kan worden), en is ook geen sprake van een definitieve stop (Martijn Westerholt maakt in feite een doorstart met enkele ex-leden, en is naar verluidt ook al bezig met een nieuw album), hoewel het maar de vraag is hoe succesvol de band zal zijn zonder Charlotte Wessels.

Verder zijn er nog Van Halen en Bodom After Midnight (doorstart van Children Of Bodom) die jammerlijk zijn gestopt om bekende, tragische redenen, en Iced Earth en Demons & Wizards door het onverklaarbare, idiote gedrag van Jon Schaffer... ?‍♂️

Allemaal bands die ik graag (nog een keer) had willen zien (met name Anathema die ik nog nooit had gezien).
Buiten Anathema schiet me echter geen band van naam te binnen die eveneens als een direct gevolg van corona is gestopt. Iemand wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Anathema is inderdaad 'gestopt' (officieel 'indefinite hiatus') als een direct gevolg van de corona-pandemie.

Bij Delain was toch wel iets anders aan de hand (verschil van mening over de toekomst van de band, hoewel een invloed van corona natuurlijk niet uitgesloten kan worden), en is ook geen sprake van een definitieve stop (Martijn Westerholt maakt in feite een doorstart met enkele ex-leden, en is naar verluidt ook al bezig met een nieuw album), hoewel het maar de vraag is hoe succesvol de band zal zijn zonder Charlotte Wessels.

Verder zijn er nog Van Halen en Bodom After Midnight (doorstart van Children Of Bodom) die jammerlijk zijn gestopt om bekende, tragische redenen, en Iced Earth en Demons & Wizards door het onverklaarbare, idiote gedrag van Jon Schaffer... ?‍♂️

Allemaal bands die ik graag (nog een keer) had willen zien (met name Anathema die ik nog nooit had gezien).
Buiten Anathema schiet me echter geen band van naam te binnen die eveneens als een direct gevolg van corona is gestopt. Iemand wel?
Dat is nogal een lijst, interessant om te lezen, hoewel erg jammer. Anathema erg jammer, al volgde ik de band wat minder de laatste tijd. Ik dacht dat ze op een bepaald moment nog een optreden hadden aangekondigd in NL. Laatste keer gezien in Paradiso nadat ze Weather Systems hadden uitgebracht.

Volgens mij is Martijn de founding father van Delain nadat hij vanwege omstandigheden moest stoppen bij WT. Dus dat verbaasd me niet. Alleen Charlotte Wessels vervangen is niet makkelijker. Maar misschien maken ze wel een omgekeerde switch zoals The Gathering ooit deed.

FNM, wel een aantal keer gezien, maar voor old time sake nog een keer willen zien, maar ben er bang voor. Btw mr. Bungle nog nooit gezien, maar zou ze graag willen zien vanwege het album The Night They Came Home.

Dank voor de info‼️
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Amerika kan dit najaar al genieten van hele dikke tours. Lees net dat Mastodon, Opeth en Zeal & Ardor een gezamenlijke tour hebben aangekondigd voor november. Wat een fijn pakket!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Amerika kan dit najaar al genieten van hele dikke tours. Lees net dat Mastodon, Opeth en Zeal & Ardor een gezamenlijke tour hebben aangekondigd voor november. Wat een fijn pakket!
Zeker een mooi pakketje, en als het goed is dus alle drie volgend jaar in Dessel te verwachten. ?
Ik hoop dan zeker voor de eerste keer Mastodon mee te pikken (mocht er zich geen onmogelijke clash voordoen).
Dat is typisch zo'n band die bij mij langzaam heeft moeten groeien, maar bij iedere luisterbeurt beter wordt.
Voor Opeth geldt dat ook een beetje, hoewel dat een stuk sneller ging.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Indien FNM toch niet doorgaat zou ik het niet eens zo vervelend vinden als Alice Cooper doorschuift naar de vrijdag en de plek van FNM inneemt. Zijn shows zijn heel vermakelijk, er gebeurt van alles op dat podium dus dat is een genot om naar te kijken (Alice wordt onthoofd, geëlektrocuteerd, noem maar op). Ik ben bang dat hij op de zondag die al stjokvol zit met grote namen niet meer dan een uurtje op het podium krijgt, en ik gun hem wel een wat langere set.
Als FNM niet door zou gaan zou het me niets verbazen als Sabaton ze vervangt.
Mochten ze niet vervangen worden zou ik het liefst een nieuwe wat jongere hardere band de kans zien krijgen om die headlinerspot in te vullen. Dit is iets wat ze vorige 5 edities wel gedaan hebben, maar op de poster afgaande zit dit er niet in voor komend jaar.
Ik denk dan vooral aan bands als In Flames, Parkway Drive, Lamb of god etc.
Heaven Shall Burn lijkt me hier ook een prima kandidaat voor
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Dat is nogal een lijst, interessant om te lezen, hoewel erg jammer. Anathema erg jammer, al volgde ik de band wat minder de laatste tijd. Ik dacht dat ze op een bepaald moment nog een optreden hadden aangekondigd in NL. Laatste keer gezien in Paradiso nadat ze Weather Systems hadden uitgebracht.

Volgens mij is Martijn de founding father van Delain nadat hij vanwege omstandigheden moest stoppen bij WT. Dus dat verbaasd me niet. Alleen Charlotte Wessels vervangen is niet makkelijker. Maar misschien maken ze wel een omgekeerde switch zoals The Gathering ooit deed.

FNM, wel een aantal keer gezien, maar voor old time sake nog een keer willen zien, maar ben er bang voor. Btw mr. Bungle nog nooit gezien, maar zou ze graag willen zien vanwege het album The Night They Came Home.

Dank voor de info‼️
No problem! ?

Wat betreft Delain, ik ben ook niet enorm verbaasd maar vind het wel erg jammer, vooral de laatste 2 albums vond ik top
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Als FNM niet door zou gaan zou het me niets verbazen als Sabaton ze vervangt.
Mochten ze niet vervangen worden zou ik het liefst een nieuwe wat jongere hardere band de kans zien krijgen om die headlinerspot in te vullen. Dit is iets wat ze vorige 5 edities wel gedaan hebben, maar op de poster afgaande zit dit er niet in voor komend jaar.
Ik denk dan vooral aan bands als In Flames, Parkway Drive, Lamb of god etc.
Heaven Shall Burn lijkt me hier ook een prima kandidaat voor
Sabaton is denk ik best mogelijk als vervanger, Majestica staat ook al op de gelekte poster en daar zat vgmiemand van Sabaton in. Een jongere headliner als LOG, Parkway Drive of Ghost zou ik ook helemaal niet verkeerd vinden!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
ik vind het vreemd vinden dat Ghost zo stil is, normaal touren die non stop

Zijn een album aan het opnemen. Volgens mij volgens planning dat ze sowieso 2020 niet zouden touren en daarna lijkt me door corona ook niks meer aangekondigd aan shows
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Sabaton is denk ik best mogelijk als vervanger, Majestica staat ook al op de gelekte poster en daar zat vgmiemand van Sabaton in. Een jongere headliner als LOG, Parkway Drive of Ghost zou ik ook helemaal niet verkeerd vinden!
'Jongere' is wat dat betreft ook maar vrij relatief. Veel bands die als 'jong' worden bestempeld, draaien vaak al tientallen jaren mee.
Zo zit er toch aardig wat leeftijdsverschil tussen genoemde bands, en zijn de meeste ouder dan Sabaton.
Ook in vergelijking met andere voormalige, gevestigde en potentieel toekomstige headliners (niet alleen voor GMM) duiken best wel wat verrassingen op qua leeftijd:
Deftones 1988
In Flames 1990
At The Gates 1990
Pearl Jam 1990
Tool 1990
Rage Against The Machine 1991
Amon Amarth 1992
Korn 1993
Lamb Of God 1994
System Of A Down 1994
Limp Bizkit 1994
Rammstein 1994
Foo Fighters 1994
Disturbed 1994
Slipknot 1995
Evanescence 1995
Heaven Shall Burn 1996
Nightwish 1996
Gojira 1996
Linkin Park 1996
Within Temptation 1996
Sabaton 1999
Avenged Sevenfold 1999
Mastodon 2000
Volbeat 2001
Avatar 2001
Epica 2002
Parkway Drive 2003
Alter Bridge 2004
Five Finger Death Punch 2005
Ghost 2006
Heilung 2014
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
291
248
FNM cancelt alle shows dit jaar i.v.m. de mentale gezondheid van Mike Patton, hopelijk gaat het snel beter met hem (en vinden de shows van volgend jaar wel plaats).

Dat had ik nou niet verwacht, dat Mike Patton of all people een tour zou annuleren vanwege zijn mentale gezondheid. Hij is immers al vanaf de jaren negentig mentaal zwaar ongezond, wat schrijft die gast een zieke teksten. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Faith No More een briljante band, maar wel een waarbij ik tijdens het meezingen of meeneuriën regelmatig iets heb van "Zingt 'ie dat nou echt?" Maar ik hoop natuurlijk ook dat ze volgend jaar gewoon weer touren, ik heb kaarten voor de AFAS en dat zal de vijfde keer worden dat ik ze mag zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken