Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Vooral Opeth en Ihsahn zou een belachelijke clash zijn. Hopelijk snappen de boekers zelf ook dat dit hetzelfde publiek is.
Nou, afgaande op de clash tussen HammerFall en Beast In Black in 2019 snappen ze dat blijkbaar niet zo goed...

Wat betreft de clashes, daar ga ik me lekker nog heel lang niet druk over maken.. ?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
About that "leaked" poster...I don't know if that has already been said but there's a typo on Thursday: My DyinBg Bride. So, probably fake?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
About that "leaked" poster...I don't know if that has already been said but there's a typo on Thursday: My DyinBg Bride. So, probably fake?
not the first time a typo got on the official poster at graspop so not yet ruled out

waarom praten we plots in het engels trouwens?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.515
Mooie clashfinder, ik heb ook al te veel onmogelijke clashes
Waarom spelen er 3 bands tegelijk met Iron Maiden die ik wil zien?
Bury Tomorrow gaat nog lastig worden want ik wil eigenlijk iedere band zien op deze dag die met zijn logo op de poster staat, wat betekent dat ik de hele dag bij de mainstages ben waarschijnlijk. En Bury Tomorrow gaat 100% clashen met iets dat ik wil zien zolang ze niet op de mainstage spelen

Overigens is de zondag voor mij extreem druk terwijl er op de zaterdag bijna niets speelt dat ik echt wil zien dus als de aankondiging is geweest ga ik me flink verdiepen in de bands die op zaterdag spelen :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.567
Mooie clashfinder, ik heb ook al te veel onmogelijke clashes
Waarom spelen er 3 bands tegelijk met Iron Maiden die ik wil zien?
Bury Tomorrow gaat nog lastig worden want ik wil eigenlijk iedere band zien op deze dag die met zijn logo op de poster staat, wat betekent dat ik de hele dag bij de mainstages ben waarschijnlijk. En Bury Tomorrow gaat 100% clashen met iets dat ik wil zien zolang ze niet op de mainstage spelen

Overigens is de zondag voor mij extreem druk terwijl er op de zaterdag bijna niets speelt dat ik echt wil zien dus als de aankondiging is geweest ga ik me flink verdiepen in de bands die op zaterdag spelen :)
Night Ranger > Myles Kennedy > Foreigner > Europe > Devin Townsend > Judas Priest

En dan is de dag al bijna vol!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
shinedown op zaterdag zeker niet vergeten, hebben mij echt omver geblazen toen ze voorprogramma van alter bridge waren
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
download duitsland, zou me verbazen als sabaton zo dicht is en niet speelt op graspop. of zouden die eens rock werchter doen?
 

Bijlagen

  • dlgermany.jpg
    dlgermany.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 3

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
download duitsland, zou me verbazen als sabaton zo dicht is en niet speelt op graspop. of zouden die eens rock werchter doen?
Sabaton speelt 1 juli op Resurrectionfest, dus als het RW gaat worden is het niet de Metallica dag. Wat de kans eigenlijk alleen maar kleiner maakt imo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
hopen dat dit nog een toevoeging voor de donderdag wordt, zoniet moet onze mening over die poster herzien worden.

Sabaton die graspop links laat liggen lijkt mij gewoon vreemd
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Sabaton speelt 1 juli op Resurrectionfest, dus als het RW gaat worden is het niet de Metallica dag. Wat de kans eigenlijk alleen maar kleiner maakt imo.
parkway drive speelde in 2019 gewoon op de Muse dag, er zijn met andere woorden dus al vreemdere dingen gebeurd op werchter. Ik zou er niet in verbaasd zijn als er zelfs geen enkele metal band speelt op de metallica dag
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.515
shinedown op zaterdag zeker niet vergeten, hebben mij echt omver geblazen toen ze voorprogramma van alter bridge waren
Grappig, één van fijn vrienden is ook fan geworden van shinedown door diezelfde show. En heeft mij vervolgens ook fan gemaakt.
Dus ik ga zeker kijken bij shinedown.

Mijn zaterdag ziet er ongeveer zo uit:
Must see: Korn, ffdp, shinedown
Wil ik ook wel zien: Myles Kennedy, Kontrust
Misschien even gaan kijken: Saxon, Judas priest, Foreigner, Euope, Majestica, Nightranger (Sorry @koekdoos)
Ik weet dat dit misschien vloeken in de kerk is op dit forum maar Devin Townsend en Opeth heb ik een kans gegeven maar is niks voor mij

download duitsland, zou me verbazen als sabaton zo dicht is en niet speelt op graspop. of zouden die eens rock werchter doen?
Er tourt natuurlijk wel heel veel en Sabaton heeft nog op de vorige editie gespeeld. Op deze poster zie ik ook niet direct een plekje voor Sabaton. Al is hun bassist al wel aanwezig met zijn andere band op de zaterdag.
Ik mis persoonlijk Nightwish nog meer op de line up, ik begijp niet waarom die sinds 2016 niet meer geboekt zijn na die show die ze neergezet hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
hopen dat dit nog een toevoeging voor de donderdag wordt, zoniet moet onze mening over die poster herzien worden.

Sabaton die graspop links laat liggen lijkt mij gewoon vreemd
stel, Sabaton gaat op pad met Metallica en ze zouden CopenHell, Pinkpop en Firenze doen zou dat al een indicatie zijn om af te vallen voor Graspop.

kan ook zijn dat ze pas de tour later oppakken, Sabaton staat ook niet in Praag met Metallica (waar FFDP wel te vinden is fyi)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.582
Ik denk dat Sabaton Alcatraz gaat headlinen dit jaar. Is daar ook een graag geziene gast. En als groot Sabaton fan vind ik zelfs dat het prima is als ze even geen Graspop doen. Genoeg schoon volk aan de bovenkant van het affiche om uit te kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik denk dat Sabaton Alcatraz gaat headlinen dit jaar. Is daar ook een graag geziene gast. En als groot Sabaton fan vind ik zelfs dat het prima is als ze even geen Graspop doen. Genoeg schoon volk aan de bovenkant van het affiche om uit te kiezen.
dat lijkt logisch en strookt ook met de poster-leak :eek:
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik lees ergens dat Alice Cooper in mei/juni tourt met the Cult. Dat zou volgens mij toch nog een prachtige aanvulling zijn voor de affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Mooie clashfinder, ik heb ook al te veel onmogelijke clashes
Waarom spelen er 3 bands tegelijk met Iron Maiden die ik wil zien?
Bury Tomorrow gaat nog lastig worden want ik wil eigenlijk iedere band zien op deze dag die met zijn logo op de poster staat, wat betekent dat ik de hele dag bij de mainstages ben waarschijnlijk. En Bury Tomorrow gaat 100% clashen met iets dat ik wil zien zolang ze niet op de mainstage spelen

Overigens is de zondag voor mij extreem druk terwijl er op de zaterdag bijna niets speelt dat ik echt wil zien dus als de aankondiging is geweest ga ik me flink verdiepen in de bands die op zaterdag spelen :)
Voor mij is de zaterdag ook duidelijk de minste dag (zeker qua headliners), maar er staat toch nog steeds meer dan genoeg wat ik graag wil zien: Devin Townsend, Opeth, Foreigner, Saxon, Tribulation, Majestica, Sloper, en ik wil ook zeker wel een kijkje gaan nemen bij Korn, FFDP, Ihsahn, Shinedown, Europe, Night Ranger, Judas Priest, en vast nog wel een paar..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.128
Waar is die Mongoolse band eigenlijk? Ben de naam even vergeten maar ze waren erg goed in de jaren voordat de pleuris uitbrak.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken