Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Ik heb heel snel eens gekeken naar die poster en heb een dikke fout ontdekt! THE Dropkick Murphys? Nene gewoon Dropkick Murphys. Zonder "The"!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Ik heb heel snel eens gekeken naar die poster en heb een dikke fout ontdekt! THE Dropkick Murphys? Nene gewoon Dropkick Murphys. Zonder "The"!
Zo stonden ze ook op de officiële Graspop poster van 2016, dus dat is niet zo erg denk ik. Zal me niks verbazen als ze "the" veelal weglaten als een naam ermee begint voor de ruimte
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Als het klopt voor mij toch enkele interessante boekingen. Ik noem enkel de bands die ik nooit eerder zag
Mercyful Fate
Heaven Shall Burn
Code Orange
British Lion
Disillusion
Andrew W.K.
Black Veil Brides
Aerosmith
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Zo stonden ze ook op de officiële Graspop poster van 2016, dus dat is niet zo erg denk ik. Zal me niks verbazen als ze "the" veelal weglaten als een naam ermee begint voor de ruimte
Dat tweede snap ik niet helemaal. Maar uw eerste zin, als dat klopt, dan is het me een raadsel waarom Dropkick Murphys daar zelf dan blijkbaar nooit over iets gezegd hebben maar maakt dat de affiche niet minder legit.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Dat tweede snap ik niet helemaal. Maar uw eerste zin, als dat klopt, dan is het me een raadsel waarom Dropkick Murphys daar zelf dan blijkbaar nooit over iets gezegd hebben maar maakt dat de affiche niet minder legit.
Ik bedoel dat ik verwacht dat bands als The Rolling Stones, The Beatles, The Dropkick Murphys allemaal afgekort worden door festivals zonder "the" op een poster om wat ruimte te besparen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.006
Tuurlijk, maar je mist toch echt wel namen die afwijken van het normale pad. En daarom vind ik het zo leuk om naar Hellfest te wijzen, waar ze dat natuurlijk wel doen. Hoe vet zou het zijn om bijvoorbeeld een Leprous op Graspop te zien, of een Mono, of een Skáld?
Ik heb Leprous al een keer op Graspop gezien. We stonden toen met een man of 40 in de Metaldome, omdat de rest van het festival bij Twisted Sister stond.

Mooie poster wel! Staat elke dag wel iets waar ik erg blij van word.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Dat tweede snap ik niet helemaal. Maar uw eerste zin, als dat klopt, dan is het me een raadsel waarom Dropkick Murphys daar zelf dan blijkbaar nooit over iets gezegd hebben maar maakt dat de affiche niet minder legit.
Zat nu zelf even naar de poster te kijken, ik dacht dat je bedoelde dat "the" er niet op stond, maar je bedoelde dat het er wél op stond. Dan gaat mijn antwoord niet meer op.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Deze week gaat heel dubbel zijn. Aan de ene kant zou ik nu wel eens namen willen, maar aan de andere kant is elke dag zonder een dag dichterbij de geleakte poster
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Is gewoon het officieel logo met die the er voor hoor
Correctie: dit is EEN officieel logo, zoals het op het laatste album staat (Turn up that dial).
Dropkick Murphys hebben niet echt één officieel logo, op vrijwel ieder album staat weer iets anders.
Als je googlet op 'Dropkick Murphys logo' kom je de meest uiteenlopende plaatjes tegen.
Dit is volgens mij overigens wel de eerste keer dat ze een logo met 'The' voor de naam gebruiken.

Sommige bands zijn heel consequent in het al dan niet gebruiken van The.
In veel gevallen maakt The wezenlijk deel uit van de naam, en kun je het praktisch niet weglaten (bv. The Who, The The, The Pretty Reckless), terwijl in andere gevallen The juist nadrukkelijk niet bij de naam hoort (bv. Dire Straits, Simple Minds, Counting Crows).
Er zijn ook bands die ooit officieel The voor de naam hadden staan, maar dit later officieel hebben verwijderd (bv. The Golden Earrings --> Golden Earring, The Gossip --> Gossip).

Maar daartegenover staan natuurlijk ook heel veel bands die daar helemaal niet consequent mee omgaan, en zelf verwarring zaaien door te pas en te onpas wel of niet The te vermelden op album covers en merchandise (bv. Bee Gees, Red Hot Chili Peppers, en blijkbaar nu dus ook Dropkick Murphys).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Correctie: dit is EEN officieel logo, zoals het op het laatste album staat (Turn up that dial).
Dropkick Murphys hebben niet echt één officieel logo, op vrijwel ieder album staat weer iets anders.
Als je googlet op 'Dropkick Murphys logo' kom je de meest uiteenlopende plaatjes tegen.
Dit is volgens mij overigens wel de eerste keer dat ze een logo met 'The' voor de naam gebruiken.

Sommige bands zijn heel consequent in het al dan niet gebruiken van The.
In veel gevallen maakt The wezenlijk deel uit van de naam, en kun je het praktisch niet weglaten (bv. The Who, The The, The Pretty Reckless), terwijl in andere gevallen The juist nadrukkelijk niet bij de naam hoort (bv. Dire Straits, Simple Minds, Counting Crows).
Er zijn ook bands die ooit officieel The voor de naam hadden staan, maar dit later officieel hebben verwijderd (bv. The Golden Earrings --> Golden Earring, The Gossip --> Gossip).

Maar daartegenover staan natuurlijk ook heel veel bands die daar helemaal niet consequent mee omgaan, en zelf verwarring zaaien door te pas en te onpas wel of niet The te vermelden op album covers en merchandise (bv. Scorpions, Bee Gees, Red Hot Chili Peppers, en blijkbaar nu dus ook Dropkick Murphys).
Ben jij stiekem Leo Blokhuis? Leest weg als een college in het Top2000 café (en als Top 2000 fan is dat een compliment).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ben jij stiekem Leo Blokhuis? Leest weg als een college in het Top2000 café (en als Top 2000 fan is dat een compliment).
Haha, I wish dat ik zoveel kennis had (maar Google compenseert veel ;) )..
Maar ik houd ook altijd van dat soort verhaaltjes en weetjes, zeker hoe iemand als Leo Blokhuis dat kan vertellen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
over logo's gesproken, valt op dat op de poster elke dag er 8 bands staan met hun eigen logo, behalve op donderdag (6). moeten er nog 2 bij ? airbourne?. en het logo van mastodon is ook nieuw.
Ik denk niet dat iedere dag even veel bands met een logo zal hebben, volgens mij is dat wel normaal.

Wat ik nog wel een interessante discussie vind (even ervan uitgaande dat de poster echt is) is dat wij met z'n allen ervanuit gingen dat de donderdag minder bands zou hebben dan de andere dagen, maar op deze nieuwe poster is dat helemaal niet zo. Er staan nu al 30 bands op voor de donderdag wat volgens mij al meer is dan dat er oorspronkelijk was aangekondigd voor de edities van 2020 of 2021.

Het lijkt dus toch wel een volledige festival dag te worden. Al kan de mainstage misschien nog wel wat opvulling gebruiken voor die dag.

Inderdaad wel vreemd dat Airbourne niet op de poster staat, ik dacht dat die ook support waren voor Iron Maiden deze tour?
Ik zie wel dat ze op donderdag al in Zwitserland spelen dus misschien dat dat de reden is dat ze niet op Graspop staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
over logo's gesproken, valt op dat op de poster elke dag er 8 bands staan met hun eigen logo, behalve op donderdag (6). moeten er nog 2 bij ? airbourne?. en het logo van mastodon is ook nieuw.
Mijn eerste gedachte was dat de donderdag gewoon minder namen heeft, omdat die dag later begint, zoals vrijwel ieder jaar het geval is op de eerste dag.
Na het tellen van de namen blijkt dat echter niet echt significant het geval:
donderdag: 30​
vrijdag: 33​
zaterdag: 31​
zondag: 32​
Het lijkt er dus op (uiteraard ervanuitgaande dat de poster klopt) dat de eerste dag nu ook echt een volwaardige dag wordt.

Mooi en veelzeggend vind ik ook wel hoe de logo's van de headliners zijn geplaatst, wat duidelijk de 'pikorde' verraadt.
Iron Maiden staat boven Volbeat (wat logisch is), dat op zijn beurt weer boven namen als Mercyful Fate en Mastodon staat.
Aerosmith staat boven Deep Purple én Deftones, wat ook de status van die laatste 2 benadrukt.
Avenged Sevenfold en Judas Priest zullen weliswaar als de headliner van hun dag benoemd worden (GMM doet dat altijd consequent maar met één naam per dag), maar Faith No More (in 2020 nog headliner) en Korn staan daar heel bewust naast, wat dus eerder op een gedeeld headlinerschap lijkt te duiden (mogelijk ook ter compensatie van de relatief lagere status van de headliners op beide dagen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Mijn eerste gedachte was dat de donderdag gewoon minder namen heeft, omdat die dag later begint, zoals vrijwel ieder jaar het geval is op de eerste dag.
Na het tellen van de namen blijkt dat echter niet echt significant het geval:
donderdag: 30​
vrijdag: 33​
zaterdag: 31​
zondag: 32​
Het lijkt er dus op (uiteraard ervanuitgaande dat de poster klopt) dat de eerste dag nu ook echt een volwaardige dag wordt.

Mooi en veelzeggend vind ik ook wel hoe de logo's van de headliners zijn geplaatst, wat duidelijk de 'pikorde' verraadt.
Iron Maiden staat boven Volbeat (wat logisch is), dat op zijn beurt weer boven namen als Mercyful Fate en Mastodon staat.
Aerosmith staat boven Deep Purple én Deftones, wat ook de status van die laatste 2 benadrukt.
Avenged Sevenfold en Judas Priest zullen weliswaar als de headliner van hun dag benoemd worden (GMM doet dat altijd consequent maar met één naam per dag), maar Faith No More (in 2020 nog headliner) en Korn staan daar heel bewust naast, wat dus eerder op een gedeeld headlinerschap lijkt te duiden (mogelijk ook ter compensatie van de relatief lagere status van de headliners op beide dagen).
Het is inderdaad heel duidelijk te zien wie er de mainstages gaan headlinen.
Ik denk dat de bovenkant van de affiche erg goed in elkaar zit zo en dat het een duidelijke upgrade is van 2020 en 2021.
Beide vorige jaren waren de grote namen van de donderdag en de vrijdag erg zwak, iets wat nu niet het geval is.
De namen onder de headliners zijn op de donderdag wel iets zwakker, maar dit wordt wat mij betreft ook wel goed gemaakt door twee sterke headliners.

Overigens zit de line up zo goed in elkaar dat het me echt zou verbazen als dit fake zou zijn. Ik heb inmiddels wel het vertrouwen in dat dit hem ook echt gaat worden. Hoe denken jullie hierover?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het is inderdaad heel duidelijk te zien wie er de mainstages gaan headlinen.
Ik denk dat de bovenkant van de affiche erg goed in elkaar zit zo en dat het een duidelijke upgrade is van 2020 en 2021.
Beide vorige jaren waren de grote namen van de donderdag en de vrijdag erg zwak, iets wat nu niet het geval is.
De namen onder de headliners zijn op de donderdag wel iets zwakker, maar dit wordt wat mij betreft ook wel goed gemaakt door twee sterke headliners.

Overigens zit de line up zo goed in elkaar dat het me echt zou verbazen als dit fake zou zijn. Ik heb inmiddels wel het vertrouwen in dat dit hem ook echt gaat worden. Hoe denken jullie hierover?
Ja ik denk ook dat dit 'm is. Geeft wel het bitterzoete gevoel dat we hier nog ruim 1,5 week op moeten wachten. Haalt de lol er in die periode even af om weer reikhalzend naar 16 uur uit te kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken