Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
er staan hier nog teveel bands op die nog een optreden hebben in februari of maart. no way dat dit integraal wordt aangekondigd
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ja de poster had eigenlijk gereleased moeten worden op 1 september, maar hij was nog niet approved door die spelfout.
Aha. Dat is dan wel logisch, ja. Maar heel de poster in één keer? Dat is ook wel interessant. Of zijn dit op de een of andere manier nog niet alle acts?
Iets wat me wel opvalt is het gebrek aan symfonische metal. Geen Nightwish, Epica, Within Temptation etc.
Zeg dat wel. Ook een aparte keuze. Die heeft Hellfest wel, dus zou dat betekenen dat bijvoorbeeld een Pinkpop één van zulke bands heeft of dat ze in Oost-Europa zitten? Vragen...

Ik vind overigens wel dat ze iets gedurfder hadden mogen programmeren. Wat we hier al een tijdje roepen, gewoon breder trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Speelt Faith No More vaker vier dagen achter elkaar? Want ze hebben op 16, 18 en 19 al een concert staan.
lijkt me geen punt, was volgens mij in 2020 ook al het geval

er staan hier nog teveel bands op die nog een optreden hebben in februari of maart. no way dat dit integraal wordt aangekondigd
ik denk dat als ze gaan aankondigen, er een volle lineup gedeeld gaat worden.
we moeten afwachten denk ik, ik neem wel aan een flinke worp en waarschijnlijk met de volle poster
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik vind overigens wel dat ze iets gedurfder hadden mogen programmeren. Wat we hier al een tijdje roepen, gewoon breder trekken
Ben ik wel met je eens. Al zit de schoonheid zoals gebruikelijk in de undercard. Daar zit heel veel waar ik blij van word met oa Vltimas, Gaahls Wyrd, High on Fire, While She Sleeps, Disillusions. De bovenkant is veilig al zou ik erg blij zijn met Alice Cooper, eerste keer hem alleen live. Volgend jaar mag er wel wat jonger en extremer volk aan de bovenkant pronken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
vind wel opvallend dat Volbeat (MOGELIJK) op de Iron Maiden dag staat. Dus (WAARSCHIJNLIJK) niet op de Metallica dag van Rock Werchter.

maakt wel de kans op Volbeat op Pinkpop zaterdag/zondag wel veel groter weer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Aha. Dat is dan wel logisch, ja. Maar heel de poster in één keer? Dat is ook wel interessant. Of zijn dit op de een of andere manier nog niet alle acts?

Zeg dat wel. Ook een aparte keuze. Die heeft Hellfest wel, dus zou dat betekenen dat bijvoorbeeld een Pinkpop één van zulke bands heeft of dat ze in Oost-Europa zitten? Vragen...

Ik vind overigens wel dat ze iets gedurfder hadden mogen programmeren. Wat we hier al een tijdje roepen, gewoon breder trekken.
ik vind het toch al gedurfd om ghostmane te boeken
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ben ik wel met je eens. Al zit de schoonheid zoals gebruikelijk in de undercard. Daar zit heel veel waar ik blij van word met oa Vltimas, Gaahls Wyrd, High on Fire, While She Sleeps, Disillusions. De bovenkant is veilig al zou ik erg blij zijn met Alice Cooper, eerste keer hem alleen live. Volgend jaar mag er wel wat jonger en extremer volk aan de bovenkant pronken.
Tuurlijk, maar je mist toch echt wel namen die afwijken van het normale pad. En daarom vind ik het zo leuk om naar Hellfest te wijzen, waar ze dat natuurlijk wel doen. Hoe vet zou het zijn om bijvoorbeeld een Leprous op Graspop te zien, of een Mono, of een Skáld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Heb even geteld maar er staan al 126 namen op de poster, wat ook zou betekenen dat er waarschijnlijk niets meer bij komt.
Volgens mij hadden ze het zelf over "meer dan 120 bands" toen de XL editie werd aangenkondigd.

Volgens mij heeft Graspop nog nooit eerder de hele line up in één keer aangekondigd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Heb even geteld maar er staan al 126 namen op de poster, wat ook zou betekenen dat er waarschijnlijk niets meer bij komt.
Volgens mij hadden ze het zelf over "meer dan 120 bands" toen de XL editie werd aangenkondigd.

Volgens mij heeft Graspop nog nooit eerder de hele line up in één keer aangekondigd.
vorig jaar wel denk ik, en aangezien zo goed als alles is overgedragen is het niet geheel onlogisch
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
vorig jaar wel denk ik, en aangezien zo goed als alles is overgedragen is het niet geheel onlogisch
Nee, vorig jaar hebben ze een maand later in Oktober nog 12 namen toegevoegd, en als het niet gecanceld was dan zou er nog een aankondiging komen met een ontbrekende headliner en oa. Saxon die zichzelf had bevestigd.

EDIT: Valt me ook op dat Gojira is verdwenen van de line up van 2021. Zouden ze dan op Werchter staan?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Nee, vorig jaar hebben ze een maand later in Oktober nog 12 namen toegevoegd, en als het niet gecanceld was dan zou er nog een aankondiging komen met een ontbrekende headliner en oa. Saxon die zichzelf had bevestigd.

EDIT: Valt me ook op dat Gojira is verdwenen van de line up van 2021. Zouden ze dan op Werchter staan?
staan die niet in vorst nationaal?

edit: is in februari dus je hebt gelijk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Gojira staat ook niet op Hellfest en die hebben nochtans iedere metalband ter wereld geboekt.
Afwachten wat Pinkpop gaat doen dan. Daar stonden ze ook. Komen overigens nog wel bands bij op Hellfest, maar ik zie zo snel geen gaatje meer voor Gojira, jammer genoeg.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
als dit hem is vind ik het toch een geweldig gemiste kans om ice nine kills en the ghost inside niet te boeken
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Perturbator vind ik ook wel een aparte boeking voor Graspop trouwens. Had er nog nooit van gehoord maar heb het even opgezocht. Niet mijn ding in ieder geval.
Staat ook nog redelijk hoog op de line up.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Perturbator vind ik ook wel een aparte boeking voor Graspop trouwens. Had er nog nooit van gehoord maar heb het even opgezocht. Niet mijn ding in ieder geval.
Staat ook nog redelijk hoog op de line up.
perturbator heeft al eens op graspop gestaan, vond het best nog goed eigenlijk. Maar bijna geen volk dus inderdaad vreemd dat die zo hoog zouden staan.

Dat zijn de mannen die voor stranger things muziek maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken