Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik had nog tickets voor een show van Perturbator in Stockholm, omdat ik er die week toevallig ben. Ware het niet dat corona ook nu weer roet in het eten heeft gegooid.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik had nog tickets voor een show van Perturbator in Stockholm, omdat ik er die week toevallig ben. Ware het niet dat corona ook nu weer roet in het eten heeft gegooid.
Zonde. Wel leuke muziek inderdaad. Zat zelf nog te twijfelen om tickets te halen, maar aangezien ze ook op Hellfest komen, denk ik het niet.
Zie nu overigens dat die tour verplaatst is naar oktober en november 2022. Onder andere de site van Tivoli geeft daar nog niks over aan (zelfde met de annulering van Wolves in the Throne Room). Tivoli nu op 6 november 2022, AB op 10 november en Stockholm op 30 oktober.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Gojira en Disturbed mis ik op heel veel (metal-)posters tot nu fyi
Ja disturbed mis ik ook inderdaad. Die hebben gewoon hun gehele festival tour van 2020 gecanceld. in 2021/2022 hebben die geen enkel festival meer staan terwijl ze in 2020 op ieder festival stonden. Ik had ze graag op herhaling op Graspop gezien.
 
Laatst bewerkt:

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Als deze line up klopt hoor je mij niet klagen! Ben wel benieuwd hoe ze dat met Mercyful Fate zouden doen. Eerst (op de posters/line ups van 2020 en 2021) leken ze mij de tweede headliner op donderdag, maar misschien dat ze daarbij dan nu hetzelfde kunnen doen als eerder met de show van King Diamond, dus dat ze na de laatste headliner een show in de Marquee spelen?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ziet er inderdaad zeer legit uit. Eigenlijk te goed en gedetailleerd om nep te zijn (en anders een pluim aan de maker).
Met name de kleinere toevoegingen (zoals Ghostemane, Uncle Acid & The Deadbeats, Lalma, The Curse Of Millhaven, Jinjer, Alcest, Zeal & Ardor, As Everything Unfolds, Thrash Boat, Andrew W.K., Night Ranger, Ugly Kid Joe, Eminence) en verschuivingen (zoals Megadeth, Alestorm, Powerwolf, Bullet For My Valentine, A Day To Remember), maar ook het ontbreken van enkele bands (zoals Gojira, Airbourne, Amaranthe) maken het zeer geloofwaardig.

Als dit het wordt ben ik in ieder geval dik tevreden!
Avenged Sevenfold was mijn droomheadliner op vrijdag, en ik ben blij dat Volbeat en Faith No More behouden zijn gebleven.
Door de toevoegingen aan de top (en ook vlak daaronder met o.a. Alice Cooper, Five Finger Death Punch, Shinedown) en het verschuiven van met name Megadeth, is de affiche m.i. een stuk meer in balans, en voelt iedere dag nu ook 'compleet' aan.
Ik zeg: droppen maar (om 16:00?)!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.946
Alleen die typfout blijft apart. Daarbij heb ik altijd al meteen het idee dat het niet meer echt is. Ookal kan iedereen een typfoutje maken. En lijkt het me dat makers van fakes over het algemeen zullen proberen om fouten eruit te laten/halen en deze was best obvious
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
Is het dan normaal dat Faith No More ook op 2 juli in Werchter geprogrammeerd staat?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Alleen die typfout blijft apart. Daarbij heb ik altijd al meteen het idee dat het niet meer echt is. Ookal kan iedereen een typfoutje maken. En lijkt het me dat makers van fakes over het algemeen zullen proberen om fouten eruit te laten/halen en deze was best obvious
Er staan nog enkele typefoutjes in:
Ihsahn --> Ishahn
Misþyrming --> Misphyrming, op de poster van 2020 nog als Mispyrming; beide fout, de IJslandse letter 'þ' (þorn of thorn) lijkt op een p, maar staat voor 'th'; correcter zou dus zijn Mysthyrming, als je de originele spelling niet kan/wil gebruiken

Maar op zich vind ik dat geen grote reden om te twijfelen aan de echtheid van de poster.
Ik heb wel vaker (ook officieel bekend gemaakte) posters gezien met spelfoutjes, die meestal vrij snel worden gecorrigeerd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Is het dan normaal dat Faith No More ook op 2 juli in Werchter geprogrammeerd staat?
Geloof dat dat in 2020 ook zo was.

En line-up schijnt dus, als ik dat andere topic zo zie, 23 september moeten komen, met een aankondiging voor A7X op de 22ste. Ben benieuwd of daar een uitgebreide tour achter zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: banzai

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Alleen die typfout blijft apart. Daarbij heb ik altijd al meteen het idee dat het niet meer echt is. Ookal kan iedereen een typfoutje maken. En lijkt het me dat makers van fakes over het algemeen zullen proberen om fouten eruit te laten/halen en deze was best obvious
Bij Graspop kan alles, ooit is Sabaton eens verkeerd geschreven geweest op een t-shirt van Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zou normaal 23 en 24 september moeten zijn als we die kerel moeten geloven die deze poster heeft geplaatst
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.946
Oke, dat scheelt dan al, ging er vanuit dat dat soort dingen niet zo dramatisch ver zouden gaan in merchandise
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Wat kan je daar nou fout aan schrijven?
Nou, ik zie/hoor zelfs na anderhalf jaar waarin je geen tv-zender, krant, webpagina of wat dan ook kunt bekijken zonder het woord 'corona' tegen te komen, nog steeds hele volkstammen het als 'carona' schrijven en uitspreken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken