Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ja ik denk ook dat dit 'm is. Geeft wel het bitterzoete gevoel dat we hier nog ruim 1,5 week op moeten wachten. Haalt de lol er in die periode even af om weer reikhalzend naar 16 uur uit te kijken.
Ja precies maar aan de andere kant durf ik nog niet diep in de line up te duiken en te kijken naar de namen die ik niet ken, want als het dan fake blijkt te zijn is de teleurstelling alleen maar groter:LOL:
We moeten maar met z'n allen geduldig afwachten tot volgende week
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ja ik denk ook dat dit 'm is. Geeft wel het bitterzoete gevoel dat we hier nog ruim 1,5 week op moeten wachten. Haalt de lol er in die periode even af om weer reikhalzend naar 16 uur uit te kijken.
22/23 september was het toch?
Weten we inmiddels ook waarom precies die specifieke dagen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Blij met het 3-tal Aerosmith, Deep Purple en Deftones waarvoor ik een kaart had gekocht.

Alice Cooper ipv Body Count is een leuke vervanger, BC al genoeg gezien de afgelopen jaren. Alestorm voor 3 Doors Down is kwa sfeer natuurlijk ook veel toffer, al hoewel ik 3DD best wel een keer had willen zien (ik vond ze in de 013 niet tegenvallen de laatste keer).

Rival Sons vind ik leuk voor erbij. Had alleen Black Veil Brides een keertje live willen zien, maar helaas. Maar ook geen giga tegenvaller.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Blij met het 3-tal Aerosmith, Deep Purple en Deftones waarvoor ik een kaart had gekocht.

Alice Cooper ipv Body Count is een leuke vervanger, BC al genoeg gezien de afgelopen jaren. Alestorm voor 3 Doors Down is kwa sfeer natuurlijk ook veel toffer, al hoewel ik 3DD best wel een keer had willen zien (ik vond ze in de 013 niet tegenvallen de laatste keer).

Rival Sons vind ik leuk voor erbij. Had alleen Black Veil Brides een keertje live willen zien, maar helaas. Maar ook geen giga tegenvaller.
Black Veil Brides staan er toch nog gewoon op?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
22/23 september was het toch?
Weten we inmiddels ook waarom precies die specifieke dagen?
er zal vast eea samenhangen dat het op die donderdag bekend zal worden.
en dan denk ik aan aankondigingen van andere festivals, in NL en BE die daar rondom zitten qua beoogde bekendmakingen.

althans, gok ik dan zo....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Blij met het 3-tal Aerosmith, Deep Purple en Deftones waarvoor ik een kaart had gekocht.

Alice Cooper ipv Body Count is een leuke vervanger, BC al genoeg gezien de afgelopen jaren. Alestorm voor 3 Doors Down is kwa sfeer natuurlijk ook veel toffer, al hoewel ik 3DD best wel een keer had willen zien (ik vond ze in de 013 niet tegenvallen de laatste keer).

Rival Sons vind ik leuk voor erbij. Had alleen Black Veil Brides een keertje live willen zien, maar helaas. Maar ook geen giga tegenvaller.
3 doors down vind ik inderdaad ook wel jammer, had ik graag een keer live willen zien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.617
8.949
Niks beter te doen, dus eens een clashfinder gemaakt met die poster.

Interessant. Zal er morgen wat meer in duiken, maar was vooral even benieuwd naar waar ik Night Ranger kon terug vinden. Mooie plek zo met een uur speeltijd, dat in ieder geval. Verwacht ze zelf eigenlijk meer op de mainstage vanuit de soort muziek die ze maken. Ergens halverwege de middag?
Heb het idee dat niet heel erg veel mensen Night Ranger actief kennen of dat het niet per se een band is waar men actief naar toe gaat, maar meer leuk om een beetje te chillen, bij te komen of om gewoon mee te pakken?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.526
Interessant. Zal er morgen wat meer in duiken, maar was vooral even benieuwd naar waar ik Night Ranger kon terug vinden. Mooie plek zo met een uur speeltijd, dat in ieder geval. Verwacht ze zelf eigenlijk meer op de mainstage vanuit de soort muziek die ze maken. Ergens halverwege de middag?
Heb het idee dat niet heel erg veel mensen Night Ranger actief kennen of dat het niet per se een band is waar men actief naar toe gaat, maar meer leuk om een beetje te chillen, bij te komen of om gewoon mee te pakken?
Ik heb zelf ook wat liggen gokken op basis van de poster, was meer bezigheidstherapie laten we zeggen. De kans is groot dat meer dan twee derde fout staat hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Interessant. Zal er morgen wat meer in duiken, maar was vooral even benieuwd naar waar ik Night Ranger kon terug vinden. Mooie plek zo met een uur speeltijd, dat in ieder geval. Verwacht ze zelf eigenlijk meer op de mainstage vanuit de soort muziek die ze maken. Ergens halverwege de middag?
Heb het idee dat niet heel erg veel mensen Night Ranger actief kennen of dat het niet per se een band is waar men actief naar toe gaat, maar meer leuk om een beetje te chillen, bij te komen of om gewoon mee te pakken?
Ik vind dat een Metal Dome act bij uitstek. Bands als Ufo staan daar ook. Algemene bekendheid van Night Ranger schat ik niet hoger in (ik kende ze bijvoorbeeld niet totdat jij er zo enthousiast mee aankwam bij het spel)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.617
8.949
Ik vind dat een Metal Dome act bij uitstek. Bands als Ufo staan daar ook. Algemene bekendheid van Night Ranger schat ik niet hoger in (ik kende ze bijvoorbeeld niet totdat jij er zo enthousiast mee aankwam bij het spel)

Klopt, zat ik ook nog aan te denken, in de Metal Dome staan vaak dit soort acts. Naast Ufo stond volgens mij ook bijvoorbeeld Living Colour daar. En waarschijnlijk de afgelopen edities wel meer dan alleen die twee. Dacht dat er wel mensen waren die Sister Christian kenden, maar geen idee hadden dat dat dan Night Ranger was. Denk dat de bekendheid daar voor inderdaad de meerderheid ophoudt. Misschien bekender bij het oudere deel van het Graspop publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik denk dat je toch wel mag stellen dat deze clashfinder 90 tot 95% juist staat, graspop heeft altijd wel een aantal bands op een podium staan waar ze eigenlijk niet horen te staan dus maakt het wat lastiger om te voorspellen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dat is het fijne en tegelijk minder fijne aan GMM natuurlijk
Ik heb de voor mij interessante even uitgetypt (ook al ga ik helemaal niet).
Fleddy Melculy - Misphyrming
Ghostmane - Vltimas - Ego Kill Talent
Ego Kill Talent - Vltimas - Tremonti
Powerwolf - Stake
Iron Maiden - In Extremo
Volbeat - Mercyful Fate - My Dying Bride
British Lion - The Vintage Caravan
Dool - Tempt
Jinjer - Gaahls Wyrd
Gaahls Wyrd - Bullet for My Valentine
Alcest - Twin Temple
A Day To Remember - Phil Campbell - Code Orange
Whitesnake (ja, toch wel) - Paradise Lost - Sacred Reich
Megadeth - Amenra - Killing Joke
Avenged Sevenfold - Heilung - Black Label Society
Faith No More - Pertubator
Night Ranger - Tribulation
Shinedown - Of Mice & Men
Europe - Down
Saxon - Devin Townsend
Devin Townsend - Five Finger Death Punch - Ihsahn
Ihsahn - Judas Priest - Opeth
The Dead Daisies - Spiritbox
Skillet - Me and That Man
The Offspring - Kadavar
Deep Purple - Fu Manchu
Deftones - Sepultara
Aerosmith - Dimmu Borgir
 
  • Wow
Waarderingen: theblackmadness

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
alcest en perturbator hebben trouwens wat werk samen, zou me niet verbazen als we perturbator gewoon op het podium zien bij alcest
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.617
8.949
Heb er even een paar tussenuit gepakt om deze clashfinder makkelijker te maken :p

Jinjer - Gaahls Wyrd
Gaahls Wyrd - Bullet for My Valentine
Twee bands tegenover één band, zou dan Gaahls Wyrd laten schieten

A Day To Remember - Phil Campbell - Code Orange
Het publiek tijdens Ace of Spades is een groot feest

Whitesnake (ja, toch wel) - Paradise Lost - Sacred Reich
Als je Whitesnake al eens live hebt gezien, dan zou ik ze skippen.

Night Ranger - Tribulation
Tribulation heeft in Nederland tussen 2015 en 2019 twaalf (!) shows gedaan. Tegenover Night Ranger maar één keer ooit in de Benelux in 1985. Als je qua muziek geen voorkeur hebt, waarschijnlijk enige kans om Night Ranger te zien in de Benelux.

Aerosmith - Dimmu Borgir
Zelfde idee als bij Whitesnake, goede kans dat het de laatste kans in de Benelux gaat zijn van Aerosmith tegenover nog jaren plezier van Dimmu Borgir?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken