Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Dan kan die donderdag van Volbeat inderdaad de volledige tour zijn plus Graspop met tegelijkertijd de Graspopposter.
Maandag een nieuw album?
Klonk als een nieuw nummer in ieder geval. Misschien aankondiging nieuw album + eerste single meteen erbij
En zo lijkt die poster dus echt juist te gaan worden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Klonk als een nieuw nummer in ieder geval. Misschien aankondiging nieuw album + eerste single meteen erbij
En zo lijkt die poster dus echt juist te gaan worden

Ik durf het bijna niet te zeggen als iemand met een irrationele afkeer tegen Volbeat, maar het klinkt wel lekker...
En weer een stapje dichterbij Night Ranger!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
1 keer in België gestaan in de jaren stillekes
Dan ja, dan is het dat zeker. In ieder geval qua mijn fan-heid ervan wel. Er zijn wel meer echte hairmetal acts uit de '80s die ik graag live zou willen zien en ook alleen nog maar Amerika touren, maar niks zo graag als Night Ranger. Kenmerkend voor al die acts is wel dat het altijd ook echt de Amerikaanse bands zijn die nooit echt groot en bekend waren.

Maar Night Ranger is op dit moment in ieder geval de enige band uit die tijd waarvoor ik daadwerkelijk naar Amerika zou (en mogelijk nog steeds) afreizen om ze live te zien. Dokken was eerst ook zo'n act, maar dat is live inmiddels van een dramatisch niveau dat dat het niet echt meer waard is, jammer genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.474
2.959
Ik heb dus nog nooit gehoord van Night Ranger. Zijn er wat nummers/albums waarmee ik zou kunnen beginnen om kennis te maken met deze groep?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Ik heb dus nog nooit gehoord van Night Ranger. Zijn er wat nummers/albums waarmee ik zou kunnen beginnen om kennis te maken met deze groep?

Sister Christian is misschien een nummer dat je wel kent, maar niet wist dat het van Night Ranger was. Aan de hand van eerdere forumreacties.

Verder voornamelijk de albums Midnight Madness, Dawn Patrol, 7 Wishes en Man in Motion. Maar dat is wel meteen een hele lijst. Hieronder een paar nummers per album:
- When You Close Your Eyes en (You Can Still) Rock in America van Midnight Madness
- Don't Tell Me You Love Me, Eddie's Coming Out Tonight en Sing Me Away van Dawn Patrol
- Four In The Morning en Sentimental Street van 7 Wishes
- Don't Start Thinking, Restless Kind en Reason To Be van Man in Motion
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
En hier nog een live concert dat op youtube staat in z'n geheel uit 2017:

Heb het zelf regelmatig aan staan :p
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
En hier nog een live concert dat op youtube staat in z'n geheel uit 2017:

Heb het zelf regelmatig aan staan :p
Heb het concert ook even geluisterd. Klinkt goed, beter dan verwacht. Lijkt me een sterke live band.
Misschien toch maar even gaan kijken op de zaterdag :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Voelt iemand zich geroepen om een Spotify playlist te maken van die poster die vermoedelijk donderdag dropt ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Voelt iemand zich geroepen om een Spotify playlist te maken van die poster die vermoedelijk donderdag dropt ?
Ik maak zelf altijd uitgebreide playlisten, zoeken op joslittel. Stem het wel af op mijn smaak dus verwacht bijvoorbeeld maar 3 nummers van Judas Priest en veel van Devin Townsend of Gaahls Wyrd bijvoorbeeld. Maar ga pas aan de slag als de namen bevestigd zijn. Is fors wat werk namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Volbeat er bij donderdag, uitgaande van hun sociale media?
vandaag lijkt van Volbeat de VS data te komen, met Ghost.
Neem aan jan / feb 2022.
het lijkt legit dat gerucht, wacht op officiele berichten..

dan neem ik idd aan donderdag meer aanvullende EU data, maakt de Graspop-leak wel akelig legit inmiddels
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Volbeat in jan / feb in VS 2022 is a go!

laat donderdag "big News" maar komen

Het is relatief logisch om nu het donderdag nieuws te koppelen aan de poster natuurlijk. Maar in theorie kan het nu donderdag ook nog de aankondiging zijn van een nieuw album. Volgens mij zei @theblackmadness dat hij het niet herkende als bestaand Volbeat nummer in de teaser van afgelopen week.
Logischerwijs zou ik zeggen dat het onlogisch is om eerst een tour aan te kondigen en dan pas een album. Maar wie weet was de persoon van de poster ook gewoon iemand die gewoon vooral goed geinformeerd is rondom Volbeat en dan de Graspopposter er bij gemaakt heeft, zodat het echter lijkt als Volbeat inderdaad dan ineens met nieuws op een donderdag komt.

Ga er verder zelf ook wel vanuit dat de woensdag headliner, donderdag namen aankondiging er daadwerkelijk gaat komen, maar het kan nog steeds toeval zijn. Hopelijk niet en klopt het gewoon.

Verder interessant is dat Ghost op de poster van Volbeat een nieuwe facepaint lijkt te hebben. Het lijkt zowat alsof het karakter Cardinal Copia van het afgelopen album doorgezet is qua design naar hoe Papa Emeritus II was. Maar hoe dan ook lijkt het een nieuwe facepaint te zijn, dus moet dat nieuwe Ghost album waar vanaf 2020 aan werd gewerkt een heel eind onderweg zijn. Volgens mij werd eerder ook geopperd dat het zo stil was rondom Ghost. Wat ik me kan herinneren na de 2018/2019 tours was een artikel op Blabbermouth met bijbehorend interview met Tobias Forge met daarin uitleg over het niet gaan touren in 2020 om focus te kunnen hebben op de studio ingaan.

Als dan daarna natuurlijk er niks mogelijk is door corona, wacht je ook zo lang mogelijk met iets aankondigen lijkt me. Dus ook wat dat betreft, kom maar op met een nieuw album.

Verder uit het gewone nieuws, interessant dat het een co-headline tour is. Amerika en Europa is natuurlijk enorm verschillend qua wie welke status heeft, maar zal dit betekenen dat Ghost nu ook steeds meer headline of co-headline niveau gaat worden voor een Graspop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
nope, Ghost lijkt me niet in de race voor EU data.

Volbeat komt donderdag met "more big news Thursday"
althans dat concludeer ik uit de sociale media post
1632144607575.png]

er van uitgaande dat donderdag de Graspop-poster-leak gedropt zal worden en in samenspan het bericht van Volbeat,
lijkt mij 1+1=2
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken