Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Er wordt natuurlijk ieder jaar gesproken over welke line up beter is, de Hellfest of de Graspop line up. Dit jaar ligt het iets anders omdat ze daar twee weekenden hebben dus als je naar het totaalplaatje kijkt dan zal Hellfest de betere line up hebben, aangezien ze 7 festivaldagen hebben om alle metalbands ter wereld kwijt te kunnen. Maar om hier echt goed naar te kijken moet je denk ik de 2 weekenden van Hellfest wel los van elkaar zien. Ik zal hier misschien de enige in zijn maar ik vind niet dat de geleakte graspop line up onder doet aan de twee losse weekenden van Hellfest
Maar het grote probleem voor Hellfest lijkt mij, los van het betere of minder goed verhaal, hoe kan Hellfest in 2023 nog een festival organiseren zonder teveel in herhaling te vallen ? Parkway Drive, Motley Crue en Slipknot zijn mijn huidige gokken voor toekomstige Hellfest headliners.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Als je de twee grootste bands van de hele Hellfest line up pakt en ze dan vergelijkt met de twee zwakste Graspop headliners...
Je doet je naam weer eer aan.
Daarnaast is Faith No More niet eens een headliner op Graspop

Vind jij Wardruna wel te vergelijken met Iron Maiden? (is exact dezelfde vergelijking als die jij )
Als je de twee grootste bands van de hele Hellfest line up pakt en ze dan vergelijkt met de twee zwakste Graspop headliners...
Je doet je naam weer eer aan.
Daarnaast is Faith No More niet eens een headliner op Graspop

Vind jij Wardruna wel te vergelijken met Iron Maiden? (is exact dezelfde vergelijking als di



Als je de twee grootste bands van de hele Hellfest line up pakt en ze dan vergelijkt met de twee zwakste Graspop headliners...
Je doet je naam weer eer aan.
Daarnaast is Faith No More niet eens een headliner op Graspop

Vind jij Wardruna wel te vergelijken met Iron Maiden? (is exact dezelfde vergelijking als die jij maakt)
jij je zin: Jij vind de headliners GnR en metallica wel te vergelijken met A7x en Judas Priest?

De heel line up band voor band vergelijken heeft niet zo veel zin want heeft toch vooral met smaak te maken. De headliners zijn toch de grote publiektrekkers en dus goed te vergelijken met elkaar en daar wint hellfest het toch qua grote het met afstand van Graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Maar het grote probleem voor Hellfest lijkt mij, los van het betere of minder goed verhaal, hoe kan Hellfest in 2023 nog een festival organiseren zonder teveel in herhaling te vallen ? Parkway Drive, Motley Crue en Slipknot zijn mijn huidige gokken voor toekomstige Hellfest headliners.
Ik verwacht niet dat dit echt een probleem zal zijn voor Hellfest, er zullen vast wel weer genoeg bands touren om een mooi festival neer te zetten.
Daarnaast verkoopt het toch wel uit, ongeacht wie er komt.

Geen idee natuurlijk welke bands er touren maar Hellfest heeft al laten zien niet bang te zijn om wat breder te programmeren dus het zou me niet verbazen als ze iets als Foo Fighters of Muse neerzetten als headliner. Misschien dat Rammstein ook weer eens een festival tour doet in 2023 na hun zaal shows in 2022? En iets als A perfect Circle of Tool kan natuurlijk ook nog. Ik denk dat Hellfest ook het eerste festival zal zijn dat Gojira neer zet als headliner.
Genoeg opties dus.

EDIT: System of a down verwacht ik ook wel weer in Europa in het festivalseizoen van 2023, dus lijkt me ook nog een mooie kanshebber.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
jij je zin: Jij vind de headliners GnR en metallica wel te vergelijken met A7x en Judas Priest?

De heel line up band voor band vergelijken heeft niet zo veel zin want heeft toch vooral met smaak te maken. De headliners zijn toch de grote publiektrekkers en dus goed te vergelijken met elkaar en daar wint hellfest het toch qua grote het met afstand van Graspop.
Nog steeds geen eerlijke vergelijking, jij vindt de headliners Iron Maiden en Aerosmith wel te vergelijken met Scorpions en Nine Inch Nails?

Noem dan alle headliners, het gaat om het totaalpakket:
Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Judas Priest en Aerosmith
vs.
Scorpions, Nine Inch Nails, Guns N' Roses en Metallica

Maar zoals Loek123 al eerder zei is het sowieso eerlijker om GMM 2022 te vergelijken met het 1e weekend van Hellfest 2022 (ook al is dat weekend maar 3 dagen). Die affiches zijn uit dezelfde 'vijver' van toen beschikbare bands voortgekomen, en worden logischerwijs door de meeste festivals grotendeels in stand gehouden.
Door corona is die vijver echter een stuwmeer geworden. Hellfest heeft blijkbaar de middelen om daarmee nog een vrijwel geheel nieuw 2e weekend neer te zetten. De meeste andere festivals hebben die optie waarschijnlijk niet.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
jij je zin: Jij vind de headliners GnR en metallica wel te vergelijken met A7x en Judas Priest?

De heel line up band voor band vergelijken heeft niet zo veel zin want heeft toch vooral met smaak te maken. De headliners zijn toch de grote publiektrekkers en dus goed te vergelijken met elkaar en daar wint hellfest het toch qua grote het met afstand van Graspop.

Laten we dan in ieder geval de vergelijking maken op een manier dat het wat objectiever is. En niet alsnog de twee grootste met de twee kleinste vergelijken. Kan je wel leuk "jij je zin" ervoor plakken, maar dat was volgens mij niet het punt waar het om ging :)

Of je vergelijkt GnR en Metallica met Aerosmith en Iron Maiden
Of je vergelijkt A7x en Judas Priest met Nine Inch Nails en Scorpions

Dat maakt toch wel even een enorm verschil ten opzichte van de vergelijking die je zelf kiest.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik denk zoals vele mensen dat graspop een betere lineup heeft dan weekend 1 , het originele hellfest weekend, maar dat weekend 2 toch een maatje groter is dan graspop. Met dat opzicht denk ik dus dat we in 2023 opnieuw een mooie strijd zullen zien tussen beide festivals
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
ik denk zoals vele mensen dat graspop een betere lineup heeft dan weekend 1 , het originele hellfest weekend, maar dat weekend 2 toch een maatje groter is dan graspop. Met dat opzicht denk ik dus dat we in 2023 opnieuw een mooie strijd zullen zien tussen beide festivals
Niet mee eens. Vind zelf beide weekenden superieur over Graspop, ook omdat de meeste namen van Graspop in weekend 1 staan, op Aerosmith na (qua echt grote act). Dagprogramma is ook een stuk mooier met veel verfijnde bands.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
ik denk zoals vele mensen dat graspop een betere lineup heeft dan weekend 1 , het originele hellfest weekend, maar dat weekend 2 toch een maatje groter is dan graspop. Met dat opzicht denk ik dus dat we in 2023 opnieuw een mooie strijd zullen zien tussen beide festivals
Ben het met je eens, maar wat voor een 'strijd' verwacht je dan te zien?
Niet op het gebied van ticketverkoop, neem ik aan, aangezien beide weekenden van Hellfest al stijf uitverkocht is (wat GMM uiteindelijk ook wel zal doen)?

Edit: excuses, je had het al over 2023! ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ik denk zoals vele mensen dat graspop een betere lineup heeft dan weekend 1 , het originele hellfest weekend, maar dat weekend 2 toch een maatje groter is dan graspop. Met dat opzicht denk ik dus dat we in 2023 opnieuw een mooie strijd zullen zien tussen beide festivals
Het is natuulijk een groot deel persoonlijke smaak zoals @pisser ook aan geeft maar ik vind dat in het tweede hellfest weekend de zaterdag en de zondag echt top dagen zijn (beter dan graspop) terwijl er op de donderdag en vrijdag vrijwel niets staat dat mij interesseert. Maar zal er vooral aan liggen dat ik helemaal niets heb met NIN en Scorpions. en eigenlijk alle mainstage namen van die twee dagen.

Niet mee eens. Vind zelf beide weekenden superieur over Graspop, ook omdat de meeste namen van Graspop in weekend 1 staan, op Aerosmith na (qua echt grote act). Dagprogramma is ook een stuk mooier met veel verfijnde bands.
Iron Maiden moet je hierbij natuurlijk ook niet vergeten.

Ben het met je eens, maar wat voor een 'strijd' verwacht je dan te zien?
Niet op het gebied van ticketverkoop, neem ik aan, aangezien beide weekenden van Hellfest al stijf uitverkocht is (wat GMM uiteindelijk ook wel zal doen)?
Van 2023 is er nog niets verkocht toch?
Verder denk ik ook niet dat het echt een strijd is. Ik verwacht dat beide festivals ieder jaar gewoon zullen uitverkopen, in ieder geval de komende jaren.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Laten we dan in ieder geval de vergelijking maken op een manier dat het wat objectiever is. En niet alsnog de twee grootste met de twee kleinste vergelijken. Kan je wel leuk "jij je zin" ervoor plakken, maar dat was volgens mij niet het punt waar het om ging :)

Of je vergelijkt GnR en Metallica met Aerosmith en Iron Maiden
Of je vergelijkt A7x en Judas Priest met Nine Inch Nails en Scorpions

Dat maakt toch wel even een enorm verschil ten opzichte van de vergelijking die je zelf ki

Oke jij je zin:

Gnr, metallica, Nine inch nails en Scorpions vs. Aerosmith, Iron maiden, A7X en Judas Priest

Winnaar: Hellfest (nog steeds).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ben het met je eens, maar wat voor een 'strijd' verwacht je dan te zien?
Niet op het gebied van ticketverkoop, neem ik aan, aangezien beide weekenden van Hellfest al stijf uitverkocht is (wat GMM uiteindelijk ook wel zal doen)?

Edit: excuses, je had het al over 2023! ?
hellfest is dan ook niet te vergelijken met graspop qua ticketverkoop, graspop heeft bijna het dubbele van de capaciteit terwijl hellfest geen uitbreidingsmogelijkheden meer heeft.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Maar of je persoonlijk de rest van de line up beter of slechter vindt is toch een kwestie van smaak denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Slipknot heeft een Knotfest Finland aangekondigd in Turku. Slipknot speelt natuurlijk, maar ook nog Nightwish, Bring Me the Horizon, Arch Enemy, Stamina en Blind Channel. Later worden er nog meer namen bekendgemaakt. Het vindt plaats op 12 en 13 augustus.
Met name interessante namrn voor Alcatraz dus
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Today is the day
nou... ik hoop niet dat ze in kamp Graspop op andere gedachte zijn.

maar als het goed is, lets go

call of duty zombie GIF by Omaze
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken