Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Ja precies, daar lijkt het wel op rondom Volbeat. Het klinkt allemaal heel logisch, dus hopelijk gebeurt dat ook gewoon.

Rondom Ghost bedoel ik voornamelijk voor nu dat het ook daar logisch is als er binnenkort dan het nieuwe album daadwerkelijk wordt aangekondigd, omdat dat al een ding was in 2019 dat er in 2020 niet getourd zou worden om een nieuw album te gaan maken.

Verder vooral voor in de toekomst dus, of voor een 2023 Ghost dan op het niveau uit zou komen van co-headliner of misschien zelfs gewoon headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Het is relatief logisch om nu het donderdag nieuws te koppelen aan de poster natuurlijk. Maar in theorie kan het nu donderdag ook nog de aankondiging zijn van een nieuw album. Volgens mij zei @theblackmadness dat hij het niet herkende als bestaand Volbeat nummer in de teaser van afgelopen week.
Logischerwijs zou ik zeggen dat het onlogisch is om eerst een tour aan te kondigen en dan pas een album. Maar wie weet was de persoon van de poster ook gewoon iemand die gewoon vooral goed geinformeerd is rondom Volbeat en dan de Graspopposter er bij gemaakt heeft, zodat het echter lijkt als Volbeat inderdaad dan ineens met nieuws op een donderdag komt.

Ga er verder zelf ook wel vanuit dat de woensdag headliner, donderdag namen aankondiging er daadwerkelijk gaat komen, maar het kan nog steeds toeval zijn. Hopelijk niet en klopt het gewoon.

Verder interessant is dat Ghost op de poster van Volbeat een nieuwe facepaint lijkt te hebben. Het lijkt zowat alsof het karakter Cardinal Copia van het afgelopen album doorgezet is qua design naar hoe Papa Emeritus II was. Maar hoe dan ook lijkt het een nieuwe facepaint te zijn, dus moet dat nieuwe Ghost album waar vanaf 2020 aan werd gewerkt een heel eind onderweg zijn. Volgens mij werd eerder ook geopperd dat het zo stil was rondom Ghost. Wat ik me kan herinneren na de 2018/2019 tours was een artikel op Blabbermouth met bijbehorend interview met Tobias Forge met daarin uitleg over het niet gaan touren in 2020 om focus te kunnen hebben op de studio ingaan.

Als dan daarna natuurlijk er niks mogelijk is door corona, wacht je ook zo lang mogelijk met iets aankondigen lijkt me. Dus ook wat dat betreft, kom maar op met een nieuw album.

Verder uit het gewone nieuws, interessant dat het een co-headline tour is. Amerika en Europa is natuurlijk enorm verschillend qua wie welke status heeft, maar zal dit betekenen dat Ghost nu ook steeds meer headline of co-headline niveau gaat worden voor een Graspop?
ghost was vorige keer al sub headliner op graspop, ik denk dat het maar een kwestie van tijd is voor die headliner/co-headliner spot.

Qua grootte zet ik Ghost toch gerust naast een korn, judas pries, faith no more . Zie ze dus wel headlinen met een sterke undercard in 2023 of 2024
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
ghost was vorige keer al sub headliner op graspop, ik denk dat het maar een kwestie van tijd is voor die headliner/co-headliner spot.

Qua grootte zet ik Ghost toch gerust naast een korn, judas pries, faith no more . Zie ze dus wel headlinen met een sterke undercard in 2022 of 2023

Weet natuurlijk niet of het klopt, maar de vorige keer was het sub voor Guns N Roses dacht ik dan. In 2018. Dat was ondanks de XL-editie niet helemaal een volledige festivaldag en GNR had echt een speeltijd van 3,5 uur ofzo, waardoor er ook wel wat minder plek was voor namen. Maar op papier was het inderdaad een sub toen. Lijkt me zelf verder wel een leuke co-headline Nightwish en Ghost. Maar dat is iets voor in de toekomstige Graspop-topics
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
nightwish heeft wel wat internationale uitstraling maar verkoopt geen lotto arena uit in België, terwijl ghost die al in 2018 uitverkocht en nu ongetwijfeld voor sportpaleizen is voortbestemd. finaal beslist ticketverkoop wie headliner wordt en wie niet.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
het is 'maar' social media, maar ik zie toch maar dat ghost dubbel zoveel interactie heeft op hun social media kanalen over het nieuws in vergelijking met volbeat. Ik denk dus echt wel dat ze heel binnenkort naar headliner zullen gepromoveerd worden, deze band brengt volk op de been
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
tourdata Mastodon, donderdag 16 juni 2022 past nog, zoals op de poster leak

We just added some headline shows during the Euro Festival run, Summer of 2022! Here we come!
1 - Leipzig, Parkbuehne Held - GERMANY *
2 - Gdansk, Mystic Festibal - POLAND
4 - Nurburgring Rock Im Ring - GERMANY
5 - Nurnburg Rock Am Park - GERMANY
7 - Paris, Bataclan - FRANCE *
9 - Tilburg, O13 - NETHERLANDS *
11 - Donnington Park, Download Festival - UK
13 - Dortmund, FZW - GERMANY
14 - Bremen, Pier 2 - GERMANY
17 - Clisson, Hellfest - FRANCE
20 - Gothenburg, Pustervik - SWEDEN *
21 - Malmo, KB - SWEDEN *
23 - Oslo, Tons Of Rock - NORWAY
27 - Vienna, Open Air - AUSTRIA *
28 - Zagreb, Culture Factory - CROATIA *
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
vraag me wel af waar sommige van de bands die op hellfest staan dan naartoe gaan, of als ze gewoon belgië terug overslaan, ik denk dan aan wardruna, bring me the horizon, the exploited, social distortion, running wild
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zie BMTH en Social Distortion nog wel een keer naar Werchter komen, die andere bands misschien minder snel. Het zou kunnen dat zij een clubshow spelen in België of het land overslaan (en het zou natuurlijk ook heel goed kunnen dat ik het mis heb hahah)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
het zijn altijd die toffe punk bands die hellfest heeft die gewoon nergens in België te bespeuren zijn he.

waarom staat ghostmane op graspop en atari teenage riot dan niet? ik snap het niet
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
het zijn altijd die toffe punk bands die hellfest heeft die gewoon nergens in België te bespeuren zijn he.

waarom staat ghostmane op graspop en atari teenage riot dan niet? ik snap het niet
Sinds wanneer is Ghostmane punk?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
Slipknot heeft een Knotfest Finland aangekondigd in Turku. Slipknot speelt natuurlijk, maar ook nog Nightwish, Bring Me the Horizon, Arch Enemy, Stamina en Blind Channel. Later worden er nog meer namen bekendgemaakt. Het vindt plaats op 12 en 13 augustus.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
vraag me wel af waar sommige van de bands die op hellfest staan dan naartoe gaan, of als ze gewoon belgië terug overslaan, ik denk dan aan wardruna, bring me the horizon, the exploited, social distortion, running wild
Wardruna vind ik ook vreemd, die waren gewoon aangekondigd voor dit jaar, maar zijn nu ineens 'vervangen' door Heilung (niet echt natuurlijk, want andere dag, maar wel soortgelijke band).
Waarom niet gewoon beide op een dag, zoals op Hellfest? Daar sluiten ze zelfs beide een podium af (ik neem aan niet tegelijk).
Of kan Wardruna ineens niet meer een week eerder?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Slipknot heeft een Knotfest Finland aangekondigd in Turku. Slipknot speelt natuurlijk, maar ook nog Nightwish, Bring Me the Horizon, Arch Enemy, Stamina en Blind Channel. Later worden er nog meer namen bekendgemaakt. Het vindt plaats op 12 en 13 augustus.
In het Alcatraz-weekend dus.
Nightwish en Arch Enemy maar voorzichtig met dun potlood opschrijven als headliners?
Zou wel heel mooi zijn!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Er wordt natuurlijk ieder jaar gesproken over welke line up beter is, de Hellfest of de Graspop line up. Dit jaar ligt het iets anders omdat ze daar twee weekenden hebben dus als je naar het totaalplaatje kijkt dan zal Hellfest de betere line up hebben, aangezien ze 7 festivaldagen hebben om alle metalbands ter wereld kwijt te kunnen. Maar om hier echt goed naar te kijken moet je denk ik de 2 weekenden van Hellfest wel los van elkaar zien. Ik zal hier misschien de enige in zijn maar ik vind niet dat de geleakte graspop line up onder doet aan de twee losse weekenden van Hellfest
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Er wordt natuurlijk ieder jaar gesproken over welke line up beter is, de Hellfest of de Graspop line up. Dit jaar ligt het iets anders omdat ze daar twee weekenden hebben dus als je naar het totaalplaatje kijkt dan zal Hellfest de betere line up hebben, aangezien ze 7 festivaldagen hebben om alle metalbands ter wereld kwijt te kunnen. Maar om hier echt goed naar te kijken moet je denk ik de 2 weekenden van Hellfest wel los van elkaar zien. Ik zal hier misschien de enige in zijn maar ik vind niet dat de geleakte graspop line up onder doet aan de twee losse weekenden van Hellfest
ja echt? Jij vind de headliners GnR en metallica wel te vergelijken met Faith no more en Judas Priest?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
ja echt? Jij vind de headliners GnR en metallica wel te vergelijken met Faith no more en Judas Priest?
Als je de twee grootste bands van de hele Hellfest line up pakt en ze dan vergelijkt met de twee zwakste Graspop headliners...
Je doet je naam weer eer aan.
Daarnaast is Faith No More niet eens een headliner op Graspop

Vind jij Wardruna wel te vergelijken met Iron Maiden? (is exact dezelfde vergelijking als die jij maakt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken