Waar ik altijd benieuwd naar ben is de
De organisatie moet (met de USA afzeggingen) nu minder risico nemen, dus Europese namen zullen de voorkeur hebben.
Gezien we al Iron Maiden, Volbeat, Judas Priest, Within Temptation, Mercyful Fate, Whitesnake, Sabaton en Deep Purple op het affiche hebben staan, is de keuze niet groot. Scorpions is echt een headlinerband die echt niet onderdoet voor de gemiddelde headliner.
Avenged Sevenfold was sowieso niet echt een headliner te noemen, maar er komt een andere 'jongere band "Sabaton" voor de Zondag. Prima vervanger naar mijn mening. Scorpions en Aerosmith kan ik dan ook wel begrijpen. Wellicht zal Scorpions in shows niet evenveel publiek trekken, maar daarom is het een vervanger. Het komt zelden voor dat een festival een duurdere band plaatst als vervanger.
Om gedoe te voorkomen in de toekomst, zou ik er ook niet wakker van liggen als ze andere Europese bands tot headliners promoveren.
Ik denk hierbij aan bands die de nostalgische kaart kunnen trekken, zoals Helloween Pupkins United, Saxon, Europe, Teutonic Big Four, Avantasia, Accept, InFlames, Channel Zero (Vlaamse trots)...allemaal wellicht kleinere namen..maar als ze een speciale show meebrengen, waarom niet.
Ook zullen op gegeven moment bands ermee kappen. Denk aan vervangers voor Marilyn Manson en Rob Zombie..beide headliners geweest...dat kun je een Europese band ook laten doen..Lordi, Deathstars, Turbonegro, Avatar...Als ze een grote show neerzetten, met wat special guests zoals King Diamond en Doro? Why not.