Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Wat ik niet snap is de logica dat Scorpions niet meer speelt in Duitsland maar shows in België en Frankrijk lukken dan wel? Zijn de regels in Duitsland nog altijd te streng dan of ... ?
Ja ik begrijp het ook niet helemaal, als Duitse Scorpion's fan zou ik niet vrolijk zijn met dit nieuws. (Als graspop fan ook niet maar dat terzijde)

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos en duck
Deze regels gelden nu, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit in juni zo nog gaat zijn. Hier in België zijn er nu praktisch geen regels meer. Ze kunnen dit toch niet eeuwig blijven doen.

Deze regels gelden nu, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit in juni zo nog gaat zijn. Hier in België zijn er nu praktisch geen regels meer. Ze kunnen dit toch niet eeuwig blijven doen.
Bundestag wilde er eigenlijk per 20 maart af, alleen de Länder denken daar anders over. Denk dat die onzekerheid ook heeft meegespeeld.

Dit kan je gewoon opzoeken, toch? Regels per deelstaat verschillen daar nog steeds. Vaak is het nog 2G of 2G+ dat je nodig hebt om een concert te bezoeken. https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsland-veelgestelde-vragen

Heb vrijdag concert in Keulen en heb daar ook het een en ander voor opgezocht. Daar zag ik ook dingen voorbij komen over alles met meer dan 1.000 personen mag maar iets van 60% van de capaciteit van een zaal gebruiken. Ga er toch vanuit dat Scorpions meer dan 1.000 man trekt in Duitsland.
Dus zeker met de onzekerheid die je later noemt, logisch dat ze het dan afzeggen.

maar even gekeken naar de data van de laatste namen en blokkenschema afgelopen jaren.
2020 2 maart
2019 3 april, 12 april blokkenschema
2018 13 maart, 17 april blokkenschema
2017 17 maart (incl. headliner scorpions), 20 maart blokkenschema
2016 14 april, 14 april blokkenschema

trouwens epica wordt support van sabaton in de U.S.
Om even terug te komen op dit mooie schema van @prins , ben ik benieuwd hoe lang het blokkenschema op zich zal laten wachten.
Voorgaande jaren was het dus:
2016: Tegelijk met de laatste namen
2017: 3 dagen na de laatste namen
2018: dit is een uitschieter, zat ruim een maand tussen
2019: 9 dagen na de laatste namen

Ik zou dus denken dat het blokkenschema wel heel snel zal volgen toch? Deze week of volgende week hopelijk.
Wanneer loopt de paasvakantie in België, is dat volgende week al of de week erna pas? Neem aan dat ze dan geen aankondigingen doen?

Om even terug te komen op dit mooie schema van @prins , ben ik benieuwd hoe lang het blokkenschema op zich zal laten wachten.
Voorgaande jaren was het dus:
2016: Tegelijk met de laatste namen
2017: 3 dagen na de laatste namen
2018: dit is een uitschieter, zat ruim een maand tussen
2019: 9 dagen na de laatste namen

Ik zou dus denken dat het blokkenschema wel heel snel zal volgen toch? Deze week of volgende week hopelijk.
Wanneer loopt de paasvakantie in België, is dat volgende week al of de week erna pas? Neem aan dat ze dan geen aankondigingen doen?
Dat zou je dan wel zeggen inderdaad, ik hoop het van harte!!

Nu ik even de clashfinders induik die al zijn geupdate vind ik het al een stuk minder erg dat de vrijdagheadliner me niet zo interesseert.
Geen idee wie van jullie deze clashfinder heeft gemaakt: https://clashfinder.com/s/graspop22/
, maar deze vrijdag line up zou ik echt top vinden. Lekker de marquee induiken voor Heaven Shall Burn en Heilung, en tussendoor even kijken bij Perturbator en misschien Gloryhammer. Op deze manier mooi het rijtje Megadeth/Whitesnake/Scorpions ontwijken en de afsluiter in within temptation nog meepakken.

Nu ik even de clashfinders induik die al zijn geupdate vind ik het al een stuk minder erg dat de vrijdagheadliner me niet zo interesseert.
Geen idee wie van jullie deze clashfinder heeft gemaakt: https://clashfinder.com/s/graspop22/
, maar deze vrijdag line up zou ik echt top vinden. Lekker de marquee induiken voor Heaven Shall Burn en Heilung, en tussendoor even kijken bij Perturbator en misschien Gloryhammer. Op deze manier mooi het rijtje Megadeth/Whitesnake/Scorpions ontwijken en de afsluiter in within temptation nog meepakken.
Ik zie teveel dingen aan die clashfinder die echt niet kloppen. Heaven Shall Burn en Gloryhammer zijn mainstage bands en Killing joke en Zeal & Ardor weer niet. Disillusion gaat de Jupiler Stage echt niet openen, die is voor de -core bands. The Vintage Caravan te laag. Leuke poging maar zou er niet teveel op bouwen qua verwachtingen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Ik zie teveel dingen aan die clashfinder die echt niet kloppen. Heaven Shall Burn en Gloryhammer zijn mainstage bands en Killing joke en Zeal & Ardor weer niet. Disillusion gaat de Jupiler Stage echt niet openen, die is voor de -core bands. The Vintage Caravan te laag. Leuke poging maar zou er niet teveel op bouwen qua verwachtingen.
Daarbij die 3 Belgische bands op donderdag vanonder op de affiche, staan in de metal dome zoals andere jaren met die ´wedstrijd´

Ja, lijkt me inderdaad dat Gloryhammer gewoon weer begin van de dag op de mainstage staat zoals vorige keer (toen waren ze opener mainstage)
Heaven Shall Burn zal ook wel op de mainstage staan helaas, lijkt me ook een mooie marquee headliner maar daar zal Heiung wel staan neem ik aan.
Heilung tijdens Scorpions lijkt me wel een redelijk grote kans toch? Tenminste kan ik dan Heilung eens een kans geven.

maar goed dat speculeren heeft natuurlijk ook niet heel veel nut, ze moeten maar gewoon met dat blokkenschema komen!

Ook apart dat ze zeiden "zo goed als compleet". Voor mij lijkt het toch wel volledig te zijn als ik het aantal bands zie

Dat Dana Dentala haha. Wat een aparte boeking zeg. Waar zal zij gaan staan? Kan toch alleen de Metal Dome zijn? Tot mijn schaamte ga ik wel toegeven dat ik hier zomaar eens naar binnen kan lopen als het blokkenschema dit toelaat. Gekkige hiphop/metal crossover. Waarschijnlijk verschrikkelijk live maar ergens wil ik het ook weer gezien hebben.

De muziekpolitie mag me arresteren nu.

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Dat Dana Dentala haha. Wat een aparte boeking zeg. Waar zal zij gaan staan? Kan toch alleen de Metal Dome zijn? Tot mijn schaamte ga ik wel toegeven dat ik hier zomaar eens naar binnen kan lopen als het blokkenschema dit toelaat. Gekkige hiphop/metal crossover. Waarschijnlijk verschrikkelijk live maar ergens wil ik het ook weer gezien hebben.

De muziekpolitie mag me arresteren nu.
10 reign in bloods en 5 run to the hills boete!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb mijn clashfinder ook weer geüpdatet. Ik mis nog 1 naam: op de zondag een act op de Jupiler Stage. Of ze gaan toch nog The Offspring op de Jupiler zetten, maar dat wordt complete chaos dan.

Ik zou zeker The Curse Of Millhaven eens beluisteren, aardig vette melodic death!
Stonden volgens mij al eerder even op de poster voor 2020 of 2021, als ik me goed herinner, of was dat Alcatraz ofzo?
Wat een band is me dat (y)
Hier staat al de hele tijd Thresholds op. We hebben zoveel talent van eigen bodem en shame on me dat ik er nooit van gehoord had.

• Leuk
Waarderingen: banzai en MetalLimbo
Ik meen me te herinneren dat die in het begin op zaterdag stonden en dan plots op vrijdag stonden. Misschien was dit een fout en is ze bij deze rechtgezet.

Users who are viewing this thread