Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Voor COVID zou je net denken dat shows het veiligst zijn in het thuisland. Daarom dus inderdaad heel vreemd waarom ze enkel die concerten hebben verplaatst. Ofwel zijn er in Duitsland nog restricties waar ik niet van weet?

Er valt me net op dat Jerry Cantrell (van Alice in Chains) ook een Europese zomertour heeft aangekondigd maar nog geen show in België en geen shows tijdens het Graspop weekend (wel op Hellfest). Zou dus ook zomaar op Graspop kunnen komen. Of was die naam hier al gevallen?

Hier ben ik het helemaal mee eens. De hele tijd maar weer Megadeth, Whitesnake, Judas Priest en Aerosmith hoog op de affiche is vragen om problemen. Ik zou het zelf eerst nog even mixen. Dus 2 dagen een headliner als Nightwish, Ghost, Avenged Sevenfold, Within Temptation, Parkway Drive, Gojira. En de andere 2 dagen een headliner van het kaliber Slipknot, System of a Down, Rammstein, Iron Maiden.

Volbeat is geen headliner, zal nooit headliner worden en is nooit een headliner geweest. Gewoon een uitstekende act om een uur lang hits te knallen rond 20u maar meer niet.
Volbeat niet maar Nightwish, Ghost en Within Temptation wel?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
ik zou scorpions erg gaaf vinden als die komen !! denk ook dat ze nu wel optie nummer 1 voor graspop zijn, nu ze vrij zijn.
Voor mij zijn ze nu ook wel met stip gestegen als kanshebber, meest waarschijnlijke en realistische nu zelfs, lijkt me.
Ik zie ze in ieder geval ook graag komen, nog niet eerder gezien, dus wil ze graag kunnen afstrepen.
Natuurlijk kan ik ze ook op Hellfest een week later zien, maar daar clashen zo goed als zeker met Heilung/Therion (en mogelijk Rise Against), terwijl de kans op een clash op GMM veel lager is (tenzij met Paradise Lost..).

Wat je er ook van moge vinden, ze hebben hun sporen meer dan verdiend (doen niet onder voor een band als Judas Priest, als je het mij vraagt).
Hun hoogtijdagen liggen wellicht al lang achter hen, maar ze hebben een geweldige reeks hits en klassiekers.
Daarnaast hebben ze ook nog pas een nieuw album uit, dat verrassend goed is!

@MetalLimbo Wat vond je van Oktober Metalfest? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Heerlijk feestje gehad!
Muzikaal had ik me er van tevoren niet al teveel van voorgesteld, maar dat bleek nog best mee te vallen.
Korpiklaani, Nanowar Of Steel en Trollfest waren zeer vermakelijke sfeermakers (bij laatstgenoemde ging zelfs een tientallen meters lange polonaise door meerdere hallen heen), en o.a. Destruction, Evile en Cyclone zorgden voor wat prima steviger werk. Ook Nederlandse death metal band Graceless, die Carnation vervingen, vielen zeker niet tegen.

Helaas waren we wel pas redelijk laat binnen, aangezien de ellendige 1G-regel nog steeds van kracht was, en we daarom nog ter plekke moesten testen.
Daar aangekomen bleek er een behoorlijke rij te staan, die totaal niet opschoot. Na zeker een uur aanschuifelen en nog een dik kwartier wachten op de uitslag, bleek deze gelukkig negatief te zijn (was er niet geheel gerust op, aangezien mijn vrouw en ik beiden 2 weken geleden ziek zijn geweest).

Eenmaal binnen bleek wel al snel hoe blij mensen waren om weer eens zo'n feestje te kunnen en mogen bijwonen, de sfeer werd dan ook steeds uitgelatener.
Dompertje was wel de clash van Nanowar Of Steel met stemmingmaker Dieter Koblenz (alter ego van Erik Jaspers uit Maastricht).
Wel kon ik het niet laten om toch maar te gaan kijken naar Bonnie St. Claire, die klonk zoals je zou verwachten... ?
Toch had zich er een aardige groep rond haar verzameld, die enthousiast en luidkeels de 5 liedjes (waarvan 2x 'Bonnie kom je buiten spelen') meeblèrden, wat gelukkig aardig de aandacht van Bonnie zelf afleidde..

Al met al zeer geslaagd, en de kans is dus groot dat we weer ernaartoe gaan in oktober, waarvoor vandaag al de eerste namen zijn bekend gemaakt:

1647958675916.png

Een kleine sfeercompilatie:

1647958744568.png

1647958930959.png

1647959059544.png

1647959143400.png

En daar is Rival Sons! Staat wel "zo goed als compleet," dus er komt nog meer aan lijkt me.

Here I am, rock you like a hurricane! Met vijfduizend concerten in tachtig verschillende landen en meer dan honderd miljoen verkochte albums kan je wel zeggen dat Scorpions een wereldband is. Na de release van hun 19e studioalbum ‘Rock Believer’ gaan de Duitse rockhelden weer op tournee. Op 17 juni 2022 komt de band terug naar de heilige festivalgrond in Dessel!

Bands die ondertussen 50 jaar op hun teller hebben staan hoeven nog weinig introductie. De lange carrière van Scorpions toont aan dat ze gesmaakt worden door velen en dat ze al jarenlang iets doen dat mensen in vervoering brengt. Het bewijst ook dat de muzikanten er zelf altijd in zijn blijven geloven. Het kan dan ook geen toeval zijn dat Scorpions net hun negentiende album uitbrachten en het de titel ‘Rock Believer’ meegaven. De band is helemaal klaar voor een nieuwe tour langs de grootste arena’s en festivalweides!

Joyous Wolf, Killswitch Engage, L7, Monster Magnet en Obituary hebben helaas hun komst naar de 25e editie van GMM moeten annuleren.

Maar niet getreurd. GMM voegt een landing Belgische trots toe aan de affiche: Enthroned, Killthelogo, Strains, The Curse Of Millhaven en Toxic Shock zullen Dessel op zijn grondvesten doen daveren!

Ook Celeste, Counterparts, Dana Dentata, Destruction, Dirty Honey, Eisbrecher, Rival Sons, Smash Into Pieces en Walls Of Jericho bevestigen hun komst en maken zo de affiche van GMM 2022 zo goed als compleet.

Geen idee of dat hier al werd vermeld maar Joyous Wolf blijkbaar ook geannuleerd? :( Sad news

Naast Scorpions en rival sons heb ik niet zo veel met de nieuwe namen. Had toch net op dat tikkeltje meer gehoopt.

Celeste op donderdag is fijn maar daar stopt het ook, had toch op wat meer gehoopt om de donderdag interessanter te maken.

Naast Scorpions en rival sons heb ik niet zo veel met de nieuwe namen. Had toch net op dat tikkeltje meer gehoopt.

Celeste op donderdag is fijn maar daar stopt het ook, had toch op wat meer gehoopt om de donderdag interessanter te maken.
Persoonlijk toch ook wel blij met Dirty Honey :D

Scorpions is jammer als headliner maar oke. Kan slechter qua vervanging op het laatste moment.

Erg jammer dat Obituary ook echt niet komt :(

Qua nieuwe namen erg blij met Celeste, aanrader! Afgelopen vrijdag in Baroeg gezien. Eisbrecher vind ik ook erg tof dus ben ik ook blij mee. Dirty Honey een ontdekking van Sweden Rock en Walls of jericho wil ik eens leren kennen. Misschien ontdek ik nog iets leuks tussen de andere namen.

Black honey is inderdaad een goeie aanrader.

Smash into pieces ook eens beluisterd. Heel erg poppy maar lijkt mij precies wel een deftige show met zich mee te brengen

Enkel op Graspop kan je op een band die een nummer heeft met meer dan 7 miljoen clicks op de laatste positie op een dag zien. Toegegeven ik kende dirty honey ook niet. Maar ergens is het wel een indicatie van hoe breed hier wel niet geprogrammeerd wordt.

Niet erg spannende nieuwe namen wat mij betreft. Smash into Pieces vind ik op zich wel leuk maar die zie ik straks ook als voorprogramma van Within Temptation in Ziggo Dome dus als er op hetzelfde moment op Graspop ook iets anders interessants speelt laat ik hen mooi zitten. Destruction zou misschien ook wel leuk zijn om mee te pakken, maar om nou te zeggen dat ik van die 14 namen heel enthousiast word...

Enkel op Graspop kan je op een band die een nummer heeft met meer dan 7 miljoen clicks op de laatste positie op een dag zien. Toegegeven ik kende dirty honey ook niet. Maar ergens is het wel een indicatie van hoe breed hier wel niet geprogrammeerd wordt.
Ow die staan wel heel laag inderdaad. Op Sweden Rock ergens halverwege de poster.

Dana dentata even opgezocht. Ik vind dit gewoon verschrikkelijk slecht wat is dit, Nicky Minaj goes metal? Nee mij heeft ze niet mee met die muziek

Klinkt wel zeer lekker.

Scorpions als headliner vind ik persoonlijk wel jammer.

Eisbrecher is altijd leuk, ze staan wel steeds hoger op de lineup heb ik het idee. Wel verdiend hoor. Ze staan er 3 edities achter elkaar nu trouwens. Ook fijn dat ze op de zaterdag staan, dat is een erg rustig dagje voor mij.

Rival Sons is wel oke, en dirty honey ook wel. Al staan ze allebij op de zondag dus de kans dat ik ze kan zien is vrij klein dat ik ze kan zien.

Users who are viewing this thread