@MetalLimbo Wat vond je van Oktober Metalfest? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Heerlijk feestje gehad!
Muzikaal had ik me er van tevoren niet al teveel van voorgesteld, maar dat bleek nog best mee te vallen.
Korpiklaani, Nanowar Of Steel en Trollfest waren zeer vermakelijke sfeermakers (bij laatstgenoemde ging zelfs een tientallen meters lange polonaise door meerdere hallen heen), en o.a. Destruction, Evile en Cyclone zorgden voor wat prima steviger werk. Ook Nederlandse death metal band Graceless, die Carnation vervingen, vielen zeker niet tegen.
Helaas waren we wel pas redelijk laat binnen, aangezien de ellendige 1G-regel nog steeds van kracht was, en we daarom nog ter plekke moesten testen.
Daar aangekomen bleek er een behoorlijke rij te staan, die totaal niet opschoot. Na zeker een uur aanschuifelen en nog een dik kwartier wachten op de uitslag, bleek deze gelukkig negatief te zijn (was er niet geheel gerust op, aangezien mijn vrouw en ik beiden 2 weken geleden ziek zijn geweest).
Eenmaal binnen bleek wel al snel hoe blij mensen waren om weer eens zo'n feestje te kunnen en mogen bijwonen, de sfeer werd dan ook steeds uitgelatener.
Dompertje was wel de clash van Nanowar Of Steel met stemmingmaker Dieter Koblenz (alter ego van Erik Jaspers uit Maastricht).
Wel kon ik het niet laten om toch maar te gaan kijken naar Bonnie St. Claire, die klonk zoals je zou verwachten... ?
Toch had zich er een aardige groep rond haar verzameld, die enthousiast en luidkeels de 5 liedjes (waarvan 2x 'Bonnie kom je buiten spelen') meeblèrden, wat gelukkig aardig de aandacht van Bonnie zelf afleidde..
Al met al zeer geslaagd, en de kans is dus groot dat we weer ernaartoe gaan in oktober, waarvoor vandaag al de eerste namen zijn bekend gemaakt:
Een kleine sfeercompilatie: