Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Ik hoop persoonlijk gewoon dat er zo snel mogelijk een verandering plaats vindt naar jongere headliners.

Lijkt me dat zo'n soort line up toch ook gewoon prima zou verkopen?
Niet te veel letten op de indeling van dagen of de volgorde van de bands, maar gewoon om een indruk te krijgen van de bovenkant van de line up:

Donderdag: Volbeat, Sabaton, Ghost, Disturbed, Evanescence
Vrijdag: Nightwish, FFDP, Within Temptation/Epica, BMTH, Architects, Trivium
Zaterdag: Parkway Drive, Sabaton, In Flames, Heaven Shall Burn,
Zondag: Avenged Sevenfold, Gojira, Lamb of God, shinedown

Eventueel nog bands als Slipknot, Korn, Limp Bizkit toevoegen al zijn ze niet heel jong is het nog steeds een stuk verfrissender dan allemaal headliners hebben uit de 60s of 70s toch?
Hier ben ik het helemaal mee eens. De hele tijd maar weer Megadeth, Whitesnake, Judas Priest en Aerosmith hoog op de affiche is vragen om problemen. Ik zou het zelf eerst nog even mixen. Dus 2 dagen een headliner als Nightwish, Ghost, Avenged Sevenfold, Within Temptation, Parkway Drive, Gojira. En de andere 2 dagen een headliner van het kaliber Slipknot, System of a Down, Rammstein, Iron Maiden.

Volbeat is geen headliner, zal nooit headliner worden en is nooit een headliner geweest. Gewoon een uitstekende act om een uur lang hits te knallen rond 20u maar meer niet.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Slipknot op Pukkelpop. Kans dat zij de vervanger worden is nu wel nog kleiner geworden.

Slipknot op Pukkelpop. Kans dat zij de vervanger worden is nu wel nog kleiner geworden.
Die kans is niet kleiner geworden :) Het was al 0 namelijk, want ze spelen in de VS tijdens Graspop

Verder dus ook geen BMTH op de line up, vind ik persoonlijk wel jammer.

Ghostemane die op de geleakte poster stond staat dus ook op Pukkelpop dus die moeten we ook niet meer op Graspop verwachten.

Hmm jammer van BMTH idd, die zag ik in 2019 op Pinkpop en sindsdien ben ik wel echt fan.

Wat betreft die verjonging van de line up ben ik daar ook wel bij! Wat mij betreft zijn een paar oudjes leuk om te zien, maar wat meer ruimte voor bands als Ghost, BMTH, Parkway Drive, A7X etc. Van mij mag Alter Bridge ook headlinen want daar kan ik nooit genoeg van krijgen, maar of zij ooit die status bereiken op grote festivals weet ik niet

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Vraag me wel af waarom ze in Werchter dan niet een Knotfest doen ipv die cabaretshow van die gozer. Dit slaat toch helemaal nergens op zo?

Vraag me wel af waarom ze in Werchter dan niet een Knotfest doen ipv die cabaretshow van die gozer. Dit slaat toch helemaal nergens op zo?
Ze staan letterlijk 150/200 km verderop in Oberhausen. Denk dat dat net iets teveel van het goede is voor een los dagfestival.

Het zou Graspop sieren als ze in elk geval even een overzicht maken van al die annuleringen. Een aantal pagina's hiervoor gaf iemand de organisatie nog het compliment dat ze dit goed communiceren, maar dan moet dat wel worden volgehouden ;-)

Voor de liefhebber, zijn zes kaarten beschikbaar gekomen voor Gojira op 13 juli in 013. Mocht je nog geen kaartje hebben, dit is je kans.

We weten nu dus ook wat een Amerikaanse artiest bedoeld met Corona? Static X cancelled voor COVID-19 en de dag erna nieuwe datums in Amerika aankondigen. Gaan ze graag horen daar in Alcatraz.

Inderdaad, heb het net op het Alcatraz forum gezet. Niet gezien dat jij het hier al had gezegd. Die gaan veel krediet verliezen in Europa. Uitverkoop noemen ze dat.

Hopelijk blijft het hierbij met die cancellations, maar het zal wel niet. Vooral Avenged Sevenfold doet me nog steeds pijn,

Ben wel benieuwd wanneer ze wat laten horen, als scorpions de laatste headliner wordt dan kan dit toch gewoon aangekondigd worden lijkt me? Of zouden ze wachten tot ze de hele line up aan kunnen kondigen in één keer?

Weet niet of het er al eerder stond, maar voor degenen die naar Hellfest gaan, het lijkt erop dat het tijdschema ook binnenkort bekend gemaakt gaat worden. Als je naar https://www.hellfest.fr/line-up/part-1 gaat, staat voor alle dagen "Soon." En dat zal vast niet om de dagindeling gaan omdat die natuurlijk al even bekend is. Wel balen dat Monster Magnet daar dus ook af gaat vallen.

Weet niet of het er al eerder stond, maar voor degenen die naar Hellfest gaan, het lijkt erop dat het tijdschema ook binnenkort bekend gemaakt gaat worden. Als je naar https://www.hellfest.fr/line-up/part-1 gaat, staat voor alle dagen "Soon." En dat zal vast niet om de dagindeling gaan omdat die natuurlijk al even bekend is. Wel balen dat Monster Magnet daar dus ook af gaat vallen.
Toen ik laatst (ik denk vorige week of week ervoor) keek stond dit er ook al zo geloof ik, misschien dat ze het tijdschema samen met de laatste headliner aankondigen?

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Als Scorpions de nieuwe headliner is, willen ze denk ik nog even een week of twee wachten voordat ze het aankondigen...

Scorpions heeft immers net een deel van een tour verzet, en je wil voorkomen dat de suggestie wordt gewekt dat daarvoor alles al rond was met een ander festival.

Het kan wel zo zijn, maar je wil het niet te duidelijk laten blijken

Als Scorpions de nieuwe headliner is, willen ze denk ik nog even een week of twee wachten voordat ze het aankondigen...

Scorpions heeft immers net een deel van een tour verzet, en je wil voorkomen dat de suggestie wordt gewekt dat daarvoor alles al rond was met een ander festival.

Gelukkig hebben bands hetzelfde moraal. Oh, wacht...

Ja goed punt

Op het Hellfest forum was er trouwens een discussie bezig dat ze Jinjer wel konden promoten tot headliner, en er een hele publiciteitsstunt van maken met steun aan Oekraïne etc. Vond het wel een origineel idee, (op Graspop spelen ze toevallig ook op de dag waar ze een headliner missen) al betwijfel ik of Jinjer uberhaupt zal touren in Juni. Ze hebben hun tour met Slipknot in de VS al gecanceld (die nu bezig is) ook heel begrijpelijk natuurlijk

Het gaat zeker niet gebeuren, maar vond het toch wel een leuk idee, heb in ieder geval liever Jinjer als headliner dan Scorpions maar hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn.

Gelukkig hebben bands hetzelfde moraal. Oh, wacht...
Ja wat Scorpions hier doet is in principe hetzelfde als Static X doet in de VS natuurlijk. Shows cancellen in hun thuisland en ondertussen doodleuk andere shows inplannen in een ander land in deze periode.

Al loop ik dan wel wat op de feiten vooruit want we weten helemaal niet of dit het geval is, maar als dit wel gebeurt zou ik pissed zijn als Duitse fan.

EDIT: OK het is natuurlijk helemaal niet hetzelfde, want Static X cancelt juist hun shows in het buitenland om vervolgens shows in te plannen in hun thuisland.

Ja wat Scorpions hier doet is in principe hetzelfde als Static X doet in de VS natuurlijk. Shows cancellen in hun thuisland en ondertussen doodleuk andere shows inplannen in een ander land in deze periode.

Al loop ik dan wel wat op de feiten vooruit want we weten helemaal niet of dit het geval is, maar als dit wel gebeurt zou ik pissed zijn als Duitse fan.

EDIT: OK het is natuurlijk helemaal niet hetzelfde, want Static X cancelt juist hun shows in het buitenland om vervolgens shows in te plannen in hun thuisland.
Maar mag wel als het ons uitkomt!

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread