Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Scorpions als niet-fan vond ik leuk voor een keer, maar meer dan een keer hoef je ze niet gezien te hebben imo. Als vaste graspopganger heb je er dan weinig aan.

With regards to the Scorpions:
"Promotions have to announce that due to the ongoing pandemic and the associated planning uncertainty, all German dates of the “Rock Believer Tour” will unfortunately be postponed to May/June 2023. The tour organizer shares the disappointment and frustration with all fans in Germany, but unfortunately sees no way to circumvent this decision."

Wat een kutbands toch allemaal: je kunt gewoon spelen. Met dit gedrag help je je hele voedingsbodem om fans voor je te winnen om zeep.

Wat een kutbands toch allemaal: je kunt gewoon spelen. Met dit gedrag help je je hele voedingsbodem om fans voor je te winnen om zeep.
Dit is toch echt emotie van jouw kant. Als ze hadden kunnen spelen, hadden ze het wel gedaan hè. Denk je nou echt dat ze het voor de lol afzeggen?

Scorpions is wat mij betreft niet een droomheadliner, maar voor een keer (en zeker in deze situatie) zeg ik; kom maar door! Toch leuk om het een keer van de bucket list af te kunnen strepen om Rock you like a hurricane live mee te blèren

Ik heb het al eerder aangehaald, als de oorlog in Oekraïne nog lang aansleept, volgen er gegarandeerd nog USA bands die gaan annuleren. Voor hun management (en de verzekering) is Europa oorlogsgebied. En wees eerlijk, 2000km is voor een Amerikaan peanuts.

Maar goed, als men genoeg Europese bands kan boeken, is het voor mij ook goed.

Een ander groot nadeel van al die cancellations is dat je eigenlijk de headliners al kan invullen voor volgend jaar.

Als ze weer terug naar 3 dagen zouden gaan zijn ze al snel klaar met Avenged Sevenfold, Aerosmith en Faith no More.

Verder zou het me ook verbazen als Slipknot er niet staat. Ze hebben natuurlijk wel 6 headliners nodig in principe (of 8?), maar toch haalt dit de voorpret al wel een beetje weg.

Een ander groot nadeel van al die cancellations is dat je eigenlijk de headliners al kan invullen voor volgend jaar.

Als ze weer terug naar 3 dagen zouden gaan zijn ze al snel klaar met Avenged Sevenfold, Aerosmith en Faith no More.

Verder zou het me ook verbazen als Slipknot er niet staat. Ze hebben natuurlijk wel 6 headliners nodig in principe (of 8?), maar toch haalt dit de voorpret al wel een beetje weg.
Vraag me af of dat nog geldt nu de bands zelf cancellen ipv de organisatie op basis van overmacht. Avenged Sevenfold zal zeker terugkeren maar de andere twee twijfel ik over. Aerosmith kan zomaar eens stoppen met touren en FNM was een noodgreep die is blijven hangen. Was ook de minst verkopende dag

Vraag me af of dat nog geldt nu de bands zelf cancellen ipv de organisatie op basis van overmacht. Avenged Sevenfold zal zeker terugkeren maar de andere twee twijfel ik over. Aerosmith kan zomaar eens stoppen met touren en FNM was een noodgreep die is blijven hangen. Was ook de minst verkopende dag
Ja goede vraag inderdaad, ik weet ook niet hoe dat zit met de contracten.

Ik vraag me inderdaad ook af of Aerosmith nog gaat touren volgend jaar, of dat ze alleen nog de VS aandoen. FNM zie ik persoonlijk nog wel terugkomen, maar gelukkig hebben die al laten zien dat ze flexibel zijn qua plaats op de line up. Kunnen ook zomaar als sub of coheadliner spelen.

Zou me ook niets verbazen als het festival gewoon permanent 4 dagen wordt, als ze de headliners ervoor hebben en het uit kunnen verkopen zie ik geen reden waarom ze het niet zouden doen. Ook benieuwd of Hellfest weer twee weekenden doet, of 3 of 4 dagen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ik zou ook zeker Ozzy niet uitsluiten voor de editie van volgend jaar hoor! Immers heeft hij een Europese tour gepland staan voor volgend jaar zonder Belgische datum en die tour loopt tot 14 juni

• Verdrietig
Waarderingen: Loek123
Ik heb zo vermoeden dat Graspop de nog aan te kondigen band van Alcatraz heeft afgepaktz die spot is opeens weg en Solstafir is doorgeschoven.

Ik heb zo vermoeden dat Graspop de nog aan te kondigen band van Alcatraz heeft afgepaktz die spot is opeens weg en Solstafir is doorgeschoven.
Nu staat er wel dat er op zaterdag nog drie bands bij moeten komen. Wel kleintjes blijkbaar. Solstafir is volgens mij doorgeschoven door het toevoegen van Voivod.

• Leuk
Zou Alcatraz daar zo hard om geven? Lijkt mij gewoon op een cancellation. Alcatraz hoeft niet te antwoorden aan livenation.

Nou, ik heb zelf Ozzy nog niet gezien dus voor mij zou het wel leuk zijn om hem toch een keer live mee te maken, ook al is het niet meer al te top meer. Als we daarnaast gewoon een act als Parkway Drive als main 2 headliner krijgen krijg je er tenminste ook nog wel op hun top is, daar zou ik wel voor tekenen!

Ik hoop persoonlijk gewoon dat er zo snel mogelijk een verandering plaats vindt naar jongere headliners.

Lijkt me dat zo'n soort line up toch ook gewoon prima zou verkopen?
Niet te veel letten op de indeling van dagen of de volgorde van de bands, maar gewoon om een indruk te krijgen van de bovenkant van de line up:

Donderdag: Volbeat, Sabaton, Ghost, Disturbed, Evanescence
Vrijdag: Nightwish, FFDP, Within Temptation/Epica, BMTH, Architects, Trivium
Zaterdag: Parkway Drive, Sabaton, In Flames, Heaven Shall Burn,
Zondag: Avenged Sevenfold, Gojira, Lamb of God, shinedown

Eventueel nog bands als Slipknot, Korn, Limp Bizkit toevoegen al zijn ze niet heel jong is het nog steeds een stuk verfrissender dan allemaal headliners hebben uit de 60s of 70s toch?

• Leuk

Users who are viewing this thread