Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Kunnen ze niet Lamb of God even invliegen voor een exclusive headliner show?
Ze hebben niets in de maand juni staan.

Is natuurlijk vrij onwaarschijnlijk, maar niet meer onwaarschijnlijk dan bijvoorbeeld parkway drive die ook niet in europa zijn.
Ik meen me te herinneren dat die ook shows hadden staan in de VS in juni, maar ze hebben niets tussen 19 mei en 14 juli.

heb trouwens overlaatst malevolence gezien en was echt weggeblazen. fijne band met een slagsaldo aan riffs die naar je toe worden geslingerd.

Denk ook niet dat het een veeleisende band is, kan dus voor mijn part wel komen invallen voor een van de cancellations. Staan de week na graspop in Nederland maar anders nog niet veel data, maar is niet ver om van de uk af te komen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
kunnen ze wat mij betreft de hele metal tour of the year line-up wel doen: megadeth, lamb of god, trivium en in flames. (megadeth is er al)
maar ik denk niet dat graspop het risico nu neemt met amerikaanse bands.

nieuwe single blind guardian is uit, laat ze die maar aankondigen !!
Zou fantastisch zijn, maar zo veel grote bands er nog bij zie ik inderdaad ook niet gebeuren
Trivium is ook wel één van mijn favoriete bands en was ontzettend goed vorige editie, en In Flames is altijd leuk. Jammer dat deze setup niet naar Europa kwam, al was het voor een zaaltour.

EDIT: Blind Guardian single klinkt goed, zou dat ook een prima headliner vinden inderdaad. Nog liever dan Ghost/Gojira eerlijk gezegd.

Iemand interesse in 1 kaartje voor Geoff Tate komende dinsdag in De Boerderij in Zoetermeer?
Partner zit nu met corona, dus zal dinsdag waarschijnlijk niet klachtenvrij zijn en door de testen voor toegang-test komen.

Queensryche albums Rage For Order en Empire zullen integraal gespeeld worden.

Iemand interesse in 1 kaartje voor Geoff Tate komende dinsdag in De Boerderij in Zoetermeer?
Partner zit nu met corona, dus zal dinsdag waarschijnlijk niet klachtenvrij zijn en door de testen voor toegang-test komen.

Queensryche albums Rage For Order en Empire zullen integraal gespeeld worden.
Hey Koekdoos,

Ik moet bekennen dat ik het voorheen niet kende, maar het klinkt wel lekker!

Ik woon. In den Haag, dus kan makkelijk langskomen.

Ik ben dus geïnteresseerd! Ik stuur je een berichtje

Ik zag trouwens ook dat de Stones weer touren deze zomer. Helaas hebben ze al een ander concert op de vrijdag.

Daarnaast lijkt het ook onwaarschijnlijk dat ze op een andere dag spelen ivm hun schema.

Anders was het misschien wel een interessante headliner optie geweest.

• Haha
Ik zag trouwens ook dat de Stones weer touren deze zomer. Helaas hebben ze al een ander concert op de vrijdag.

Daarnaast lijkt het ook onwaarschijnlijk dat ze op een andere dag spelen ivm hun schema.

Anders was het misschien wel een interessante headliner optie geweest.
Hilarische reacties soms op dit forum.
Rolling Stones kosten meer dan de gehele line up van Graspop samen denk ik, als ik die 8 miljoen moet geloven

Haha, ok dat wist ik dan weer niet. Ik heb ze echter eerder op festivals zien staan en vanuit dat oogpunt is het niet zo raar om te zeggen dat ze waarschijnlijk best goed zullen vallen bij het Graspop publiek.

• Leuk
Volgende band die hun tour cancellen, killswitch engage, de zoveelste klap voor de organisatie

• Verdrietig
Volgende band die hun tour cancellen, killswitch engage, de zoveelste klap voor de organisatie
Dat vind ik dan weer jammer, had ze graag nog eens gezien.
Is natuurlijk ook een manier om die clashes op de zondag op de lossen...

en als reden logistical challenges and ongoing uncertainty in Europe? Hebben ze het nu over Oekraïne of over covid? Vaag verhaal

Voor mij de eerste afzegging die ik echt spijtig vind. Vraag mij wel af hoever dit nog gaat komen. Net zoals we minder afhankelijk moeten worden van Russisch gas moeten we misschien ook minder afhankelijk worden van Amerikaanse bands.

wel de eerste die gewoon zeggen waarop het staat, logistiek is het gewoon lastig, alles wordt duurder en ik vermoed dat voor vele bands het gewoon niet meer de moeite is om met de overeenkomsten die ze in 2020 gemaakt hebben en telkens hebben doorgeschoven nog veel winst te maken.

maakt natuurlijk wel mooi plaats om op die zondag nu plek te hebben voor social distortion :)

Misschien gaan die logistieke zaken wel nog vaag over corona? Zijn er niet nog een deel landen waar je, bij een positieve test, verplicht in quarantaine moet? Of zelfs binnen moeten in het zogenoemd 'quarantainehotel'. Als er bandleden of crew zoiets moeten doen, valt heel hun tour dan ook in 't water...

Misschien ook nog enkele landen die vaccinatie verplichten of zo?

En dan die oorlog zal wel de druppel zijn bij velen, denk ik.

Misschien gaan die logistieke zaken wel nog vaag over corona? Zijn er niet nog een deel landen waar je, bij een positieve test, verplicht in quarantaine moet? Of zelfs binnen moeten in het zogenoemd 'quarantainehotel'. Als er bandleden of crew zoiets moeten doen, valt heel hun tour dan ook in 't water...

Misschien ook nog enkele landen die vaccinatie verplichten of zo?

En dan die oorlog zal wel de druppel zijn bij velen, denk ik.
denk gewoon dat materiaal huren gewoon extreem duur geworden is, terwijl europese bands wel gewoon hun eigen materiaal in een gehuurde truck kunnen zetten zonder gitaren /amps etc te gaan huren. shipping zelf is ook gewoon verzadigd omdat heel de wereld plots meer en meer grondstoffen van amerika wilt omdat deze niet meer van rusland/oekraïne kunnen komen.

Killswitch Engage was wel één van de weinige hardere metalbands die hoog op de line up stond (als één van de 'eigen logo' bands)
Ik hoop wel dat hier ook wat voor terugkomt.

Eerste naam die in me opkomt voor een wat grotere metalcore band is August Burns Red, stonden in 2020 wel op de line up en ze touren ook. al zullen ze niet op zondag komen want dan staan ze al ergens anders.

Gelukkig zijn BFMV en Heaven shall burn niet amerikaans, anders houden we niks over van de wat hardere bands bovenaan de lineup

Users who are viewing this thread