Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

weer een amerikaanse band, zal wel niet de laatste zijn ben ik bang!
He kijk eens aan, daar kan het affiche alleen maar beter van worden! Snap nog steeds niet waarom die voor een tweede keer geboekt zijn. Maar op deze manier zitten we er op 2023 opnieuw aan vast.
L7 zal mij ook een rotzorg wezen.
Maar hoop niet dat het er nog meer gaan worden, we hebben al genoeg vervelende afvallers gehad.

Toch zou het niet ondenkbaar zijn, gezien het grote aantal bands uit met name Amerika.
Het ergste zou ik een afzegging van Devin Townsend vinden, en ook Dropkick Murphys, Dog Eat Dog, The Offspring, Mastodon, Foreigner en Spiritbox zou ik flink van balen.
Verder zou ik ook Korn, Megadeth, Steel Panther, Tremonti, Twin Temple, FFDP, Deftones niet willen zien wegvallen.

Als er dan toch nog iets moet wegvallen, doe dan maar biblethumpers Skillet.
Ook Ugly Kid Joe (met het vreselijke 'Everything About You') zou ik niet missen.

Gelukkig zijn mijn meeste must-sees Europees, ook al is dat geen garantie uiteraard (hoe zeker is Jinjer bv. gezien de situatie in hun thuisland?).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
L7 zal mij ook een rotzorg wezen.
Maar hoop niet dat het er nog meer gaan worden, we hebben al genoeg vervelende afvallers gehad.

Toch zou het niet ondenkbaar zijn, gezien het grote aantal bands uit met name Amerika.
Het ergste zou ik een afzegging van Devin Townsend vinden, en ook Dropkick Murphys, Dog Eat Dog, The Offspring, Mastodon, Foreigner en Spiritbox zou ik flink van balen.
Verder zou ik ook Korn, Megadeth, Steel Panther, Tremonti, Twin Temple, FFDP, Deftones niet willen zien wegvallen.

Als er dan toch nog iets moet wegvallen, doe dan maar biblethumpers Skillet.
Ook Ugly Kid Joe (met het vreselijke 'Everything About You') zou ik niet missen.

Gelukkig zijn mijn meeste must-sees Europees, ook al is dat geen garantie uiteraard (hoe zeker is Jinjer bv. gezien de situatie in hun thuisland?).
Ja we blijven mazzel houden met de sterke Europese metalscene. Over Devin maak ik me de minste zorgen. Enige Amerikaanse act die afgelopen augustus naar Bloodstock kwam, dus die is bereid om er veel voor opzij te zetten. Met name Korn en Deftones zou ik enorm missen. Beide nog nooit gezien en wil ik echt gaan afstrepen. PAar van de weinige acts op dit affiche die nieuw voor me zijn.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Korn heeft gisteren Tons of Rock aangekondigd. Stond eigenlijk een show in Moskou, maar die hebben ze ook geannuleerd, zoals velen in de industrie. Tons of Rock was de vervanger. Lijkt me niet dat we die dan gaan missen.

Korn heeft gisteren Tons of Rock aangekondigd. Stond eigenlijk een show in Moskou, maar die hebben ze ook geannuleerd, zoals velen in de industrie. Tons of Rock was de vervanger. Lijkt me niet dat we die dan gaan missen.
de mannen van korn hebben nog maar net corona gehad, denk dat die zich nu dus wel wat veiliger voelen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Korn hoop ik ook wel op dat die toch echt komen, is wel de headliner waar ik het meest naar uitkijk by far. Gelukkig zoals jullie al aangeven zullen die niet zo snel cancellen, die mannen willen ook gewoon veel te graag volgens mij.

Verder kijk ik erg veel uit naar Spiritbox, heb de afgelopen week dat album helemaal kapot gedraaid en vele live shows op youtube bekeken, die band wil ik absoluut niet missen dit jaar.

Shinedown ook zo een band waar ik erg naar uit kijk, heb ze nog nooit gezien en lijkt me echt een fijne live band.

The Offspring, ffdp, beartooth, tremonti, dropkick murphys ook liever niet cancellen

kan alleen maar beamen dat shinedown heel goed live is.

Spiritbox staat ook op mijn must see lijstje en ik vermoed dat er best veel volk zal zijn zo vroeg op de dag

Dog eat dog zal wel komen, zijn ook al aangekondigd voor Moose.

Waarom zeggen al die bands af? Zijn er nog steeds strenge maatregelen om te reizen tussen Europa en de VS? Heeft het met vaccinatiestatus te maken?

kan alleen maar beamen dat shinedown heel goed live is.

Spiritbox staat ook op mijn must see lijstje en ik vermoed dat er best veel volk zal zijn zo vroeg op de dag
Heb wat shows bekeken op youtube van shinedown en het ziet er heel strak uit, met heel veel energie. kan niet wachten.

Wat voor spot denk je dat Spiritbox in zal nemen? opener mainstage of in de middag op de redbullstage/metal dome?

Dog eat dog zal wel komen, zijn ook al aangekondigd voor Moose.

Waarom zeggen al die bands af? Zijn er nog steeds strenge maatregelen om te reizen tussen Europa en de VS? Heeft het met vaccinatiestatus te maken?
Ik vraag me ook echt af wat de reden is dat bands nog cancellen nu. Ik weet ook niet hoe de coronamaatregelen zijn in andere Europese landen?

Heb wat shows bekeken op youtube van shinedown en het ziet er heel strak uit, met heel veel energie. kan niet wachten.

Wat voor spot denk je dat Spiritbox in zal nemen? opener mainstage of in de middag op de redbullstage/metal dome?

Ik vraag me ook echt af wat de reden is dat bands nog cancellen nu. Ik weet ook niet hoe de coronamaatregelen zijn in andere Europese landen?
spiritbox gaat vrij laag op de jupilerstage staan vrees ik, graspop heeft nogal de gewoonte om nieuwe bands laag te laten starten, en pas als ze meerdere malen in België hebben gepasseerd en goed hebben gepresteerd te verhogen vaan positie

ben enkele jaren geleden naar cirque royal geweest vooral voor alter bridge, kende shinedown toen ook wel al. Ben naar huis gegaan als grote shinedown fan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
spiritbox gaat vrij laag op de jupilerstage staan vrees ik.

ben enkele jaren geleden naar cirque royal geweest vooral voor alter bridge, kende shinedown toen ook wel al. Ben naar huis gegaan als grote shinedown fan.
grappig, ik ken Shinedown doordat één van mijn vrienden ze live had gezien, waarschijnlijk tijdens dezelfde tour van Alter Bridge als waar jij was van maar dan de Nederlandse show. Hij kende Shinedown nog niet maar ging ook naar huis als grote shinedown fan.

Ik zie wel echt nare clashes aankomen op de zondag, nog nooit zoveel must sees gehad op 1 dag

• Leuk
Waarderingen: xydroh
ik heb al elke hoop opgegeven dat ik dimmu borgir ga kunnen zien zondag, die gaat gewoon bedolven worden onder clashes van bands die ik wil zien

ik heb al elke hoop opgegeven dat ik dimmu borgir ga kunnen zien zondag, die gaat gewoon bedolven worden onder clashes van bands die ik wil zien
Dimmu Borgir staat bij mij als een paal boven water. Daar plan ik de rest omheen. Ga lekker vooraan staan en me hier totaal in verliezen. Enorm veel zin in!

Hier ook een grote Shinedown fan! Volg ze nu een jaartje of 10 en 3 keer live gezien waaronder Graspop. Altijd goed, altijd scherp, altijd feest. Ben blij om te zien dat ze meer fans krijgen en ook wat hoger op het affiche komen.

Voor mij steken Spiritbox en Bury Tomorrow er wel uit, maar ben bang dat die zullen gaan clashen met andere dingen die ik ook graag wil zien die dag.

Dimmu borgir lijkt me ook vet om eens te zien, maar zal afhangen waar ze mee tegelijk spelen. Als ze tijdens Deftones of Deep Purple spelen zal ik waarschijnlijk wel gaan kijken bij Dimmu. Van Sabaton zal ik waarschijnlijk wel de hele show gaan zien

Zonet leren kennen op Willy.

Geweldig nummer.
staan op alcatraz, moest je het nog niet weten. drummer is de zoon van mike portnoy

die drummer (max portnoy) speelt trouwens nu ook bij code orange, zodat de drummer/zanger zich volledig op zang kan concentreren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe
staan op alcatraz, moest je het nog niet weten. drummer is de zoon van mike portnoy

die drummer (max portnoy) speelt trouwens nu ook bij code orange, zodat de drummer/zanger zich volledig op zang kan concentreren.
Ah spijtig, ze staan daar op de vrijdag en wij gaan de zondag.

Op Alcatraz cancellen Static-X en Dope hun optreden "Due to the ongoing situation in Europe and Russia". Gezien er op Gaspop veel Amerikaanse bands staan wordt het weer spannend denk ik.

Users who are viewing this thread