Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Ik droomde dat Epica nog zou worden toegevoegd aan de line-up. Gezien het tourschema en de recente annuleringen in Rusland zou het prima kunnen. Kan er prima bij op de donderdag als middelgrote act met eigen logo (zijn er nog weinig van). Of je schuift Within Temptation naar MS1 en laat Epica MS2 afsluiten op de vrijdag. Geen idee of ze het aankunnen, maar ik zou het een kans geven.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik droomde dat Epica nog zou worden toegevoegd aan de line-up. Gezien het tourschema en de recente annuleringen in Rusland zou het prima kunnen. Kan er prima bij op de donderdag als middelgrote act met eigen logo (zijn er nog weinig van). Of je schuift Within Temptation naar MS1 en laat Epica MS2 afsluiten op de vrijdag. Geen idee of ze het aankunnen, maar ik zou het een kans geven.
Epica zou een prima toevoeging zijn voor de donderdag inderdaad.

Op vrijdag gaat helaas niet want ze hebben een show in Zwitserland staan dan

oke dus met : epica, ghost, gojira, blind guardian, avantasia, in flames, emperor, helloween etc. genoeg keus. waarom wachten ze dan zolang met aankondigen? mij maakt het niet uit maar denk dat de dagtickethouders toch wel benieuwd zijn. zullen ook mensen zijn die speciaal voor sevenfold een ticket hebben gehaald.
Er staan ook al een aantal weken veel vrijdag tickets koop op ticketswap. Niet onbegrijpelijk aangezien beide vrijdagheadliners niet meer komen. Lijkt me inderdaad heel naar voor de dagticket houders, aangezien ze hun ticket ook niet kunnen omwisselen.

Ik ben ook razend benieuwd naar alles (nieuwe headliner, overige namen, podiumindeling, timetable, grondplan, etc.), maar ik wacht gewoon af.
Heeft weinig zin om ongeduldig of achterdochtig te worden, ze zullen geen informatie langer achterhouden alleen om ons te treiteren ofzo.
Ze zullen goede redenen hebben om te wachten met bepaalde bekendmakingen (laatste headliner Hellfest heeft er wellicht ook mee te maken).

Mogelijk verandert er nog wel meer voordat het zover is, zelfs last-moment nog.
Ik ben dan ook allang blij als ik gewoon weer door die poortjes naar binnen kan lopen, en dan zien we wel welke optredens we al dan niet kunnen bekijken..

Even dat nieuwe album van Ghost ook maar eens beluisterd (moet me toch voorbereiden op Rotterdam), maar ik ben er niet kapot van. Bevestigt eigenlijk een beetje waarom ik niet heel erg fan ben van Ghost (maar wel eens wilde zien, vandaar R'dam). Zou er niet rouwig om zijn als die niet naar Hellfest komen, om maar voor mezelf te spreken.

Even dat nieuwe album van Ghost ook maar eens beluisterd (moet me toch voorbereiden op Rotterdam), maar ik ben er niet kapot van. Bevestigt eigenlijk een beetje waarom ik niet heel erg fan ben van Ghost (maar wel eens wilde zien, vandaar R'dam). Zou er niet rouwig om zijn als die niet naar Hellfest komen, om maar voor mezelf te spreken.
Op plaat hebben ze me nog niet kunnen overtuigen maar de 2 liveshows live. Veel meer power in de nummers en een goede show. Ben benieuwd wat je na Rdam er van vind

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en wenteldave
Ik hrb zo'n gevoel dat komende week de week van Graspop wordt. Precies drie maanden voordat het gaat starten en ze zijn echt best lang stilgeweest! Heb zelf erg veel behoefte aan het blokkenschema zodat wij eindelijk kunnen gaan puzzelen. De pijn in de playlist zal immens zijn

• Leuk
Waarderingen: Loek123
ik ben altijd hoopvol, maar denk dat die vrijdagheadliner nog even op zich kan laten wachten

Hoop ook dat er deze week iets komt. Mocht nog iemand een vrijdag ticket willen, ze zijn in de aanbieding vanaf 91 euro op Ticketswap.
Is toch wel een soort loterij ticket wat je dan koopt, wel spannend.

Ik hrb zo'n gevoel dat komende week de week van Graspop wordt. Precies drie maanden voordat het gaat starten en ze zijn echt best lang stilgeweest! Heb zelf erg veel behoefte aan het blokkenschema zodat wij eindelijk kunnen gaan puzzelen. De pijn in de playlist zal immens zijn
Heb hetzelfde inderdaad, ik wil vooral gewoon het blokkenschema hebben nu zodat ik me verder kan voorbereiden. maar ben bang dat dat inderdaad pas in April zal komen aangezien ze waarschijnlijk eerst de vrijdag headliner en de overige bands zullen willen aankondigen.

hoe langer er gewacht wordt hoe minder waarschijnlijk dat gojira is denk ik
Kan natuurlijk zijn dat wat langer wachten met Gojira aankodigen zodat er nog tickets kunnen worden verkocht voor hun show in Vorst?
In de andere landen waar ze waren aangekondigd (Spanje, Portugal) hadden ze geen zaal show staan.
Hellfest zal wel de primeur gekregen hebben waardoor ze hun wat eerder mochten aankondigen dan de andere festivals

met andere woorden: het kan elk moment komen
Ja, of het kan nog een maand duren. Ik zie ze nog wel tot half april wachten met het blokkenschema :(

maar even gekeken naar de data van de laatste namen en blokkenschema afgelopen jaren.
2020 2 maart
2019 3 april, 12 april blokkenschema
2018 13 maart, 17 april blokkenschema
2017 17 maart (incl. headliner scorpions), 20 maart blokkenschema
2016 14 april, 14 april blokkenschema

trouwens epica wordt support van sabaton in de U.S.
2020 klopt niet trouwens volgens mij, daar moest nog een lading namen komen geloof ik met oa. Saxon. Wel mooie opsomming verder. Ben benieuwd hoe lang we dit jaar nog mogen wachten.

Dit jaar zullen ze wel eerder langer wachten, aangezien er meer onzekerheid is met cancellations en dergelijke. De line up is natuurlijk later final dan in een normaal jaar, waar er niet 3 headliners cancellen na aankondiging.

Image

Jammer dat de Nederlandse/Belgische shows niet met Ice Nine Kills zijn. Was wel een mooie combo geweest. Zie dat @wenteldave hem ook al gepost had in het andere topic.

Ook jammer dat de show in tivoli direct de dag na graspop is, dat gaat hem niet worden voor mij. Als het een andere datum was geweest was ik wel gegaan. Mooi prijsje ook.

dat is best wel een mooie combo, en eigenlijk best grote zalen. die zaal in luxemburg is de grootte van de lotto arena dacht ik

gloryhammer tourt met warkings en elvenking, waaronder dus 1 data voor graspop zonder die support. Die support mag van mij eigenlijk ook gewoon op graspop staan, best wel fan van elvenking.

hammerfall en beast in black hebben ook nog niks te doen in in het graspop weekend!!
Inderdaad, stuur Beast in Black maar door graag. Heb ik gemist in 2019 (vooral omdat ik toch nog niet van het bestaan van deze band afwist) baalde erg toen ik zag dat ik ze gemist had. Wil ze graag eens live zien

Users who are viewing this thread