Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

voor mij zal het toch heel moeilijk zijn voor shinedown om attention attention nog eens te overtreffen. Dat was gewoon een fantastisch album van begin tot einde.
Voor mij blijft The Sound of Madness toch wel de favoriet hoor, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik ze daarmee ontdekte en een jaar of 15 was dus toen maakte het heel veel indruk op mij

sound of madness is inderdaad heel goed, maar attention attention was het eerste album van hen waar ik geen enkel nummer oversla, allemaal luister ik ze gewoon

sound of madness is inderdaad heel goed, maar attention attention was het eerste album van hen waar ik geen enkel nummer oversla, allemaal luister ik ze gewoon
Jaa heel sterk album hoor inderdaad!

Voor de Graspop gangers is het een prima week voor muziek trouwens, nieuwe nummers van Killing Joke en Opeth. Oh, en het metalalbum van Foo Fighters (Dream Widow) is ook uitgebracht vandaag. Niks te klagen dus!

Jaa heel sterk album hoor inderdaad!

Voor de Graspop gangers is het een prima week voor muziek trouwens, nieuwe nummers van Killing Joke en Opeth. Oh, en het metalalbum van Foo Fighters (Dream Widow) is ook uitgebracht vandaag. Niks te klagen dus!
Maar foo fighters zullen we niet snel zien, eerder (ooit rock) werchter, zeker niet na overlijden van de drummer.

Powerwolf, amon amarth, ghost, parkway drive die zullen ooit vaste headliners worden

Bedacht me nog voor het rijtje toekomstige headliners dat we de metalcore bands een beetje overgeslagen hebben. Niet bij iedereen populair maar komen steeds hoger op het affiche, kijk alleen dit jaar al naar:
- Heaven Shall Burn
- A Day to Remember
- BEartooth
- While She Sleeps

Met name die eerste 3 zie ik de komende jaren wel hoger staan, net als BMTH.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
parkway drive lijkt mij first in line om als metalcore band headliner te worden. Bring me the horizon zou ik zelfs al geen metalcore meer noemen maar die zijn natuurlijk ook wel heel sterk bezig.

Ja eens, Parkway Drive zie ik volgend jaar wel headlinen op festivals als Graspop/Hellfest
BMTH en Heaven Shall Burn zie ik inderdaad ook nog wel hogere spots innemen de komende jaren.
Architects misschien ook?

Nu we het toch over metalcore hebben, heb ik via autoplay net weer een fijne nieuwe band ontdekt: LANDMVRKS

Misschien al bekend bij jullie, maar anders wel het checken waard voor de metalcore liefhebber

Vandaag om 16:00 lijkt me een fantastisch tijdstip om het blokkenschema bekend te maken.

Ik neem aan dat ze niets aankondigen in de Belgische paasvakantie? Dus dan wordt het hopelijk deze week nog, of anders na 18 april?

Ja eens, Parkway Drive zie ik volgend jaar wel headlinen op festivals als Graspop/Hellfest
BMTH en Heaven Shall Burn zie ik inderdaad ook nog wel hogere spots innemen de komende jaren.
Architects misschien ook?
Zou ik allemaal zeer welkom heten in ieder geval!

Vandaag om 16:00 lijkt me een fantastisch tijdstip om het blokkenschema bekend te maken.

Ik neem aan dat ze niets aankondigen in de Belgische paasvakantie? Dus dan wordt het hopelijk deze week nog, of anders na 18 april?
Ik help het je hopen, ben echt benieuwd!

Het blokkenschema is interessant, maar hoeft voor mij nu nog niet per se bekend gemaakt te worden.
Er kan immers (zeker in dit jaar) nog vanalles veranderen en verschuiven voor het zover is, en dan zijn we ons nu al voor niks boos aan het maken dan wel rijk aan het rekenen... ;)

Ik zou nu liever meer over de indeling van het nieuwe terrein willen horen, eerlijk gezegd.
Zeer benieuwd of we nog nieuwe dingen gaan zien, en of alle podia/tenten even groot blijven of groter worden (ik denk dat met name de Jupiler Stage er qua oppervlakte flink op zal vooruit gaan).
Ook randzaken als Classic Rock Café, Festival Fair/Metal Market, Belgian Beer Bar vind ik altijd leuk om even een kijkje te nemen in de wat rustiger uurtjes.

Het blokkenschema is interessant, maar hoeft voor mij nu nog niet per se bekend gemaakt te worden.
Er kan immers (zeker in dit jaar) nog vanalles veranderen en verschuiven voor het zover is, en dan zijn we ons nu al voor niks boos aan het maken dan wel rijk aan het rekenen... ;)

Ik zou nu liever meer over de indeling van het nieuwe terrein willen horen, eerlijk gezegd.
Zeer benieuwd of we nog nieuwe dingen gaan zien, en of alle podia/tenten even groot blijven of groter worden (ik denk dat met name de Jupiler Stage er qua oppervlakte flink op zal vooruit gaan).
Ook randzaken als Classic Rock Café, Festival Fair/Metal Market, Belgian Beer Bar vind ik altijd leuk om even een kijkje te nemen in de wat rustiger uurtjes.
Achja ik kijk persoonlijk dan weer meer uit naar het blokkenschema, maar inderdaad ook wel benieuwd hoe het nieuwe terrein er uit gaat zien. Ben wel benieuwd of de jupiler stage groter zal worden, wellicht dat ze er dan ook grotere bands plaatsen? Als bijvoorbeeld de capaciteit een stuk groter is dan zou de Offspring ook wel een ideale afsluiter zijn voor dat podium. Al zie ik die eerder op de mainstage staan.

Kans lijkt me opzich ook wel aannemelijk dat ze vanwege de vele last-minute veranderingen besluiten om het blokkenschema toch pas na de paasvakantie te delen.

Achja ik kijk persoonlijk dan weer meer uit naar het blokkenschema, maar inderdaad ook wel benieuwd hoe het nieuwe terrein er uit gaat zien. Ben wel benieuwd of de jupiler stage groter zal worden, wellicht dat ze er dan ook grotere bands plaatsen? Als bijvoorbeeld de capaciteit een stuk groter is dan zou de Offspring ook wel een ideale afsluiter zijn voor dat podium. Al zie ik die eerder op de mainstage staan.
Dat was ook mijn redenatie.
De kans bestaat dat ze meer en grotere namen op de Jupiler Stage gaan zetten, en er een grotere en echt aparte area van gaan maken, vergelijkbaar met de Warzone op Hellfest.
Die doen dat echt heel goed, met stage-headliners als Bad Religion, Rise Against en The Exploited.
Hier ook een 3D-foto van die stage: https://goo.gl/maps/u3xVz9P1ixHXxMJX7
Lijkt me een waar Walhalla voor echte punk-/core-fanaten.

• Leuk
De kans bestaat dat ze meer en grotere namen op de Jupiler Stage gaan zetten, en er een grotere en echt aparte area van gaan maken, vergelijkbaar met de Warzone op Hellfest.
Die doen dat echt heel goed, met stage-headliners als Bad Religion, Rise Against en The Exploited.
Typisch zo'n stage waar ik amper te vinden ga zijn, al ziet het er wel enorm goed uit. Hooguit Walls of Jericho, Rise Against, Turnstile en August Burns Red.

Ik denk het ook. Metalcore en hardcore bands staan verrassend groot op de poster. Ik verwacht een upgrade van dat podium

• Leuk
Had deze hier nog niet voorbij zien komen trouwens, of ik heb het gemist in een ander topic.
Had niet verwacht dat ze nog zulke grote namen zouden toevoegen, met FFDP en Sabaton toch nog 2 bands onder metallica die gewoon headlinen op andere festivals.
EDIT: Perongeluk twee bijlages toegevoegd. oeps.
Download-Germany_Artwork-2022-03.jpg

Bijlagen

• 1648564838345.png
    1648564838345.png
    726,2 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Typisch zo'n stage waar ik amper te vinden ga zijn, al ziet het er wel enorm goed uit. Hooguit Walls of Jericho, Rise Against, Turnstile en August Burns Red.
Voor mij hetzelfde helaas.
Ik wil zeker graag Bad Religion, Turnstile en Rise Against (en nog wel een paar andere) zien, maar dat zal voor een groot deel afhankelijk zijn van clashes.
De 2 laatstgenoemden gaan zo goed als zeker afvallen, gezien de namen op de main stages én in de Altar/Temple op donderdag.
Zo gaat het ook meestal op GMM, genoeg leuke bands op Jupiler Stage en in Metal Dome, maar zelden in de gelegenheid om ze te gaan zien helaas.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Voor mij hetzelfde helaas.
Ik wil zeker graag Bad Religion, Turnstile en Rise Against (en nog wel een paar andere) zien, maar dat zal voor een groot deel afhankelijk zijn van clashes.
De 2 laatstgenoemden gaan zo goed als zeker afvallen, gezien de namen op de main stages én in de Altar/Temple op donderdag.
Zo gaat het ook meestal op GMM, genoeg leuke bands op Jupiler Stage en in Metal Dome, maar zelden in de gelegenheid om ze te gaan zien helaas.
Kunnen we terug naar de goede oude tijd? Bands gewoon sets laten spelen, geen overlap. Lijkt me heerlijk, zijn niet zo heel veel festivals die het nog zo aanpakken, jammer genoeg. Maar... Valt Rise Against nou tegelijk met Scorpions dan? Da's wel een heel pijnlijke.

Users who are viewing this thread