Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Zo kom je die lockdown wel door:

https://festileaks.com/2021/01/75-platen-die-je-zeker-nog-moet-horen-voor-graspop-eindelijk-begint-deel-1-1969-1985/
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Er komen waarschijnlijk nog twee delen, 1986-2000 en 2000-2021(22?). Met in totaal nog 55 platen, zoals beloofd. ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Het voordeel van metalfestivals is wel dat zolang Scandinavische landen geen inreisverboden hebben, je zeer goede line-ups kan samenstellen. Graspop zonder Amerikaanse bands is geen probleem, een Pinkpop zonder is weer heel wat anders. Ik blijf het voorlopig nog maar even zonnig inzien.

Een Graspop in september zie ik trouwens ook wel zitten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.712
Heerlijk nieuw album van Therion, zeg! Hoe komt het dat die hun gezicht al elf jaar niet meer op Graspop hebben laten zien?
The Dead Daisies was ook wel goed te pruimen. Glenn Hughes (ja ja, de Glenn Hughes!) klinkt echt fantastisch goed voor zijn leeftijd.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
wel vreemd dat er geen enkel nieuws van graspop zelf komt, het is toch de laatste donderdag van januari (meestal hebben ze dan wel wat te melden)
op de site zou de webshop ook weer open gaan in januari.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
wel vreemd dat er geen enkel nieuws van graspop zelf komt, het is toch de laatste donderdag van januari (meestal hebben ze dan wel wat te melden)
op de site zou de webshop ook weer open gaan in januari.

Ik vind het verdacht stil de laatste tijd inderdaad..
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Heerlijk nieuw album van Therion, zeg! Hoe komt het dat die hun gezicht al elf jaar niet meer op Graspop hebben laten zien?
The Dead Daisies was ook wel goed te pruimen. Glenn Hughes (ja ja, de Glenn Hughes!) klinkt echt fantastisch goed voor zijn leeftijd.

Nieuwe Therion is echt wel heel erg goed. Verrassend goed zelfs. Staat hier al de hele week op.

 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.

Lekker positief... maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
charlottekos wrote:
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.

Lekker positief… maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie…
Ik blijf zelf altijd (van nature) optimistisch, maar het lijkt er helaas toch niet al te rooskleurig uit te zien voor GMM.
In België zal waarschijnlijk in maart een beslissing worden genomen over het doorgaan van grote festivals.
Er is sprake van het opzetten van een garantiefonds voor festivals, maar dat zou alleen gelden voor festivals na 1 juli.
https://festivalfans.nl/wanneer-mogen-festivals-weer-plaatsvinden/

Dat zou dus goed nieuws zijn voor bv. Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, maar GMM valt dan helaas buiten de boot...
Een optie zou wellicht kunnen zijn om GMM te verplaatsen, maar dat is voor een groot festival met grote headliners een stuk lastiger dan voor een klein festivalletje als bv. Durbuy Rock.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.712
pisser wrote:

charlottekos wrote:
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.


Lekker positief… maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie…

Ik blijf zelf altijd (van nature) optimistisch, maar het lijkt er helaas toch niet al te rooskleurig uit te zien voor GMM.
In België zal waarschijnlijk in maart een beslissing worden genomen over het doorgaan van grote festivals.
Er is sprake van het opzetten van een garantiefonds voor festivals, maar dat zou alleen gelden voor festivals na 1 juli.
https://festivalfans.nl/wanneer-mogen-festivals-weer-plaatsvinden/

Dat zou dus goed nieuws zijn voor bv. Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, maar GMM valt dan helaas buiten de boot…
Een optie zou wellicht kunnen zijn om GMM te verplaatsen, maar dat is voor een groot festival met grote headliners een stuk lastiger dan voor een klein festivalletje als bv. Durbuy Rock.
En hij gaat waarschijnlijk dan naar september, vermoed ik, waar je letterlijk gaat concurreren met Durbuy Rock, wat ik persoonlijk een naaistreek zou vinden.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
pisser wrote:

charlottekos wrote:
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.


Lekker positief… maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie…

Ik blijf zelf altijd (van nature) optimistisch, maar het lijkt er helaas toch niet al te rooskleurig uit te zien voor GMM.
In België zal waarschijnlijk in maart een beslissing worden genomen over het doorgaan van grote festivals.
Er is sprake van het opzetten van een garantiefonds voor festivals, maar dat zou alleen gelden voor festivals na 1 juli.
https://festivalfans.nl/wanneer-mogen-festivals-weer-plaatsvinden/

Dat zou dus goed nieuws zijn voor bv. Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, maar GMM valt dan helaas buiten de boot…
Een optie zou wellicht kunnen zijn om GMM te verplaatsen, maar dat is voor een groot festival met grote headliners een stuk lastiger dan voor een klein festivalletje als bv. Durbuy Rock.

Volgens mij is dat garantiefonds alleen voor Nederland. Ik weet niet of er ook zoiets voor belgie is
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Helemaal voor een Graspop in september als dat de enige optie is om de wei daar op te kunnen. Gelukkig is Graspop wat minder afhankelijk van de grote topnamen en kunnen ook ver komen met een sterk programma in de breedte. En vergeet niet dat elke band nu staat te springen om weer te mogen spelen, een deftig programma neerzetten moet geen probleem zijn met voornamelijk EU acts.

Natuurlijk sneu voor Durbuy maar er zijn genoeg metalfans die niks hebben met megafwstivals en bewust kiezen voor de kleintjes.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Set Abominae wrote:

pisser wrote:

charlottekos wrote:
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.


Lekker positief… maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie…


Ik blijf zelf altijd (van nature) optimistisch, maar het lijkt er helaas toch niet al te rooskleurig uit te zien voor GMM.
In België zal waarschijnlijk in maart een beslissing worden genomen over het doorgaan van grote festivals.
Er is sprake van het opzetten van een garantiefonds voor festivals, maar dat zou alleen gelden voor festivals na 1 juli.
https://festivalfans.nl/wanneer-mogen-festivals-weer-plaatsvinden/

Dat zou dus goed nieuws zijn voor bv. Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, maar GMM valt dan helaas buiten de boot…
Een optie zou wellicht kunnen zijn om GMM te verplaatsen, maar dat is voor een groot festival met grote headliners een stuk lastiger dan voor een klein festivalletje als bv. Durbuy Rock.

En hij gaat waarschijnlijk dan naar september, vermoed ik, waar je letterlijk gaat concurreren met Durbuy Rock, wat ik persoonlijk een naaistreek zou vinden.
Ja, dat zou inderdaad een vervelende consequentie zijn..
Maar vanuit het standpunt van GMM gezien zullen zij natuurlijk eerder rekening houden met de grote(re) concurrenten (zoals Alcatraz), dan met de 'kleintjes'.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Set Abominae wrote:

pisser wrote:

charlottekos wrote:
Ik ben toch wel een beetje bang dat het eerstvolgende nieuws gaat zijn dat het dit jaar ook niet doorgaat.


Lekker positief… maar ben er ook bang voor. Zal achter de schermen een hoop stress zijn momenteel bij de organisatie…


Ik blijf zelf altijd (van nature) optimistisch, maar het lijkt er helaas toch niet al te rooskleurig uit te zien voor GMM.
In België zal waarschijnlijk in maart een beslissing worden genomen over het doorgaan van grote festivals.
Er is sprake van het opzetten van een garantiefonds voor festivals, maar dat zou alleen gelden voor festivals na 1 juli.
https://festivalfans.nl/wanneer-mogen-festivals-weer-plaatsvinden/

Dat zou dus goed nieuws zijn voor bv. Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, maar GMM valt dan helaas buiten de boot…
Een optie zou wellicht kunnen zijn om GMM te verplaatsen, maar dat is voor een groot festival met grote headliners een stuk lastiger dan voor een klein festivalletje als bv. Durbuy Rock.

Volgens mij is dat garantiefonds alleen voor Nederland. Ik weet niet of er ook zoiets voor belgie is
Excuses, je hebt gelijk. Dit geldt inderdaad voor Nederland.
Maar voor België geldt ook iets soortgelijks (zie laatste alinea):
https://festileaks.com/2021/01/evenementensector-hoort-uiterlijk-begin-februari-over-garantiefonds/
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
ben bang dat we moeten wachten tot maart voor nieuwsvan graspop zelf , dan wordt in belgie besloten over het wel of niet doorgaan festivals.
graspop gaat nu niet zelf cancellen maar wacht op de beslissing van de overheid anders vallen ze niet onder het garantiefonds.
maar een beetje info richting je tickethouders zou niet verkeerd zijn!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
paaspop verplaatst naar 3-5 september!
Voor de mensen die gaan reageren "waarom is dit belangrijk hier?"
Festivals worden verplaatst in de hoop dat je later in het jaar doorgang hebt. Paaspop heeft vaak best mooie metal namen. Als GMM ook verplaatst, dan delen die namen. Al verwacht ik 't niet. Of ze moeten gaan proberen een kleine winter indoor editie neer te zetten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken