Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

prins wrote:
paaspop verplaatst naar 3-5 september!

Voor de mensen die gaan reageren “waarom is dit belangrijk hier?”
Festivals worden verplaatst in de hoop dat je later in het jaar doorgang hebt. Paaspop heeft vaak best mooie metal namen. Als GMM ook verplaatst, dan delen die namen. Al verwacht ik ’t niet. Of ze moeten gaan proberen een kleine winter indoor editie neer te zetten
Wat ben jij vooringenomen, zeg. Gadverdamme. En wat heb je me goed door ;)
Maar of dat ook de intentie van de post was, is een tweede. Ligt er natuurlijk allemaal aan hoeveel namen Graspop en Paaspop meekrijgen naar september/eind augustus.

mijn post was puur bedoeld om te laten zien dat festivals wel degelijk bezig zijn met verplaatsen i.p.v te cancellen!

Oef, dit zijn geen kleine aantijgingen tegen meneer Manson..

https://www.nu.nl/achterklap/6113715/actrice-evan-rachel-wood-noemt-marilyn-manson-de-man-die-haar-misbruikte.html

Verwacht toch niet echt dat ze grote internationale namen krijgen. Beide gevallen. We mogen blij zijn met een Sabaton als een van de grootste namen. Arena acts zullen skippen denk ik

Verwacht toch niet echt dat ze grote internationale namen krijgen. Beide gevallen. We mogen blij zijn met een Sabaton als een van de grootste namen. Arena acts zullen skippen denk ik

Ik denk inderdaad geen arena acts nee bij verplaatsing, maar wees eerlijk, die stonden toch al niet op Graspop. Rammstein (en oke vooruit, ook Maiden) zijn de uitzondering op deze regel. Maar ik verwacht wel dat acts dit jaar een stuk minder moeilijk doen over verplaatsing dan in een regulier jaar. Elke band zal staan te trappelen om weer te mogen spelen na 1,5 jaar zijlijn tegen die tijd.

Een Graspop met alleen Europese acts wordt nog steeds schitterend naar mijn smaak met snel wat namen die me te binnen schieten: Amon Amarth, Nightwish, Epica, Sabaton, Emperor, Volbeat, ghost, InFlames, Rammstein, Scorpions, Gojira, Arch Enemy, Behemoth, heaven Shall Burn, Opeth..

Joslittel wrote:
Oef, dit zijn geen kleine aantijgingen tegen meneer Manson..

https://www.nu.nl/achterklap/6113715/actrice-evan-rachel-wood-noemt-marilyn-manson-de-man-die-haar-misbruikte.html

Vind het best vreemd, Deze aantijgingen waren al jaren bekend. Waarom is er nu plots een hetze door? Zijn platenfirma en management wist dit ook al jaren, waarom laten ze hem nu vallen en niet toen blijft mij een mysterie.
Omdat het nu meer aandacht krijgt dan toen, waardoor zij in een slecht dagbeeld komen te staan... Werkt helaas zo.

Ik merk wel dat ik er steeds meer moeite mee krijg dat een publieke aantijging gelijk staat aan een publieke veroordeling. Het principe onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, bestaat niet echt meer. Je bent direct schuldig en je onschuld bewijzen is als vechten tegen de bierkaai. Voordat er mensen op mijn nek springen: dit is in geen enkele vorm een verdediging voor de acties van Manson, als hij dit echt gedaan heeft moet hij boeten. Maar verhalen hebben altijd twee kanten en de carrière van hem is nu direct om zeep geholpen.

Ik heb deze week Antigone's Fate leren kennen.
De muziek is een soort van atmospheric black metal die echt wel blijft hangen.

Op het nieuwe album Fragmente staan 3 lange nummers. 2021 is nog jong, maar dit is toch het beste wat ik dit jaar heb gehoord.

https://www.youtube.com/watch?v=Rw1rYTL4D6E

Ik heb deze week Antigone’s Fate leren kennen.

Op het nieuwe album Fragmente staan 3 lange nummers. 2021 is nog jong, maar dit is toch het beste wat ik dit jaar heb gehoord.

Fijne tip, dank je wel! Ik vind dit heerlijke werkmuziek, lekker op de achtergrond en soms naar buiten kijkend op de voorgrond. Zo zet ik Wolves in the Throne Room ook graag op.

duck wrote:

Fijne tip, dank je wel! Ik vind dit heerlijke werkmuziek, lekker op de achtergrond en soms naar buiten kijkend op de voorgrond. Zo zet ik Wolves in the Throne Room ook graag op.
Ga je nog naar hun concert? Bell Witch en Stygian Bough (uit m'n hoofd) met hun samenwerking schijnen ook echt de moeite zijn.

Joslittel wrote:

duck wrote:

Ga je nog naar hun concert? Bell Witch en Stygian Bough (uit m’n hoofd) met hun samenwerking schijnen ook echt de moeite zijn.

Bell Witch is inderdaad ook goed. Heb nog geen kaartjes gekocht, zie ze ook op Alcatraz (ga er voorlopig nog vanuit dat dit doorgaat). Ik ben ook nog wat voorzichtig met het hele najaar dichtkleien met concerten. Moeten nog wat concerten verplaatst worden en verwacht nog meer mooie aankondigingen, dus doe rustig aan met nieuwe tickets kopen. Arch Enemy/Behemoth in Mainstage is de meest recente aankoop.

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:

duck wrote:

Ga je nog naar hun concert? Bell Witch en Stygian Bough (uit m’n hoofd) met hun samenwerking schijnen ook echt de moeite zijn.

Bell Witch is inderdaad ook goed. Heb nog geen kaartjes gekocht, zie ze ook op Alcatraz (ga er voorlopig nog vanuit dat dit doorgaat). Ik ben ook nog wat voorzichtig met het hele najaar dichtkleien met concerten. Moeten nog wat concerten verplaatst worden en verwacht nog meer mooie aankondigingen, dus doe rustig aan met nieuwe tickets kopen. Arch Enemy/Behemoth in Mainstage is de meest recente aankoop.
Snap ik volledig. Alcatraz, ja, da's waar ook. Even niet meer aan gedacht. Die combinatie is ook al weer even geleden, dan doe je inderdaad lekker rustig.
Weet zelf niet of ik kan, maar als ik zie wat er op 15 en 16 oktober speelt in Nederland en België, slaat dat echt alles. 15 oktober: UFO, Y&T, Gazpacho, Cult of Luna, Wolves in the Throne Room & 16 oktober: Wolves in the Throne Room, Steven Wilson en Elton John (die moest er gewoon even tussen, haha). Zoveel belachelijk mooie artiesten, maar zo weinig tijd. Punt is dat ik ze allemaal wel zou willen zien natuurlijk.

Een kleine waarschijnlijk onpopulaire ontboezeming: die nieuwe cd van Volbeat is zo verkeerd nog niet, de nummers beginnen aan me te groeien. Een nummer zoals Pelvis on Fire is gewoon erg lekker. Laatste tijd mijn Volbeat playlist weer vaker opgezet. Lekkere werkmuziek en als Graspop doorgaat (verplaatst of niet) zal deze headliner sowieso wel aanwezig zijn.

Sit nieuws was enigszins langs me heen gegaan. Veel beterschap voor de beste man, hopelijk herstelt hij en kan hij ons nog lang moddervette intense liveshows voorschotelen.

https://zwaremetalen.com/nieuws/maynard-james-keenan-heeft-opnieuw-covid19

<iframe title="Antigone's Fate - Fragmente (Full Album Premiere)" width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/Rw1rYTL4D6E?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>
Dit klinkt inderdaad erg goed, kende de band ook nog niet (maar bestaan ook nog niet zo lang, geloof ik?).
Perfecte muziek voor deze tijd van het jaar, kan ik echt van genieten 's avonds laat! 8-)

Een kleine waarschijnlijk onpopulaire ontboezeming: die nieuwe cd van Volbeat is zo verkeerd nog niet, de nummers beginnen aan me te groeien. Een nummer zoals Pelvis on Fire is gewoon erg lekker. Laatste tijd mijn Volbeat playlist weer vaker opgezet. Lekkere werkmuziek en als Graspop doorgaat (verplaatst of niet) zal deze headliner sowieso wel aanwezig zijn.
Ik heb het album ook nog eens een paar keer erdoorheen gedraaid deze week, en inderdaad, het wordt steeds beter! :)
Persoonlijke favorieten zijn Cheapside Sloggers (ben dan ook een grote fan van serie Peaky Blinders), Maybe I believe en Rewind the Exit, maar het album is vooral ook in de breedte sterk.

Of het onpopulair is, zal me verder een zorg zijn. :wink:
Ik ben aardig fan van de band, vind het heerlijke feelgood muziek (we draaiden zelfs een nummer tijdens onze trouwceremonie).
Natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar ik heb nooit zo goed het argument begrepen dat hun nummers (te)veel op elkaar lijken. De meesten van ons op dit forum luisteren nota bene naar o.a. thrash, death, black metal, wat ook bijna allemaal op elkaar lijkt. Of wat te denken van bands als AC/DC, Rammstein, Iron Maiden of zelfs Tool, die ook al jaren 'dezelfde' muziek maken (zeker voor 'buitenstaanders')?

Users who are viewing this thread