Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
Wat een verassing dat SOAD ineens uit het niets met 2 nummers komt
Had niet verwacht dat die ooit nog muziek uit zouden brengen
Jammer dat ze het concert in de Ziggodome gecanceld hadden, hopelijk komt Graspop er nog bij dan kan ik ze nog zien in 2021
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Hoop ook dat er in Nederland of België of wat mij betreft in omgeving Köln of Düsseldorf nog een zaalshow of festival is waar SOAD zal spelen in 2021. Zelfde geldt wat mij betreft voor Papa Roach. Die zouden in maart in de 013 staan en die show is ook niet verplaats maar beide band wil ik wel erg graag komend jaar ergens zien.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
lords of black mag van mij ook wel toegevoegd worden, alchemy of souls is een lekkere cd.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik ben even niet meer op het forum geweest, dus misschien is het ondertussen al vermeld geweest, maar ik denk dat we ook Attack Attack kunnen verwachten.

Attack Attack is een crabcore band met oa de zanger van Beartooth (maar eigenlijk is de zanger van Beartooth de zanger van Attack Attack, snap je?).
Attack Attack was 10 jaar geleden een hype om de verkeerde redenen: emokapsels en hun vreemde houding met opengesperde en gebogen benen die de term crabcore opleverde want tjah, ze lopen ook rond als krabben. Ze waren er vrij vroeg mee gestopt (2013), maar ondertussen hebben ze op één of andere manier een cultstatus verworven.

Vorige maand hebben ze aangekondigd dat ze nieuw materiaal gaan uitbrengen. Mij maak je niet wijs dat je een album gaat uitbrengen zonder een tour te organiseren.

https://www.youtube.com/watch?v=KDzt6yI3Dw8&ab_channel=riserecords
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
oke, vrijdag de 13de, nieuwe AC/DC is uit !!! tijd voor de 4de headliner! GRASPOP ain't no bad place to be.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
oke, vrijdag de 13de, nieuwe AC/DC is uit !!! tijd voor de 4de headliner! GRASPOP ain’t no bad place to be.
zou een stunt zijn....

al schrijf je SO/AD verkeerd in dit geval ;)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Zitten wel lekkere namen bij Swedenrock bij.
Inflames, Nightwish, Within Temptation, Megadeth (sloten allemaal eerder een mainstage af op GMM)
Ook Accept zou dat van mij mogen, al zal niet iedereen dat hier eens zijn.
In het laatste album van Within Temptation lijkt toch wederom een andere sound te klinken,
meer de richting van Lacuna Coil en Amaranthe?..afwisseling met een mannelijke stem, veel bliebjes en vervormingen.
Ook lijkt de strategie te zijn om veel in te zetten op 'hypes', of zie ik dat verkeerd? 1. De Joker mond, 2. de aziatische tint van de cd cover, 3. de naam 'De Purge' voor het album...
Het lijkt wel goed ontvangen te worden. De band lijkt steeds meer een breder publiek aan te spreken.
Wat vinden jullie?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=a7-8hK2f_So[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.006
Voor de liefhebbers een leuk kwisje:
https://www.thomann.de/blog/nl/quiz-raad-de-metalbands-die-in-de-sneeuw-poseren/?utm_source=facebook.com&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed&utm_content=blog_metalbandssnow&fbclid=IwAR38MWCFBhnAyFLxaXtEuAZfKW9aabZNDYEWnBZghD_29v2PlkXg-bt8Neo

Best nog lastig (mijn resultaat: 8/13), maar ook weer wat nieuwe namen geleerd. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Indiaantje89 wrote:
“Je zou niet eens een panda van de frontman van Immortal kunnen onderscheiden”

Shit, kreeg ik ook. 5/13 zelfs… Heel erg mager.
Ik ben daar ook gewoon super slecht in. Vooral bij de iets minder bekende bands. Een frontman/frontvrouw blijft me vaak wel bij. Maar de rest van een band kan me meestal 100x passeren voordat ik ze herken.

Er zijn ook mensen die alle bandleden bij naam kennen en bij wijze van spreken zelfs de naam van hun kinderen weten. Dat soort dingen hebben me nooit echt geïnteresseerd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.604
7.315
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
“Je zou niet eens een panda van de frontman van Immortal kunnen onderscheiden”


Shit, kreeg ik ook. 5/13 zelfs… Heel erg mager.

Ik ben daar ook gewoon super slecht in. Vooral bij de iets minder bekende bands. Een frontman/frontvrouw blijft me vaak wel bij. Maar de rest van een band kan me meestal 100x passeren voordat ik ze herken.

Er zijn ook mensen die alle bandleden bij naam kennen en bij wijze van spreken zelfs de naam van hun kinderen weten. Dat soort dingen hebben me nooit echt geïnteresseerd.

7/13, waarvan 2 of 3 goed gegokt.
"Je hebt je kennis van metaal, schmink en besneeuwde bossen goed bewezen..."
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.006
Blijkbaar heb ik het nog lang niet zo slecht gedaan.. :lol: :wink:
Toegegeven, ik heb er ook een stuk of 3 goed gegokt, de enige die ik zeker wist waren Immortal (hoewel ik zonder gegeven antwoorden Abbath zou hebben gezegd), Nightwish, KISS, Dimmu Borgir en Wintersun.
Er zaten dan ook wel een paar heel onbekende bij, zoals Snow White Blood of Frosttide (hebben geeneens een Wikipedia-pagina).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Your score: 5 / 13
Level: Intermediate!

Je zou niet eens een panda van de frontman van Immortal kunnen onderscheiden!


Vaak zelfs nog niet van de band in kwestie gehoord. :-|
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken