Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:

wenteldave wrote:
Testament naar Dynamo Metalfest. Komen er bij op de zaterdag van o.a. headliner Heaven Shall Burn, Sacred Reich, The Black Dahlia Murder, Firewind en Rings of Saturn. Dat wordt weer een net affiche zo.


Nou inderdaad. Begin daar met steeds meer interesse naar te kijken. Die zondag spreekt me nog meer aan met Amon Amarth, Candlemass en Jinjer.


En Clutch! Beide dagen tot nu toe aardig sterk. Hopelijk kan het allemaal doorgaan… Doordeweeks en begin van het weekend naar ArcTanGent en dan zondag nog een dagje Dynamo meepakken. Klinkt goed, maar of het haalbaar is.

Echt wel een heel interessante affiche.
Ik heb het weekend ervoor Alcatraz opstaan. Ik vrees dat het voor mij een beetje teveel wordt om het weekend erop naar Dynamo te gaan.
Maar ik hou het in elk geval open.
Ik heb Alcatraz ook openstaan, maar goed, ben nog een jonge God ;) Wat Jos hierboven zegt, ja, dat is echt bijzonder knap. Over welk festival zegt dit nou het meest: over Alcatraz of over Dynamo? Of hebben beide festivals gewoon heerlijk geboekt? (Sowieso dat laatste waarschijnlijk)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Testament naar Dynamo Metalfest. Komen er bij op de zaterdag van o.a. headliner Heaven Shall Burn, Sacred Reich, The Black Dahlia Murder, Firewind en Rings of Saturn. Dat wordt weer een net affiche zo.
Blijkbaar is Testament dus coheadliner met Heaven Shall Burn. Vond het al raar dat ze een andere lettergrootte dan Amon Amarth hadden, waardoor het leek alsof er nog een headliner bij kwam. In ieder geval, er moeten nog drie namen op het affiche komen. Nog bands die jullie daar graag willen zien?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
En1c_RIXEAUTuvi
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Epica heb ik nooit echt begrepen. Paar keer gezien maar heeft mij nooit kunnen overtuigen. Sólstafir had ik wel graag gezien op Graspop. Verder mis ik niet echt iets uit deze namen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Epica, leuk, maar niet meer dan dat. Zoals jullie al zeggen, Solstafir is enorm vet, evenals Exodus. Raven en Loudness kunnen er ook mee door. Ik moet Fleddy Melculy ook eens gezien hebben, dus daar ben ik ook wel blij mee. Over het algemeen weer prima namen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Z4lMyMkq6eg[/video]

Na Alestorm en Sabaton is nu Amaranthe aan de beurt, en zowel het proces als het resultaat zijn weer geniaal en hilarisch (met zelfs live commentaar van Olof en Elize van Amaranthe)! :lol:
Jammer dat DragonForce niet opnieuw wordt bevestigd voor volgend jaar (Amaranthe gelukkig wel), had ze er heel graag bij gehad.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
morgen begint wacken weer met een adventskalender, zou ook leuk zijn als graspop dat eens deed ,gewoon iedere dag een vak open krassen met 2 of 3 bands.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Wat fijn dat Alcatraz me een goede reden heeft gegeven om weer een Solstafir playlist in elkaar te zetten. Er is simpelweg geen muziek die beter past bij dit weertype. Achter de pc thuis in een te koud huis kijken over een stormachtige polder waar het nog steeds half donker is. Solstafir biedt de perfecte soundtrack!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011

De woensdagavond voor Summer Breeze (week na Alcatraz), niet slecht voor een opwarmertje! :)

Buiten Testament, Exodus, Gloryhammer, Dark Tranquillity, Benediction, Thundermother en Unleash The Archers nog niet veel overlap met Alcatraz, maar er moet nog wel vanalles aangekondigd worden natuurlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Behemoth gaat ook op tour in 2021 samen met Arch Enemy, Carcass en Unto Others! Pas in het najaar, maar alsnog een prima affiche. 's-Hertogenbosch en Brussel worden aangedaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Den Bosch… interessant. Zal dat het eerste “interessante” concert zijn in de Mainstage?
Denk 't wel, ja. Op Carmina Burana en Behemoth nu is het allemaal niet veel. Cabaretiers en K3, Frans Bauer, etc.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Behemoth gaat ook op tour in 2021 samen met Arch Enemy, Carcass en Unto Others! Pas in het najaar, maar alsnog een prima affiche. ‘s-Hertogenbosch en Brussel worden aangedaan.

Godsamme. De eerste fatsoenlijke show in Mainstage en direct dit, wel een erug lekker affiche hoor. Weer een concert erbij na de zomer om likkebaardend naar te kijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Behemoth gaat ook op tour in 2021 samen met Arch Enemy, Carcass en Unto Others! Pas in het najaar, maar alsnog een prima affiche. ‘s-Hertogenbosch en Brussel worden aangedaan.

Weet je wat ik nou zo apart vind. Als je op de site van Mainstage kijkt zijn Arch Enemy en Behemoth omgedraaid, daar staat Arch Enemy als grootste naam en daarna Behemoth. Wonderlijke keuze om dit om te draaien eigenlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Weet je wat ik nou zo apart vind. Als je op de site van Mainstage kijkt zijn Arch Enemy en Behemoth omgedraaid, daar staat Arch Enemy als grootste naam en daarna Behemoth. Wonderlijke keuze om dit om te draaien eigenlijk.
Overal, ja. Vrijwel iedere site kondigt het ook zo aan. Alleen vreemd dat het dan inderdaad niet zo op de poster staat. Op de socialemediakanalen van Carcass vind je ook kritiek van fans (zoals je die bij Carcass eigenlijk altijd ziet) dat Carcass bovenaan had moeten staan en dat Arch Enemy en Behemoth bijzonder slechte bands zijn. Ook verwonderlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Ik zou ook deze volgorde aanhouden hoor? Ik ga hier wel eens kijken. Ook benieuwd naar de Mainstage.

Ik neig ook zeker om te gaan, twee topbands en een nieuwe stage om te ontdekken. 45 euro is wel een prima prijs hiervoor. Volgorde van bands in deze vind ik lastig. Behemoth is wel echt fors gegroeid, maar Arch Enemy is al jaren een vaste waarde in de subtop. Daarom is het prima als coheadline, gewoon beide een show van 5 kwartier/1,5 uur.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken