Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Indiaantje89 wrote:
Ik zou ook deze volgorde aanhouden hoor? Ik ga hier wel eens kijken. Ook benieuwd naar de Mainstage.

Ik neig ook zeker om te gaan, twee topbands en een nieuwe stage om te ontdekken. 45 euro is wel een prima prijs hiervoor. Volgorde van bands in deze vind ik lastig. Behemoth is wel echt fors gegroeid, maar Arch Enemy is al jaren een vaste waarde in de subtop. Daarom is het prima als coheadline, gewoon beide een show van 5 kwartier/1,5 uur.
Start ook om 18.10 of zoiets. Denk dus Unto Others 18.10-18.50, Carcass 19-10-20.00, Behemoth 20.20-21.30, Arch Enemy 21.50- 23.15. Zoiets of ben ik nu weer heel optimistisch?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Indiaantje89 wrote:
Ik zou ook deze volgorde aanhouden hoor? Ik ga hier wel eens kijken. Ook benieuwd naar de Mainstage.

Ik neig ook zeker om te gaan, twee topbands en een nieuwe stage om te ontdekken. 45 euro is wel een prima prijs hiervoor. Volgorde van bands in deze vind ik lastig. Behemoth is wel echt fors gegroeid, maar Arch Enemy is al jaren een vaste waarde in de subtop. Daarom is het prima als coheadline, gewoon beide een show van 5 kwartier/1,5 uur.

Ik ga zeker ook gaan.

Het kan zijn dat Arch Enemy en Behemoth afwisselend afsluiten. Zoals Dimmu Borgir en Amorphis deden tijdens hun laatste tour.
In UK staat bijvoorbeeld Behemoth boven Arch Enemy op de affiche.
Ik heb ook al affiches gezien waar ze langs elkaar staan.

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Wooo.
Dat is inderdaad wel erg lekker. S-hertogenbosch here we come. Gloednieuwe zaal, eerste fatsoenlijk metalfeest en koffieshops :D.
Voor de Vlamingen..als je naar shertogenbosch gaat. Stop dan eerst in tilburg voor de koffieshop...volgens mij is het beleid daar strenger en verkoop aan zuiderburen niet toegestaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Wooo.
Dat is inderdaad wel erg lekker. S-hertogenbosch here we come. Gloednieuwe zaal, eerste fatsoenlijk metalfeest en koffieshops :D.
Voor de Vlamingen..als je naar shertogenbosch gaat. Stop dan eerst in tilburg voor de koffieshop…volgens mij is het beleid daar strenger en verkoop aan zuiderburen niet toegestaan.
Ik drink geen koffie.

Ik wil bier.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
graspop20 wrote:
Wooo.
Dat is inderdaad wel erg lekker. S-hertogenbosch here we come. Gloednieuwe zaal, eerste fatsoenlijk metalfeest en koffieshops :D.
Voor de Vlamingen..als je naar shertogenbosch gaat. Stop dan eerst in tilburg voor de koffieshop…volgens mij is het beleid daar strenger en verkoop aan zuiderburen niet toegestaan.

Ik drink geen koffie.

Ik wil bier.

Grote bierfan hier. Maar nog grotere koffiefan. bier < koffie
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
morgen begint wacken weer met een adventskalender, zou ook leuk zijn als graspop dat eens deed ,gewoon iedere dag een vak open krassen met 2 of 3 bands.
Tot nu toe geen bands uit de adventskalender van Wacken, alleen maar korting op merch ofzo..
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
idd de wacken kalender heeft tot nu toe ook alleen maar kortingsakties en geen nieuwe aankondigingen van bands.
graspop komt normaal gesproken in december wel met een pakketje namen of headliner. vorig jaar 13 december.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
532
623
prins wrote:
morgen begint wacken weer met een adventskalender, zou ook leuk zijn als graspop dat eens deed ,gewoon iedere dag een vak open krassen met 2 of 3 bands.

Tot nu toe geen bands uit de adventskalender van Wacken, alleen maar korting op merch ofzo..

sedert vorig jaar is dat veranderd enkel op de rode vakjes komen nog bands
dus op 6/13/20/24 deember komen nog namen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Set Abominae wrote:

prins wrote:
morgen begint wacken weer met een adventskalender, zou ook leuk zijn als graspop dat eens deed ,gewoon iedere dag een vak open krassen met 2 of 3 bands.


Tot nu toe geen bands uit de adventskalender van Wacken, alleen maar korting op merch ofzo..

sedert vorig jaar is dat veranderd enkel op de rode vakjes komen nog bands
dus op 6/13/20/24 deember komen nog namen

Hm, alleen op zondagen, daar kunnen we niet zoveel mee voor Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Melkweg en Zappa voor Thy Art Is Murder in 2021! Samen met Malevolence, King 810, Alpha Wolf en Orbit Culture (vijf namen dus!) belooft dit een ongelooflijke bak met herrie te worden. Antwerpen wordt aangedaan op vrijdag 10 december, Amsterdam op zaterdag 18 december. Kaarten voor de Melkweg kosten €31,35 en gaan 7 december in de verkoop. Dit wordt een partijtje moshen.

Even iets anders, was Thy Art Is Murder ook geen act die of aangekondigd was voor Graspop 2020 of nu is voor '21? Is me even ontschoten.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Even iets anders, was Thy Art Is Murder ook geen act die of aangekondigd was voor Graspop 2020 of nu is voor ’21? Is me even ontschoten.

Ja, Thy Art zou op GMM2020 staan. Maar zijn nog niet herbevestigd voor '21.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
wenteldave wrote:
Even iets anders, was Thy Art Is Murder ook geen act die of aangekondigd was voor Graspop 2020 of nu is voor ’21? Is me even ontschoten.

Ja, Thy Art zou op GMM2020 staan. Maar zijn nog niet herbevestigd voor ’21.
Die hadden we min of meer afgeschreven omdat ze afvielen voor Hellfest.
Aan de andere kant, dat gold ook voor Mastodon, en die zijn daarna wel opnieuw bevestigd voor GMM.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Thy Art zou er in 2020 op zondag staan. De zondag van 2021 is nu al helemaal vol. Dus ik verwacht ze niet meer
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Thy Art zou er eigenlijk op zondag staat maar die is nu helemaal vol dus ik verwacht ze niet meer
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik heb tool, perfect circus en puscifer nooit kunnen waarderen.
Ik snap niet wat mensen daar aan vinden.
Maar voor de liefhebbers..puscifer staat vrij hoog o het affiche van hellfest.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Wacken met nieuwe namen. Devin Townsend, Night to Dismember, Rotting Christ, Kampfar, Vomitory, Pestilence, Mork en Gaerea. Valt me nu ook op dat Lindemann ook op Wacken staat op de woensdag voordat het festival begint. Blijkbaar vorige maand bekendgemaakt, maar nooit meegekregen. Vet hoor.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Ik heb tool, perfect circus en puscifer nooit kunnen waarderen.
Ik snap niet wat mensen daar aan vinden.
Maar voor de liefhebbers..puscifer staat vrij hoog o het affiche van hellfest.
Prima, toch? Niet alles valt in je straatje. Wel knap dat je alle drie niet kan waarderen, maar ja, alle drie zijn natuurlijk wel experimenteel.
Geloof dat dat van Puscifer al even bekend was, maar toch bedankt voor het melden. Zou ze wel graag op Graspop zien. Hebben met Existential Reckoning een fantastich album, naar mijn mening, uitgebracht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Wacken met nieuwe namen. Devin Townsend, Night to Dismember, Rotting Christ, Kampfar, Vomitory, Pestilence, Mork en Gaerea. Valt me nu ook op dat Lindemann ook op Wacken staat op de woensdag voordat het festival begint. Blijkbaar vorige maand bekendgemaakt, maar nooit meegekregen. Vet hoor.

Geen heel spannend lijstje verder (Devin is natuurlijk een absolute baas maar staat al op GMM). Rotting Christ mag van mij nog wel doorkomen, of anders naar Alcatraz.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Voor het geval het nog niet duidelijk was: Slipknot is dus zeker wel een duidelijke afvaller. Doen duidelijk een (Oost-ish)Europese tour in juli-augustus. Echter zitten daar nog wel gaten in hun schema, dus het zou me niks verbazen als er nog wel festivals bijkomen, maar lijkt er niet op dat dat in de Benelux zal zijn.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
ik heb erg mij twijfels over SOAD als 4de headliner, mochten zij komen hadden ze dit zelf toch allang wel gemeld? ik denk dat het de scorpions gaat worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken