Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Wow, mooi lijstje!
Ik dacht al dat ik het druk had volgend jaar… ?

Ik zie dat we er ook wel een paar gemeen hebben, en er staan ook nog aardig wat interessante op jouw lijst die ik ook wel zie zitten (met name Heilung!).
Overigens is de eerste van m’n lijstje, Sisters Of Mercy, intussen alweer verplaatst (voor de 3e keer) van 12 maart naar 19 september, maar ook dat was natuurlijk weer te verwachten..
Jij hebt ook een aardig mooi programma! Had ook tickets voor Sisters of Mercy, maar had het er niet tussengezet. Voor mij verplaatst naar de 23e (Paard). Erg zonde. Keek wel uit naar die combinatie met A.A. Williams, die dit jaar met Forever Blue een heerlijk album heeft afgeleverd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Rockbeer wrote:
Ik begin steeds meer te geloven dat Scorpions de laatste headliner wordt. Of in elk geval als back-upplan klaarstaan momenteel.

Voor wat ik kan nagaan kun je werkelijk elke bandpagina vinden op Google op de Graspop-website (van de bands die ooit op Graspop speelden natuurlijk). Maar bij Scorpions gebeurt iets geks. Daar vind je alleen de pagina naar bands die starten met de letter S. Dit valt me overigens al wel veel langer op, dus het is niet iets van deze laatste week. Ik constateer echter nu pas dat het alleen met Scorpions is.

Dat probleem zit gewoon in de link, lijkt me. Denk niet dat je hier veel moet achter zoeken, zeker omdat het al een tijdje aan de gang is.
Scorpions geloof ik ook niet echt in, zijn ook niet echt aanwijzingen of argumenten voor.
Ok, ze zijn al eens als headliner toegevoegd aan een line-up (2017) omdat de eerder benoemde headliner (Evanescense, dat vervolgens compleet gedegradeerd werd naar een plek om 19:10) naar verluidt onvoldoende tickets deed verkopen.
Dat wil echter niet zeggen dat zij dan maar altijd komen opdraven als reserve-headliner.

Wat we weten:
Grote headliner Iron Maiden is vervangen door (relatief) kleine headliner Volbeat op de donderdag.
(Relatief) kleine headliner Faith No More is officieel gedegradeerd tot subheadliner op de vrijdag.
Headliners + subheadliners voor zaterdag en zondag zijn gelijk gebleven.
Dat kan eigenlijk alleen maar betekenen dat er nog een (relatief) grote headliner wordt aangekondigd (alleen Aerosmith als grote headliner zou te karig zijn voor GMM, zeker voor een 4-daagse én jubileumseditie, in combinatie met de status die ze de voorbije jaren hebben opgebouwd).

Scorpions behoort niet tot de categorie bands die aan deze verwachting zou kunnen voldoen (zijn in mijn ogen geen grote headliner, en ook niet echt groter dan FNM).
Eigenlijk past er op dit moment maar één band die deze rol met verve zou kunnen vervullen, en die ook daadwerkelijk een reële optie is: SOAD.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.128
Ik hoop met je mee. Scorpions kan ik ook wel waarderen, maar inderdaad geldt voor hen eigenlijk hetzelfde als voor Volbeat. Prima om aan het begin van de avond te hebben, maar niet als headliner. System of a Down heeft de affiche nu wel nodig.

Over de donderdag gesproken: Gojira als headliner ipv Volbeat had het er al veel beter doen uitzien imo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Ik hoop met je mee. Scorpions kan ik ook wel waarderen, maar inderdaad geldt voor hen eigenlijk hetzelfde als voor Volbeat. Prima om aan het begin van de avond te hebben, maar niet als headliner. System of a Down heeft de affiche nu wel nodig.

Over de donderdag gesproken: Gojira als headliner ipv Volbeat had het er al veel beter doen uitzien imo.
Ding is alleen dat dat niet logisch was geweest. Volbeat is gewoon groter dan Gojira. Dat kunnen we met z'n alleen gaan ontkennen, maar dat is nou eenmaal zo. Snap de gedachtegang wel, maar in mate van grootte klopt het niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Rockbeer wrote:
Ik hoop met je mee. Scorpions kan ik ook wel waarderen, maar inderdaad geldt voor hen eigenlijk hetzelfde als voor Volbeat. Prima om aan het begin van de avond te hebben, maar niet als headliner. System of a Down heeft de affiche nu wel nodig.

Over de donderdag gesproken: Gojira als headliner ipv Volbeat had het er al veel beter doen uitzien imo.

Ding is alleen dat dat niet logisch was geweest. Volbeat is gewoon groter dan Gojira. Dat kunnen we met z’n alleen gaan ontkennen, maar dat is nou eenmaal zo. Snap de gedachtegang wel, maar in mate van grootte klopt het niet.
Persoonlijk vind ik Volbeat een prima headliner. Niet de grootste uiteraard, maar ze hebben inmiddels een mooi repertoire, en kunnen een leuk feestje neerzetten.
Ik kan begrijpen dat niet iedereen ervan houdt (voor welke headliner geldt dat eigenlijk wel?), maar ze spreken in ieder geval zeker een breder publiek aan dan een band als Gojira.

Ik denk dat wij hier vaak onderschatten hoeveel 'casual' en 'mainstream' metal-/hardrock-liefhebbers een festival als GMM aantrekt. Bezoekers die vaak maar enkele grote namen kennen of van gehoord hebben, of die geen namen onthouden, maar in ieder geval wat bekende nummers herkennen.
Van de huidige affiche komen velen wellicht niet veel verder dan Aerosmith, Deep Purple, Korn, Foreigner, The Offspring, Judas Priest, Faith No More, en ook Volbeat, bands die je nog wel eens hoort op de radio, tv of feesten en partijen (meestal zeer laat op de avond).
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
ik vind volbeat ook wel prima, zou het ook nog kunnen dat ze gojira ms2 laten afsluiten en dan mercyful fate afsluiter in de marquee ?

voor de vrijdag headliner zou SOAD (heb ik zelf niet zoveel mee) zeer voor de hand liggen, maar dan hadden ze die toch al wel bekend hebben gemaakt.
zou naast de scorpions/nightwish ook geen andere "headliner" weten, die op tour is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
voor de vrijdag headliner zou SOAD (heb ik zelf niet zoveel mee) zeer voor de hand liggen, maar dan hadden ze die toch al wel bekend hebben gemaakt.
Mwa, dit is voor mij ook niet echt een sterk argument dat de komst van SOAD zou moeten ontkrachten.
Juist bij een band van dat kaliber kunnen er allerlei redenen (gedwongen of niet) zijn om een aankondiging uit te stellen.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo'n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo’n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop…
Vandaar dat Volbeat meermaals Duitsland grootste festival mag headinen. Iets met Rock Am Ring ofzo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo’n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop…
Slipknot naar Pukkelpop? Interessant... En dan gelijk Lowlands er achteraan. Moet het nog zien. Kan me niet voorstellen dat publiek trekt op die festivals, maar ben benieuwd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Mag ik het aankomende album (Imperial, 29 januari) van Soen alvast één van dé albums van 2021 noemen? Die single Monarch klinkt echt heerlijk en Soen kennende gaan ze dat niveau wel vasthouden.
https://youtu.be/de-g9u2C3i0
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.006
2.064
lieven wrote:
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo’n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop…

Slipknot naar Pukkelpop? Interessant… En dan gelijk Lowlands er achteraan. Moet het nog zien. Kan me niet voorstellen dat publiek trekt op die festivals, maar ben benieuwd.
Mij zouden ze er nog eens zien.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
wenteldave wrote:

lieven wrote:
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo’n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop…


Slipknot naar Pukkelpop? Interessant… En dan gelijk Lowlands er achteraan. Moet het nog zien. Kan me niet voorstellen dat publiek trekt op die festivals, maar ben benieuwd.

Mij zouden ze er nog eens zien.

Mij ook.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Joe wrote:

wenteldave wrote:

lieven wrote:
Volbeat zoveel groter dan Gojira dat denk ik toch niet, enkel in België en enkele Scandinavische landen.
Heb het nooit begrepen dat zo’n middelmatige bands als Volbeat en Sabaton in België een headlinerstatus krijgen en vervolgens wereldwijd op andere festivals met moeite in de late namiddag geprogrammeerd worden ?
S.O.A.D. is volgens mij, kijkend naar hun tourprogramma, toch de zekere headliner van Graspop op vrijdag ?
Zoals volgens mij Slipknot (na 20 jaar) terug komt naar Pukkelpop…


Slipknot naar Pukkelpop? Interessant… En dan gelijk Lowlands er achteraan. Moet het nog zien. Kan me niet voorstellen dat publiek trekt op die festivals, maar ben benieuwd.


Mij zouden ze er nog eens zien.

Mij ook.

Mij ook denk dat die dag snel uitverkocht zou zijn zelfs
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Wacken had gisteren ook weer nieuwe namen. Grave Digger, Saltatio Mortis, Wasted Wednesday, Cadaver, Criminal, Dead Label, Indian Nightmare, Onslaught, Suicidal Angels, Surgical Strike en Vulture komen erbij. Daar zitten nog best wat bands bij die er voor de eerste keer staan.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Wacken had gisteren ook weer nieuwe namen. Grave Digger, Saltatio Mortis, Wasted Wednesday, Cadaver, Criminal, Dead Label, Indian Nightmare, Onslaught, Suicidal Angels, Surgical Strike en Vulture komen erbij. Daar zitten nog best wat bands bij die er voor de eerste keer staan.

Niet echt onder de indruk van deze namen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
wenteldave wrote:
Wacken had gisteren ook weer nieuwe namen. Grave Digger, Saltatio Mortis, Wasted Wednesday, Cadaver, Criminal, Dead Label, Indian Nightmare, Onslaught, Suicidal Angels, Surgical Strike en Vulture komen erbij. Daar zitten nog best wat bands bij die er voor de eerste keer staan.

Niet echt onder de indruk van deze namen
Idem, niet veel meer dan posteropvulling.
Maar ja, Wacken heeft dan ook een podium of 15 om te vullen..
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
44
23
Wacken had gisteren ook weer nieuwe namen. Grave Digger, Saltatio Mortis, Wasted Wednesday, Cadaver, Criminal, Dead Label, Indian Nightmare, Onslaught, Suicidal Angels, Surgical Strike en Vulture komen erbij. Daar zitten nog best wat bands bij die er voor de eerste keer staan.

De Nederlandse Vulture van pak em beet jaartje of 30 geleden?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
wenteldave wrote:
Wacken had gisteren ook weer nieuwe namen. Grave Digger, Saltatio Mortis, Wasted Wednesday, Cadaver, Criminal, Dead Label, Indian Nightmare, Onslaught, Suicidal Angels, Surgical Strike en Vulture komen erbij. Daar zitten nog best wat bands bij die er voor de eerste keer staan.

De Nederlandse Vulture van pak em beet jaartje of 30 geleden?
Neen.
VULTURE (Ger/Metal Blade Records) plays extremely fast and dangerous Speed Metal. After numerous concerts all over Europe including festival appearances e.g. at Rock Hard Festival, Metal Assault and Up the Hammers they’re highly motivated and more bloodthirsty than ever to present their second full length album Ghastly Waves And Battered Graves live on stage. Attention posers. Prepare to die!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken