Die Portnoy is toch ook wel de koning van de (zij)projecten en 'supergroups', hè?prins wrote:
ik had ook wel wat verwacht deze week, zoals andere jaren, waren voor de kerst in ieder geval alle headliners bekend.
denk dat veel bands en festivals in deze onzekere tijd nog terughoudend zijn met boeken en liever wachten.
dream theater speelt op rock in rio, dus die gaan ook weer touren.
mochten ze naar graspop komen, waarop moet ik ze inschatten ? ergens in de middag of subheadliner, afsluiter marquee/metaldome?
Poeh. denk ergens een avondspot, maar waar precies. Begin van dit jaar omvergeblazen door ze. Over Dream Theater (enigszings) gesproken, Liquid Tension Experiment (met Mike Portnoy, John Petrucci, Jordan Ruddess en Tony Levin) komen in de lente van volgend jaar met een nieuwe album voor de eerste keer in 22 jaar tijd. Die hebben tot heden, als ze überhaupt al speelden, alleen in de VS opgetreden. Laatste keer was in 2008. Zou toch mooi zijn als ze nou ook eens keer naar Europa komen (al dan niet voor Graspop).
Laatste keer Dream Theater op Graspop is al even geleden, zeg, 2009 alweer. Dat wordt ook wel tijd, ja.
Naast Dream Theater is hij betrokken (geweest) bij bands/projecten als Liquid Tension Experiment, Transatlantic, Adrenaline Mob, Flying Colors, The Winery Dogs, Sons of Apollo, Metal Allegiance en BPMD. Daarnaast heeft hij getourd met Avenged Sevenfold, Neal Morse, OSI, Hail!, Stone Sour, Fates Warning, Overkill en G3, en gespeeld in tribute bands van The Beatles, Led Zeppelin, Rush, en The Who. Die vent moet toch eigenlijk geen enkele andere hobby meer hebben, zou je zeggen.. :lol:
Maar het is dan ook wel een ware drumlegende, ik ben blij dat ik hem toch al een keertje aan het werk heb kunnen zien en horen met Sons Of Apollo in 2018, in een helaas veel te lege Metal Dome (met niet eens heel zware concurrentie van andere podia, met Kreator, Marduk en Rise Against).