Set Abominae wrote:
Persoonlijk vind ik Volbeat een prima headliner. Niet de grootste uiteraard, maar ze hebben inmiddels een mooi repertoire, en kunnen een leuk feestje neerzetten.
Ik kan begrijpen dat niet iedereen ervan houdt (voor welke headliner geldt dat eigenlijk wel?), maar ze spreken in ieder geval zeker een breder publiek aan dan een band als Gojira.
Ik denk dat wij hier vaak onderschatten hoeveel ‘casual’ en ‘mainstream’ metal-/hardrock-liefhebbers een festival als GMM aantrekt. Bezoekers die vaak maar enkele grote namen kennen of van gehoord hebben, of die geen namen onthouden, maar in ieder geval wat bekende nummers herkennen.
Van de huidige affiche komen velen wellicht niet veel verder dan Aerosmith, Deep Purple, Korn, Foreigner, The Offspring, Judas Priest, Faith No More, en ook Volbeat, bands die je nog wel eens hoort op de radio, tv of feesten en partijen (meestal zeer laat op de avond).
Ikzelf heb Volbeat nu 3x gezien. Ik vond ze de eerste keer werkelijk verschrikkelijk, de tweede keer belachelijk goed. De derde keer was hun vorige passage op Graspop. Ik ben toen na 5 à 10 nummers weggegaan. Niet omdat het per se slecht was, maar omdat ze zo vreselijk op veilig aan het spelen waren. Als Gojira Main Stage 2 nog mag afsluiten na Volbeat maakt dat het programma al uitstekend. Maar ik verwacht eerder een Mercyful Fate en dan is het toch wel echt behoorlijk jammer dat een energieke groep als Gojira eerder staat dan de veilige muziek van die Denen.