Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
eerste namen voor RW. Man man man wat een bagger...
Maar ja das altijd daar
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
koekdoos wrote:
Zou dan eerder verwachten dat deze week de week voor Rock Werchter is met dan misschien volgende week wat nieuws voor Graspop. Zoals het altijd gaat, nooit (?) in dezelfde week een bekendmaking.

Ja, dit klopt inderdaad. Daarom is het ook niet te verwachten dat Graspop komt met nieuws. Echter, ergens verwacht ik ook wel dat RW duidelijk wil geven over de terugkomst van hun headliners voor start voorverkoop. Mogelijk dat Graspop hen nog niet aankondigd, maar wel een RW die aangeeft dat SOAD niet komt.
Als ze niet naar Werchter komen zegt het denk ik niet heel veel over hun komst naar Graspop helaas.
Ik zou ze al uitsluiten voor Werchter, aangezien hun tour momenteel stopt rond half Juni en ze aangeven dat ze veel minder tijd hebben om te touren dan in 2020. Ik verwacht niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.

Of ze dan wel naar Graspop komen is echter de vraag. Aangezien ze zoveel zaalshows annuleren en niet opnieuw kunnen inplannen in juni 2021, weet ik niet hoe logisch het is om nieuwe festivals wel in te kunnen plannen.

Ik zou het wel top vinden als ze komen, lijkt me een prima vervanger voor Iron Maiden. Maar het is moeilijk te zeggen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Joslittel wrote:

koekdoos wrote:
Zou dan eerder verwachten dat deze week de week voor Rock Werchter is met dan misschien volgende week wat nieuws voor Graspop. Zoals het altijd gaat, nooit (?) in dezelfde week een bekendmaking.


Ja, dit klopt inderdaad. Daarom is het ook niet te verwachten dat Graspop komt met nieuws. Echter, ergens verwacht ik ook wel dat RW duidelijk wil geven over de terugkomst van hun headliners voor start voorverkoop. Mogelijk dat Graspop hen nog niet aankondigd, maar wel een RW die aangeeft dat SOAD niet komt.

Als ze niet naar Werchter komen zegt het denk ik niet heel veel over hun komst naar Graspop helaas.
Ik zou ze al uitsluiten voor Werchter, aangezien hun tour momenteel stopt rond half Juni en ze aangeven dat ze veel minder tijd hebben om te touren dan in 2020. Ik verwacht niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.

Of ze dan wel naar Graspop komen is echter de vraag. Aangezien ze zoveel zaalshows annuleren en niet opnieuw kunnen inplannen in juni 2021, weet ik niet hoe logisch het is om nieuwe festivals wel in te kunnen plannen.

Ik zou het wel top vinden als ze komen, lijkt me een prima vervanger voor Iron Maiden. Maar het is moeilijk te zeggen

Eens met je redenering dat Graspop dan niet perse een uitgemaakte zaak is. Echter, mocht dit niet zo zijn dan gaan ze van 2 shows in de Benelux naar 0, dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik heb even een lijstje gemaakt met de resterende bands. Enige is wel dat ik af en toe ook Songkick of Bands In Town heb gebruikt, naast officiële sites, die iets minder betrouwbaar zijn omdat ze de data een op een overzetten… Dus het kan best zijn dat niet alles klopt, maar een groot gedeelte wel, aangezien dat van officiële sites komt. Kijk maar wat je er mee doet en of je er waarde aan hecht of niet.

Donderdag
Mercyful Fate: in augustus in Las Vegas, niet duidelijk dus.
Mastodon: niks.
My Dying Bride: niks.
Amaranthe: tour met Beyond The Black verplaatst naar lente 2021.
Slapshot: niks.
Stake: eind mei op Waregemse Metal Day.
Misþyrming: tour eindigt op 16 mei in Milaan, voor de rest niks. (10 mei in Baroeg met o.a. Revenge)
Exciter: eind augustus op Neuborn Open Air, Duitsland, niet heel duidelijk dus.
Silverstein: niks, t/m maart in Noord-Amerika.
Fleddy Melculy: op Weitjerock op 31 juli, ook niet duidelijk dus.

Vrijdag
Babymetal: niks.
Enter Shikari: niks.
John Garcia & The Band of Gold: niks.
Killing Joke: 2 juni in Polen, zijn dus in de buurt.
Fields of the Nephilim: niks.
M.O.D.: 19 juni in Portugal, RCA Club, dus zeker in de buurt.
Chelsea Grin: 8 juli in Tsjechië.
Dool: tot april aan het touren, niet duidelijk.
Periphery: niks.
Cemetery Sun: op 3 juni in Londen, aardig dichtbij dus.
Tempt: niks.
Our Survival Depends on Us: 24 juni in Litouwen.

Zaterdag
Disturbed: zie discussie Pinkpopforum, discutabel, want in juli in de VS.
Michael Schenker’s Temple of Rock: niks.
Anathema: niks.
In Extremo: 19 juni optreden in Duitsland (logisch).
Down: in augustus in Las Vegas.
Alcest: 21 mei op Gelsenkirchen Hard Rock Fest.
Blues Pills: 16 juni in Straatsburg, 18 juni op Hurricane.
Powerflo: niks.
August Burns Red: niks.
Beyond The Black: 4 mei in Polen, zegt niet zo heel veel (zie ook Anathema op donderdag)
Motionless in White: niks.
Tribulation: 15 juli op Gävle Metal Festival, Zweden.
Dream State: eind mei op Slam Dunk, Leeds & Hatfield.
Disillusion: 8 juli op Dong Open Air, Duitsland.

Zondag
Killswitch Engage: 18 en 19 juni op Hurricane en Southside Festival, Duitsland.
Sepultara: begin juli in Roemenië en Tsjechië, in de buurt dus.
Thy Art Is Murder: 23 juni op Nummirock Metal Festival, Finland.
Kadavar: niks.
Thunder: 16-19 juni op Copenhell (datum moet nog komen).
Tiamat: niks.
Me and That Man: tour verplaatst naar lente 2021, 9 september op Summer Dying Loud, Polen.
The Vintage Caravan: niks, waarschijnlijk wachten op aankondiging Alcatraz.
Naglfar: niks.
Wayward Sons: niks.
The Great Old Ones: 2 april in Noorwegen, zegt dus niks.

Sepultura en In Extremo staan beiden op Rockharz 2021 (7-10 juli)

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Godzijdank! Sepultara mag je dan wel opschrijven, voor In Extremo weet ik het niet echt, want die treden amper buiten Duitstalige landen op. Twee bands waar ik enorm naar uitkeek.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
morgen begint mijn vakantie, mooie dag om te beginnen met een paar nieuwe namen en/of headliners. over 2 maand moet de hele line-up + dagindeling toch bekend zijn? omdat mensen met een dagticket deze ook kunnen omzetten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
morgen begint mijn vakantie, mooie dag om te beginnen met een paar nieuwe namen en/of headliners. over 2 maand moet de hele line-up + dagindeling toch bekend zijn? omdat mensen met een dagticket deze ook kunnen omzetten.
Zou je denken, maar zo werkt het in de praktijk niet. Kijk bijvoorbeeld meer naar Pinkpop die maar een paar namen hadden aangekondigd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Pinkpop is wel echt een geval apart. Die doen eigenlijk altijd alles anders.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Pinkpop is wel echt een geval apart. Die doen eigenlijk altijd alles anders.

Ja, dat was eigenlijk een regelrechte schoffering van de bezoekers.

Ik ga er ook volledig vanuit dat we op 15 september minimaal de headliners hebben en daarvan de dagindeling. Maar ik verwacht dat we dan al een veel grotere rij namen hebben.

Ik verwacht verder stilte tot half september. Het oorspronkelijke Graspop was het moment om een aankondiging te doen en toen gebeurde er niets, een losse aankondiging half juli is dan wat vreemd. Tenzij het een headliner is met een eigen aankondigingspatroon.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Ik verwacht toch wel dat het overgrote deel van de lineup al bekend zal zijn 15 september.

De organisatie zegt niet voor niets:
"De rest van de line-up maken we in de komende maanden bekend." (dit staat in de statement van de Aerosmith herbevestiging)
Als je dit heel letterlijk neemt betekend dit dat de hele line up bekend is voor 15 september (al is dat misschien iets te hoog gegrepen)

Ik ga er van uit dat tenminste alle namen die rechtstreeks worden overgezet van 2020 naar 2021 voor die datum al bekend zijn, en kijkend naar Jos zijn lijstje zijn dit er minstens 50. Daarnaast neem ik aan dat ook de headliners bekend zullen zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.408
Ik zou die “de komende maanden” niet te letterlijk nemen, dat soort dingen duren altijd langer dan wij verwachten. Een vergelijkbare opmerking als “de komende weken” is vaak al gauw als nog meer dan tien weken
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik zat gisteren wat oudere cd recensies door te lezen op CounterCulture en liep daar de band Ocean Grove tegen het lijf. Nog nooit van gehoord. Beschreven als moderne (nu)metal op een lekkere gejaagde manier. Als kind van de 90's met een zwak voor bands als Linkin Park en Korn (veel old school metalliefhebbers kunnen nu beter stoppen met lezen) sprak me dit wel aan! Wat een heerlijke ontdekking is dit. Dus houdt je van deze bands of nieuwere bands zoals Motionless in White. Checken deze bamnd!

Hieronder alvast een nummertje

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OtCST69ki4w[/video]
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Vraagje: heeft er iemand toevallig ervaring met Dunk!Festival in Zottegem? Dunk is een festival voor voornamelijk postrock, wat ik persoonlijk wel een aardig genre vind. Zit er namelijk over na te denken, omdat er al best een vette line-up staat, maar altijd handig om te meer informatie te krijgen. Om te beginnen met de locatie, want op een adres na, kan ik het niet vinden ;)
https://www.dunkfestival.be/line-up
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
We hebben er weer één! En hij is weer verdomd lekker. Alles wat die jongens aanraken verandert wat mij betreft in goud.
https://www.youtube.com/watch?v=mLMCsFjawNU
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen :)
Ik heb hem inmiddels voor de vierde keer opstaan vandaag, wat een heerlijk album.

Hopelijk komen ze naar GMM2021.
 

Eddie

Playlistbediener
15 mrt 2016
9
0
Shvpes zet er een punt achter melden ze op hun Facebook. Die mogen we dus schrappen voor GMM '21
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Tijd voor een korte update. Sepultura en In Extremo erbij. En Shvpes is definitief gezonken.

Bevestigd:
– Aerosmith

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Airbourne (staat weer op RaR)
– Opeth (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Foreigner (14 juni in Tivoli)
- Sepultura (Rockharz in juli)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
– DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
- In Extremo (Rockharz in juli)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Anti-Flag (ook weer op Jera on Air 2021)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
– Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
– Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
– Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
– Wednesday 13: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)
– P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Death to All (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Dog Eat Dog (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
– Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
– Gaahl’s Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
– Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook + eerste festivalbevestiging)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Chrystal Lake (ook weer op Dokkem Open Air)
– Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T
- Shvpes (zijn ermee gestopt)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
We hebben er weer één! En hij is weer verdomd lekker. Alles wat die jongens aanraken verandert wat mij betreft in goud.

Ook weer een prima nummer! Zijn weer lekker bezig die mannen. Ik hoop hen in 2021 weer live te zien in ieder geval!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
wenteldave wrote:
We hebben er weer één! En hij is weer verdomd lekker. Alles wat die jongens aanraken verandert wat mij betreft in goud.


Ook weer een prima nummer! Zijn weer lekker bezig die mannen. Ik hoop hen in 2021 weer live te zien in ieder geval!
Gaat echt een prachtig album worden zo. Nog iets minder dan een maand!
Ik zit er over na te denken om ze met Iron Maiden te gaan zien, nu ik toch niet meer naar ze in Nederland kan. Weet niet of ik het ga doorzetten, maar zou wel een mooi voorprogramma zijn. In wat voor zalen zullen ze nu in Nederland gaan spelen? kan dat nog steeds niet inschatten.

Ik zie Avatar overigens nog wel als kanshebber voor Graspop en Into The Grave, dus hopelijk staan ze op ten minste één van de twee. En anders, een losse show zou ook mooi zijn natuurlijk.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.505
3.001
Ik zou het echt mooi vinden als Avatar eens een Main Stage mag afsluiten. Zal vast niet zo duur zijn nog, en ik denk dat heel veel bezoekers van Graspop heel blij zullen worden ervan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken