Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ja Die Toten Hosen zijn in Duitsland groter dan U2, Ac/DC, Guns N' Roses/Foo Fighters/Coldplay bij elkaar (bij wijze van spreken). Echt ongekend hoeveel mensen met merch daar lopen van die band. En dat vond ik oprecht een toffe show. Maar voor Graspop te plat hoor.

Heilung was mijn favoriet optreden op Graspop van 2018.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.

Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Indiaantje89 wrote:
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.

Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.
Het is niet de meest poetische taal, nee kan ik begrijpen.
Ik heb dat zelf meer met de Franse taal, vreselijk, voor mij de grote rede om een act als Stromae met een grote boog te vermijden. Dat heb ik bij Duitse acts niet...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.


Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.

Het is niet de meest poetische taal, nee kan ik begrijpen.
Ik heb dat zelf meer met de Franse taal, vreselijk, voor mij de grote rede om een act als Stromae met een grote boog te vermijden. Dat heb ik bij Duitse acts niet…

Des Goûts et des Couleurs!

I love Frans. Ik hou meer van Frans dan van Nederlands. Puur door de taal klinkt een Serge Gainsbourg al als een baas. Die zou nog een telefoonboek kunnen voorlezen en het klinkt poëtisch. Maar misschien komt het omdat m'n ma uit Luik komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.

Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.
Ik vind verwerpelijk een aparte keuze om te gebruiken. Taal maakt me bijzonder weinig uit, het gaat om de klank en de sfeer die er bij komt kijken imo. En dat kan heel crinche en kut zijn, maar ook ontzettend tof. Het scheelt gewoon per act. Spinvis is ook geen Nick & Simon. En van Sígur Rós snap ik ook geen snars van wat ze zingen. En gezien we in het Graspop topic zitten, van sommige Engels talige acts versta ik vrij weinig van.

Ik ken weer bar weinig mediterraanse acts (nu schiet enkel Le Pegatina me binnen). Maar als ik naar een buitenlands evenement ga probeer ik me wel te verdiepen in die acts die daar populair zijn en op een festival staan. Het is een stukje cultuur proeven imo. Ik luister de laatste tijd ook veel Indonesische metal, en daar versta ik soms wel soms niets van. Maar geluid is voor mij toch echt universeel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Taal boeit me ook heel weinig. Ben zelf wat meer Chinees gaan luisteren en dan versta je af en toe woordjes, maar het grootste deel herken ik totaal niet. En wat betreft Frans-Duits: Duits > Frans, al vind ik beide talen wel mooi juist.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik vind verwerpelijk een aparte keuze om te gebruiken. Taal maakt me bijzonder weinig uit, het gaat om de klank en de sfeer die er bij komt kijken imo. En dat kan heel crinche en kut zijn, maar ontzettend tof. Het scheelt gewoon per act. Spinvis is ook geen Nick & Simon. En van Sígur Rós snap ik ook geen snars van wat ze zingen. En gezien we in het Graspop topic zitten, van sommige Engels talige acts versta ik vrij weinig bij vlagen.

Helemaal met je eens hoor Indiaantje. De sfeer staat boven de taal. Maar het geval van Duits maak ik een uitzondering haha. Ik vind dat zo'n verschrikkelijke taal dat ik er gewoon moeilijk naar kan luisteren. Ook één van de redenen waarom ik Rammstein zo moeilijk trek. De muziek is al mij ding niet, maar de taal geeft me kippenvel in slechte zin. (De grap: heb zelf nog een jaar of 5 aan de grens van Duitsland gewoond haha).

Het heeft bij mij dus totaal niet te maken of ik het versta of niet, maar de taal Duits in kwestie zelf.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indonesische metal, wat zoal? Nu ben ik wel benieuwd.
Er is best een flinke scene daar gaande hoor. Burgerkill, Jasad, Noxa, Siksakubur, Seringai, Hand of Hope, Rajasinga, Taring etc.

Edit: heb as we speak deze maar even er opgezet:
https://open.spotify.com/album/7ElRgSUIXvJfS0iIHk2m4Y?si=PXznuI9AQXWyYJM3hv902Q

Instrumental vind ik het dope.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Indiaantje89 wrote:
Ik vind verwerpelijk een aparte keuze om te gebruiken. Taal maakt me bijzonder weinig uit, het gaat om de klank en de sfeer die er bij komt kijken imo. En dat kan heel crinche en kut zijn, maar ontzettend tof. Het scheelt gewoon per act. Spinvis is ook geen Nick & Simon. En van Sígur Rós snap ik ook geen snars van wat ze zingen. En gezien we in het Graspop topic zitten, van sommige Engels talige acts versta ik vrij weinig bij vlagen.

Helemaal met je eens hoor Indiaantje. De sfeer staat boven de taal. Maar het geval van Duits maak ik een uitzondering haha. Ik vind dat zo’n verschrikkelijke taal dat ik er gewoon moeilijk naar kan luisteren. Ook één van de redenen waarom ik Rammstein zo moeilijk trek. De muziek is al mij ding niet, maar de taal geeft me kippenvel in slechte zin. (De grap: heb zelf nog een jaar of 5 aan de grens van Duitsland gewoond haha).

Het heeft bij mij dus totaal niet te maken of ik het versta of niet, maar de taal Duits in kwestie zelf.

Voor mij net hetzelfde.

Ik werk al 20 jaren in Duitsland en heb heel veel Duitse vrienden. Maar de taal in muziek is voor mij een absolute afknapper.
Ik kan het gewoon niet verdragen. Vraag me niet hoe dat komt. Het is gewoon zo.


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.


Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.

Het is niet de meest poetische taal, nee kan ik begrijpen.

De taal van Goethe, Bach, Beethoven, Mozart, Schiller etc etc etc ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.


Moet je wel de Duitse taal (wat mij betreft nog steeds de meest verwerpelijke taal ter wereld) kunnen verdragen.


Het is niet de meest poetische taal, nee kan ik begrijpen.


De taal van Goethe, Bach, Beethoven, Mozart, Schiller etc etc etc …

Talent genoeg in Duitsland ja. Maakt het extra zonde dat ze die taal spreken. ?

Mozart, nu klinkt het wel primitief, maar in zijn tijd was dat iemand om rekening mee te houden!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Nooit gedacht dat we het op het Graspopforum opeens over Mozart zouden gaan hebben, maar mij hoor je niet klagen...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Voor de liefhebbers van het betere melodieuze death metal werk. Op maandag 19 april in Baroeg: WOLFHEART + MORS PRINCIPIUM EST + BLOODRED HOURGLASS + ATLAS.

Hier ga ik zeker bij zijn. Wolfheart heeft een erg lekkere nieuwe schuif neergelegd en melodieuze death metal blijft een van mijn favoriete genres om live te aanschouwen. De datum is ver genoeg weg om ook echt hoop te hebben dat dit gewoon doorgaat.

Onder normale omstandigheden had ik Wolfheart ook wel verwacht op Graspop 2021. Die verdienen daar wel een mooi plekje, ergens in de middag in de Marque. Ja, dat zie ik wel voor me.

Voor degene die wat onbekend zijn met deze band een clipje van de nieuwe plaat.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=D7J3BjjEGgc[/video]
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ayreon komt met een nieuw album op 25 september. Weet niet of dat al bekend was.

https://www.blabbermouth.net/news/dee-snider-joe-satriani-marty-friedman-among-guests-on-ayreons-transitus-album/?fbclid=IwAR2EE1PnAsfFdInlNNdnON6EQAith2vHZyNBk5O3DXvH1R7Ps76sr3LH5Ms
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Interessant...
geeft me wel een bruggetje naar Damian Wilson. Hij is sinds deze week de nieuwe leadzanger van de band 'Arena'. Nooit van gehoord overigens, maar meteen aanleiding om naar te gaan luisteren...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Interessant…
geeft me wel een bruggetje naar Damian Wilson. Hij is sinds deze week de nieuwe leadzanger van de band ‘Arena’. Nooit van gehoord overigens, maar meteen aanleiding om naar te gaan luisteren…

He leuk nieuws! Wist ik nog niet. Gun ik m wel, prima band om in te landen. Al decennia actief in de progwereld. Ken ze zelf ook niet heel goed. Staan voor mijn gevoel elk jaar wel in De Boerderij in Zoetermeer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken