Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.682
pisser wrote:

Joslittel wrote:
Toch een interessant zinnetje van Rock Fest Barcelona: Also, a good amount of new artists will reinforce a bill that is yet to be closed and that will spark big surprises. Among them, the announcement of a new and highly awaited headliner on Wednesday July 22nd at 19:00h CET.

Dus vanavond om 7 uur een nieuwe headliner. Gezien het tijdstip zou het me niet verbazen als het om een Amerikaanse act gaat. Mogelijk SOAD? Of komt er een volledig nieuwe band het geruchtencircuit in?


Metallica?

Zou ook zomaar kunnen. Maar dan had ik verwacht dat meer festivals alvast teasers aan het plaatsen zouden zijn, Metallica komt dan natuurlijk voor meer festivals. Of ze hebben in Barcelona het recht van de eerste aankondiging en de rest volgt later.

SOAD is overigens al uitgesloten bedenk ik met net, festival is begin juli.
KISS en Metallica als twee van je headliners. Lekker heur. Of toch Pearl Jam misschien? Die mogen onderhand ook wel wat data komen. Het hoeft natuurlijk geen metalnaam te zijn.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Joslittel wrote:
Toch een interessant zinnetje van Rock Fest Barcelona: Also, a good amount of new artists will reinforce a bill that is yet to be closed and that will spark big surprises. Among them, the announcement of a new and highly awaited headliner on Wednesday July 22nd at 19:00h CET.

Dus vanavond om 7 uur een nieuwe headliner. Gezien het tijdstip zou het me niet verbazen als het om een Amerikaanse act gaat. Mogelijk SOAD? Of komt er een volledig nieuwe band het geruchtencircuit in?

Metallica?

Aerosmith headliner op 2 juli ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Aerosmith is toch al bevestigd? ;)

Mist Rock Fest Barcelona niet nog Lynyrd Skynyrd?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.682
Aerosmith is toch al bevestigd? ?

Mist Rock Fest Barcelona niet nog Lynyrd Skynyrd?
Heb ik iets gemist over Aersomith dan?

Lynyrd Skynyrd heeft hun gehele tour van dit jaar geannuleerd met onder andere shows in Tilburg, maar ook op het Festival de Nîmes. Die gaan, denk ik, niet meer terugkomen. En als ze dat doen, dan op andere locaties, anders hadden ze 'm wel kunnen laten staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Manowar voor Rock Fest Barcelona...
tja, geen hele grote verrassingact echt imo
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.682
Manowar voor Rock Fest Barcelona…
tja, geen hele grote verrassingact echt imo
Ik vind het toch best verrassend. Had niet verwacht dat er nog een festival aan zou beginnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
DennisvdBr wrote:
Manowar voor Rock Fest Barcelona…
tja, geen hele grote verrassingact echt imo

Ik vind het toch best verrassend. Had niet verwacht dat er nog een festival aan zou beginnen.

Haha inderdaad. Hoop dat ze een goede annuleringsverzekering hebben. Maar dit lijkt me niet erg relevant voor Graspop verder. In NL staan ze al in Ahoy.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
We klagen bij Graspop weleens over de leeftijd van de headliners maar bij Rock Fest kunnen ze er ook wat van met de hoogste 4 namen Kiss, Manowar, Judas Priest en Foreigner. Dan doet Graspop dat toch wel beter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
saurus wrote:

prins wrote:
laat blind guardian dan maar de marquee een keer afsluiten.


hebben ze in 2007 gedaan op vrijdag na de headliner zelfs nog

Marque headliner zou een meer dan terechte plek zijn voor deze prachtige band. Graspop is sinds 2007 een stuk groter geworden waardoor het vergelijk niet meer 1 op 1 op zal gaan, maar Marque headliner vind ik een minimale spot voor hen. Ze zullen denk ik wel wat steviger het gesprek aangaan over de positionering verwacht ik. Las een interview vorig jaar met Demons & Wizards en ze waren niet te spreken over de plaatsing op Graspop tegelijkertijd met Lamb of God en King Diamond (geen seconde spijt van mijn keuze voor Lamb of God, maar dit was natuurlijk verschrikkelijk). Niet leuk voor de bands maar vooral niet leuk voor de fans.

Ik heb vandaag Blind Guardian weer eens op de digitale platenspeler gelegd. Maar godsamme zeg, wat een band blijft dit. Bij deze nogmaals de oproep aan de oppergoden van de Graspop programmeercommissie, zet ze er volgend jaar neer. Nog nooit live mogen zien maar nummers als Valhalla schreeuwen om een live uitvoering met een halve liter bier in de hand.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Hellfest:
Unfortunately, 13 bands couldn't be confirmed for Hellfest 2021 : Incubus, Mastodon, Infectious Groove, Thy Art Is Murder, Alter Bridge, Baby Metal, Joyous Wolf, Unleashed, Meshuggah, The Black Dahlia Murder, Periphery, Body Count and August Burns Red.

On the other hand, 3 bands joined the line-up : Puscifer, Dropkick Murphys and Northlane. We are already working on the 10 other bands to complete this 2021 edition.

Take care and be safe !

Hellfest Crew
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
En SOAD toch in dat weekend, terwijl Download naar voren is geschoven. Toch het idee dat het allemaal elke week weer kan veranderen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
93448pJ.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
En SOAD toch in dat weekend, terwijl Download naar voren is geschoven. Toch het idee dat het allemaal elke week weer kan veranderen.
Download is ook vershoven tov RaR/RiP he.
Anders zitten ze in hetzelfde weekend, met veel vergelijkbare acts.
RaR moest wel wel verschuiven ivm een 24 uurs race op de ring.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.682
Hellfest:

Unfortunately, 13 bands couldn’t be confirmed for Hellfest 2021 : Incubus, Mastodon, Infectious Groove, Thy Art Is Murder, Alter Bridge, Baby Metal, Joyous Wolf, Unleashed, Meshuggah, The Black Dahlia Murder, Periphery, Body Count and August Burns Red.

On the other hand, 3 bands joined the line-up : Puscifer, Dropkick Murphys and Northlane. We are already working on the 10 other bands to complete this 2021 edition.

Take care and be safe !

Hellfest Crew
Verdomme, dus qua afvallers komen Mastodon, Babymetal, Thy Art Is Murder, Periphery en August Burns Red er waarschijnlijk ook nog bij. Zonde... Had wel zin in Mastodon gehad en dan toch Babymetal ook om die eens gezien te hebben. EIgenlijk alleen maar goede namen die wegvallen. Teller staat nu op acht, toch?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
wat me ook opvalt opvalt aan het affiche van hellfest is dat de dagindeling veelal het zelfde gebleven is.

Denk dat we dat ook wel een beetje voor graspop kunnen verwachten dan. (aerosmith is daarbij al het eerste voorbeeld natuurlijk)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
ok vandaag nieuws van hellfest, dus we hoeven vandaag geen nieuws van graspop te verwachten ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
ok vandaag nieuws van hellfest, dus we hoeven vandaag geen nieuws van graspop te verwachten ?
ja inderdaad.
Ik verwacht toch ook Download binnenkort wel, daar is toch ook het meeste wel weer terug te verwachten oa headliners Kiss en SoaD.
Maar, misschien is het wachten op die ene headliner die voor Iron Maiden in springt?

Lijkt me wel dat FNM terug komt de vrijdag op GMM, met Aerosmith al zekerheid op zondag en FNM de zaterdag op Hellfest.
Dan ook wel dat Priest dan zekerheid is voor de 19e. Staan 17e op Copenhell en de 20e Hellfest.
Kan me eventueel voorstellen dat FNM de vrijdag wisselt met de "nieuwe" donderdag headliner, althans als dat beide bands beter uitkomt op Graspop, maar dat hoeft niet natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Pim wrote:
Hellfest:

Unfortunately, 13 bands couldn’t be confirmed for Hellfest 2021 : Incubus, Mastodon, Infectious Groove, Thy Art Is Murder, Alter Bridge, Baby Metal, Joyous Wolf, Unleashed, Meshuggah, The Black Dahlia Murder, Periphery, Body Count and August Burns Red.

On the other hand, 3 bands joined the line-up : Puscifer, Dropkick Murphys and Northlane. We are already working on the 10 other bands to complete this 2021 edition.

Take care and be safe !

Hellfest Crew



Verdomme, dus qua afvallers komen Mastodon, Babymetal, Thy Art Is Murder, Periphery en August Burns Red er waarschijnlijk ook nog bij. Zonde… Had wel zin in Mastodon gehad en dan toch Babymetal ook om die eens gezien te hebben. EIgenlijk alleen maar goede namen die wegvallen. Teller staat nu op acht, toch?

Mastodon en Thy Art is Murder is wel pijnlijk ja. Alter Bridge ook maar dat wisten we natuurlijk al. Meshuggah stond ook nog hoog op mijn wensenlijstje, kunnen we wel vergeten dus. Wordt tijd om het lijstje weer eens te updaten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken