Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Hoe hoog schatten we Turisas en Mono Inc in?
Finse band en Duitse band. In mijn ogen beide ideaal voor de Marquee in de namiddag. Ik luister er zelf redelijk veel naar en ze hebben beiden wel wat shows nu bekend gemaakt. Maar denk niet dat ze bekend genoeg zijn in de buurt ofzo om ze op dit forum voorbij te zien komen.

Turisas is folk metal (battle metal zoals ze het zelf noemen, terug te horen in de muziek) en Mono Inc is Goth-metal.
Ken beide wel. Turisas heeft volgens mij nog niks staan, Mono Inc. wel met o.a. 5 juni in de Metropool, Enschede. Ze touren dus wel, maar of Graspop zoiets zou doen is een tweede.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.423
629
Pim wrote:
Hoe hoog schatten we Turisas en Mono Inc in?
Finse band en Duitse band. In mijn ogen beide ideaal voor de Marquee in de namiddag. Ik luister er zelf redelijk veel naar en ze hebben beiden wel wat shows nu bekend gemaakt. Maar denk niet dat ze bekend genoeg zijn in de buurt ofzo om ze op dit forum voorbij te zien komen.

Turisas is folk metal (battle metal zoals ze het zelf noemen, terug te horen in de muziek) en Mono Inc is Goth-metal.

Ken beide wel. Turisas heeft volgens mij nog niks staan, Mono Inc. wel met o.a. 5 juni in de Metropool, Enschede. Ze touren dus wel, maar of Graspop zoiets zou doen is een tweede.
Turisas had 1 festivalshow in Spanje opstaan dit jaar. Dus heb wel een beetje hoop.
En ja Mono Inc is idd wel een gevalletje apart omdat die ook wel eens tours doen met een orkest ipv gitaren enzo. Het is een hele mooie show om te zien, maar heb tot nu toe alle kansen gemist.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
wenteldave wrote:

Pim wrote:
Hoe hoog schatten we Turisas en Mono Inc in?
Finse band en Duitse band. In mijn ogen beide ideaal voor de Marquee in de namiddag. Ik luister er zelf redelijk veel naar en ze hebben beiden wel wat shows nu bekend gemaakt. Maar denk niet dat ze bekend genoeg zijn in de buurt ofzo om ze op dit forum voorbij te zien komen.

Turisas is folk metal (battle metal zoals ze het zelf noemen, terug te horen in de muziek) en Mono Inc is Goth-metal.


Ken beide wel. Turisas heeft volgens mij nog niks staan, Mono Inc. wel met o.a. 5 juni in de Metropool, Enschede. Ze touren dus wel, maar of Graspop zoiets zou doen is een tweede.

Turisas had 1 festivalshow in Spanje opstaan dit jaar. Dus heb wel een beetje hoop.
En ja Mono Inc is idd wel een gevalletje apart omdat die ook wel eens tours doen met een orkest ipv gitaren enzo. Het is een hele mooie show om te zien, maar heb tot nu toe alle kansen gemist.
Ah, dat is weer lekker veel. Heb Turisas vorig jaar gezien met Korpiklaani. Daar toren ze in ieder geval bovenuit (al is dat niet zo moeilijk), maar ik heb eigenlijk niet zoveel met ze. Mono Inc. zou ik ook graag nog willen zien, maar om er helemaal voor naar Enschede te reizen is ook zo wat.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Is er een kans dat Guns N Roses de Benelux show verplaatst heeft naar Graspop, misschien nemen ze wel her en der plekken van Iron Maiden in was ik aan het denken.
Die kans lijkt me erg klein. Guns N' Roses had ook op de donderdag van Graspop kunnen spelen (als vervanger van Iron Maiden), zonder de show op de Pinkpop-zondag te hoeven cancellen. Axl Rose lijkt zich erg druk te maken over het coronavirus, dus ik vermoed dat hij gewoon nog geen Europese tournee voor 2021 durft te (laten) boeken en dat de hele tournee op de lange baan wordt geschoven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Hier ook weer een update van de poster:
GMM-2021-Poster.jpg


Legenda
Groen: officieel herbevestigd
Blauw: waarschijnlijk herbevestigd
Paars: vermoedelijk herbevestigd
Geel: onbekend
Rood: (waarschijnlijke) afvallers

Hopelijk is het door alle kleurtjes niet te onoverzichtelijk geworden.. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Pim wrote:

wenteldave wrote:

Pim wrote:
Hoe hoog schatten we Turisas en Mono Inc in?
Finse band en Duitse band. In mijn ogen beide ideaal voor de Marquee in de namiddag. Ik luister er zelf redelijk veel naar en ze hebben beiden wel wat shows nu bekend gemaakt. Maar denk niet dat ze bekend genoeg zijn in de buurt ofzo om ze op dit forum voorbij te zien komen.

Turisas is folk metal (battle metal zoals ze het zelf noemen, terug te horen in de muziek) en Mono Inc is Goth-metal.


Ken beide wel. Turisas heeft volgens mij nog niks staan, Mono Inc. wel met o.a. 5 juni in de Metropool, Enschede. Ze touren dus wel, maar of Graspop zoiets zou doen is een tweede.


Turisas had 1 festivalshow in Spanje opstaan dit jaar. Dus heb wel een beetje hoop.
En ja Mono Inc is idd wel een gevalletje apart omdat die ook wel eens tours doen met een orkest ipv gitaren enzo. Het is een hele mooie show om te zien, maar heb tot nu toe alle kansen gemist.

Ah, dat is weer lekker veel. Heb Turisas vorig jaar gezien met Korpiklaani. Daar toren ze in ieder geval bovenuit (al is dat niet zo moeilijk), maar ik heb eigenlijk niet zoveel met ze. Mono Inc. zou ik ook graag nog willen zien, maar om er helemaal voor naar Enschede te reizen is ook zo wat.
Turisas ken ik wel, zeker een vermakelijke band (hebben overigens al op GMM gestaan in 2007).
Mono Inc. kende ik nog niet, dus net even beluisterd en kinkt heel lekker!
Laat beide maar komen dus! :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
My Dying Bride kunnen we ook toevoegen, spelen op Rock Fest Barcelona (1-3 juli). Blij mee, nu Anathema nog! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
My Dying Bride kunnen we ook toevoegen, spelen op Rock Fest Barcelona (1-3 juli). Blij mee, nu Anathema nog! ?
Dat in maart uitgekomen album van ze, The Ghost of Orion, luistert ook lekker weg, hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
My Dying Bride kunnen we ook toevoegen, spelen op Rock Fest Barcelona (1-3 juli). Blij mee, nu Anathema nog! ?

Uitstekend nieuws inderdaad! Die was er duidelijk tussendoor geglipt bij het maken van het lijstje.

Als je zo jouw poster ziet valt vooral de verdere onthoofding van de donderdag echt op. Maar genoeg goede alternatieven met Nightwish, Soad, Blind Guardian, Saxon, Epica. Dat komt wel goed.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Set Abominae wrote:
My Dying Bride kunnen we ook toevoegen, spelen op Rock Fest Barcelona (1-3 juli). Blij mee, nu Anathema nog! ?

Uitstekend nieuws inderdaad! Die was er duidelijk tussendoor geglipt bij het maken van het lijstje.

Als je zo jouw poster ziet valt vooral de verdere onthoofding van de donderdag echt op. Maar genoeg goede alternatieven met Nightwish, Soad, Blind Guardian, Saxon, Epica. Dat komt wel goed.
Ben echt ontzettend benieuwd wat ze daar gaan doen. Ik zie SOAD het nog steeds niet doen. Dag ervoor in Portugal lijkt me niet overbrugbaar. Het ding is als je bijvoorbeeld Nightwish daar neer gaat zetten, dat ik het voor een 25-jarig bestaan toch een redelijk matige keuze vind qua headliners. Aerosmith is natuurlijk prachtig en een echte headliner, ik twijfel eraan of Judas Priest nog headliner is en i.c.m. met Korn ook niet echt, Faith No More vind ik ook niet echt een headliner en Nightwish ook nog niet. Je hebt natuurlijk over het algemeen wel een mooie undercard, maar wat betreft de echt grote namen valt het een beetje tegen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
denk toch dat we het daarmee moeten doen nightwish/volbeat/sabaton of scorpions als vervanger voor maiden.
en als dan overdag lekker sterk is, hoor je mij niet klagen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
denk toch dat we het daarmee moeten doen nightwish/volbeat/sabaton of scorpions als vervanger voor maiden.
en als dan overdag lekker sterk is, hoor je mij niet klagen.

Ik heb nog een kleine hoop op SOAD, maar waarschijnlijk gaat het daarbij blijven. Scorpions zou ik dan niet zo erg vinden als headliner. Sabaton zou te vroeg nog een keer zijn voor die positie, en Nightwish zie ik eerder als sub of dagafsluiter (als vervanging van Alter Bridge bijvoorbeeld). Dan blijft Volbeat over, en daarmee vrees ik daarvoor.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Ach ja smaken verschillen. Ik zou volbeat, sabaton, nightwish, soad allemaal goede opties vinden maar ik hoop echt niet dat Scorpions komt. Met de overige headliners is er wel nood aan een iets jongere band vind ik en ik zie graag iets als nightwish/sabaton die kans krijgen. Volbeat ben ik ook niet weg van maar zie ik liever komen dan iets als scorpions
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Ach ja smaken verschillen. Ik zou volbeat, sabaton, nightwish, soad allemaal goede opties vinden maar ik hoop echt niet dat Scorpions komt. Met de overige headliners is er wel nood aan een iets jongere band vind ik en ik zie graag iets als nightwish/sabaton die kans krijgen. Volbeat ben ik ook niet weg van maar zie ik liever komen dan iets als scorpions
Ik vind dat er nog een grote naam bij zou moeten komen. Scorpions zou ik juist toejuichen, maar of dat de grote naam is waar ik op zit te wachten als headliner...
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ach ja smaken verschillen. Ik zou volbeat, sabaton, nightwish, soad allemaal goede opties vinden maar ik hoop echt niet dat Scorpions komt. Met de overige headliners is er wel nood aan een iets jongere band vind ik en ik zie graag iets als nightwish/sabaton die kans krijgen. Volbeat ben ik ook niet weg van maar zie ik liever komen dan iets als scorpions

Alles beter als Scorpions. Hun laatste optreden op Graspop was verschrikkelijk. Niet normaal hoe slecht.

Niemand kan Iron Maiden vervangen. Het dichtste in de buurt komt Nightwish.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
loek wrote:
Ach ja smaken verschillen. Ik zou volbeat, sabaton, nightwish, soad allemaal goede opties vinden maar ik hoop echt niet dat Scorpions komt. Met de overige headliners is er wel nood aan een iets jongere band vind ik en ik zie graag iets als nightwish/sabaton die kans krijgen. Volbeat ben ik ook niet weg van maar zie ik liever komen dan iets als scorpions

Alles beter als Scorpions. Hun laatste optreden op Graspop was verschrikkelijk. Niet normaal hoe slecht.

Niemand kan Iron Maiden vervangen. Het dichtste in de buurt komt Nightwish.
Ik was er niet, dus ben best benieuwd. De mensen die ik ken die waren weg van hun show in de Ziggo Dome, dus wat was er verkeerd aan hun show op Graspop? Neem aan dat dat met z'n stem te maken had, maar zo zijn er wel meer artiesten die een prachtshow wegzetten zonder goed bij stem te zijn. En ook die staan op Graspop en ik denk dat The Scorpions in dat rijtje passen.

Die tweede opmerking snap ik niet helemaal. Dat kan haast niet verder uitelkaar liggen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
duck wrote:

loek wrote:
Ach ja smaken verschillen. Ik zou volbeat, sabaton, nightwish, soad allemaal goede opties vinden maar ik hoop echt niet dat Scorpions komt. Met de overige headliners is er wel nood aan een iets jongere band vind ik en ik zie graag iets als nightwish/sabaton die kans krijgen. Volbeat ben ik ook niet weg van maar zie ik liever komen dan iets als scorpions


Alles beter als Scorpions. Hun laatste optreden op Graspop was verschrikkelijk. Niet normaal hoe slecht.

Niemand kan Iron Maiden vervangen. Het dichtste in de buurt komt Nightwish.

Ik was er niet, dus ben best benieuwd. De mensen die ik ken die waren weg van hun show in de Ziggo Dome, dus wat was er verkeerd aan hun show op Graspop? Neem aan dat dat met z’n stem te maken had, maar zo zijn er wel meer artiesten die een prachtshow wegzetten zonder goed bij stem te zijn. En ook die staan op Graspop en ik denk dat The Scorpions in dat rijtje passen.

Die tweede opmerking snap ik niet helemaal. Dat kan haast niet verder uitelkaar liggen.

Klaus Meine was inderdaad heel slecht bij stem. Bij de eerste nummers was het zelfs ronduit vals.
Mijn vrouw is fan van Scorpions en zij vond het zelfs niet te doen.
Ian Gillan zijn bereik is ook een heel stuk minder. Maar dat stoort me dan weer minder erg.

Mijn opmerking over Maiden / Nightwish is puur persoonlijk. Iron Maiden is mijn favoriete groep sinds Killers. Ik heb net eens opgezocht en dat was in 1981.
Er zijn natuurlijk periodes geweest dat ik even niet mee was, maar over het algemeen staan ze bij mij op 1.
Daarom dat ze persoonlijk niet vervangbaar zijn.
Nightwish heb ik heel goed gevonden tijdens de Tarja periode en niet meer gevolgd toen Anette zangeres was. Toen Floor erbij kwam en ik de live opnames van Wacken zag was ik weer helemaal verkocht. Zo erg dat Nightwish mijn 2de favoriete band is geworden. Vandaar mijn opmerking.


 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik wil er ook niet teveel op ingaan omdat ik elk jaar Scorpions afschiet als headliner, maar dat zou ik echt een enorme teleurstelling vinden. Met Judas Priest en Aerosmith al twee klassiekers en ook Fnm is niet meer de jongste, gebruik die laatste aub om acts te laten doorgroeien of bands als Soad of Metallica die er niet eerder stonden (oke soad 1 keer).
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Ik wil er ook niet teveel op ingaan omdat ik elk jaar Scorpions afschiet als headliner, maar dat zou ik echt een enorme teleurstelling vinden. Met Judas Priest en Aerosmith al twee klassiekers en ook Fnm is niet meer de jongste, gebruik die laatste aub om acts te laten doorgroeien of bands als Soad of Metallica die er niet eerder stonden (oke soad 1 keer).

Parkway drive/ avatar/ gojira zijn de eersten die ik kan bedenken. Misschien architects ook nog, maar wel een serieus verschil met 2019 dan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Joslittel wrote:
Ik wil er ook niet teveel op ingaan omdat ik elk jaar Scorpions afschiet als headliner, maar dat zou ik echt een enorme teleurstelling vinden. Met Judas Priest en Aerosmith al twee klassiekers en ook Fnm is niet meer de jongste, gebruik die laatste aub om acts te laten doorgroeien of bands als Soad of Metallica die er niet eerder stonden (oke soad 1 keer).

Parkway drive/ avatar/ gojira zijn de eersten die ik kan bedenken. Misschien architects ook nog, maar wel een serieus verschil met 2019 dan
Dat is het een beetje. Vind dit nou niet echt uitpakken voor je 25e editie. Ook zou het best vreemd zijn om van Iron Maiden naar opeens Parkway Drive te gaan. Maar goed, denk dat mijn mening dat er nu headliners staan die in mijn ogen geen headliner zijn nu wel duidelijk is. (Iedere andere editie met jonge headliners had ik wel toegejuicht).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken