Aan de andere kant, Within Temptation is iets meer mainstream dan Nightwish. Daar maakt Within Temptation ook meer de liedjes voor. Nightwish is groter geworden in Nederland, geloof ik, maar nog niet in België. Tenminste, denk niet/mag hopen dat ze niet de Nederlandse versie van Beste Zangers hebben gevolgd.Joslittel wrote:
Het is toch eigenlijk best vreemd dat Nightwish nog maar 2 keer ooit op Graspop heeft gestaan. In 2009 en 2016. Sommige bands komen standaard om de twee jaar terug. Nightwish stond al wel veel vaker op Alcatraz. Opmerkelijk.
Ik vind het zeker opmerkelijk. Ze worden alleen maar groter, vooral met Floor is Nightwish alleen maar groter geworden bij het Nederlandstalige publiek denk ik.
Daarnaast hebben ze in mijn mening een heel goed optreden neer gezet als ms2 afsluiter in 2016. Als we het hebben over toekomstige headliners vind ik Nightwish zeker een sterke optie. Het mag dan wel een niche zijn, maar ik heb het idee dat dat genre in Nederland en België veel groter is dan in andere delen van de wereld. Dit is ook te zien aan het feit dat ze Within Temptation hebben neergezet als headliner
En tuurlijk, als je in 2016 afsluiter van de MS2 was, dan wordt het nu misschien wel tijd voor een stapje hoger. Ik ben er het er wel mee eens dat als Within Temptation kan, Nightwish ook kan.