Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.092
6.173
Voor de mensen die Rise Against live hebben gezien, wat vonden jullie ervan?
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze live een beetje tegen vallen.
Blijft toch wel een beetje jeugdsentiment voor mij, zou ze graag eens zien
Vond het laatste keer jammer dat ze Killing In The Name niet speelde :lol:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.156
Voor de mensen die Rise Against live hebben gezien, wat vonden jullie ervan?
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze live een beetje tegen vallen.
Blijft toch wel een beetje jeugdsentiment voor mij, zou ze graag eens zien
Heb zowel goed als slechte optredens van gezien. Maarja welke band heeft daar geen last van. Over het algemeen vind ik ze op album wel iets beter dan live.

Als er toch staan gewoon even uitproberen, waarom niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.156
loek wrote:
Voor de mensen die Rise Against live hebben gezien, wat vonden jullie ervan?
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze live een beetje tegen vallen.
Blijft toch wel een beetje jeugdsentiment voor mij, zou ze graag eens zien

Vond het laatste keer jammer dat ze Killing In The Name niet speelde ?
System of a Down - Zelda !

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.751
Voor de mensen die Rise Against live hebben gezien, wat vonden jullie ervan?
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze live een beetje tegen vallen.
Blijft toch wel een beetje jeugdsentiment voor mij, zou ze graag eens zien

Met name de zanger heeft nog weleens moeite met het oude werk. Op Pukkelpop als afsluiter van Marque een werkelijk fantastisch optreden gezien, tent stond volledig op zijn kop. Keren erna was steeds goed maar komt niet in de buurt van die show. Maar toen keek ik ook meer van een afstandje. Dus ik zou het zeker een kans geven en het optreden lekker ondergaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.209
loek wrote:
Voor de mensen die Rise Against live hebben gezien, wat vonden jullie ervan?
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze live een beetje tegen vallen.
Blijft toch wel een beetje jeugdsentiment voor mij, zou ze graag eens zien

Met name de zanger heeft nog weleens moeite met het oude werk. Op Pukkelpop als afsluiter van Marque een werkelijk fantastisch optreden gezien, tent stond volledig op zijn kop. Keren erna was steeds goed maar komt niet in de buurt van die show. Maar toen keek ik ook meer van een afstandje. Dus ik zou het zeker een kans geven en het optreden lekker ondergaan.
Sowieso niks van aantrekken wat mensen allemaal zeggen, gewoon gaan als je een band graag eens (of voor de twintigste keer) wil zien! :)
Bij vrijwel ieder optreden heb je mensen die zang, geluid, beleving, interactie met publiek, of wat dan ook slecht vonden, terwijl anderen dat allemaal niet zo hebben ervaren, en wellicht zelfs het beste optreden ooit hebben beleefd.
En al zou iedereen zeggen dat een bepaalde band live steevast waardeloos is, zou je daardoor dan bewust niet naar dat optreden gaan om je eigen conclusies te trekken?

Nog een tip:
Als je een band graag wil zien, zorg dan dat je zover als je nog comfortabel vindt vooraan gaat staan.
Naar mijn ervaring (en ook die van Jos zo te horen) valt een band veel sneller 'tegen' als je van een afstandje staat te kijken/luisteren.
Zelf loop ik meestal helemaal buitenom naar voren, en snijd dan naar binnen tot ik ongeveer ter hoogte van de linker- dan wel rechterkant van het podium sta, zeg maar net buiten schot van de crowdsurfers en moshpits (waar ik mij toch inmiddels wat oud en versleten voor voel..).
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
NIGHTWISH and AMON AMARTH are joining a bill that already has 39 bands confirmed and that is not finished.
BARCELONA ROCK FEST July 1 – 2 – 3, 2021
Parc de Can Zam, Santa Coloma de Gramenet ( Barcelona )

KISS – MANOWAR – JUDAS PRIEST – NIGHTWISH – AMON AMARTH
DROPKICK MURPHYS – BLIND GUARDIAN – FOREIGNER

ACCEPT – UFO – DORO – SYMPHONY X – ALESTORM – RIOT – GOTTHARD
PHIL CAMPBELL – DRAGONFORCE – NILE – ANGELUS APATRIDA

INSOMNIUM – BELZEBUBS – BLOODBATH – MY DYING BRIDE – DIAMOND HEAD
KONTRUST- REEF – ANTHEM – MYRATH – BULLET – D.A.D

ROCK GODDESS – CELTICA – EVIL INVADERS – DISCONNECTED – THE NEW ROSES – STORMZONE
MIND DRILLER – ORANGE GOBLIN – NASHVILLE PUSSY https://www.rockfestbarcelona.com/en/nightwish-and-amon-amarth-rescheduled-to-2021-edition/
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
529
647
wat een geweldige line up van rock fest barcelona. maar volgens de poster amon amarth headliner??
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.682
11.594
Ik zou Myrath dus wel aan het werk willen zien op Graspop. Voor Barcelona is Reef ook een heerlijke boeking, maar die komen helaas (natuurlijk) niet door naar Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.682
11.594
wat een geweldige line up van rock fest barcelona. maar volgens de poster amon amarth headliner??
Ik kan geen poster vinden, maar die zijn geen headliner, hoor. Geloof dat KISS, Manowar en Judas Priest dat zijn en Nightwish en Amon Amarth sub. Een dergelijke constructie is ook het meest logisch.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
529
647
weet niet goed hoe ik een poster moet plaatsen, maar staat op hun facebook pagina een poster. op donderdag, manowar en nightwish. op vrijdag amon amarth en dropkick murphys. op zaterdag, kiss en priest.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.615
weet niet goed hoe ik een poster moet plaatsen, maar staat op hun facebook pagina een poster. op donderdag, manowar en nightwish. op vrijdag amon amarth en dropkick murphys. op zaterdag, kiss en priest.
Ik zie het ja, amon amarth is wel echt headliner van de vrijdag.

Ze hebben inderdaad wel een mooie lineup neergezet zeg

Heb ook maar even op de website van Nightwish gekeken. Ze hebben een tour begin juni in Rusland en omgeving. Begin juli beginnen ze een Europese (festival)tour. Hopelijk doen ze in Juni ook nog een paar festivals aan :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.682
11.594
weet niet goed hoe ik een poster moet plaatsen, maar staat op hun facebook pagina een poster. op donderdag, manowar en nightwish. op vrijdag amon amarth en dropkick murphys. op zaterdag, kiss en priest.
Dan zijn ze inderdaad wel headliner. Excuus.
Voor het vervolg: kopieer de link van de afbeelding, klik in het balkje boven je bericht op "Image", zet daar de link in en klik op invoegen. Voilá. Kind kan de was doen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.682
11.594
Geen Behemoth is toch een teleurstelling, maar was te verwachten nadat ze niet meer de affiche van Bloodstock stonden.

Ik ben wel heel blij dat UADA er terug bij is. Een van mijn beste ontdekkingen de laatste maanden.
Over Uada gesproken, die komen dus ook terug in Baroeg op zondag 28 maart. Da's hun verplaatste show van afgelopen 1 mei. Komen samen met Regarde Les Hommes Tomber (aanrader!), Solbrud en Velnias. Goed affiche weer.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
529
647
a.s. maandag komt download met de eerste namen !! ben benieuwd wanneer wij een keer wat nieuwe namen krijgen, sinds 5 juni !
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.751
Ja ja ja! Lamb of God komt weer naar Nederland. Wel pas in december 2021 maar toch. Op een zondag in de 013 met Kreator en Power Trip als gasten. Dit nieuws doet me goed. Hier ga ik heen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.682
11.594
Ja ja ja! Lamb of God komt weer naar Nederland. Wel pas in december 2021 maar toch. Op een zondag in de 013 met Kreator en Power Trip als gasten. Dit nieuws doet me goed. Hier ga ik heen!
Klinkt verdraaid goed. Daar ga ik ook heen! Power Trip met een aardig optreden op Graspop ook, op Lamb of God valt niks op af te dingen en Kreator is gewoonlijk legendarisch.

(Ik dacht al dat me er iets van bijstond... Heb nog getwijfeld om dit jaar naar de AB voor ze te gaan, maar ben dan toch blij dat ze Tilburg aan hun tour hebben toegevoegd).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.751
Joslittel wrote:
Ja ja ja! Lamb of God komt weer naar Nederland. Wel pas in december 2021 maar toch. Op een zondag in de 013 met Kreator en Power Trip als gasten. Dit nieuws doet me goed. Hier ga ik heen!

Klinkt verdraaid goed. Daar ga ik ook heen! Power Trip met een aardig optreden op Graspop ook, op Lamb of God valt niks op af te dingen en Kreator is gewoonlijk legendarisch.

(Ik dacht al dat me er iets van bijstond… Heb nog getwijfeld om dit jaar naar de AB voor ze te gaan, maar ben dan toch blij dat ze Tilburg aan hun tour hebben toegevoegd).

Ja ik ook! Bij de oorspronkelijke tour was Paaspop hun Nederlandse stop. Dit vind ik vele malen aantrekkelijker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.092
6.173
a.s. maandag komt download met de eerste namen !! ben benieuwd wanneer wij een keer wat nieuwe namen krijgen, sinds 5 juni !
Ik ben vooral benieuwd of ze met 3 headliners komen, of alleen de (imo voor de hand liggende) Kiss en SoaD.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken