Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen ?
Ik heb hem inmiddels voor de vierde keer opstaan vandaag, wat een heerlijk album.

Hopelijk komen ze naar GMM2021.

Bedankt voor de tip. Ondertussen al drie keer beluisterd.

Een echte aanrader en meer dan welkom op Graspop.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
schmorc wrote:
Vandaag is het nieuwe Ensiferum album: Thalassic uitgekomen ?
Ik heb hem inmiddels voor de vierde keer opstaan vandaag, wat een heerlijk album.

Hopelijk komen ze naar GMM2021.

Bedankt voor de tip. Ondertussen al drie keer beluisterd.

Een echte aanrader en meer dan welkom op Graspop.
Ik ben er ook eindelijk aan toegekomen. Doe het het liefst graag op release, maar even geen tijd gehad. Mooi album, ja. En ze zijn natuurlijk de buurt tijdens Graspop (o.a. Nummirock, Tons of Rock en Dokk'em Open Air). Gekke is dat ik nog nooit van Ensiferum had gehoord, maar ik ga ze nu zeker vaker opzetten.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
44
23
Ik hoop tevens op de komst van Sylosis!!
Nieuw album Cycle of Suffering klinkt ook weer prima!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Morgen 16:00 nieuwe namen NovaRock.
Wellicht wat namen terug te zien.
Maar ook namen er bij die er dit jaar niet zouden staan, nieuw dus voor 2021.
Wellicht interessant voor Graspop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.528
3.038
Ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn, ze hebben ook nog 1 headliner bekend te maken. Nova Rock houd ik zeker in het achterhoofd als festival dat ik zou kunnen pakken. Rock Am Ring / Rock Im Park (ik had dit jaar een dagticket voor RIP, maar dat was alleen omdat het te combineren was met een vakantie in Praag) is volgend jaar slechts een week voor Graspop. Dat is me tegenwoordig net iets te weinig hersteltijd. En Nova Rock ben ik natuurlijk ooit al eens geweest, waaraan ik een heel fijn gevoel heb overgehouden. Die mondkapjes zijn we nu toch al gewend dus de zandstormen kunnen we daar ook wel aan.

Een en ander hangt er wel van af wat de festivals gaan delen met elkaar. Vooralsnog met Volbeat en System Of A Down (oke, Seiler Und Speer staat ook niet op GMM) twee headliners die niet in Dessel te vinden zijn, maar als die twee er nog bij gaan komen op de donderdag ter vervanging van Iron Maiden - Alter Bridge (wat goed mogelijk is) is Nova Rock natuurlijk ineens een stuk minder interessant.

Ben nu wel echt benieuwd of ze morgen die headliner al gaan delen. Ik zou eigenlijk niet weten wie het kan zijn. In elk geval geen klein naampje vermoed ik zo, want Foo Fighters stond oorspronkelijk op die plek. Misschien wel alsnog Foo Fighters, maar dan begrijp ik niet waarom ze nog niet aangekondigd waren; Dave Grohl en co. hebben tenslotte al een reeks data bekendgemaakt, waaronder ook festivals.

Toch maar weer de knuppel in het hoenderhok gooien: Metallica maakt morgen 16u zijn Europese tour 2021 bekend (nergens op gebaseerd, behalve op hoop). Met daarop in elk geval:
- Rock Am Ring + Rock Im Park als 4e headliner daar op hun jubileumedities. Kan op de dag van Volbeat nog wel erbij. Of een extra dag.
- Nova Rock, ter vervanging van Foo Fighters
- Rock Werchter zondag, ter vervanging van System Of A Down
- Pinkpop zondag, ter vervanging van Guns N' Roses

Het alternatief is natuurlijk de donderdag van Graspop, maar dat geloof ik zelf (nog) niet. Rock Werchter heeft de headliners hard nodig.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Het kan ook juist wel Foo Fighters zijn. Staan net 4 dagen later in Berlijn.

Aan de andere kant het kan ook een andere naam zijn idd.
Metallica heeft al eerder op NovaRock gestaan, dus je gedachten zijn best te volgen.
Guns N' Roses kan nog verplaatst zijn van Ernst Happel naar NovaRock?

Overigens is 4 juni, de dag dat NovaRock nog de headliner mist, ook de openingsdag van Download UK. Zei missen ook nog een headliner door het "wegvallen" van Iron Maiden (uitgaande dat Maiden niet nog Download alsnog er bij doet)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Ben benieuwd wat dat zou kunnen zijn, ze hebben ook nog 1 headliner bekend te maken. Nova Rock houd ik zeker in het achterhoofd als festival dat ik zou kunnen pakken. Rock Am Ring / Rock Im Park (ik had dit jaar een dagticket voor RIP, maar dat was alleen omdat het te combineren was met een vakantie in Praag) is volgend jaar slechts een week voor Graspop. Dat is me tegenwoordig net iets te weinig hersteltijd. En Nova Rock ben ik natuurlijk ooit al eens geweest, waaraan ik een heel fijn gevoel heb overgehouden. Die mondkapjes zijn we nu toch al gewend dus de zandstormen kunnen we daar ook wel aan.

Een en ander hangt er wel van af wat de festivals gaan delen met elkaar. Vooralsnog met Volbeat en System Of A Down (oke, Seiler Und Speer staat ook niet op GMM) twee headliners die niet in Dessel te vinden zijn, maar als die twee er nog bij gaan komen op de donderdag ter vervanging van Iron Maiden – Alter Bridge (wat goed mogelijk is) is Nova Rock natuurlijk ineens een stuk minder interessant.

Ben nu wel echt benieuwd of ze morgen die headliner al gaan delen. Ik zou eigenlijk niet weten wie het kan zijn. In elk geval geen klein naampje vermoed ik zo, want Foo Fighters stond oorspronkelijk op die plek. Misschien wel alsnog Foo Fighters, maar dan begrijp ik niet waarom ze nog niet aangekondigd waren; Dave Grohl en co. hebben tenslotte al een reeks data bekendgemaakt, waaronder ook festivals.

Toch maar weer de knuppel in het hoenderhok gooien: Metallica maakt morgen 16u zijn Europese tour 2021 bekend (nergens op gebaseerd, behalve op hoop). Met daarop in elk geval:
– Rock Am Ring + Rock Im Park als 4e headliner daar op hun jubileumedities. Kan op de dag van Volbeat nog wel erbij. Of een extra dag.
– Nova Rock, ter vervanging van Foo Fighters
– Rock Werchter zondag, ter vervanging van System Of A Down
– Pinkpop zondag, ter vervanging van Guns N’ Roses

Het alternatief is natuurlijk de donderdag van Graspop, maar dat geloof ik zelf (nog) niet. Rock Werchter heeft de headliners hard nodig.
Geloof zelf ook niet in Metallica. Die gaan waarschijnlijk inderdaad of op Rock Werchter spelen of in zoiets als De Nieuwe Koers in Oostende. Pinkpop zou ik niet zo goed weten, maar dat verwacht ik eigenlijk ook gewoon niet. Als ze vervolgens Volbeat terug weten te krijgen, staat daar natuurlijk wel een mooi pakketje. Dan weet je zeker dat je een geduchte concurrent hebt voor de zondag van Graspop (zeker bij mij, daar Aerosmith en Metallica beide bands zijn die ik ontzettend graag wil zien).
Ik denk dat Foo Fighters gewoon aangekondigd gaat worden voor Nova Rock, daar ze inderdaad al diverse shows hebben staan in die maand o.a. in de Waldbühne (Berlijn) op 8 juni en Festival de Nîmes op 14 en 15 juni.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dat een Britse band in de GB speelt (Bloodstock) betekent niet dat ze een EU tour doen. Hetzelfde geld voor Duitse bands in Duitsland (Heaven shall burn).
Alsof Anneke van Giersbergen iedere keer een EU tour plant wanneer ze in Nederland staat...ook niet het geval.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Dat een Britse band in de GB speelt (Bloodstock) betekent niet dat ze een EU tour doen. Hetzelfde geld voor Duitse bands in Duitsland (Heaven shall burn).
Alsof Anneke van Giersbergen iedere keer een EU tour plant wanneer ze in Nederland staat…ook niet het geval.
Over wie hebben we het nu?
Tuurlijk zegt dat niet zoveel, maar ze zijn dan in ieder geval aan het touren, maar zo is het wel een voorbarige conclusie, ja. Je weet pas meer als er ook optredens in het buitenland worden aangekondigd.
In Extremo is ook een voorbeeld natuurlijk. Daar ben ik ook nog niet zo zeker van.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.042
6.080
Nog geen headliner voor dag 3 (4 juni 2021) bij NovaRock
?#ℕℝ?? ??ℕ? ?ℙ ℙℍ??? ? ? Please welcome: Rise Against, Bullet for My Valentine, Trettmann, Killswitch Engage, The Distillers, Nothing But Thieves, While She Sleeps, H-Blockx, Soulfly, Fäaschtbänkler, Alle Achtung, Mal Élevé, Northlane, The Score & Monokay!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Nog geen headliner voor dag 3 (4 juni 2021) bij NovaRock

?#ℕℝ?? ??ℕ? ?ℙ ℙℍ??? ? ? Please welcome: Rise Against, Bullet for My Valentine, Trettmann, Killswitch Engage, The Distillers, Nothing But Thieves, While She Sleeps, H-Blockx, Soulfly, Fäaschtbänkler, Alle Achtung, Mal Élevé, Northlane, The Score & Monokay!
Nu wordt Jos' hoop met Rise Against toch wel realiteit. Althans, daar begint het een beetje op te lijken...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
De kans op Rice Against wordt inderdaad wel groter zo. Ik zie ze graag komen

Ook blij om te zien dat Bullet For My Valentine aan het touren is, die zie ik graag terugkomen naar Graspop. Die zijn er al 7 keer geweest dus lijkt me een goede kanshebber voor de jubileum editie. Heb ze in 2016 op gmm gezien en vond het een erg goed optreden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Ik zie nu dat Soulfly ook één van de nieuwe namen is van Novarock, staan erg klein op de poster vreemd genoeg
Wellicht ook een kanshebber voor Graspop?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
DennisvdBr wrote:
Nog geen headliner voor dag 3 (4 juni 2021) bij NovaRock

?#ℕℝ?? ??ℕ? ?ℙ ℙℍ??? ? ? Please welcome: Rise Against, Bullet for My Valentine, Trettmann, Killswitch Engage, The Distillers, Nothing But Thieves, While She Sleeps, H-Blockx, Soulfly, Fäaschtbänkler, Alle Achtung, Mal Élevé, Northlane, The Score & Monokay!



Nu wordt Jos’ hoop met Rise Against toch wel realiteit. Althans, daar begint het een beetje op te lijken…

Makes me happy! Met het afhaken van Alter Bridge en Body Count komen er nog wat hogere mainstage plaatsen vrij, deze band past hier perfect.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Ik zie nu dat Soulfly ook één van de nieuwe namen is van Novarock, staan erg klein op de poster vreemd genoeg
Wellicht ook een kanshebber voor Graspop?

Blijven rare jongens die Duitsers af en toe. Soulfly heel klein maar Devin Townsend en Gloryhammer nog lager. En het geweldige Seilur und Speer dan weer headliner..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Joslittel wrote:
Blijven rare jongens die Duitsers af en toe.

Oostenrijkers
1f609.svg
Lood om oud ijzer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
loek wrote:
Ik zie nu dat Soulfly ook één van de nieuwe namen is van Novarock, staan erg klein op de poster vreemd genoeg
Wellicht ook een kanshebber voor Graspop?

Blijven rare jongens die Duitsers af en toe. Soulfly heel klein maar Devin Townsend en Gloryhammer nog lager. En het geweldige Seilur und Speer dan weer headliner..
En Heilung en The HU ook hoger dan Devin Townsend. Ik begrijp het ergens wel, maar ook weer niet. Of Devin wordt ondergewaardeerd, kan ook...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Maar Devin is commercieel gezien toch nit super groot. Heilung is wel flink aan de weg aan het timmeren in ieder geval. Het is misschien niet voor iedereen neergelegd, maar ik zou prima vermaken op Novarock hoor. En juist zo'n Seiler Und Speer lijkt me leuk om dan mee te pakken. Juist die acts krijg je hier niet te zien.

De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.

Als ik Duitser zou zijn en ik kom op een NL festival dan zou ik ook De Jeugd van Tegenwoordig meepakken als het enigszins kan. Sorry voor de offtopic.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.593
11.214
Maar Devin is commercieel gezien toch nit super groot. Heilung is wel flink aan de weg aan het timmeren in ieder geval. Het is misschien niet voor iedereen neergelegd, maar ik zou prima vermaken op Novarock hoor. En juist zo’n Seiler Und Speer lijkt me leuk om dan mee te pakken. Juist die acts krijg je hier niet te zien.

De jaren dat ik naar Rock Am Ring mee heb juist dat soort dingen meegepakt (Die Toten Hosen, Deichkind, Kraftklub, Beatsteaks, DVCNDS, Antilopengang, Broilers, Donots, K.I.Z., Marsimoto, Beatsteaks, Zügezogen Maskulin, Feine Sahne Fischfilet). En soms zitten er echt wel vermakelijke dingen bij.

Als ik Duitser zou zijn en ik kom op een NL festival dan zou ik ook De Jeugd van Tegenwoordig meepakken als het enigszins kan. Sorry voor de offtopic.
Dat laatste maakt toch niet zoveel uit. We zijn hier veel te vaak off-topic, wat het, in ieder geval op dit specifieke forum, leuk houdt.

Ik ben het wel met je eens dat er veel interessante acts staan die je op festivals in Nederland en België niet zo gauw zou zijn. Alleen maar leuk lijkt me. Die Toten Hosen is ook typisch zo'n band die je gezien moet hebben op een Duits festival. Lijkt me machtig mooi.

Snap ook dat Devin minder commercieel is, maar ik vind het gewoon apart omdat Heilung en The HU pas net komen kijken en nu al meer klaargespeeld zouden hebben dan Devin Townsend. Staat gewoon zo vreemd, maar het is wel begrijpelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken