Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Met de komst van Majestica wordt de kans op Sabaton misschien ook groter?
Tenminste weten we dat Sabaton niet aan het touren gaat zijn in een ander deel van de wereld.
En aangezien ze in Juni 2020 ook niet echt festivals gepland hadden zou het me niets verbazen als ze er wel voor gaan in 2021

SOAD 16 juni 2021 naar VOA Portugal...
Zouden ze dagje later Graspop kunnen doen?

Set Abominae wrote:
Nog enkele toevoegingen voor Jos’ lijst:
* Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
* Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
* Wednesday: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)

Stond al in lijst als zelfbevestiging, maar nu ook bevestigd door een festival:
* Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland)

Top, dank je wel! Ik heb ze gelijk toegevoegd, mooie lijst weer. Geen bands die ik perse wilde zien, al was ik wel benieuwd naar Majestica.

Jij had toch dat mooie overzicht gemaakt met de poster? Kan inmiddels wel weer een update gebruiken
1f609.svg
U vraagt, wij draaien:

GMM-2021-Poster.jpg

Ik heb even een lijstje gemaakt met de resterende bands. Enige is wel dat ik af en toe ook Songkick of Bands In Town heb gebruikt, naast officiële sites, die iets minder betrouwbaar zijn omdat ze de data een op een overzetten… Dus het kan best zijn dat niet alles klopt, maar een groot gedeelte wel, aangezien dat van officiële sites komt. Kijk maar wat je er mee doet en of je er waarde aan hecht of niet.

Donderdag
Mercyful Fate: in augustus in Las Vegas, niet duidelijk dus.
Mastodon: niks.
My Dying Bride: niks.
Amaranthe: tour met Beyond The Black verplaatst naar lente 2021.
Slapshot: niks.
Stake: eind mei op Waregemse Metal Day.
Misþyrming: tour eindigt op 16 mei in Milaan, voor de rest niks. (10 mei in Baroeg met o.a. Revenge)
Exciter: eind augustus op Neuborn Open Air, Duitsland, niet heel duidelijk dus.
Silverstein: niks, t/m maart in Noord-Amerika.
Fleddy Melculy: op Weitjerock op 31 juli, ook niet duidelijk dus.

Vrijdag
Babymetal: niks.
Enter Shikari: niks.
John Garcia & The Band of Gold: niks.
Killing Joke: 2 juni in Polen, zijn dus in de buurt.
Fields of the Nephilim: niks.
M.O.D.: 19 juni in Portugal, RCA Club, dus zeker in de buurt.
Chelsea Grin: 8 juli in Tsjechië.
Dool: tot april aan het touren, niet duidelijk.
Periphery: niks.
Cemetery Sun: op 3 juni in Londen, aardig dichtbij dus.
Tempt: niks.
Our Survival Depends on Us: 24 juni in Litouwen.

Zaterdag
Disturbed: zie discussie Pinkpopforum, discutabel, want in juli in de VS.
Michael Schenker’s Temple of Rock: niks.
Anathema: niks.
In Extremo: 19 juni optreden in Duitsland (logisch).
Down: in augustus in Las Vegas.
Alcest: 21 mei op Gelsenkirchen Hard Rock Fest.
Blues Pills: 16 juni in Straatsburg, 18 juni op Hurricane.
Powerflo: niks.
August Burns Red: niks.
Beyond The Black: 4 mei in Polen, zegt niet zo heel veel (zie ook Anathema op donderdag)
Motionless in White: niks.
Tribulation: 15 juli op Gävle Metal Festival, Zweden.
Dream State: eind mei op Slam Dunk, Leeds & Hatfield.
Disillusion: 8 juli op Dong Open Air, Duitsland.

Zondag
Killswitch Engage: 18 en 19 juni op Hurricane en Southside Festival, Duitsland.
Sepultara: begin juli in Roemenië en Tsjechië, in de buurt dus.
Thy Art Is Murder: 23 juni op Nummirock Metal Festival, Finland.
Kadavar: niks.
Thunder: 16-19 juni op Copenhell (datum moet nog komen).
Tiamat: niks.
Me and That Man: tour verplaatst naar lente 2021, 9 september op Summer Dying Loud, Polen.
The Vintage Caravan: niks, waarschijnlijk wachten op aankondiging Alcatraz.
Naglfar: niks.
Wayward Sons: niks.
The Great Old Ones: 2 april in Noorwegen, zegt dus niks.

Ik heb even een lijstje gemaakt met de resterende bands. Enige is wel dat ik af en toe ook Songkick of Bands In Town heb gebruikt, naast officiële sites, die iets minder betrouwbaar zijn omdat ze de data een op een overzetten… Dus het kan best zijn dat niet alles klopt, maar een groot gedeelte wel, aangezien dat van officiële sites komt. Kijk maar wat je er mee doet en of je er waarde aan hecht of niet.

Donderdag
Misþyrming: tour eindigt op 16 mei in Milaan, voor de rest niks.

Vrijdag

Zaterdag
Beyond The Black: 4 mei in Polen, zegt niet zo heel veel (zie ook Anathema op donderdag)

Zondag
Me and That Man: tour verplaatst naar lente 2021, 9 september op Summer Dying Loud, Polen.

Mooi, lekker bezig man! Hier komen nog veel meer bevestigingen uit. Fijn dat Disillusion en Our Survival Depends on Us ook weer waarschijnlijk zijn.

Donderdag
Misþyrming: tour eindigt op 16 mei in Milaan, voor de rest niks.

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

De Belgische bands als Stake en Fleddy Melculy kan je ook weer opschrijven voor volgend jaar, die zullen niet moeilijk doen om een plekje op GMM.

wenteldave wrote:

Mooi, lekker bezig man! Hier komen nog veel meer bevestigingen uit. Fijn dat Disillusion en Our Survival Depends on Us ook weer waarschijnlijk zijn.
Wel dus de nadruk op dit: "Enige is wel dat ik af en toe ook Songkick of Bands In Town heb gebruikt, naast officiële sites, die iets minder betrouwbaar zijn omdat ze de data een op een overzetten… Dus het kan best zijn dat niet alles klopt, maar een groot gedeelte wel, aangezien dat van officiële sites komt. Kijk maar wat je er mee doet en of je er waarde aan hecht of niet." Had er misschien achter moeten zetten of het van een van die sites kwam of van hun officiële, aangezien dat wat meer duidelijkheid had geschept in de realiteit van terugkomsten of niet.

Leuk powermetal-trio om nog toe te voegen aan GMM voor de middaguurtjes! ?
Ja, mooi. Eerst was Grave Digger eraan toegevoegd i.p.v. Brothers of Metal (tour moest in oktober plaatsvinden). Had ik zelf liever gezien, omdat ik Brothers of Metal in januari al had gezien, maar goed. Ze staan ook in Doornroosje, Nijmegen.

nieuwe data voor de metal tour of the year (megadeth, lamb of god, trivium en in flames) in noord amerika, verplaatst naar juli, augustus en september 2021.
ik krijg weer een beetje hoop dat dit pakketje in juni (europa) graspop aan doet.

nieuwe data voor de metal tour of the year (megadeth, lamb of god, trivium en in flames) in noord amerika, verplaatst naar juli, augustus en september 2021.
ik krijg weer een beetje hoop dat dit pakketje in juni (europa) graspop aan doet.

Oh gaaf, dat biedt nog mooie hoop voor mei/juni in Europa! Maakt me niet uit waar ze komen, hier ben ik sowieso bij. We zijn hier de afgelopen jaren best al goed verwend met mooie pakketten metalnamen (Nightwish/Arch Enemy/Amorphis, Amon Amarth/Arch Enemy/hipocrisy, Dimmu Borgir/KReator/Hatebreed/Bloodbath) maar dit is de absolute kroon op het werk van de pakketjes samenstellers. Zou In Flames echt als open optreden? Om 18.30 uur ofzo? Met dat pakketje lig ik om 21.00 uur al in de hekken joh. Zeker nu de pit en bierdrink spieren minder getraind zijn.

Gisteren spontaan kaartjes gekocht voor een speciaal jubileumconcert van Alcest op 19 december in Bataclan in Parijs, en er gelijk maar een lang weekendje Parijs van gemaakt (nog nooit geweest). Nu al heel veel zin in! 8-)

.

Gisteren spontaan kaartjes gekocht voor een speciaal jubileumconcert van Alcest op 19 december in Bataclan in Parijs, en er gelijk maar een lang weekendje Parijs van gemaakt (nog nooit geweest). Nu al heel veel zin in!
1f60e.svg

.
Heel erg vet! Kwam 'm gisteren ook tegen tijdens het maken van dat schema. Zat zelf behoorlijk te twijfelen.

Gisteren spontaan kaartjes gekocht voor een speciaal jubileumconcert van Alcest op 19 december in Bataclan in Parijs, en er gelijk maar een lang weekendje Parijs van gemaakt (nog nooit geweest). Nu al heel veel zin in!
1f60e.svg

Wow, dat is iets om naar uit te kijken.
Tot nu toe heeft Alcest nog niks bevestigd ivm festivals volgende zomer.

Voor diegenen die Alcest goed vinden, luister eens naar Together To The Stars. Ik heb ze pas leren kennen en ben behoorlijk onder de indruk.
https://www.youtube.com/watch?v=_t6uOVRFhuk

Waarschijnlijk zie ik er veel te veel in, maar het feit dat SOAD niet bij het eerste rijtje bekendmakingen voor RW zit biedt goede hoop voor een boeking van Graspop! Eind van de week begint RW met de kaartverkoop en zullen dan waarschijnlijk meer duidelijkheid willen geven over de headliners, dus misschien wel een SOAD aankondiging voor Graspop deze week! Ik hoop het van harte!

Waarschijnlijk zie ik er veel te veel in, maar het feit dat SOAD niet bij het eerste rijtje bekendmakingen voor RW zit biedt goede hoop voor een boeking van Graspop! Eind van de week begint RW met de kaartverkoop en zullen dan waarschijnlijk meer duidelijkheid willen geven over de headliners, dus misschien wel een SOAD aankondiging voor Graspop deze week! Ik hoop het van harte!
Haha, dat is inderdaad wel heel optimistisch, Jos.. :lol:
Maar ik help het je hopen!

Ergens zou het misschien best kunnen, als RW een nog vettere vis heeft kunnen strikken (Metallica?), wat gezien de grotere vijver dit jaar niet ondenkbaar is.
Ze zullen natuurlijk het wegvallen van Iron Maiden moeten compenseren met een klinkende naam, en wellicht ook nog een mooie naam voor de vrijdag erbij (al verwacht ik daar zeker geen kaliber SOAD, eerder Nightwish of Volbeat ofzo).

Zou dan eerder verwachten dat deze week de week voor Rock Werchter is met dan misschien volgende week wat nieuws voor Graspop. Zoals het altijd gaat, nooit (?) in dezelfde week een bekendmaking.

Zou dan eerder verwachten dat deze week de week voor Rock Werchter is met dan misschien volgende week wat nieuws voor Graspop. Zoals het altijd gaat, nooit (?) in dezelfde week een bekendmaking.

Ja, dit klopt inderdaad. Daarom is het ook niet te verwachten dat Graspop komt met nieuws. Echter, ergens verwacht ik ook wel dat RW duidelijk wil geven over de terugkomst van hun headliners voor start voorverkoop. Mogelijk dat Graspop hen nog niet aankondigd, maar wel een RW die aangeeft dat SOAD niet komt.

Users who are viewing this thread