Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Ik heb eens geprobeerd het voorlopige lijstje van Jos ‘af te vinken’ op de poster:
https://ibb.co/QNFMy5W
(plaatje hier uploaden lukt helaas niet)

Het valt op dat met name voor de donderdag nog niet veel ‘bevestigd’ is, dus daar moet nog veel gebeuren gezien ook de onthoofding door het wegvallen van Iron Maiden en Alter Bridge.

Ik hoop zelf i.i.g. op herbevestigingen van Amaranthe, Babymetal, Dog Eat Dog, Opeth, Anathema, My Dying Bride, Dool, Alcest, Fleddy Melculy, Disturbed, Mastodon, Fields Of The Nephilim, Disillusion, Beyond The Black.

Erg fijn overzicht inderdaad! Nu ik dit zie merk ik dat we er nog eentje vergeten zijn, Crystal Lake staat ook op Dokkem.

Billy Talent, Broilers, Korn, Fall Out Boy, Deftones, The Offspring, Rea Garvey, Airbourne, Weezer, Bilderbuch, NF, Alan Walker, Powerwolf, Trettmann, Royal Republic, The Distillers en SSIO bij. Al deze artiesten spelen dus zowel op Rock am Ring als Rock im Park 2021.

Misschien nog wel wat namen voor Graspop ertussen.

Billy Talent, Broilers, Korn, Fall Out Boy, Deftones, The Offspring, Rea Garvey, Airbourne, Weezer, Bilderbuch, NF, Alan Walker, Powerwolf, Trettmann, Royal Republic, The Distillers en SSIO bij. Al deze artiesten spelen dus zowel op Rock am Ring als Rock im Park 2021.

Misschien nog wel wat namen voor Graspop ertussen.

Van de namen die nog niet bevestigd waren voor Graspop is denk ik alleen Billy Talent kansrijk (en SOAD mogelijk). De rest is of alleen populair in Duitsland of simpelweg geen metal.

Zo. Ik ga hier even doen aan schaamteloze zelfpromotie! Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er de afgelopen weken druk gepost is rondom de Festileaks Festival Draft. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen dit volledig gevolgd heeft. 11 forumleden hebben in competitie met elkaar een line-up in elkaar gezet. De eerste 30 namen zijn allemaal exclusief, eenmaal gekozen mocht de rest deze niet selecteren. Daarna mocht de poster aangevuld worden tot max 100 namen die niet exclusief zijn.

Tot zaterdagavond mag gestemd worden door een pm naar Yannick, meer details in het Draft forum. Hieronder de poster van JozzFest, mijn festival. Dit wordt de MetalDays van de lage landen. In de Belgische Ardennen genieten van zware bieren en zware gitaren! Een stem zou zeker helpen omdat het een vrij specifieke line-up is haha.
Ik verlaag me niet tot dit niveau... Bah ;)
Alles wat ik kan zeggen is: kijk alle line-ups goed door. Staan waarschijnlijk bij iedere line-up zat namen die je kan waarderen als je gaat stemmen.

Geen idee wanneer dit bekend is gemaakt (en ik geloof dat niet heel veel van jullie hier fan van zijn, maar toch). The Black Dahila Murder staat op dinsdag 2 februari in de Q-Factory in Amsterdam samen met Rings of Saturn en Viscera, twee best wel vette bands. Je kan erheen voor €24,95. Ook geen idee of ze iets in België doen...
Denk dat ze gedeeltelijk ook daarom hun show in Baroeg (die oorspronkelijk een paar dagen terug moest plaatsvinden) hebben geannuleerd.

wanneer zouden we weer wat aankondigingen kunnen verwachten ? denk zelf volgende week (voor de vakantieperiode) nog 1 headliner (judas priest) en dan pas 10 sept. een heel pakket met namen. vlak voor dat we de tickets kunnen omzetten.

wanneer zouden we weer wat aankondigingen kunnen verwachten ? denk zelf volgende week (voor de vakantieperiode) nog 1 headliner (judas priest) en dan pas 10 sept. een heel pakket met namen. vlak voor dat we de tickets kunnen omzetten.
En dat duurt dus aardig lang, maar lijkt me op zich wel realistisch. Ik zou eerlijk gezegd dat pakket met die namen een maand voor de ticketdeadline bekendmaken. Dan weet je zeker dat iedereen de juiste keuze maakt.

Joslittel wrote:
Zo. Ik ga hier even doen aan schaamteloze zelfpromotie! Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er de afgelopen weken druk gepost is rondom de Festileaks Festival Draft. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen dit volledig gevolgd heeft. 11 forumleden hebben in competitie met elkaar een line-up in elkaar gezet. De eerste 30 namen zijn allemaal exclusief, eenmaal gekozen mocht de rest deze niet selecteren. Daarna mocht de poster aangevuld worden tot max 100 namen die niet exclusief zijn.

Tot zaterdagavond mag gestemd worden door een pm naar Yannick, meer details in het Draft forum. Hieronder de poster van JozzFest, mijn festival. Dit wordt de MetalDays van de lage landen. In de Belgische Ardennen genieten van zware bieren en zware gitaren! Een stem zou zeker helpen omdat het een vrij specifieke line-up is haha.

Ik verlaag me niet tot dit niveau… Bah ?
Alles wat ik kan zeggen is: kijk alle line-ups goed door. Staan waarschijnlijk bij iedere line-up zat namen die je kan waarderen als je gaat stemmen.
Ben er eens goed een middagje voor gaan zitten vandaag.
Lastig en aardig wat werk, maar leuk om te zien en doen!

Enkele lijsten staken er voor mij duidelijk bovenuit (welke zouden dat nou zijn..? :wink: ), maar overal was wel wat moois te ontdekken.
Ook complimenten aan iedereen voor de 'omlijsting' van ieder festival (poster, locatie, voorzieningen, sfeerimpressie, clashfinder, etc.), dat geeft zeker wel een extra dimensie! :)

Ik heb in ieder geval ook mijn duit in het zakje gedaan, ben benieuwd naar de uitslag morgen!

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:

Ik verlaag me niet tot dit niveau… Bah ?

Ben er eens goed een middagje voor gaan zitten vandaag.
Lastig en aardig wat werk, maar leuk om te zien en doen!

Enkele lijsten staken er voor mij duidelijk bovenuit (welke zouden dat nou zijn..? ? ), maar overal was wel wat moois te ontdekken.
Ook complimenten aan iedereen voor de ‘omlijsting’ van ieder festival (poster, locatie, voorzieningen, sfeerimpressie, clashfinder, etc.), dat geeft zeker wel een extra dimensie! ?

Ik heb in ieder geval ook mijn duit in het zakje gedaan, ben benieuwd naar de uitslag morgen!
Helemaal goed Set! Hoe meer stemmen, hoe meer vreugd. Was inderdaad leuk om dat allemaal te zien, ook bij festivals die je dan iets minder liggen. Ik heb zelf weer wat artiesten ontdekt door het luisteren naar de affiches. Was tof om te doen.

In ander nieuws, The HU is bezig met een nieuw album dat ergens volgend jaar uit moet komen. De eerste paar nummers zijn zelfs al opgenomen. Is te horen in het begin van de stream van hun benefietconcert die te vinden is op YouTube.

N.a.v. nieuwe namen RaR ook Airbourne toegevoegd

EDIT: op verzoek van onze neurotische medeforumgebruikers de bevestigde acts bovenaan gezet.

Bevestigd:
– Aerosmith

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Airbourne (staat weer op RaR)
– Foreigner (14 juni in Tivoli)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
– DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
– Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
– Gaahl’s Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
– Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Shvpes (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Chrystal Lake (ook weer op Dokkem Open Air)
– Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Anti-Flag is bevestigd voor JOA dus kan toegevoegd worden aan de terugkomers lijkt me

Update: Anti-Flag, Opeth, Death to All, Dog Eat Dog

Edit: + extra namen van Set.

Bevestigd:
– Aerosmith

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Airbourne (staat weer op RaR)
- Opeth (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Foreigner (14 juni in Tivoli)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
– DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
- Anti-Flag (ook weer op Jera on Air 2021)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
- Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
- Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
- Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
- Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
- Wednesday 13: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)
– P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
- Death to All (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
- Dog Eat Dog (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
– Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
– Gaahl’s Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
– Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook + eerste festivalbevestiging)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Shvpes (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Chrystal Lake (ook weer op Dokkem Open Air)
– Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Begint toch een aardig lijstje te worden.
Er staan nu al 57 bands in, dat is al meer dan de helft geloof ik?
Weet het exacte getal even niet meer aan bands maar gaat wel de goede kant op

Begint toch een aardig lijstje te worden.
Er staan nu al 57 bands in, dat is al meer dan de helft geloof ik?
Weet het exacte getal even niet meer aan bands maar gaat wel de goede kant op
Zou knap zijn als ze zoveel namen opnieuw hebben weten vast te leggen. Als ze richting driekwart van het affiche gaan, hebben ze het echt uitmuntend gedaan.

Nog enkele toevoegingen voor Jos' lijst:
* Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
* Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
* Wednesday: Dokk'em Open Air (1-3 juli, Nederland)

Stond al in lijst als zelfbevestiging, maar nu ook bevestigd door een festival:
* Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland)

Nog enkele toevoegingen voor Jos’ lijst:
* Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
* Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
* Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
* Wednesday: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)

Stond al in lijst als zelfbevestiging, maar nu ook bevestigd door een festival:
* Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland)

Top, dank je wel! Ik heb ze gelijk toegevoegd, mooie lijst weer. Geen bands die ik perse wilde zien, al was ik wel benieuwd naar Majestica.

Jij had toch dat mooie overzicht gemaakt met de poster? Kan inmiddels wel weer een update gebruiken :wink:

Ik dacht dat er een tijdje terug ook een discussie was over dat disturbed waarschijnlijk niet terugkomt?

Klopt, volgens mij met name in het Pinkpop topic. Dennis was daar wel van overtuigd. Inmiddels hebben ze hun Amerikaanse tour aangekondigd en die begint een week eerder in juli. Dus in principe nog genoeg ruimte voor de Europese festivals in juni maar het is wel wat krapper geworden.

Users who are viewing this thread