Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
theblackmadness wrote:

kobloodflames wrote:
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!


Zouden de 3 ontbrekende bands meteen de headliners zijn voor volgend jaar? Want er was gezegd 20 in totaal en nu hebben we er 17. Wss zoek ik het weer veel te ver gewoon

Zou leuk zijn als dat waar was.
De timetable staat nu in de app en nu zijn het 18 bands in plaats van 17. Avenged Sevenfold is hierbij gekomen

Ik zou het zeker niet erg vinden als Avenged Sevenfold de donderdag headliner wordt volgend jaar ;)
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
186
266
Ik zou het wel jammer vinden als Avenged Sevenfold zou headlinen. Ik wilde ze graag zien in 2018, maar het meest memorabele van hun optreden was dat ze Bat Country (meest nostalgische nummer voor mij) stillegden omdat iemand in het publiek was neergegaan. Ik vond ze live precies hetzelfde klinken als op cd, en er was nauwelijks tot geen showelement. Zeker niet slecht, maar voor een headliner zie ik liever meer wow-factor.

Edit: Ik voel me bijvoorbeeld ook hetzelfde over Volbeat. Leuk om te zien, klinkt lekker, maar niet genoeg show om headlinerwaardig te zijn. Geef mij dan maar bijvoorbeeld een Parkway Drive (al komen die niet echt van dichtbij, al zijn ze vaak genoeg in Europa te vinden)
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik zou het wel jammer vinden als Avenged Sevenfold zou headlinen. Ik wilde ze graag zien in 2018, maar het meest memorabele van hun optreden was dat ze Bat Country (meest nostalgische nummer voor mij) stillegden omdat iemand in het publiek was neergegaan. Ik vond ze live precies hetzelfde klinken als op cd, en er was nauwelijks tot geen showelement. Zeker niet slecht, maar voor een headliner zie ik liever meer wow-factor.

Edit: Ik voel me bijvoorbeeld ook hetzelfde over Volbeat. Leuk om te zien, klinkt lekker, maar niet genoeg show om headlinerwaardig te zijn. Geef mij dan maar bijvoorbeeld een Parkway Drive (al komen die niet echt van dichtbij, al zijn ze vaak genoeg in Europa te vinden)

Hier net hetzelfde. Zowel Avenged 7x als Volbeat hebben me live nooit kunnen bekoren.
Parkway Drive daarentegen. Hun laatste optreden op Graspop staat in mijn top 10.

 

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Duck daar kan ik alleen maar volledig eens mee zijn.
Parkwy drive was goed.
Ik heb avenged 7x jaren geleden gezien op gmm en toen waren ze ook wel goed.
Maar vorig jaar waren ze teleurstellend.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zou het wel jammer vinden als Avenged Sevenfold zou headlinen. Ik wilde ze graag zien in 2018, maar het meest memorabele van hun optreden was dat ze Bat Country (meest nostalgische nummer voor mij) stillegden omdat iemand in het publiek was neergegaan. Ik vond ze live precies hetzelfde klinken als op cd, en er was nauwelijks tot geen showelement. Zeker niet slecht, maar voor een headliner zie ik liever meer wow-factor.

Edit: Ik voel me bijvoorbeeld ook hetzelfde over Volbeat. Leuk om te zien, klinkt lekker, maar niet genoeg show om headlinerwaardig te zijn. Geef mij dan maar bijvoorbeeld een Parkway Drive (al komen die niet echt van dichtbij, al zijn ze vaak genoeg in Europa te vinden)

Ik deel jouw mening wel een beetje. Hoewel het altijd leuk is om en showtje van A7X of Volbeat te zien vind ik het niet echt "klappers" van headliners. Vorig jaar in de Ziggo Dome was de show van Volbeat best leuk, en ook A7X op Pinkpop was prima, maar voor mij hoeft het niet per se. Een set als headliner op Main Stage 2, met op Main Stage 1 een spannendere headliner, zou ik dan wel weer leuk vinden.

Verder moet ik zeggen dat ik destijds de show van A7X op Download 2018 heb gekeken en qua show aspect was deze indrukwekkender dan wat ik van ze zag op Pinkpop 2014 (qua showeffect). Ik heb er even naar gezocht, maar de volledige show staat niet meer op YouTube. Ik heb nog wel een stukje gevonden als sfeerimpressie .

Hoewel ook ik heel graag Parkway Drive zou zien volgend jaar op GMM heb ik op een of andere manier niet het gevoel dat dit gaat gebeuren. Een dag op GMM 2022 met Ghost en Parkway Drive als headliners lijkt mij wel echt super.

Vanmiddag gaat bij ons mooi Infected By Graspop op de tv aan, zin in!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9sUjFnUusCY[/video]
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.394
https://www.blabbermouth.net/news/watch-pro-shot-video-of-guns-n-roses-performance-at-2018-download-festival/?fbclid=IwAR34JoiKi76zWrcT9vCDj2asrQYYTU3fMIRA4TpD928xn71IgTQSbxBTdTk

Nog een half uurtje aan live-performance van Guns N Roses op Download 2018
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Ok, ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar die GMM-'livestream' valt toch wel aardig tegen..
Heel rommelig allemaal (livestream op website werkt niet, en op Facebook stopt ieder filmpje na een optreden), en het loopt niet bepaald vloeiend in elkaar over (op Youtube moet je vaak minutenlang wachten zonder beeld of geluid op het volgende optreden).
Bovendien laten ze van ieder optreden maar een nummer of 2-3 zien, waar bv. Hellfest gisteren hele optredens uitzond van een uur.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Ok, ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar die GMM-‘livestream’ valt toch wel aardig tegen..
Heel rommelig allemaal (livestream op website werkt niet, en op Facebook stopt ieder filmpje na een optreden), en het loopt niet bepaald vloeiend in elkaar over (op Youtube moet je vaak minutenlang wachten zonder beeld of geluid op het volgende optreden).
Bovendien laten ze van ieder optreden maar een nummer of 2-3 zien, waar bv. Hellfest gisteren hele optredens uitzond van een uur.
Bij mij werkt de site wel, godzijdank hier op het werk. Ieder optreden zou volledig op proximus pickx te zien zijn nadat ze op de stream passeerden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Hellfest is vandaag ook weer online voor dag 3 met een aardig lijstje:
16h40 - Tagada Jones (2017)
17h40 - In Flames (2017)
18h45 - Agnostic Front (2013)
19h30 - Apocalyptica (2017)
20h25 - Devin Townsend (2017)
21h15 - At the Gates (2018)
22h15 - Bad Religion (2013)
23h10 - D.A.D. (2012)
23h55 - Faith No More (2015)
01h15 - Turbonegro (2018)

https://www.arte.tv/fr/videos/097913-003-A/hellfest-from-home-jour-3/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Zo, en nu kunnen we rustig weer een volledig jaar gaan wachten op Graspop. Ik zou zeggen, een perfecte dag voor een nieuwe aankondiging van namen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
625
precies, een heerlijke zaterdag live streamen was het, alleen het idee dat je afgelopen weekend ook op het veld had kunnen staan !! maar goed stond je nu met een kater je tentje weer in te pakken.
dus kom maar op met een pakketje namen en/of headliners.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Ik had eigenlijk gedacht dat het afgelopen weekend daar de uitgelezen kans voor was.
Ze hadden best tijdens de livestream iets van een aankondiging kunnen doen.

Maar goed zou leuk zijn als we vandaag iets horen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Ik had eigenlijk gedacht dat het afgelopen weekend daar de uitgelezen kans voor was.
Ze hadden best tijdens de livestream iets van een aankondiging kunnen doen.

Maar goed zou leuk zijn als we vandaag iets horen

Ja daar had ik ook mijn geld op gezet, was een leuk extraatje geweest. Wat mij betreft is vandaag wel veruit de meest logische dag om nog wat van je te laten horen. Als we vandaag niets horen zou het mij nog geeneens verbazen dat het stilblijft tot ongeveer 15 september (de datum die genoemd is wanneer de tickets overgezet kunnen worden).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
loek wrote:
Ik had eigenlijk gedacht dat het afgelopen weekend daar de uitgelezen kans voor was.
Ze hadden best tijdens de livestream iets van een aankondiging kunnen doen.

Maar goed zou leuk zijn als we vandaag iets horen

Ja daar had ik ook mijn geld op gezet, was een leuk extraatje geweest. Wat mij betreft is vandaag wel veruit de meest logische dag om nog wat van je te laten horen. Als we vandaag niets horen zou het mij nog geeneens verbazen dat het stilblijft tot ongeveer 15 september (de datum die genoemd is wanneer de tickets overgezet kunnen worden).
Ja het blijft moeilijk te zeggen. Het kan vandaag zijn of pas over 3 maanden of iedere dag ertussen, geen touw aan vast te knopen
Ze hebben al meerdere keren gezegd: De rest van de line-up maken we in de komende maanden bekend.
Vind het ook opvallend dat er gewoon gesproken wordt over 'de line up' en niet een deel van de line up ofso. Misschien interpreteer ik het te letterlijk maar voor mij klinkt het alsof de hele line up bekend zal zijn op 15 september.

Maar goed teminste vermaak ik me wel weer even met de optredens die ze hebben gereleased als vods (ik kon zaterdag niet kijken)
Ik kijk nu het optreden terug van Nightwish uit 2016, wat ik toch wel een heel erg sterk optreden vind
Dan kan ik nog Slipknot en Sabaton terugkijken met hun headline shows van 2019 en nog een hele hoop andere optredens
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Deftones touren ook weer... Een van de hoofdredenen waarom ik een kaartje had gekocht voor die zondag. Hopelijk blijft die dag ook staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
British Lion ook maar bij de afvallers gezet. Goede nieuws is dat Deftones weer erbij mag, net als DragonForce

EDIT: ook nog Foreigner
EDIT 2: ook de Tuska bands toegevoegd

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
- Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
- Foreigner (14 juni in Tivoli)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
- DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
- High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
- Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
- Gaahl's Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
– Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Shvpes (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
- British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Bevestigd:
– Aerosmith
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken