Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Geen idee waar ik dit moet neerzetten, omdat het best moeilijk te beschrijven is, maar als je zin hebt in een nummer dat bijna anderhalf uur duurt, Eigenlijk zou je het overigens als album kunnen zien, maar toch.
Mirror Reaper van Bell Witch, met denk aan de OOR van deze maand, waar ook Oranssi Pazuzu (kort op het eind) wordt aangeschreven.
Haha.
Staat ook op Spotify zie ik. 83 minuten.
Je moet al naar zee rijden om het uit te kunnen horen. :lol:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
wenteldave wrote:
Geen idee waar ik dit moet neerzetten, omdat het best moeilijk te beschrijven is, maar als je zin hebt in een nummer dat bijna anderhalf uur duurt, Eigenlijk zou je het overigens als album kunnen zien, maar toch.
Mirror Reaper van Bell Witch, met denk aan de OOR van deze maand, waar ook Oranssi Pazuzu (kort op het eind) wordt aangeschreven.

Haha.
Staat ook op Spotify zie ik. 83 minuten.
Je moet al naar zee rijden om het uit te kunnen horen. ?
Haha, ja. Heb het vanmorgen even in z'n volledigheid geluisterd toen ik een paar keer heen en terug naar de zee ben gereden en het was genieten.
 

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Morgen info over de Europese tour 2021 van System of a down.
Ben benieuwd. Hopelijk is het zoals met Rammstein een paar jaar geleden. Eerst op RW dan op graspop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Morgen info over de Europese tour 2021 van System of a down.
Ben benieuwd. Hopelijk is het zoals met Rammstein een paar jaar geleden. Eerst op RW dan op graspop.

Verschil is dat die show van Rammstein op RW toen wel doorgegaan is... Lijkt me ondertussen toch wel duidelijk dat de terugkerende acts hun oorspronkelijke festivalplanning aanhouden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
giacomini1986 wrote:
Morgen info over de Europese tour 2021 van System of a down.
Ben benieuwd. Hopelijk is het zoals met Rammstein een paar jaar geleden. Eerst op RW dan op graspop.

Verschil is dat die show van Rammstein op RW toen wel doorgegaan is… Lijkt me ondertussen toch wel duidelijk dat de terugkerende acts hun oorspronkelijke festivalplanning aanhouden.
Ik denk inderdaad dat we geen grote veranderingen hoeven te verwachten in tours volgend jaar t.o.v. dit jaar.
Gaten in line-ups die ontstaan door het wegvallen van bands (zoals Iron Maiden op GMM) zullen eerder opgevuld worden met bands die dit jaar niet op festivals zouden staan (bv. Nightwish) dan met bands die wel al een hele tourplanning hadden (zoals SOAD), verwacht ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wat ik wel opvallend vind is dat er aan de website/app helemaal niets veranderd is na de aankondiging van Aerosmith. Op de website staan nog alle artiesten van 2020 genoemd, bij Aerosmith staat 2021 er nog niet bij. Oogt toch wat slordig. Zal de aankondiging van Aerosmith een last minute beslissing zijn geweest? Misschien om de klagers over SOAD vandaag (zal wel weer naar RW gaan) een beetje de wind uit de zeilen te nemen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Wat ik wel opvallend vind is dat er aan de website/app helemaal niets veranderd is na de aankondiging van Aerosmith. Op de website staan nog alle artiesten van 2020 genoemd, bij Aerosmith staat 2021 er nog niet bij. Oogt toch wat slordig. Zal de aankondiging van Aerosmith een last minute beslissing zijn geweest? Misschien om de klagers over SOAD vandaag (zal wel weer naar RW gaan) een beetje de wind uit de zeilen te nemen?

Komt SOAD met nieuws vandaag?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Joslittel wrote:
Wat ik wel opvallend vind is dat er aan de website/app helemaal niets veranderd is na de aankondiging van Aerosmith. Op de website staan nog alle artiesten van 2020 genoemd, bij Aerosmith staat 2021 er nog niet bij. Oogt toch wat slordig. Zal de aankondiging van Aerosmith een last minute beslissing zijn geweest? Misschien om de klagers over SOAD vandaag (zal wel weer naar RW gaan) een beetje de wind uit de zeilen te nemen?

Komt SOAD met nieuws vandaag?

Dat gerucht circuleerde eind vorige week rond op dit forum ja.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
koekdoos wrote:

Joslittel wrote:
Wat ik wel opvallend vind is dat er aan de website/app helemaal niets veranderd is na de aankondiging van Aerosmith. Op de website staan nog alle artiesten van 2020 genoemd, bij Aerosmith staat 2021 er nog niet bij. Oogt toch wat slordig. Zal de aankondiging van Aerosmith een last minute beslissing zijn geweest? Misschien om de klagers over SOAD vandaag (zal wel weer naar RW gaan) een beetje de wind uit de zeilen te nemen?


Komt SOAD met nieuws vandaag?

Dat gerucht circuleerde eind vorige week rond op dit forum ja.
Geen gerucht. Ze hebben zelf gezegd dat ze vandaag met meer nieuws over hun tour komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik wil graag een band nomineren voor het Graspop affiche van 2021. Overigens is de kans best groot dat zij nog aangekondigd zouden worden voor 2020. Maar het gaat om Haken. Erg goede progressieve metalband die een indrukwekkende show gaven als voorprogramma van Devin Townsend. Ze hebben een nieuwe cd die goed ontvangen wordt. Hierbij de video van de nieuwe single.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4EmbYo65Pbs[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Heel goede band inderdaad, heb ze ook gezien bij Devin Townsend (in Antwerpen).
Ook deze klinkt weer lekker, laat maar komen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Heel goede band inderdaad, heb ze ook gezien bij Devin Townsend (in Antwerpen).
Ook deze klinkt weer lekker, laat maar komen!
Het is dat ik naar Eluveitie moest, maar wat was het spijtig dat die twee op dezelfde dag vielen (in Nederland althans). Al waren Eluveitie, Lacuna Coil en Infected Rain ook geen straf.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010


Alcatraz komt binnenkort met een aankondiging samen met 12 andere festivals waaronder Into The Grave, Dynamo Metalfest, Summer Breeze, Bloodstock, Metaldays.
In de comments wordt al gemeld dat het gaat om een groot online festival:
"13 independent festivals across Europe join forces ⚔️ One festival pass, over 30 bands, streaming for 3 days from one site ⚔️ Join us for the largest online festival this summer"

Leuk, zeer welkom initiatief wat mij betreft!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Klinkt leuk, maar ik ga niet betalen voor een online-show. Die festivals mogen zelf ook wel met namen en/of data komen. Zitten we nu ook al een tijd op te wachten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Klinkt leuk, maar ik ga niet betalen voor een online-show. Die festivals mogen zelf ook wel met namen en/of data komen. Zitten we nu ook al een tijd op te wachten.
Nee inderdaad.
Tomorrowland vraagt ook 12 euro voor hun online festival.

Bands op een livestream, nee dat hoeft voor mij niet.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
wenteldave wrote:
Klinkt leuk, maar ik ga niet betalen voor een online-show. Die festivals mogen zelf ook wel met namen en/of data komen. Zitten we nu ook al een tijd op te wachten.

Nee inderdaad.
Tomorrowland vraagt ook 12 euro voor hun online festival.

Bands op een livestream, nee dat hoeft voor mij niet.

Nee joh dan kun je net zo goed een dvd-tje opzetten. Leuk initiatief maar niet voor mij inderdaad.

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
https://www.facebook.com/16100944031/posts/10157737382569032/

Ik weet niet of ze zullen kiezen voor Werchter, maar heb best hoop komend jaar. Denk dat ze Pinkpop aandoen, sinds de show in de Ziggo niet doorgaat, en als ze dan toch dat weekend in de buurt zijn...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Als ze niet naar RW komen in 2021 gaat het 2022 worden. Je schuift niet zomaar een headliner door.
Als ik me vergis, des te beter, maar denk het niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Tijd voor een korte update na de eerste bevestiging. Rival Sons toegevoegd als terugkomer.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Bevestigd:
– Aerosmith
Het lijkt me dat Foreigner ook terugkomt. Die staan nu op maandag 14 juni 2021 in Tivoli Vredenburg, ze zijn dus zeker in de buurt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Morgen komt Rock Am Ring in ieder geval met hun eerste namen. Waar men eigenlijk nog steeds SOAD verwacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken