Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
En weer twee erbij. Fu Manchu en Sloper.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
- Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
- Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– ?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Joslittel wrote:
En weer twee erbij. Fu Manchu en Sloper.


Sloper maakt me niet zoveel uit. Misschien ga ik daar wel heen als er niks tegenover staat. Ben echter wel blij met Fu Manchu.
Als groot fan van Golden Earring en Cesar wil ik Sloper toch wel heel graag zien, ideaal als dagopener op mainstage of 's middags ergens in de Metal Dome. :)
Fu Manchu is typisch zo'n band die ik graag zou willen meepikken (net als vele stoner-/psychedelic-/sludge-bands), maar die ik door clashes vrijwel altijd misloop.
Helaas de keerzijde van zulke mooie affiches..
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
helloween heeft hun europese tour verplaatst naar het voorjaar van 2021, die tot nu toe stopt een week voor graspop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Ook Alcatraz komt met een 4e dag komend jaar, een trend die we nog wel meer zullen gaan zien verwacht ik.
Lijkt me een goede manier om een deel van gemiste opbrengsten van dit jaar goed te maken, en mede mogelijk door het grotere aanbod aan beschikbare artiesten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Volgende deel van de statement van Alcatraz vond ik wel interessant:
De voorbije weken hebben we niet stil gezeten. Het overgrote deel van de line-up van 2020 is inmiddels over gezet naar 2021. Tevens betekent een vierde dag een toevoeging van extra bands. Inmiddels zijn we rond met enkele leuke aanvullingen aan onze reeds fel geprezen affiche. Binnenkort maken we een eerste wave aan bands bekend.

Wanneer verwachten jullie de eerste namen vanuit Graspop? Het lijkt erop dat veel al wel rond is bij veel festivals, vooral het deel dat wordt overgezet naar volgend jaar.
Misschien is het Graspop weekend later deze maand een goed moment om een paar namen bekend te maken?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ook Alcatraz komt met een 4e dag komend jaar, een trend die we nog wel meer zullen gaan zien verwacht ik.
Lijkt me een goede manier om een deel van gemiste opbrengsten van dit jaar goed te maken, en mede mogelijk door het grotere aanbod aan beschikbare artiesten.

Nice!
"Mensen die reeds in het bezit zijn van een ticket krijgen die vierde dag er gewoon gratis bij!"
Volgend jaar dus 4 dagen Graspop en 4 dagen Alcatraz voor mij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Dit is echt veel te aantrekkelijk om te laten liggen... Hopelijk komt Into The Grave ook snel met een datum, alleen zullen ze wel in hetzelfde weekend gaan zitten, jammer genoeg, want ik wil best snel een keuze maken. Wanneer gaat de kaartverkoop weer van start?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Dit is echt veel te aantrekkelijk om te laten liggen… Hopelijk komt Into The Grave ook snel met een datum, alleen zullen ze wel in hetzelfde weekend gaan zitten, jammer genoeg, want ik wil best snel een keuze maken. Wanneer gaat de kaartverkoop weer van start?

Ja eens. Ik wil eigenlijk liever naar Alcatraz, goede line-up en met een extra dag wordt het alleen maar beter. Maar dan zit ik nog met de Into the Graves tickets..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
wenteldave wrote:
Dit is echt veel te aantrekkelijk om te laten liggen… Hopelijk komt Into The Grave ook snel met een datum, alleen zullen ze wel in hetzelfde weekend gaan zitten, jammer genoeg, want ik wil best snel een keuze maken. Wanneer gaat de kaartverkoop weer van start?

Ja eens. Ik wil eigenlijk liever naar Alcatraz, goede line-up en met een extra dag wordt het alleen maar beter. Maar dan zit ik nog met de Into the Graves tickets..
Nou, precies dat. Weet eigenlijk niet hoeveel namen er van ITG op Alcatraz stonden, want dan is het achteraf misschien een domme keuze geweest.
Dynamo ook nog niet met een nieuwe datum gekomen. Zou fijn zijn als dat ook snel gebeurt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Aerosmith is bevestigd voor Graspop 2021, weer als afsluiter van het festival.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
YESSSS, dit was toch wel de band waar ik het meeste voor ging. Nog maar 380 dagen af te tellen voor deze geweldige afsluiter ;P. (Maar ik tel zelf lekker 376 dagen af ;))
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Heel erg goed nieuws! Aerosmith was een van de meest unieke namen op het affiche. Sterk om daar mee af te trappen.

Had zelf de eerste aankondiging pas tijdens het Graspop weekend verwacht maar je hoort mij niet klagen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Heel erg goed nieuws! Aerosmith was een van de meest unieke namen op het affiche. Sterk om daar mee af te trappen.

Had zelf de eerste aankondiging pas tijdens het Graspop weekend verwacht maar je hoort mij niet klagen!
Mogelijk de komende dagen/weken herbevestigingen van overige headliners (ik verwacht nog geen nieuwe), en tijdens GMM-weekend een grote worp + poster met voornamelijk herbevestigingen?
Als dat het geval is, ben ik zeer benieuwd of er al nieuwe namen tussen zitten, maar zeker ook wie er dan ontbreken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Geen idee waar ik dit moet neerzetten, omdat het best moeilijk te beschrijven is, maar als je zin hebt in een nummer dat bijna anderhalf uur duurt, Eigenlijk zou je het overigens als album kunnen zien, maar toch.
Mirror Reaper van Bell Witch, met denk aan de OOR van deze maand, waar ook Oranssi Pazuzu (kort op het eind) wordt aangeschreven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Tijd voor een korte update na de eerste bevestiging. Rival Sons toegevoegd als terugkomer.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
- Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Sloper (staat wederom op Bospop)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Bevestigd:
- Aerosmith
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken