Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
komt download vandaag met namen ??? aangezien morgen de vvk begint.
krijg steeds meer een voor gevoel dat wij volbeat gaan krijgen als plaatsvervanger van maiden !

Ik hoop het niet. System of a Down zou ik heel graag zien, maar anders zie ik persoonlijk liever een andere band (mogelijk een nieuwe headliner, of misschien Avenged Sevenfold ofzo) de headline positie over nemen. Ben Volbeat persoonlijk een beetje beu
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
prins wrote:
komt download vandaag met namen ??? aangezien morgen de vvk begint.
krijg steeds meer een voor gevoel dat wij volbeat gaan krijgen als plaatsvervanger van maiden !

Ik hoop het niet. System of a Down zou ik heel graag zien, maar anders zie ik persoonlijk liever een andere band (mogelijk een nieuwe headliner, of misschien Avenged Sevenfold ofzo) de headline positie over nemen. Ben Volbeat persoonlijk een beetje beu

Er leeft toch vooral het idee dat Avenged de verwachtingen om tot headliner te groeien op Graspop niet heeft kunnen waar maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
kobloodflames wrote:

prins wrote:
komt download vandaag met namen ??? aangezien morgen de vvk begint.
krijg steeds meer een voor gevoel dat wij volbeat gaan krijgen als plaatsvervanger van maiden !


Ik hoop het niet. System of a Down zou ik heel graag zien, maar anders zie ik persoonlijk liever een andere band (mogelijk een nieuwe headliner, of misschien Avenged Sevenfold ofzo) de headline positie over nemen. Ben Volbeat persoonlijk een beetje beu

Er leeft toch vooral het idee dat Avenged de verwachtingen om tot headliner te groeien op Graspop niet heeft kunnen waar maken.

Ja is dat zo? Die laatste show van hen op Graspop was inderdaad niet heel erg bevlogen en de vonk sloeg niet over. Maar van de nieuwere lichting grote metalbands hebben zij geloof ik een breed draagvlak. Aantal bekende nummers, stevig genoeg om bijna iedereen tevreden te stellen. Geen headliner van format Maiden maar kan met een sterke tweede band wat mij betreft gewoon een dag dragen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
jimmywe wrote:

kobloodflames wrote:

prins wrote:
komt download vandaag met namen ??? aangezien morgen de vvk begint.
krijg steeds meer een voor gevoel dat wij volbeat gaan krijgen als plaatsvervanger van maiden !


Ik hoop het niet. System of a Down zou ik heel graag zien, maar anders zie ik persoonlijk liever een andere band (mogelijk een nieuwe headliner, of misschien Avenged Sevenfold ofzo) de headline positie over nemen. Ben Volbeat persoonlijk een beetje beu


Er leeft toch vooral het idee dat Avenged de verwachtingen om tot headliner te groeien op Graspop niet heeft kunnen waar maken.

Ja is dat zo? Die laatste show van hen op Graspop was inderdaad niet heel erg bevlogen en de vonk sloeg niet over. Maar van de nieuwere lichting grote metalbands hebben zij geloof ik een breed draagvlak. Aantal bekende nummers, stevig genoeg om bijna iedereen tevreden te stellen. Geen headliner van format Maiden maar kan met een sterke tweede band wat mij betreft gewoon een dag dragen.
Ze waren ook een beetje vermoeid had ik het idee.. Ik vond het toen enorm jammer dat ze niet in het donker speelde. Denk dat ze dan ook stukken beter tot hun recht komen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
vind sevenfold ook geen echte headliner, mss afsluiter op ms2. maar is judas priest (die ik erg gaaf vind) wel een echte headliner ? hebben 013 ook nog niet uitverkocht !
denk dat we toch moeten uitgaan van : volbeat, nightwish, scorpions of alweer sabaton.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
vind sevenfold ook geen echte headliner, mss afsluiter op ms2. maar is judas priest (die ik erg gaaf vind) wel een echte headliner ? hebben 013 ook nog niet uitverkocht !
denk dat we toch moeten uitgaan van : volbeat, nightwish, scorpions of alweer sabaton.
Judas Priest is inderdaad ook geen headliner meer. Die teren nog op hun legendarische status, maar tegenwoordig stelt het ook minder voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ja precies. Ik wilde de vergelijking net niet maken maar als Judas Priest kan headlinen dan kan Avenged Sevenfold dat ook. Graspop is geen Pinkpop waar de headliner enorm bepalend is. Je weet dat er altijd 3 a 4 acts omheen staan die ook enorm sterk zijn en tegen die status aanzitten. Vorig jaar stonden Gojira en In Flames gewoon in de middag geprogrammeerd omdat de MS te vol was. Tuurlijk is de vrijdag van 2020 een uitzondering die je hier tegenin kan brengen. Maar AS als headliner met pak hem beet Lamb of God, Amon Amarth en Gojira erbij, hier kan toch geen metalliefhebber tegen zijn? Topavond!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
ik ben er ook zeker voorstander van om iets als Avenged Sevenfold, Lamb of God , Parkway Drive of Nightwish te laten headlinen
Avenged Sevenfold heb ik op Graspop niet meegemaakt, dus ik kan daar niet over meepraten. Maar ik heb ze wel op Pinkpop gezien (voor metallica, in 2014) en dat vond ik een geweldig optreden. Ik zou ze graag nog eens terug zien.

Ik vind Judas Priest ook niet zo spannend maar aangezien ze naast Korn stonden heb je toch wel een mooi headliner duo te pakken denk ik
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Heb toch het idee dat ze bij Graspop er niet van overtuigd zijn. Ik denk wel dat er met Ghost, Gojira, Amon Amarth... wel nieuwe headliners klaar staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Heb toch het idee dat ze bij Graspop er niet van overtuigd zijn. Ik denk wel dat er met Ghost, Gojira, Amon Amarth… wel nieuwe headliners klaar staan.
En Ghost zou ik weer niet snappen...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
wenteldave wrote:

jimmywe wrote:
Heb toch het idee dat ze bij Graspop er niet van overtuigd zijn. Ik denk wel dat er met Ghost, Gojira, Amon Amarth… wel nieuwe headliners klaar staan.


En Ghost zou ik weer niet snappen…

Ghost is goed hoor ?

Ik vind Ghost best een aparte band. Ik vind het op cd echt enorm gezapig klinken, weinig pit. Live is dit totaal anders. De show op Graspop voor GnR vond ik echt genieten en ook als voorprogramma voor Metallica wisten ze goed te overtuigen. Ik zal het alleen echt nooit even opzetten.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik denk dat Avenged Sevenfold toch wel even groter is dan Ghost, Gojira of Amon Amarth. Ik zie ze alle 4 zeker headliner zijn hoor, daar niet van, maar als je bijvoorbeeld naar de spotify statistieken kijkt (ik weet dat het niet een hele goede maatstaaf is, maar de getallen spreken wel heel duidelijk) zie je
A7X 250 miljoen hebben op Hail to the King en 725 miljoen listens op hun top 5 popular.
Voor Ghost is dat 66 en 182 respectief
Voor Amon Amarth is dat 45 en 132 respectief
Voor Gojira is dat 43 en 113 respectief
Dit betekend dat Avenged Sevenfold in beide getallen ongeveer dubbel zo veel listens heeft als de andere drie bij elkaar. Dat wil toch wel iets zeggen over bekendheid denk ik.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik denk dat Avenged Sevenfold toch wel even groter is dan Ghost, Gojira of Amon Amarth. Ik zie ze alle 4 zeker headliner zijn hoor, daar niet van, maar als je bijvoorbeeld naar de spotify statistieken kijkt (ik weet dat het niet een hele goede maatstaaf is, maar de getallen spreken wel heel duidelijk) zie je
A7X 250 miljoen hebben op Hail to the King en 725 miljoen listens op hun top 5 popular.
Voor Ghost is dat 66 en 182 respectief
Voor Amon Amarth is dat 45 en 132 respectief
Voor Gojira is dat 43 en 113 respectief
Dit betekend dat Avenged Sevenfold in beide getallen ongeveer dubbel zo veel listens heeft als de andere drie bij elkaar. Dat wil toch wel iets zeggen over bekendheid denk ik.
Maar Ghost is de enige die recent nog echt een hitje heeft gehad op de radio (Dance macabre en rats). Ook niet onbelangrijk om mee te nemen denk ik.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Toen Avenged Sevenfold in 2014 headliner waren, was het te vroeg voor ze. Ze verdienen een headlinerstatus, maar niet met dat album. Ze hebben nu 2x de Ziggo Dome gespeeld en ik weet niet of die uitverkocht waren maar wel goed vol!
2018 waren ze niet goed in vorm, was wel jammer. Headliner zou ik zeggen nog niet, tenzij er een headliner te kort komt. Ik zou ze MS2 laten afsluiten.
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Meningen verschillen uiteraard maar ik zie niet echt in waarom Avenged Sevenfold hier zo'n hoge status wordt toebedeeld. Hun beste album is misschien wel hun laatste. Die was best goed maar nu ook niet wooow. Zijn ze live dan zo goed? Of moet ik toch dringend nog eens een bepaald album beluisteren?

Gojira heeft praktisch alleen goede albums, Ghost idem en Amon Amarth heeft toch ook wel een paar zeer strakke. Ik heb ze alledrie reeds live gezien en die optredens waren echt top! Mogen van mij alledrie wel verder evalueren komende jaren richting headlinerstatus mits ze goede albums blijven uitbrengen natuurlijk...wat Judas Priest btw gedaan heeft met hun laatste album (nog steeds ook een terechte headliner dus voor mij).

Ik moet toegeven dat die Spotify gegevens wel iets zeggen natuurlijk.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Meningen verschillen uiteraard maar ik zie niet echt in waarom Avenged Sevenfold hier zo’n hoge status wordt toebedeeld. Hun beste album is misschien wel hun laatste. Die was best goed maar nu ook niet wooow. Zijn ze live dan zo goed? Of moet ik toch dringend nog eens een bepaald album beluisteren?

Gojira heeft praktisch alleen goede albums, Ghost idem en Amon Amarth heeft toch ook wel een paar zeer strakke. Ik heb ze alledrie reeds live gezien en die optredens waren echt top! Mogen van mij alledrie wel verder evalueren komende jaren richting headlinerstatus mits ze goede albums blijven uitbrengen natuurlijk…wat Judas Priest btw gedaan heeft met hun laatste album (nog steeds ook een terechte headliner dus voor mij).

City of Evil is zeker hun beste album. Avenged Sevenfold heeft in mijn mening bijna alleen maar goede nummers, ookal is Hail to the King (hun bekendste album) wat mij betreft wat te oppervlakkig. Ik zou zeker even naar Sidewinder luisteren. Als je meer van het screamen bent is Waking the Fallen ook heel goed met oa. Second Heartbeat. Elk album van A7X heeft een thema en ik vind persoonlijk dat hun muziek alle 'metalfans' in mij aanspreekt. The Stage voor een beetje meer proggy. Nightmare voor iets meer ballad achtige muziek. Waking the Fallen als ik iets heftiger wil, en City of Evil kan ik altijd op terug vallen.

Live heeft M.Shadows soms inderdaad wat moeite, maar bijvoorbeeld in 2018 Ziggo Dome hebben ze wel een bijna uitverkochte Ziggo Dome platgespeeld (staanplaatsen waren uitverkocht)

Edit: over je tweede alinea. Avenged Sevenfold heeft ook imo geen slechte albums uitgebracht, terwijl ik de eerste paar albums van Ghost niets vind, en Gojira en Amon Amarth vind ik ook maar bepaalde nummers leuk. Ik wil hier dus mee zeggen dat dat ook wel heel erg subjectief is...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Meningen verschillen uiteraard maar ik zie niet echt in waarom Avenged Sevenfold hier zo’n hoge status wordt toebedeeld. Hun beste album is misschien wel hun laatste. Die was best goed maar nu ook niet wooow. Zijn ze live dan zo goed? Of moet ik toch dringend nog eens een bepaald album beluisteren?

Gojira heeft praktisch alleen goede albums, Ghost idem en Amon Amarth heeft toch ook wel een paar zeer strakke. Ik heb ze alledrie reeds live gezien en die optredens waren echt top! Mogen van mij alledrie wel verder evalueren komende jaren richting headlinerstatus mits ze goede albums blijven uitbrengen natuurlijk…wat Judas Priest btw gedaan heeft met hun laatste album (nog steeds ook een terechte headliner dus voor mij).

Ik moet toegeven dat die Spotify gegevens wel iets zeggen natuurlijk.
Dan verschillen meningen inderdaad. Ik ben het eens met Gojira en Amon Amarth, niet met Ghost, die hebben heel weinig rake albums gehad. En The Stage is, naar mijn mening, zeker niet het beste album van Avenged Sevenfold. Dat is toch een strijd tussen Avenged Sevenfold, Nightmare en Hail To The King. Man, daar staan echt stuk voor stuk alleen maar geweldige nummers op. Voor mij zouden ze nog steeds headliner kunnen worden, maar MS2 afsluiten mag natuurlijk sowieso. Maar goed, zoals jij en ik al zeiden, meningen verschillen. Zo zie je maar weer.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik snap het wel van die Spotify, maar die zijn vooral mega in de USA. Die Hot topic stores hangen vol shirts en ander materiaal van de band. En zet overal in de US een willekeurige metalzender op, om de 2u passeren ze wel eens.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik snap het wel van die Spotify, maar die zijn vooral mega in de USA. Die Hot topic stores hangen vol shirts en ander materiaal van de band. En zet overal in de US een willekeurige metalzender op, om de 2u passeren ze wel eens.

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Maar ik denk zelf wel dat ze met een nieuw album ook hier headliner kunnen zijn. We zullen de komende jaren sowieso wat meer bands moeten verwelkomen als afsluitende acts
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken